-
Soutěž krásy (6.Díl) Sportovní Škodovky
Tak po více než roce, za což se omlouvám, jsem si konečně našel čas na asi už poslední a tak trochu zlatý hřeb tohoto hlasování.
Značka Škoda nikdy nebojovala o první místa v absolutním pořadí a její technika nebyla srovnatelná se světovou konkurencí. Ale výčet úspěchů a 108 letá tradice motorsportu v Mladé Boleslavi si zaslouží uznání.
Zde bych chtěl tedy představit pár jejích vybranývh modelů. Záměrně říkám pár, protože pokud zde hodnotíme primárně vzhled vozidel, tak obsáhnout všechny typy, úpravy a zbarvení jednotlivých týmů by nebylo ani možné.
Ještě nikdy jsem neměl větší dilema kterou z fotek k jednotlivým typům přiřadit. Tak jdeme na to tohle bude ostrá bitva pánové!
Fotografie jsem si vypůjčil z různých internetových serverů nebo si je neskenoval. Pokud Vám zde bude něco chybět, můžeme to doplnit. Stejně tak pokud byste měli návrh na další soutěž krásy tak sem s ním. CHtěl bych se lae specializovat na české osobní a nákladní automobily. Zahraniční výroba a motocykly nebyly nikdy moji prioritou a tak by úroveň byla nízká.
1. Škoda 1100 OHC Spider 1958
2. Škoda 1100 OHC Coupé 1959
3. Škoda Octavia Touring Sport 1959
4. Škoda 1000 MB 1967
5. Škoda 1000 MB Studio B5 1966
6. Škoda 110 L Rallye 1971
7. Škoda 120 S 1971
8. Škoda 200 RS 1972
9. Škoda 130 RS okruhová 1975
10. Škoda 130 RS Rallye Monte Carlo 1977
11. Škoda Chevrolet Super Salon 1974
12. Škoda 2000 MI Turbo 1975
13. Škoda 130 RS A5 1978
14. Škoda 130 RS Evolution 1978
15. Škoda 120 LS skupina A 1982
16. Škoda 120 LS okruhová 1979
17. BAZ Salamander 1983
18. Škoda MTX 160 RS 1984
19. Škoda 130 LR skupina B 1984
20. Škoda Rapid 130 RH 1989
21. Škoda Favorit 136 L Skupina A 1994
22. Škoda Felicia Kit Car 1995
23. Škoda Octavia Kit Car 1997
24. Škoda Octavia WRC 1999
25. Škoda Octavia WRC Evo 2002
26. Škoda Fabia WRC 2003
27. Škoda Fabia S 2000 2007
28. Škoda Fabia S 2000 2009
Která Škodovka je nejhezčí?
Soutěž krásy – Vyhodnocení Soutěž krásy (5.Díl) Trucktrial
9 Responses to Soutěž krásy (6.Díl) Sportovní Škodovky
[1]
28. 6. 2010 v 13:46prekladys
odhlasováno. jen podotknu, že octavia TS měla vždy masku 450 resp. felicie, tedy buďto nesedí vročení nebo maska na autě 😉
[2]
28. 6. 2010 v 13:51Special-line
[1] Ano tahle maska je menší a montovala se až později. Nevěděl jsem jak ty letopočty udělat, tak jsem se snažil většinou napsat počátek homologace, která samozřejmě trvá několik let. Jen někde je konkrétní letopočet pořízení snímku. No udělal jsem v tom celkem guláš.
[3]
29. 6. 2010 v 12:43kolmar
Zdravim, tak po dlhsej dobe konecne blog ktory som si s chutou pomaly presiel. Naozaj si si dost casu a namahy to vsetko poskladat dohromady…davam palec hore!
Tie prve kusy som ani nemal sajnu ze sa niekedy robilo, no ale vtedy este ani moji rodicia nemali sajnu ze budu rodicia 🙂
Dost vtipne vyzeraju tie auta na tak malych kolesach…no roky su roky…
[4]
29. 6. 2010 v 17:42Special-line
[3] No je to fakt. Vlastně většina aut tady na obrázcích má ráfky o průměru 13 palců.
Děkuji za chválu, tento bude možná poslední, nebo máte někdo nějaké nápady, ještě na takové hlasování?:)
[5]
29. 6. 2010 v 19:55element5
Tak jsem odhlasoval a po zobrazení výsledků zjistil, že mám buď jedinečně vytříbený vkus nebo jsem prostě úchyl… 😉
[6]
29. 6. 2010 v 20:26Special-line
[5] Tak to bude asi 130 RS A5, že? Mě se líbí nejmíň:)
[7]
30. 6. 2010 v 18:53element5
[6] Kdepak, ta se mi taky nelíbí. Zvolil jsem 120 S.
[8]
6. 7. 2010 v 18:10Sleeper
Jedoznačně jednička. Ani kupátko 1100 OHC nemělo tak čisté linie. Fotky jsou sice vypůjčené, ale dokonalé, byť skeny ze starého Světa motorů nejsou to pravé ořechové – ale to není kritika, lépe to prostě nejde :o) Doplnil jsem si svůj přebohatý archlív digitálních fotek… ta tapetka s Favoritem 136 LA je dokonalá, kdes na ní byl? Myslím, že ji nemá ani automobilka, byť je to jednoznačně firemní fotka.
[9]
6. 7. 2010 v 21:33Special-line
[8] Ze starého Světa motorů jsem neskenoval, mám tu desítky čísel a to bych se v tom hrabal tejden. Co jsem nepostahoval z netu, tak jsem skenoval z knih: Let okřídleného šípu, Století s vavříny a Škoda 130 RS vítěz mistrovství Evropy značek 1981 a Rallye Škoda. Takže ten tisk a starší fotografie dají při větším rozlišení tušit nízkou kvalitu.
Tu fotku Favorita jsem měl už déle ale moc malou. Teď jsem náhodou narazil na velké rozlišení a je to dobře protože bych tam asi ani jinou nedal. To je všechno o hledání na netu ale hlavně o náhodě. Věřím že továrna tu fotku má, a že jich má kvanta, ale dává jich navenek jen velmi málo, hlavně pokud jde o starší modely.
Komentáře nejsou povoleny.