-
Audi Q5-Jízdní dojmy(aneb „v šlépějích Insignie“)
Nyní se již nehodlám nijak“kroutit“,nechci lhát,možná až“mnozí“z vás vědí,že na následující prostě nemám,a to ani věk,natož schopnosti(i když…..).
Prostě-v žádné Audi,natož Q5 jsem(doufám že jen)zatím nejel,a níže uvedený test je tedy pouze malým cvičením mých“nadání“,ať se již jedná o literární,či fantazijní….Přeji pěkné čtení:-)
I když je to skoro již týden,stále ve mně proudí doslova“kvé“krev.Je to skoro týden co jsem smutně odevzdával klíčky a týden co,těsně před zmíněným“nehezkým“úkonem,mé smysly naposledy vychutnávaly slasti všech slastí poskytující Ingolstadskou novinkou,s ne zrovna slastným názvem- Q5.
No ale konec superlativů,jdeme na to objektivně!A to doslova a do písmene!Jak jinak se totiž dá charakterizovat můj nápad ptát se na názor na design Q5(dle mého názoru)zcela nezasvěcených lidí přímo na ulici….!Jak to tedy dopadlo?No-v podstatě následovně:“Hmmmm,hezký“,-„svalnatý“,-„moc vykulený“,-„veliký“,-„mystifikující“!,-„z boku dobrý,předek ujde,zadek jakbysmet“,-„WOOuu“,-„fuujjjj“,-„moc pěkný“……..Takže vlastně nic převratného neobjevujeme,pouze utvrzujeme dávno potvrzené-co člověk to názor……Tak si ho udělejte taky,my jdeme do prostoru posádky……
Tam se i v dnešní době dostáváme dveřmi!…..V tomto případě to jsou“zátky automobilové plechovky“nepřekvapivě robustní se subjektivně překvapující nízkou hmotností.To je také asi jediné,u čehož můžeme použít slovo překvpapivé…..Tzn.:U všech zbylých hodnocených prvků interiéru nepočítáme s žádným jiným,než-li s výsledkem-„výborný“,maximálně potom“dobrý“…..:Výborně slícované(samozřejmě všechny měkčené)plasty,dobrá ergonomie,jak hlavních palubních ovladačů,tak samozřejmě i samotné středové konzoly,neustále se lepšící situace s počtem nejrůznějších odkládacích schránek,…..Když sběhneme zrakem a případně i pozadím na sedačky,můžeme okusit takový – krásně obepínající pocit.Pocit,jako kdyby u Audi dělaly právě tuto sedačku,na právě vaše proporce,a to prosím,takřka bez rozdílů!!Sedák pyšnící se optimální délkou,opěradlo s pořádným“pohlcovacím“bočním vedením také v podstatě bez chyby,no a ta hlavová opěrka jen zdárně sekunduje…..Sedadla řady zadní na tom jsou pochopitelně o něco hůř,ale i zde riziko stížností si na nějaké bolesti,či dokonce nedokonalosti po,např.500 kilometrové jízdě,jsou takřka nulové a váš úspěch zabodovat u převážených cestujících minimálně v tomto ohledu,je téměř stoprocentní……Toť interiér.
Nyní-ne,prostor pro bagáž to nebude-vždyť to by šlo zcela proti logice!Když jsme tak krásně usazeni v sedačce,to z ní zase vysedat?!V žádném případě-jdeme na motor – i když,na druhou stranu…..Co hledat nového na motoru,který prošel testem už tolikrát…..Co hledat nového na,dnes zcela standardním naftovém,turbodmychadlem přeplňovaném dvoulitru,o téměř průměrném výkonu 170,někdy kobyl,někdy hřebců(jak chcete)a s zcela průměrným kroutícím momentem 350 N.m.?…….Snad každému musí být jasný předem výsledek tohoto,bohužel-chtě nechtě,zápasu 125Kw s hmotností olizující metu dvou tun…..Q5 ve spojení s tímto motorem žádným divochem není a dává to celkem jasně najevo vašemu vědomí…..Z jiného úhlu pohledu-třeba z úhlu uživatelů Fabií osazených motory HTP,si ale můžeme dovolit i toto:Kombinace vysokého točivého momentu a vyššího konečného výkonu má za následek odpich,jaký od takové hromady oceli(a hliníku) rozhodně nečekáváte.V nižších rychlostech i otáčkách vás z případných šlamastik silničního provozu zdárně vysvobodí až 350newtonmetrů zátahu,v rychlostech vyšších zase 170 kobylek výkonu.Nejlépe to asi dokládá praxe,takže vězte,že za případných optimálních podmínek můžete na jeden tah v“dlouhém táhlém“osvobodit čumák vozu od emisí až dvou(!)kamionů…….
Problém nechat se unést výkonem zde skutečně není a tak vám jistě přijde vhod informace,že v případných a hlavně nečekaných zatáčkách nemusíte příliš pravé chodidlo nadlehčovat.Stačí pouze správně vytušit,najet-a“krájet“…..Automobil se dlouho drží v pozici neutrální a nezáludné a s přibývajícími číslovkami na rychloměru mizí pouze neutrálnost…..Nezáludnost přetrvává a všechny čtyři pneumatiky jen opouštějí svoje místa…..Ani to však není problém.S velkým štěstíčkem můžete přeci při takovém výletu mimo vozovku narazit na lesní či polní cestu,kde už je zase dobře…..Ne zrovna nejvyšší světlá výška sice nedovoluje překonávání něčeho většího,než jsou právě nástrahy běžných nezpevněných cest,ale i tak lze užít dost zábavy…….
Závěr:
Konec se možná trochu zvrhnul,naštěstí vše pro imaginárního řidiče(s pořádnou dávkou štěstí)dobře dopadlo,my si jen přejme,aby toho štěstí měli lidé na silnicích co nejvíc…..Audi Q5 příliš nefandím,jeho účelu a jemu podobných příliš nerozumím,pokud jste došli ve čtení až sem,tak děkuji…….tudydudy
Pokud jste článek četli,prosím kliněte...Děkuji6
IRC-Česká republika-Barum Rally SuperBike-Velká Británie-Brands Hatch(2.-3.8.2008)
9 Responses to Audi Q5-Jízdní dojmy(aneb „v šlépějích Insignie“)
[1]
18. 8. 2008 v 16:23Navtech
Nezoufej! Pokud jsi v důchodu a nemáš obě nohy dřevěný, tak máš MHD se slevou, ne-li zdarma, tak na sebe hoď nějaký poválečný hadry z Prostějova a vyraž k dealerovi!:))
Hele ta ruska právě teď přeskočila 5 metrů a pěšky!
[2]
18. 8. 2008 v 18:42Capajevko
:DD
[3]
18. 8. 2008 v 18:54T613
super. :-))
[4]
18. 8. 2008 v 20:02Alessio
Příště něco záživnějšího, třeba imaginární sex 😉
[5]
18. 8. 2008 v 20:03da_b0mb
[4] Alessio: to zazil snad kazdej s rukou v trenkach :-)))
[6]
19. 8. 2008 v 0:16Alessio
ty máš v trenkách ruku? Doporučuji navštívit tvého obvodního lékaře, já tam mám sice taky úd, ale o dost menší 😉
[7]
19. 8. 2008 v 8:43Pierro
Veselý to článek, ostatně jako už tvé předchozí. Snad jen to příště malinko zkrať jinak ze mne polezou citoslovce jak z kolemjdoucích na ulici. A to podotýkám, ruku v tangách nenosím…:o))
[8]
20. 8. 2008 v 20:29mila
Audina je audina, mame v rodine dve a spokojenost.
[9]
1. 9. 2008 v 15:00jann
ČURÁKU
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.