-
Svet v kocke
Prinášam vám prehľad sídiel najdôležitejších automobilových mocností. Pri každej je uvedený rok, prípadne presný dátum založenia firmy. Samozrejme, nie sú tam úplne všetky automobilky na svete. Čo ma napadá, tak tam chýba napríklad Pontiac, Mahinda, Hindustan. Ale nemysím si, vzhľadom na to, že Pontiac je už rovnako ako Hummer, či Saturn mŕtva automobilka, že by bolo nevyhnutné ho tam uverejňovať. A k Hindustanu a Mahindre? Myslím, že 50% z vás o niečom takom počuje prvýkrát. Ale keď vás to zaujíma, sú to indické automobilky. A Hindustan by ste mohli poznať napríklad z reklamy na KitKat. Pýtate sa, načo to sem dávam? Tabuľku som robil, pretože ma jednoducho zaujímalo, kde sa aká automobilka nachádza a nedávno som si povedal, že by som to mohol dať sem. Možno to zaujíma viac ľudí, nielen mňa. Možno sa tam dozviete nové veci, ktoré ste doteraz nevedeli a možno to niekomu poslúži ako pomôcka pri cestovaní, pretože v mnohých mestách, v ktorých má automobilka sídlo sa nachádza napríklad múzeum a keď nie, tak vidieť továreň napríklad Aston Martinu musí každému fanatikovi do áut zrýchliť tep. K veľkému zastúpeniu čínskych automobiliek len toľko, že verte či nie, Čína raz dobije svet. Preto považujem ich zastúpenie za veľmi podstatné. Volvom to len začína…
História automobilky Saab (časť tretia)
22 Responses to Svet v kocke
[1]
31 března, 2010 v 9:20 pmEmel
Myslel jsem, že Mazda má sídlo v Hirošimě… a Ford Deutschland v Kolíně nad Rýnem. Co je to za město – sídlo vedení, místo s největším počtem zaměstnanců…?
[2]
1 dubna, 2010 v 5:40 amwebpaja
Minimálně počet závodů není přesný, jen Škoda má u nás 3 jestli se nemýlím.
[3]
1 dubna, 2010 v 5:51 amprekladys
zajímavý nápad, výběr bude vždy diskutabilní.
u „GMC“ bych byl opatrnější s datem, pokud uvádíš německý ford, nestálo by za to doplnit přinejmenším i ten britský, anebo neuvádět kromě dearbornu nic? vždyť těchto „fordů“ je po celém světě nepočítaně…
[4]
1 dubna, 2010 v 7:33 amT613
Pozor! Tata Motors nebyla založena roku 1868, ale až v roce 1945! Roku 1868 byla se narodila její matka společnost Tata, ale ta obchodovala s opiem v Bombaji 😉
takže :
1868 – vznik společnosti TATA – obchod s opiem
1877 – vznik stavební divize
1903 – vznik TAJ HOTELS – hotely
1907 – vznik TATA Steel – huťařské divize
1910 – vznik energetické divize TATA Powers
1939 – vznik chemické divize
1945 – vznik AUTOMOBILOVÉ divize TATA MOTORS
1945 – vznik TATA Industries (strojírenství, elektrokomponenty)
1954 – vznik Voltas – vzduchotechnika / chladící technika
1961 – vznik Telco Construction Equipment Company – stavební stroje
1964 – vznik TATA Tea – výrobce a distributor čajů Assam a Darjeeling
1968 – vznik TATA Consultancy Services – divize IT
1979 – vznik Tata Projects – projektantská společnost
1984 – vznik TITAN Industries – hodinkářská / šperkařská divize
zdroj: TATA Group, wiki (těch firem je ještě více, toto jsou nejvýznamnější. Prakticky není oblast, kde by TATA Group nepodnikala)
A pak, že se drogy nevyplácí 🙂
[5]
1 dubna, 2010 v 7:55 amwolff
Jasné, je tam víc takových bot, například u opela (šicí stroje), u škodovky (kola) atd, ono to pak mírně zavádí, protože tam mám pak vznik čistě automobilky a nebo vznik společnosti, která se automobily začala zabívat mnohem později… Ale i tak je to super počin…
[6]
1 dubna, 2010 v 7:59 amwebpaja
(4) Že ty snídáš bambus! 🙂
[7]
1 dubna, 2010 v 9:55 amStekli
(2) Áno máš pravdu, závodov je strašne veľa, tam sú vypísané tie hlavné sídla(závody).
[8]
1 dubna, 2010 v 10:05 amStekli
(1) To je sídlo ich hlavného závodu, väčšinou ich prvého závodu, u niektorých to neplatí, napríklad Saab mal prvý závod v Trollhättne. Mazda je v Hirošime, Fuchu je nejaká časť Hirošimi. s tým Fordom máš asi pravdu, opravím to, dík.
[9]
1 dubna, 2010 v 10:06 amT613
(6) a jak mi chutí! 😀
[10]
1 dubna, 2010 v 10:10 amStekli
(3) Neviem, ale americký Ford a nemecký Ford ja považujem odlišné automobilky s rovnakým menom(aspoň čo sa vyrábaných vozov týka). A väčšina európanov má nemeckého Forda, sem-tam je vidieť aj nejakého američana, preto som tam nedával ostatné.
[11]
1 dubna, 2010 v 10:13 amStekli
(4) Paráda, to som nevedel. Neuveriteľné v čom všetkom podnikala. A potom, kto sa v tom má vyznať? 🙂 Opravím to, dik
[12]
1 dubna, 2010 v 10:52 amprekladys
[4] T613
jak psal wolff1, je tam toho víc, stejně jako ten tvůj výcuc mi to připadá „wikipedoidní“, ale což, je to bohulibá snaha…
[10] lolopko
tak tohle napiš do albionu nebo třeba k protinožcům či na jihoamerický kontinent… a pak se budeme dohadovat, kdo má větší podíl na které platformě a z které vývojové dílny pochází blok motoru, osazovaný převodovkou z druhého konce světa. trošku naivní v globalizovaném světě. horizont nekončí dnes ani za našimi humny!
[13]
1 dubna, 2010 v 10:59 amPerun
Zajímavá myšlenka. Moc pěkné. 😎
Co se čínské produkce týče.. nějak bych to nepřeceňoval. Spojené státy už začínají hrát s Čínou trochu jinou hru, než před pár léty, takže se můžeme ve výhledu cca deseti patnácti let dočkat ještě všelijakých zvratů v ekonomice Říše středu a tím pádem i ve světové ekonomice.
P.S. Na té mapě úplně chybí francouzské značky.. Řádově téměř 4 miliony vozů 🙂
[14]
1 dubna, 2010 v 11:00 amPerun
Oprava, téměř 5 milionů.. 😛
[15]
1 dubna, 2010 v 11:24 amprekladys
[13] Perun
problém bude s tím, že firmy zakládané v číně z venku a produkující v číně mohou mít jen 49%podíl zahraničního investora, který se navíc postupně snižuje. tyhle trhy a kultury jsou v zásadě velmi uzavřené. (viz třeba i to „hříšně amerikanizované“ japonsko). pochybuji, že až dojde na lámání chleba, tak si nečínský management sbalí fidlátka a sedne jen tak do letadla. spíš to vidím na lámání charakterů – nefungují všechny firmy virtuálně jako gůgl
[16]
1 dubna, 2010 v 11:33 amT613
Prekladys: Můj výcuc je především ze stránek Taty. Znáš to wiki napoví, a pak se hledá ověření někde jinde.
Činnost je to bohulibá, jen potřebuje doladit, což mi jako účastníku phpbb forumů nedělá problémy, beru to jako vývojový proces a samozřejmost
[17]
1 dubna, 2010 v 11:36 amStekli
(13) Aha, fakt tam chýbajú Francúzi. Za to sa ospravedlňujem, ale vážne neviem, kde by som ich tam natlačil 🙂 Cez víkend sa s tým ešte pohrám 😉
[18]
1 dubna, 2010 v 12:15 pmprekladys
[16] T613
beru wiki s rezervou, naprosto „úžasné“ 😀 věci se člověk dozvídá při přepínání mezi jednotlivými jazykovými mutacemi hesla…
[19]
1 dubna, 2010 v 12:30 pmT613
nápodobně, wiki maximálně napoví.. knížka a google odpoví 🙂
[20]
1 dubna, 2010 v 1:01 pmsupersoul
Scion je mrtvá automobilka? V Toyotě se asi zbláznili, když teď v New Yorku představili novou generaci coupe tC a svou mutaci městského iQ 😉
[21]
1 dubna, 2010 v 1:33 pmPetrko
Pak máš ještě Ford Australie a další a další.
[22]
16 dubna, 2010 v 12:53 pmStekli
To som sa sekol, sorry, už je to opravené
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.