-
Jízní dojmy – Superb III
Níže se pokusím o pár postřehů z jízdy s novým Superbem. Věru, nepíše se mi lehce s ohledem na zdejší blogerské matadory 😉
Testovaný kousek byl ve vrcholné výbavě L&K v bílé barvě. Docela nezvyklá byla (s ohledem na výbavu) motorizace – 2,0 TDI (150 PS), 6st. manuál. Výbava velmi bohatá, vč. ventilovaných sedadel, ovládání sedadla spolujezdce ze zadního sedadla, všechny možné prvky hlídačů atd. Nebudu zabíhat do podrobností ve výbavě, každý z Vás může mrknout na ceník.
Exteriér:
Osobně se mi nová generace Suberbu líbila a naživo se mi tento dojem potvrdil. Bílá barva mu sluší, bohužel nebyl na place žádný další kousek, takže srovnání s jinou barvou nemám. Osobně bílou moc nemusím, zvolil bych jinak, ale dostat to jako služebák, vadit mi to nebude… 19 kola jsou největší možný rozměr a sedí mu parádně. Karoserie hodně členitá, jako vytesaná z kamene, prolisy na dveřích se podle mě fakt povedly. Čumák agresivní, u světel moc pěkná optika, jediné co bude problém, je spodní část světel. To podle mě neumyje žádná myčka, jen ta ruční. Zadní lampy OK, hezčí než u Passatu, kde jsou hodně subtilní, úzké, takové neviditelné. Celkově působí menší, než ve skutečnosti. U mě za jedna.
Interiér:
Světlá kůže, světlá palubka. Čisté linie, uklizeno, prima polstrovaná loketní opěrka, Možná bych jinak zakomponoval obrazovku navi a všech možných nastavení. Trošku tam trčí jak buldočí koule, ale zase tak hrozné to není. Infotainment docela v klidu, žádné překvápko…prostě koncern. Často propírané výplně dveří 🙂 No, kůže tam byla, docela měkké, pohodlné. Na pohled nic moc, mohli to hoši ze Škodovky pojmout trošku více kreativně, to je fakt. Ale žádná hrůza, otázkou je, jak to bude vypadat v nějaké nižší výbavě. Sedadla prima, dostatečně dlouhý sedák, opěradlo OK (měřím 190), rozsahy nastavení sedadlo/volant OK, ideální posed jsem našel hned. Celkový pocit z interiéru – obklopenost interiérem, ale nestísněnost (připomnělo mi to Volvo S80). Volant fajn, dobrý průměr, mohl by být tlustější věnec, ale možná je to jen má preference. Co mi vadilo jsou hučící ventilovaná sedadla. Když je auto vyhřáté, začne fičet klima a přidají se sedadla, tak je to velmi nepříjemné. Což o to, účinnost je dobrá, ale ten hluk. Jako když jedete dvě kila a více. Takže jsem pořád zapínal a vypínal, snížení intenzity větrání nemělo vliv na hlučnost. Loketní opěrka – dlouhá jak pádlo a vyklápí se celá snad až ke stropu. Jsou to zajímavé prostocviky při jízdě. To se nepovedlo. Buď jako BMW na dvě odklápěcí části, anebo rozdělit. Vzadu místo OK, neměl jsem problém sednout si za sebe, trošku méně místa pod předním sedadlem. Celkově dobrý, pár detailů vychytat a bylo by to super.
Jízda:
Těšil jsem na DSG se silnějším diesel, event. benzínem. No, co se dá dělat. Vyrážím vstříc Starým Hamrům, čeká mě pěkný mix města, pár úseků dálnice a okresky. Startuju tlačítkem, motor naskočí, odhlučnění slušné, nic se nikde neklepe. Paráda. Mačkám spojku a musím se podívat, jestli tam je. Hmm, odkojen zamlada Fordy s tuhou spojkou zabírající „na konci“ je to nemilé překvapení. Možná to někdo z Vás preferuje, ale nesedí mi to. Neočekávám u manažerského sedanu tuhost spojky alá F40, ale přeci jen nějaká zpětná vazby by být mohla. Celkově zabírá plynule, časem si zvykám. V kolonách se to bude hodit 🙂 Řízení klasika, lehké, zpětná vazba relativně malá, při vyšších rychlostech ale mám přehled, co se děje mezi tou tyčkou a řidičem. Plavba po dálnici OK, ticho na palubě v rámci 130 +,- 20km/h v pořádku. Superb měl DCC, rozdíl jsem vnímal jen mezi comfort/sport. Normal je prostě normal. Při přejetí delšího dálničního „hupu“ jsem měl pocit, že se auto ještě docela dlouho pohupovalo. Nevím… Motor klasika, není co popisovat. Rozložení kvaltů v pohodě, utlumení píšu výše, za mě v poho. Výkonově je to základ pro delší cestování, bez výrazných ambicí na výkon, ale dostačující. Co jsem potřeboval předjet, předjel jsem. Říkám – základ, ale v klidu. Na okreskách jsem strávil nejvíce času. Řízení přesné, kam jsem to poslal, tam to jelo. Absence zpětné vazby je v tomto mainstreamového segmentu asi už standard. No, co se dá dělat. Standardní výmoly to bralo s přehledem, velká kola nevadila, ani se nijak „nezabořovala jakoby níž“. Příjemné překvapení. Když jsem vzal „hardcore“ díru v zatáčce ve větší rychlosti (režim sport), zakleklo kolo, řízení cuklo, zadek lehce, ale příjemně zavlál a Sup statečně držel stopu. Taky dobrý. Celkově mě podvozek mile překvapil. Velký skok oproti předchozí generaci. Ve městě nic překvapivého, nic nevrzalo, vše drželo, komfort, klid, pohoda.
Zpracování bylo velmi dobré, materiály taky, líbila se mi kvalita kůže na sedadlech (v rámci mainstreamu), nenašel jsem žádný závažnější fail ve zpracování.
Asistenty Vám popisovat nebudu, všichni to znáte. ACC klasika, neumí držet rychlost a začne brzdit, i když už auto uhýbá zpátky do pravého pruhu. Moc to nemusím, je to otrava. Přepnutí na klasický tempomat samo neexistuje :-). Zbytek fungoval dobře – mrtvý úhel, line assist, kamery, parkpilot atp.
Resumé:
Konfigurace není pro mě, tv tuner a další krávoviny bych si odpustil, DSG je podle mě standard, stejně tak silnější diesel. Ani prodejce nechápal co jim to přislo za kousek v plné palbě s fofrklackem :-). Některé věci jsem ani extra nezkoušel, chtěl jsem hlavně jezdit, takže např. celé menu jsem neprošel, bylo toho tam mraky a nač ztrácet čas. Takže… Celkově fakt dobrý, povedené auto. Kvalitní, tichý a pevný podvozek (i přes 19 kola), ticho na palubě, dobré zpracování, pěkné materiály. Design – mě se líbí jak zvenku tak uvnitř. Co zlepšit – pár detailů – loketní opěrka by mě fakt dlouhodobě štvala, nebo bych pod ní nic nedával. Ty dveře, ach ty dveře. Trocha invence mohla být. Rádio – kvalita zvuku za mě nic moc. Harmann Kardon zní lépe 🙂 Motor nehodnotím, bral bych jiný s DSG a to je zase docela jiné auto. Motor určitě nebyl špatný, včetně sladění převodovky, ale pouze základ. Cena byla 950.000 Kč, což je, s ohledem na výbavu, cena dobrá. Když jsem si vybavoval „svého“ Supa, měl jsem podobnou cenu. Myslím, že si ji Sup na trhu obhájí.
Díky, že jste dočetli až sem, budu rád za připomínky.
6 Responses to Jízní dojmy – Superb III
[1]
11. 6. 2015 v 15:36iudex
Vítam ďalšieho nového bloggera. 😉 Za dnešný deň druhý blog o Supovi, ale porovnávať ani nie je moc čo, u Teba je evidentne objektívny pohľad a snaha triezve zhodnotenie auta a to sa cení.
Inak auto si mal typickú predvádzačku, slabší nafťák 2,0 ako zrejme najpredávanejší motor (aby sa po povinnom nájade predvádzacích km ľahko predal) a full výbava (nech je zákazník ohúrený). Práve preto pri Mondeu píšem, že som mal úplne netypickú predvádzačku – benzín so základnou výbavou; toho sa u Superbu asi nedočkáme.
Každopádne navnadil si ma na predvádzačku, niekedy musím zásť do salónu Škody. 😉
[2]
11. 6. 2015 v 17:56Severan
Ahoj, díky. Máš pravdu v tom, že při dalším prodeji to půjde asi dobře prodat. Mám kamaráda, co nemá problém půjčit…:-) Objektivní…beru to podle sebe, co mi sedí, co nesedí a to se vždy nemusí shodovat s názorem jiných. Ostatní věci (třeba hlučnost) se snažím porovnat optikou konkurence, kterou mám projetou, včetně záběru do vyšší třídy (jen z pohledu, jestli se třeba mainstream v něčem dotahuje na sub/prémii).
[3]
12. 6. 2015 v 07:24MariAchi
Teda nic proti, ale postupne zacinam prvni koukat na blogy a az pak na clanky na hlavni, pekne sepsano 🙂 Docela me ten novy Sup zacina zajimat, asi se taky pujdu mrknout.
To me tesi, diky. Tak na prvotinu to snad neni takova hruza
[4]
12. 6. 2015 v 10:32Severan
To mě těší, díky. Tak na prvotinu to snad není taková hrůza, čekal jsem, že se do mě pustíte více. Dosud jsem jen četl, ale pak jsem si říkal, že vzhledem k tomu, že mám možnost sem tam něco projet, byla by škoda se nepodělit 🙂
Supa vyzkoušej, podle mě se fakt povedl…
PS: Promiň, původně jsem Ti odpovídal přes mobil a nějak to neklaplo, snad jsem Ti nepřepsal příspěvěk. Moc se v tom tady neorientuju 🙂
[5]
15. 6. 2015 v 10:34Emel
Dost dobře napsané, s nadhledem a bez předsudků.
Loketní opěru budu muset prozkoumat, on je to dost ožehavý díl v autě… u jiných Škodovek bývá vyklápěcí a zároveň posuvná, kdy v přední poloze sice dobře podpírá ruku na volantu, ale zase překáží manipulaci s ruční brzdou. Pokud by ale auto mechanickou ruční brzdu nemělo, tak bych neměl výhrady, rozsah nastavení je ok.
[6]
15. 6. 2015 v 16:39Severan
Díky za pochvalu. Loketka byla v pohodě z pohledu pohodlí, měkkosti atd. Pouze mi vadila délka při vyklápění 😉
Chlapi poraďte, jak se tady v tom menu nastaví automatické schvalování příspěvků. Nebaví mě to přes den hlídat a myslím, že tady (na rozdíl od některých diskuzí pod články) přispívají normální lidé. Díky za radu 🙂
Komentáře nejsou povoleny.