-
IRC-Česká republika-Barum Rally
A je to…..Jedna z motorsportovních akcí,jenž jistě na začátku tohoto roku nechyběla v kalendáři žádného motorsportovního fanouška-je za námi.!!…Ani bych se nedivil,kdyby to pro-alespoň některé z vás bylo celkem nemilé překvapení.Že si vy,co teď tak trochu nevěřícně kroutíte hlavou,říkáte:“Jak to?Vždyť Eurosport jsem sledoval pečlivě,ani minuta z jeho nabídky mnou nebyla vynechána!To přece nemůže být ani pravda,aby jeden z hlavních partnerů série IRC úplně vynechal její,možná úplně nejlepší podnik v kalendáři!!!“No-tak bohužel.Eurosport se skutečně rozhodl jak se rozhodl.Dal přednost finišujcí olympiádě a jasně tím dal najevo:Co kdybyste vy,do teď na mne hodně závisle,se porozhlédli také někde jinde-nezávisle…..Tak jsem to udělal……
Zlín,sobota ráno,odhadem nějakých dvanáct hodin po páteční úvodní“superspeciálce“a – Roman Kresta,jakožto jeden ze závodníků čekající na povel ke startu(mezitím Honza Kopecký jako předjezdec již provětrává svoji novou Fabii S2000!).Roman,mimochodem mnohými pasován na favorita celé rally se také může pochlubit novou zbraní – Peugeotem S2000.Roman vyráží.Zdolává první kilometr,poté druhý,třetí a možná ještě další,když tu náhle!Chyba!Výlet mimo trať,veliké poškození vozu a – odstup!!!!!Toť kapitola Kresta…..
Sobota se ukázala jako jistým“dnem pravdy“.Dost toho napověděla,a čas prokázal,že se nemýlila.Každopádně se do boje o vedení pustila zhruba čtveřice jezdců.Zdejší podmínky si pochvalující Loix(Peugeot),suverén úvodních podniků Rossetti(Peugeot),neustále svými výkony rostoucí Basso(Abarth)a samozřejmě vedoucí muž celého šampionátu Vouilloz(Peugeot).Hoši si to řádně rozdávali,mnohdy pouze desetinové rozdíly v jednotlivých výsledných časech slibovaly vzrušující podívanou a nebýt složité a ne zrovna bezproblémové techniky,asi by se tak i stalo.Takhle nám to vydrželo jen do erzety číslo pět……V ní zaznamenali problémy s převodovkou hned dva jezdci.Již zmiňovaný Basso a především do té doby se ctí bojující domácí Pech s Mitsubishi,prozatimně se pohybující kolem 5.místa(oba odstup….)!Ve čtyřech dalších rychlostních zkouškách pak už jen dále krystalizovalo celé rozpoložení letošní Barumky,takže s vědomím o Rossettiho defektu v poslední zkoušce(ztráta více jak tří minut)se vrhněme na sobotní výsledky…..
Výsledky 1.dne(po 9.R.Z):
1.Loix(Peugeot),2.Vouilloz(Peugeot)+4s,-3.Bouffier(Peugeot)+1,39min.(pomyslná náhrada za Rossettiho….),-4.Garcia Ojeda(Peugeot)+1,46min.,-5.Valoušek(Peugeot)+2,07min…..!,-7.Travaglia(Abarth)+2,29min.,-8.Rossetti(Peugeot)+3,31min.
Neděle,po obavách nevlhčené tratě nočním deštíkem,příjemně překvapila suchými vozovkami a jezdci se tak do toho mohli opět řádně“obout“.A že tak udělali!Vouilloz se obouvá do Loixe(-1,3s),domácí Valoušek zase do Garcii Ojedy.Basso se systémem SuperRally vrací do soutěže(bez nároku na lepší umístění).Jsou tu další nedělní erzety(11 a 12),neohrožený Vouilloz má problémy s poloosou a začíná na Loixe ztrácet…..,soupeř Valouška-Garcia Ojeda nedobrovolně absolvuje v jedné ze zatáček botanickou prohlídku tamní zeleně(propad na celkové 15.místo)a aby Valoušek neusnul-skoro na vavřínech,začíná na něj dotírat Travaglia……
Máme před sebou poslední zkoušky,Loix,neohroženě na čele,jednou dojíždí první,jednou až šestý,Valoušek před Travagliou nakonec pozici uhájí!,Rossetti,ačkoli se snaží(v erzetách vždy do pátého místa),na lepší jak sedmou pozici to nestačí,Vouilloz jen tak tak druhý a osmý nakonec další český zástupce-Peták(Peugeot)!!
Výsledky:1.Loix(Peugeot)/BEL/,-2.Vouilloz(Peugeot)+59,9s/FRA/,-3.Buffier(Peugeot)+1,09min/FRA/,-4.Valoušek(Peugeot)+2,23min/CZE/,-5.Travaglia(Abarth)+2,26min/ITA/,-6.Tóth(Peugeot)+3,13min/HUN/,-7.Rossetti(Peugeot)+4,09min/FRA/,-8.Peták(Peugeot)+6,08min/CZE/
Průběžné pořadí jezdců:1.Vouilloz-44b/FRA/ Průběžné pořadí značek:1.Peugeot-103b/FRA/
2.Rossetti-32b/FRA/ 2.Abarth-50b/ITA/
3.Loix-29b/BEL/
Pokud jste článek četli,prosím kliněte...Děkuji7- Zde kliknout
WTCC-Německo-Oschersleben(30.-31.8.2008) Audi Q5-Jízdní dojmy(aneb „v šlépějích Insignie“)
12 Responses to IRC-Česká republika-Barum Rally
[1]
25. 8. 2008 v 10:12Pierro
Máte někdo představu kdy naše Fába S2000 vyrazí na závodní tratě?? Kde má mít premiéru?
[2]
25. 8. 2008 v 10:17tudydudy
Tak s timhle bych urcite zabrousil na wrc.auto.cz a jestli ne tam,tak mozna……rallyzone.cz
[3]
25. 8. 2008 v 10:29K2
Pierro, homologace má proběhnout ke konci roku, takže asi první skutečně ostrý start bude na Monte Carlo 09 – v IRC.
[4]
25. 8. 2008 v 10:32Pierro
Hoši dík, podívám se na odkazy. Jaký tipujete výsledky? Bude paběrkovat jako Fába WRC anebo pažoutům a puntům natrhne zadek?
[5]
25. 8. 2008 v 10:54K2
Ještě se mrkni na ewrc.cz . A jak to bude je taky otázkou – v motorsportu se toho událo moc a pod Hrabánkem, zdá se, se věci ubírají správným směrem. Jenže pořádnou překážkou bude asi pažout, minulý rok s ním fiat držel krok, ale letos je to skoro co rally, to k.o. Teď na barumce prý Kopejda na některejch místech dostával vteřinu, někde byl zase rychlejší, ale to je všechno měření od fanoušků se stopkama v ruce…a škodovka asi časy do světa nepustí. Další otázkou je šotolina vs asfalt. Bude to zajímavý :-)))
[6]
25. 8. 2008 v 16:46webpaja
Podle vseho je zatim Fabia nekde 1s/km za P207 a to se v nekterych partiich Kopecky s vozem vubec neparal. Tezko odhadnout…pravda je jedna, Kopecky mel naprosto cistou trat pri prvnich prujezdech, zadna sotolina, zadny kamen ve stope. Co se musi nechat, FII vypada velmi drave a hezky…naprosto neporovnatelne se seriovym kusem.
[7]
26. 8. 2008 v 8:44Pierro
Pája: tady nezbývá než souhlasit. Soutěžní Fába II je skutečně o něčem jiném, než její velkosériové civilní sestry. Snad jen jedna věc by Fábce dodala na dravosti – třídveřová verze…
[8]
26. 8. 2008 v 10:55tudydudy
No jo-vypada hezky,to se musi nechat,ale co ta dira pro pristup vzduchu k chladici.Na trati se vyskytne nejaky ten bazant ci neco podobneho a muze byt skody……na Skode:-D
[9]
26. 8. 2008 v 14:05Rasid
Vsechny prenosy (sobota, nedele a tusim ze i tento ctvrtek) vysilal Eurosport 2.
[10]
26. 8. 2008 v 17:14tudydudy
9-nemam…..
[11]
26. 8. 2008 v 23:42K2
Tady je to na netu:
http://videos.eurosport.com/irc/barum-rally-zlin/2008/irc-magazine-part-3_vid83876/irc-player.shtml
[12]
27. 8. 2008 v 10:50Pěkný, dík
Hezky napsaný přehled… neviděl sem letos ani Bohemku, nějak není čas a připadá mi, že i informací o průběhu a výsledcích se málo informováno. O Barumce sem čet sice už na autosportu, ale tohle je hezké čtení! Jen od dob,co tady WRC už nejezděj je to trochu méně zajímavé a pestré.
Fabka S2000 vypadá určitě lépe než sériovka,ale doved bych si jí představit ještě zajímavější. Třeba WRC z Fábie I udělalo větší parádu (myslím vzhledově). A úspěch FII S2000 sice přeju, rozhodně ho ale neočekávám první sezónu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.