-
Soutěž krásy (2.Díl) LIAZ a Rallye Dakar
Týden uběhl a máme tu další díl soutěže krásy. Dnes jsem si vybral působení značky LIAZ na Dakaru. Vozy LIAZ vlastně začaly celé české angažmá v této soutěži. V polovině 90.let se ale vytratily, aby se v novém tisíciletí mohli zase vrátit s ambicemi na slušné výsledky. Automobil této značky nikdy soutěž nevyhrál, proto byl vždy tak trochu ve stínu Tatry, ale vždy patřil k tomu lepšímu, co se na startu objevilo a to se také odráželo, v pronájmu Liazů pořadateli a velkými týmy, jako asistenční vozy. Navíc se v 80. letech zúčastňoval také soutěže Rallye Faraónů. Ještě dodám, že …
32 komentářů -
Soutěž krásy (1.Díl) TATRA a Rallye Dakar
Když se v Česku řekne Dakar, většině lidem se nejdříve vybaví Značka Tatra a samozřejmě, její hlavní postava Karel Loprais. Není divu, tento muž drží zatím rekord v počtu vyhraných soutěží na jednoho pilota. Podařilo se mu to celkem 6x a tímto se ze slov Tatra a Dakar, jak se praví v jednom propagačním CD od Tatry, stala synonyma. Dnešní článek nebude ani tak o Karlu Lopraisovi, ale nechal jsem se inspirovat a napadlo mě udělat také takovou soutěž krásy, napříč jednotlivými ročníky. Dnes bude tedy na programu Dakarská soutěž a značka TATRA. 1. Tatra 815 6×6 ročník 1986, první …
48 komentářů
-
Sen o československém sporťáku TATRA 2500 JK
Dnes se podíváme zpátky do minulosti na to, co se stane, když si jeden nadšenec vezme k ruce pár dalších nadšenců a postaví si sporťák. Když se podíváte na fotky, bude se vám zdát název článku poněkud matoucí, některým dokonce nesmyslný. Zakoukáte se do siluety automobilu a už už sníte jak na klikatých silničkách ve Francouzských Alpách proháníte tento skvost. Zastavíte se na kávu u Ženevského jezera a koukáte na tu nádheru. Je teplý sluneční den a tak kolem bouráku je neustále hlouček zvědavců. Nelze se ubránit lehkému úsměvu, protože dobře víte, že tuhle zadokolku s pořádným motorem, řízením a brzdám bez …
52 komentářů -
Sen o českém sporťáku TATRA 700 GT
Dnes bych se chtěl věnovat velmi vzácnému a nesporně zajímavému automobilu. Jde o Tatru 700 GT. Myslím že právě na tento vůz se hodí dnes používané označení hot-hatch. Tento automobil vychází z reprezentačního automobilu naší moravské automobilky. Oproti ní přibyla jen 2 písmenka v názvu. Pojďme se na jejich význam podívat blíže. Jako základ automobilu je skelet vopzu Tatra 700. Jenže pozor. Tento skelet je má kratší rozvor který odpovídám prvním vozům Tatra 613. Sériové limuzíny Tatra 700 byly vždy stavěny na skeletu Tatra 613 Speciál popř. 613-4 Long. Rozdíl v rozvoru činí 150 mm. Verze GT má tedy rozvor …
122 komentářů -
Český Stratos
Jak už zasvěcenější tuší, rozhodl jsem se zpracovat článek o úspěšném sportovním voze Škoda 130 RS. Tento vůz se řadí mezi to nejlepší sportovní náčiní co naše mateřská automobilka kdy vyrobila. Tento vůz tak s úspěchem navázal a podstatně rozšířil úspěchy automobilky v automobilovém sportu. Musím také poznamenat že značka Škoda je jedna z mála světových automobilek, které se od svého počátku pravidelně zúčastňují sportovních podniků a nikdy nepatřila až na chvost startovního pole. Povíme si tedy něco o historii tohoto vozu. Celé to jistě musí začít ve městě jménem Kvasiny, kde se jak známo vyráběly sportovní a speciální modifikace …
20 komentářů