-
Šílené auto od škodovky
Tak jsem zase po pár měsících měl vyrazit na služební cestu. Bylo mi to celkem vhod, protože se doma cítím dosti stísněně a vyrazit někam pryč je prostě super. Od té doby co jsem zrušil „svoje“ služební auto jsem byl nucen se dopravovat všelijak.Většinu času jsem jezdil svým vlastním Formanem. Odpoledne před odjezdem jsem byl ujištěn, že auto dostanu, a že to bude nejspíš Fábka.
Náležitě jsem se těšil. Naše firma ač malá má rozsáhlý vozový park. Zahrnuje všechny možné mercedesy (C, E, šéfovo S, sekretářčino A a Sprintery v různém stupni rozkladu) a navíc jako určitý bonus tři Fábie. Dvě mají tu nejvyšší výbavu a pod kapotou dvoulitrový motor a jednoho Juniora.
Byl jsem ve skrytu duše přesvědčen, že dostanu nádhernou zelenou fábii s dvoulitrem pod kapotou a opět se dobře projedu. Vesele jsem ráno přijel svým autem skočil si pro klíčky a doklady od služebáku a zašel na poslední válečnou poradu před odjezdem.
Jdu do garaží, koukám na klíček a hledám „čudlítko“ centrálu. Sakryš jsem asi po ránu slepej. Napadla mně ďábelská myšlenka. Podíval jsem se do dokladů. A sakra na služební cestu jsem dostal Juniora. No to bude zase věc.Nu což musel jsem jet a tak jsem jel.
To auto je takový nešťastný. Kdyby nemělo ti divný třináctipalcový kola tak by jakžtakž vypadalo jako po havárce. Tohle se navíc honosí příplatkovou stříbrnou barvou. Vypadá prostě divně.
Po usednutí za volant jsem se vrátil o pár let nazpátek. Připadalo mi, že v poměru k autu byl ten volant neskutečně velikej asi jako u Š1203 nebo u náklaďáku. Jinak mi interiér vyhovuje. proč by taky ne. Místa je tam dost. Řadička je hezky po ruce a tak. Co mně trochu iritovalo byla schránka místo airbagu. Vypadá to příšerně a navíc jsem odtamtud potom nemoh vylovit mojí ultratenkou tatranku.
Co mě na autě nejvíc zklamalo byl motor. Měl by vycházet z osvědčeného škodováckého OHV, které bylo už v embéčku (tady má skoro stejný obsah a dokázali z něj vymámit 37kW). Očekával jsem chování jako u stopětky, kterou jsem kdysi řídívával (ta čeština je ale hezký jazyk 🙂 ).
Tenhle motor mě ale dost zklamal. Naložil jsem si všechny věci a vyrazil. Zvuk. Nevýraznej skoro jsem nevěděl, že ten motor běží. Dynamika je něco co to auto skoro nezná. Chtěl jsem vypálit na hlavní, ale moc se mi to nepovedlo. Místo proklouznutí pneumatik se ozvalo zabzučení a malý lenochod se začal pohybovat. Holt 1040kg je nějaká váha. Směřoval jsem do Strakonic už jsem předem věděl, že těch sto kilometrů bude opravdu strašlivých.
Jelikož byl Barrandovský most totálně zasekaný vzal jsem to kolem letiště Točná. Moc hezká cesta a když máte dobré auto i sportovní zážitek. Jsou to jen samé zatáčky (hodně často devadesátky) a krátké rovinky. S tímhle autem to ale radost nebyla. Což o to podvozek by ušel, ale tomu motoru se moc jet nechtělo.
Konečně jsem se dostal na dálnici. Kvůli zrychlení jsem podřadil za tři a motor vytočil až do omezovače. Tuhle akceleraci jsem poznával. Opět jsem se vrátil v čase a opět do Š 1203. Řadím za čtyři a opět brutální vytočení. Takhle jsem naposled vytáčel půjčenou Imprezu, ale ta mě alespoň zatlačila do sedačky. S šíleným bzučením (vydává ho motor kolem 5000ot.) a jakous takous dynamikou jsem se dohrabal až do cíle a jediné co mě děsilo bylo to, že se s tímhle autem musím vrátit zpátky.
S nervy v kýblu jsem dojel i zpět. Stále jsem se nemohl zbavit pocitu, že jsem brzdou provozu.Všechno, ale opravdu všechno mě cestou předjíždělo. Dovolil si na mne i přibližne dvacet let starý naložený polský náklaďák ( i přes mé snažení jsem ho měl přes půlku cesty stále ve zpětném zrcátku). Po návratu jsem s „díky“ odevzdal klíče od vozu a šel si dát pořádný kafe. Nechápu proč škodovka vůbec vyráběla (vyrábí) něco takového. Při jízdě mi neustále chybělo několik (možná i desítek) koní. Možná už jsem jen zhýčkaný přebytkem výkonu. Co myslíte? Nebo to snad připadá jenom mně, že ty auta nějak nejedou?
Mám ještě jeden zážiteček na konec. Trochu jsem si zasmykoval. Jel jsem domů Formanem. Docela jsem se divil jak to auto ochotně reaguje na plyn. Venku bylo po dešti docela mokro. Chtěl jsem projet křižovatku. Bohužel jsem trochu neodhadnul rychlost. Moc rychle. „Hamtnul“ jsem na brzdu. Čelisti se zakously, kola se zablokovaly a auto šlo do smyku. Kontra volantem a přidat plyn. V tu chvíli jsem si připadal jak v rally. Motor zařval. Kola začaly hrabat. Bokem jsem projel zatáčku a za ní už srovnal jen plynem. Vzpomněl jsem si na všechny skopičiny, které jsem kdysi v autě dělával. Tohle mi konečně překrylo celé ty dva dny mučení s tím divným autem od škodovky s názvem Junior.
31 Responses to Šílené auto od škodovky
[1]
15. 2. 2007 v 14:23owner26
Podle toho co popisuješ je pro tebe junior asi to nejlepší. Pokud je pravděpodobnost, že to rozstřelíš tak 50%, nedivím se, že ti dali to nejlevnější, co mají. :o)
[2]
15. 2. 2007 v 15:25musta
Udivuje mne schopnost Formana driftovat.S názorem na Fabii Junior souhlasím, je to „obludárium“ nejvyššího stupně.A proč by navzdory Mercedesům C a E měly být Fabie bonus?
[3]
15. 2. 2007 v 16:35SpeedyRam
Víš proč se Junior vyráběl? Aby se šéfové mohli pomstít těm, kteří rozstřelují jiné (lepší) služební auta :D…..a taky aby lidi kupovali dražší verze, protože chtějí přece Fabii a né parodii na Fabii 🙂
Jinak pořád jsi mohl dopadnou hůř, třeba kdybys byl sekretářkou ve vaší firmě. To bych radši jezdil Juniorem než „nejpovedenějším“ Mercedesem všech dob = A! 😀
[4]
15. 2. 2007 v 17:46sauron_2
jj, fabia junior tříválec je strašný auto. Můj otec ho má jako služební v základní výbavě (i bez centrálu!).
Souhlasím se „SpeedyRam“: je to parodie na fabii:-)
[5]
15. 2. 2007 v 18:26e.t.
Tech juniorek je vic, s motorem 1,2 HTP je to stejna fabie jako ty co „normalne jezdi“ – jeslti to tak muzu nazvat. Ale 1litr 4VÁLEC !!! je fakt šilenost, zlatej 3válec 1,2 HTP, věřte mi.
apropo fačko je lehoulinke (pokud nebouráš tak je to v pohodě) a motoricky relativně slušné – já měl 44 a 46 kw, což pri hmotnosti 800kg je proti fábce 37 kw luxus.
[6]
15. 2. 2007 v 18:49Science
owner26: touche!….ja vim pokam se… jsem hrozny „spotrebovavac“ aut 🙂
[7]
15. 2. 2007 v 18:56Science
musta: Drift Formana..hmm…představte si loď (plachetnici) na moři :-)))… vykružujete ladný oblouk… pravá strana lodi se Vám zvedá jsou drobné vlnky….Plachetnice se lehce houpe…přidejte hvízdání pneumatik, řev motoru a trošku (víc) změňte prostředí a máte to…. 🙂
[8]
15. 2. 2007 v 19:02Science
SpeedyRam: Myslím, že ta pomsta na mně už byla touto služební cestou vykonána :-))
Nevím s tím A-čkem jsem ještě nejel. Sekretářka ho nikomu nechce půjčit, ale pokud vim tak do servisu jezdi jenom kvuli serviskam…
[9]
15. 2. 2007 v 19:08Science
e.t. : Pokud vím tak se s tím čtyřválcem vyráběli pouze v roce 2002.
Fáčko je oproti Junioru sporťák. Velice výkonný motor + lehká karoserie = závodní automobil :-))
[10]
15. 2. 2007 v 19:28SpeedyRam
Re: Science
Nemyslel jsem jako že to Áčko je nespolehlivé, ale celkově příšerné. Tohle je zase parodie na Mercedes… 😀
Jinak se teď v práci snaž ať tě zase nepošlou někam a hlavně s něčím za trest. To už by si koledovalo opsychickou újmu 😀 !!!
[11]
15. 2. 2007 v 20:00Science
SpeedyRam: Aha…no ale která automobilka nemá v dnešní době, alespoň nějakou parodii…
JEŽIŠ!!! Na služebku teď už dlouho nebudu chtít :-)… To by mně rovnou mohli odvézt do Bohnic….
[12]
15. 2. 2007 v 20:54SpeedyRam
To je fakt, parodie jsou všude, ale tyto dvě jsou extrémy 🙂
Každopádně ti přeju ať si v práci vysloužíš nové služební auto, ale hlavně žádnou parodii…..to už by opravdu bylo na Dr. Chocholouška 😀
[13]
16. 2. 2007 v 10:54XX von ZZ
Jezdím s Juniorem 1.2 MPI. Není to žádná raketa, ale to se snad od takového auta neočekává, ne? S autem jsem spokojen, téměř 5 let provozu a bez závažných poruch. Pro řadové zaměstnance nebude žádná firma kupovat služební Mercedesy, Junior je ideální služební vozidlo (nízká pořizovací cena). Fabia (v jakékoliv verzi) je ve srovnání s Favoritem/Formanem MODERNÍ AUTOMOBIL, bezpečnější, pohodlnější, konstrukčně vyspělejší atd. Já bych měl nervy v kýblu z Formana. Zkus si koupit Fabii, třeba RS, ať si můžeš smykovat…
[14]
16. 2. 2007 v 12:22Lukáš
No junior je hrůza auto, ale na to k čemu je určený je vyhovující. Na ježdění v městském provozu nic víc člověk nepotřebuje, ale na služebky po dálnici to není, takže jako služebák bych to do firmy nikdy nekoupil, teda na dlouhý trasy…
[15]
16. 2. 2007 v 12:30mts
fabka junior je idealni sluzebni auto pro okresniho inseminatora kterej s tim jezdi po okreskach od vesnice k vesnici a od kravina ke kravinu… timhle autem si skodovka moc nepomohla, holt chtela podchytit zakazniky, ktery pocitaji kazdou kacku a jinak by si poridili ojetinu nebo dacii nebo nejaky korejsky supermini….
[16]
16. 2. 2007 v 13:06lewko
komment k tomu Acku, celkom dost som ho zjazdil ako sluzobne auto a bolo to najhorsie v com som zatial sedel. Motoricky este ako-tak uslo, ale…
Interier…rovna a vysoka podlaha znamena ze sedite skoro na nej a mate trup s nohami v prilis ostrom uhle. Po par km vas boli cely clovek a nehovorim o tom ze mam 185 cm a sedadlo sa nedalo nastavit tak aby som si aspon trosku vystrel nohy..
podvozok… uplna katastrofa, cely cas v kazdej zakrute sa bojim ze sa to auto prevrati…neustale mam pocit ze vacsi napor vetra ma otoci. To ze to nie je len pocit nazancuje aj to, ze na mokrej vozovke sa v kazdej zakrute zapne ESP!!! Nemusite, co nemusite nemozete ist ostro, staci aby v aute sedeli 4 ludia, bolo naprsane a v kazdej jednej zakrute Vam bude blikat ESP…to je hroza!!!
motor…. 90 konova 1.4ka tusim….uplny zaklad…na male auto v poho, ale sprevodovana na dlho…:(( ziadne vytacanie sa nekona, kym sa auto dostane do otacok….vecnost….predbiehanie na dialnici je v kombinacii s ultra-zlym podvozkom hra o zivot….
Dakujem MB Acko 1 gen. ani zadarmo !!!
[17]
16. 2. 2007 v 13:11XX von ZZ
Fabie Junior dokáže švihat po dálnici i 160 km/h-po rovině. Mnoho lidí by Juniorem nepohrdlo, zvláště pokud doposud jezdí starými krámy typu Š105/120, Favorit či obstarožními ojetinami za pár tisíc. Ne každý má peníze na novou super káru s dobrou výbavou. Příjde mi, že tady dost lidí dělá ramena a přitom jezdí taťkovou feldou. To Science: lituji, že sis prožil to „peklo“ s Fabií Junior. Jdi si do garáže raději leštit své Bentley. Jo já zapomněl, vlastně Formana… 🙂
[18]
16. 2. 2007 v 18:20Science
Lukáš: Původně ani jako služebák zamýšlenej nebyl. Bylo to auto jako záloha pro rozvoz různých věcí po Praze. To, že jsem ho dostal bylo způsobeno neodstatkem vozů v té chvíli….
[19]
16. 2. 2007 v 18:23Science
mts: :-)))) „od kravina ke kravinu“ tak u tohohle jsem se opravdu nasmal…..
[20]
16. 2. 2007 v 18:29Science
XX von ZZ : netvrdím, že fábie je celkově hrozný auto a, že není modernější, bezpečnější, pohodlnější a konstrukčně vyspělejší než Favorit/Forman.
Myslíš, že bych se chtěl ve Formanovi vybourat? Nikdy bylo by to jasné byl bych mrtvý….
Jde ješte o jednu věc. Juniora s 1.2 HTP neznám..nejezdil jsem v něm, ale je to vlastně základní motor pro Fábku. Možná, že ten už jede o něco líp. Jde mi o to, aby měl člověk dostatek výkonu k dostáni se z krizové situace a to Fabia 1.0Mpi opravdu nemá…
Na smyky bych si pořídil Morgana….a radu nakonec beru…už jdu leštit..bude jako zrcadlo :-)))
[21]
16. 2. 2007 v 19:13SpeedyRam
Re: XX von ZZ
Já jsem neřekl že Fabia je špatné auto. Neřekl bych to už jen pro to, že je to moje druhé auto a jsem s ní naprosto spokojený. Akorát že to není žádný podělaný litr nebo HTP. I když to HTP je o hodně lepší než ten litr.
Víš proč jsem se tady navážel do Juniora jako do parodie na Fabii? Takže, má strašný volant v porovnání s interiérem. V oktávce vypadá dobře, ale ta taky nemá hranatou přístrojovku. Místo přihrádky před spolujezdcem tam najdeš díru. V kufru ti zase chybí krycí plato, takže každý ví co vozíš a všechno musíš tahat s sebou aby ti kvůli igelitky nevykradli auto. Celkově to vypadá jako nabourané kvůli nenalakovaným nárazníkům.
A hlavně: chybí mi tam taková maličkost, a to je posilovač řízení. Pro auto do města celkem smůla, nemyslíš? A vyhýbací manévr bych s tím taky dělat nechtěl. Dále tam jsou ty hrůzostrašné plecháče které v podbězích které jsou dělané v pohodě pro 16″ vypadají jako dojezdovky a taky málokdo to ví, ale ve škodovce „zapoměli“ Junioru namontovat stabilizátor takže se víc naklání a hůř drží stopu.
Jedinou výhodou Juniora, stejně jako každé Fábie je bezpečnost a spolehlivost, ale za tu slevu aspoň oproti classicu by mi to teda nestálo. 🙁
[22]
17. 2. 2007 v 0:44XX von ZZ
Uznávám, že Junior s litrovým motorem je zřejmě nevýkonný, osobní zkušenost nemám. Jezdím s 1,2 MPI (ani nevím jestli je to ten samý motor jako 1,2 HTP???), a výkon je dostatečný. Zmíněné výtky k Junioru jsou opodstatněné, avšak i přesto mohu oponovat. Krycí plato v kufru jsem dokoupil (nechápu, proč to tam škodováci nedávají), a tím jsem problém vyřešil. Nelakované nárazníky nevypadají moc vábně, ale mají své nesporné výhody-nejsou na nich vidět žádné šrámy, jsou praktické hlavně do města. Takový vůz není na parádu či machrování, je to především dobrý sluha. Volant z Octavie dle mého názoru nepůsobí rušivě, je to věc zvyku. Navíc si můžeš koupit Juniora s 14″ koly a s posilovačem. Ale je to nutné? Díky velkému věnci volantu a menším 13″ kolům se s vozem manipuluje celkem snadno, aspoň cítíš, že auto skutečně řídíš-není to snad lepší než přecitlivělý posilovač pro slečinky? Poněkud namáhavější je pouze parkování. A díra místo přihrádky má výhodu v tom, že potenciální zloděj vidí, že v autě není co ukrást-uzavřená přihrádka je magnet…Malá kola nejsou příliš cool, ale znovu opakuji-Junior není vůz na parádu. Naklánění vozu jsem si nikdy nevšiml, naopak musím vyzdvihnout velmi dobrý podvozek-Junior prostě na vozovce sedí. Na menších kolech jsou jen poněkud více cítit terénní nerovnosti, i tak je jízda dostatečně komfortní. Junior je AUTO, třeba takové Picanto (Atos apod.) je proti tomu POPELNÍK na kolech. V Dacii nemám důvěru.
[23]
17. 2. 2007 v 1:28Ráďa
To auto je prostě omyl. Škodu jsem celkem uznával, nenadchne ale nikdy neurazí. Ale tím, že toto auto někdo schválil a poslal do výroby tím u mě klesli a směju se jím do ksichtu. Souhlasím s pisatelem.
[24]
17. 2. 2007 v 14:15Maxipes
Ono snad už ani nezáleží, jakej má fábka motor. Hlavně že tě doveze. Ale složit se do ní je opravdickej problém, teda alespoň pro mne – 192 na výšku a 120 na váze. Zkoušel jsem to, ale opravdu utrpení! proto jsem raději kíznul Kangoo s 1,6 16V, a nemužu si stěžovat. Ale pro menší lidi (postavou) né postavením, to bych si vaše vysokoblahorodí nedovolil, to může plně vyhovovat. A přerostlý hovada holt musí do náklaďáku.
[25]
17. 2. 2007 v 16:50SpeedyRam
Re: XX von YY
K tomu motoru. 1.2 Mpi se nikdy nedělal. Nejspíš to bude HTP. To poznáš snadno podle zvuku (né nepodobný elektrickým nůžkám na živý plot). Mpi ve Fabii byly tyto 1.0, 1.4 a 2.0
k tomu posilovači: je pochopitelné že řízení bez posilovače má lepší vazbu. Dokonce je to logické. Problém je v tom, že v autu bez posilovače, které bylo primárně stavěné s posilovačem, museli provést určité změny aby se tím volantem vůbec dalo otáčet To znamená že řízení v Junioru má daleko větší převod (česky – je pomalejší) a v krizové situaci kdy místo vazby potřebuješ spíš rychlost otáčení je to docela blbé. Z toho vyplývá že posilovač u auta u kterého to je nutné podle mě není pro slečinky. Chudák slečinka v Junioru. Ty sám píšeš že při parkování se nadřeš…
[26]
17. 2. 2007 v 21:18XX von ZZ
Napsal jsem, že parkování s Juniorem bez posilovače je „poněkud namáhavější“. O dřině nemůže být řeč. Označení motorizace na štítku Fabia na 5. dveřích je skutečně 1,2 MPI. Za jízdy je otáčení volantu snadné, auto reaguje rychle a jistě. Absence posilovače jde cítit pouze při parkování, ale to nevadí, nejsem zhýčkaný posilovačem. To Maxipes: myslím, že by ses do Fabie ještě vlezl 🙂
[27]
17. 2. 2007 v 22:38Mulder
Ten motor 1.0Mpi je opravdová katastrofa, měl jsem čest jednou a stačilo. Navíc je podle servismanů notoricky problémový, každý se z něj snaží vymáčknout alespoň nějaký výkon a pak to motor odnáší prasklou hlavou atd..
A celkově je Junior pro mě nepochopitelná verze. Kolik tam je rozdíl oproti normální Fabii v základu? 20 000? Prostě moc nechápu, kdo si to koupí.
PS: 1.2 MPI by měl být HTP z nějakého přechodného modelového roku, nebo tak něco.
[28]
17. 2. 2007 v 23:42SpeedyRam
1.2 MPI
Pátral jsem trochu po internetu a……zázrak se nekoná! Motor 1.2 MPI je to samé jako 1.2 HTP. Vozy s označením 1.2 MPI jsou jedny z prvních vyrobených Fábií s tříválcem. Po chvíli se přešlo na označení HTP (vysoký točivý moment). Označení MPI znamená Multi point injection (vícebodové vstřikování). Význam těchto zkratek určitě znáte, uvádím to tu jen pro vysvětlení…. 1.2 HTP totiž stejně jako např. 1.4 MPI používá shodné vstřikování.
Takže žádný tajemný motor. Jen tajemné označení.
Ještě k tomu řízení: XX von ZZ, zkus si někdy prudký vyhýbací manévr, myslím takový jaký se dělá např. při testech v časopisech a řekni někomu kdo má „pravou“ Fábii ať ti jí půjčí a zopakuj to. Uvidíš ten rozdíl.
Jednou jsme totiž se známým udělali podobný „test“ s Felíciema. Jedna s posilovačem a jedna bez. Nešlo nám vůbec o podvozek, ale jen o to s kterou to půjde snadněji´= bezpečněji. Hádej která byla lepší.
Bez posilovače se dá řídit ledacos, třeba i půjčený Peugeot 605….Když se mi na cestě z Ostravy do Havířova po***lo servo. 🙂 fakt sranda 😀
[29]
19. 2. 2007 v 19:35Science
Škoda už jsem myslel, že tam montovali ještě něco… nějaký tajemný motor… S turbodmychadlem třeba :-)))
Byla by výkonější než RS, pravý sporťák do města… :-)))
[30]
20. 2. 2007 v 14:34Pepa
Ste vseci reteni ze si ctete take capiny
[31]
29. 4. 2007 v 13:21lih
takove sracky sem uz dlouho necet….LOL,protoze mam juniora tak si dokazu predstavit co si zac..:)uplne mam chut do neho narvat 1.8T a ukazat ti na semaforech zadni stitek 1.0 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.