-
Soutěž krásy (2.Díl) LIAZ a Rallye Dakar
Týden uběhl a máme tu další díl soutěže krásy. Dnes jsem si vybral působení značky LIAZ na Dakaru.
Vozy LIAZ vlastně začaly celé české angažmá v této soutěži. V polovině 90.let se ale vytratily, aby se v novém tisíciletí mohli zase vrátit s ambicemi na slušné výsledky.
Automobil této značky nikdy soutěž nevyhrál, proto byl vždy tak trochu ve stínu Tatry, ale vždy patřil k tomu lepšímu, co se na startu objevilo a to se také odráželo, v pronájmu Liazů pořadateli a velkými týmy, jako asistenční vozy. Navíc se v 80. letech zúčastňoval také soutěže Rallye Faraónů.
Ještě dodám, že pro Dakarské Tatry už nehlasujeme, každá soutěž dostane 1 týden. Výsledky jsem si zapsal, takže nyní hlasujte pouze zde.
Fotografie jsem si vypůjčil z www.liaz.cz, www.martinmacík.cz, www.ms-rallytruck.cz.
Nyní můžeme začít.
1. LIAZ 100.55 D ročník 1985 první start Liazů na Dakaru:
2. LIAZ (pravděpodobně stejný typ 100.55 D) ročník 1986
3. LIAZ 111.154 ročník 1987
4. LIAZ 111.154 ročník 1988, vozidlo dojelo na 2. místě což je nejlepší umístění Liazky za celou dobu působení v Dakaru
5. LIAZ 111.154 ročník 1989, kategorie kamionů nebyla vypsána, asistenční vozidlo
6. LIAZ 111.154 ročník 1990
7. LIAZ 111.154 ročník 1991 startovní číslo 543
8. LIAZ 111.154 ročník 1991, startovní číslo 502
9. LIAZ řada 200, ročník 1992
10. LIAZ řada 200, ročník 1995
11. LIAZ 111.154 ročník 2003, po dlouhé odmlce se LIAZ vrátil tentokrát s Martinem Macíkem který řídil repasovaný vůz z roku 1992
12. LIAZ 111.154 ročník 2004
13. LIAZ 111.154 ročník 2005
14. LIAZ 111.154 ročník 2006
15. LIAZ 111.154 ročník 2007
16. TEDOM FOX ročník 2008, tento ročník byl zrušen. V následujícím ročníku nebylo povoleno vozidlu startovat neboť nemá kabinu z oceli. Musela proběhnout urychlená výměna kabiny za standartní.
17. LIAZ 111.154 ročník 2009
18. LIAZ 4×4 Dakar, ročník 2009 pilot Marek Spáčil
Který LIAZ se vám nejvíce líbí?
Soutěž krásy (3.Díl) LIAZ a Truckracing Soutěž krásy (1.Díl) TATRA a Rallye Dakar
32 Responses to Soutěž krásy (2.Díl) LIAZ a Rallye Dakar
[1]
2. 5. 2009 v 14:29Special-line
Osobně dávám hlas prvnímu LIAZu z roku 1985.
[2]
2. 5. 2009 v 14:56PekelnáMicinka
Nemůžu se rozhodnout, Tatra je Tatra.
[3]
2. 5. 2009 v 18:04renda
V jednom rocniku zustal jeden nepojizdy liaz v pousti, dodnes tam stoji
[4]
2. 5. 2009 v 18:22milda
liaz ročník 88 jsem měl jako slepovánku + Lopraisovu tatru, Liaz ročník 85 jsem měl velký plakát, z 2. starny byl technický popis auta, tabulky a výsledky etap
[5]
2. 5. 2009 v 19:31Navtech
Dělá se ta Liazka ještě? U nás jí má jeden maník, jako hovnocuc, ale nový jsem neviděl, nebo si nevšimnul.
[6]
2. 5. 2009 v 19:46Navtech
Speciále… ještě mi vysvětli ty hadice k těm kolům u fotky č.14. To je nějaká levnější varianta dofuku pneu? Pokud ano, tak je to pěkná divočina 🙂
[7]
2. 5. 2009 v 20:09507--
Není to náhodou merič tlaku v pneumatikách?
[8]
2. 5. 2009 v 20:27T613
Liazky dělá v současnosti firma Tedom.
[9]
2. 5. 2009 v 20:43Navtech
Tedom? No to by s těma septikama celkem sedlo.
[10]
2. 5. 2009 v 21:36T613
Jj.. http://www.tedomtruck.cz/aktuality.php , ale jestli dělají motory na bioplyn ti nepovím.
[11]
2. 5. 2009 v 22:39Navtech
Pěkný, ale já stejně volim BMW 🙂
[12]
2. 5. 2009 v 22:57Special-line
[6] Jo je to dofukování pneu. Podle mě kdyby to byl jen měřič je to k ničemu. Je to fakt že to je taková levnější varianta, používal to třeba i Renault atd. Třeba Tatra to má odjakživa vedeno středem nápravy už od typu 813, ale na Dakaru to používá až v posledních letech. Dřív musely všechny auta před hlubokým pískem zastavit a foukat ručně.
[13]
2. 5. 2009 v 22:59Special-line
[10] Motory na bipolyn dělají samozřejmě taky.
[14]
2. 5. 2009 v 23:02T613
No vidíš Navtechu! Krávy ti můžou pěkně naprdět palivo! Nedávno byli dva cvoci na National Geographic co nějakému farmáři dělali „výrobnu“ 😀
[15]
2. 5. 2009 v 23:08Special-line
Je to fakt. U nás kousek od Třebíče se v džízídý vesele buduje a to právě nádrže na výrobu bioplynu. S výkupními cenami elektřiny z obnovitelných zdrojů a a možností využití odpadního tepla ať už pro udržování optimální teploty ve vyhnívacích nádržích nebo pro vytápění objektů, je to pro prosperující kravíny velmi zajímavé.
[16]
2. 5. 2009 v 23:33kolmar
Tak tazke to rozhodovanie…. napr. ta 4-ka a potom predposledna 2009 hmm… vyhrala to nova r. 2009…
Zase super blog a perfektne foto…. autorovi palec hore… co bude najblizsie??? Kamazy?? hlavny super?? ale neni to made in CZ… tak to nebude ono…
Pricom na Tatre som hovoril, ze som nemal tu cest, tak na Liaze som sa teda navozil… to boli casy 🙂 V noci vsade tma… proste nic na pristrojovke nesvietilo… ale bolo to aj tak jedno, kedze pristroje nukazovali vobec… ani rychlost 🙂 na brzdu racej neslapat, lebo sa zasekovali „klieste“ v lavom zadnom kolese… ale aspon prevodovka bola spravena a dalo sa radit 🙂 sranda…
[17]
2. 5. 2009 v 23:45Navtech
Ten kolmar tady snad hledá holku… 🙂
Mě teda fascinujou ty trubičky k těm kolům… že v tom bordelu, kde to valili nepočítali, že se jim to posere. No v podstatě těch hadiček měli asi plný auto a byla to jednoduchá výměna.
Pamatuji si ty zprávy, jak Liazka valila po dálnici 160, no to je strašný, protože já bych jako Kylie tak rychle nikdy nejel.
[18]
3. 5. 2009 v 0:44kolmar
Podla coho usudzujes? sme na autoblogu a hovorim o motoristickych strojoch… co sa o niekom vzdy povedat neda… tu kravin, tu huggies, tu … ja viem, kazdy sme nejaky… niekto doma vyberie prevodovku z auta, niekto po vymene jedneho kolesa do pneuSERvisu… lebo musi ist po takomto vykone na 2 tyznovu dovolenku…
[19]
3. 5. 2009 v 7:24prekladys
[17] Navtech
ještě za bolševika jsem jako brigádník-závozník jel brno-znojmo a zpět s cisternou pro mlíko do lakrumu. pamatuju si ten úžasnej výhled na stovky a žigulíky a rafičku rychloměru svisle dolů za číselníkem. na rovinkách tu drobotinu předjížděl po skupinách.
[20]
3. 5. 2009 v 12:31Special-line
[16] Ne Kamazy to nebudou. Zajímám se hlavně o naše auta, takže bych to nemohl udělat tak kvalitně. Nechám to na Markovi, ten je k tomu povolanější, já bych si na to netroufl, a navíc se o ně až tak nezajímám. Příště bude malinký překvápko, jestli se to tak dá nazvat, ale spíš ne:)
[21]
3. 5. 2009 v 14:00kolmar
(20) tieto 2 ceskoslovenske ankety bol super napad… tak prezrat ci to bude dakarske prekvapenie, alebo uplne ina kava…
Co tak ceskoslovensky hummer… ala T 805 vs. truck trial?? (to ma teraz napadlo…)
[22]
3. 5. 2009 v 14:45507--
DAF
[23]
4. 5. 2009 v 10:41carmik
Jednoznačně ta první z pětaosmdesátého.
[24]
4. 5. 2009 v 10:56Samer-www.liaznavzdy.cz
Z dakarek je podle mě nejkrásnější ta z roku 85 a to kvůli tomu, že měly rám, motor, převodovku, péra – no prostě celý komplet v bílé barvě a ochranný rám kolem kabiny byl úplně jiný než na pozdějších autech. Na stejnou úroveň dávám auto z roku 2006 ale v podobě, která tu není k vidění a to s původními celovozovými polepy ORLEN a s černými kroužky na šrouby na kolech, tj. vzhled z podzimních testů v Tunisku, foto zde: http://www.liaznavzdy.cz/images/dakar/wall/10.jpg.
[25]
4. 5. 2009 v 14:41Sleeper
Pěkné fotky, obzvláště ty historické. Mám několik artefaktů z působení továrního týmu na Dakaru včetně prospektu, podepsaného pány Moskalem, Joklíkem a Záleským. Také jednu hezkou vzpomínku na Radka Fencla, se kterým jsem se coby patnáctileté či šestnáctlieté ucho potkal na jedné akci…. Martina Macíka v jeho snaze obchodní i sportovní obdivuji, snad se mu časem podaří i koupit práva na značku LIAZ (jablonecká fabrika, resp. to co z ní zbylo, už je v jeho majetku). Práva má tuším bývalý šéf slovenského Sipoxu, pod kterým LIAZ skončil a který se momentálně věnuje bručení za katrem :o)
[26]
4. 5. 2009 v 17:42Special-line
[24] Jo tý jsem dal hlas taky, protože celkově vypadá fakt dobře. Jinak auto s polepy ORLEN jsem sem chtěl dát taky, ale nakonec nedal páč v takový podobě nejelo v soutěži. Ale sakra asi jsem to měl dát místo auto z roku 2005 který je vlastně úplně stejný jako z roku 2004. Někdy člověk udělá botu….
[27]
6. 5. 2009 v 1:25kolmar
Special-line, hlasovanie je uz zastavene?? dnes chcel bracho dat hlas 85-ke a uz to nejak neslo… su len zobrazene vysledky a prepnut na hlasovanie sa neda!
[28]
6. 5. 2009 v 12:52Special-line
[27] Já nic nezastavoval. Hlasy pořád přibývají. Jde to i mě. Napadá mě jen že možná nepůjde hlasovat 2x ze stejného počítače, jinak opravdu nevím.
[29]
7. 5. 2009 v 1:12kolmar
Hmm kde je pes zakopany?? skusal som to na viacerych pc… a nejde… tak ja fakt neviem…
[30]
7. 5. 2009 v 12:59Chrobak.SACEK
Pro mě určitě suveréně nejkrásnější první typ z roku 85.
[31]
16. 6. 2009 v 9:52GarykPatton
Hi! I like your srticle and I would like very much to read some more information on this issue. Will you post some more?
[32]
16. 6. 2009 v 20:49Special-line
[31] Thank you very much! This site http://www.liaz.cz/ is about trucks LIAZ and all sport activities. Because it isn´t in English. Second site http://www.liaznavzdy.cz/ is about trucks LIAZ, but about sport isn´t much informations. This site is specialized of production trucks LIAZ. This site is in English.
Sorry my English isn´t very well:)
Komentáře nejsou povoleny.