-
WTCC-Japonsko-Okayama(25.-26.10.2008)
Ačkoli na vás již mohl působit zvláštní a,já doufám,že také nepříjemný pocit jakési neukončeně ukončené celé motorsportovní sezóny-opak je pravdou.Ne,že by se motoristická sezóna teprve rozjížděla,to zase ne(museli bychom být i protinožců),ale nějaké ty závody nám ještě do ukončení motorsportovních závodních kolotočů přeci jenom chybí.A z těch nějakých se nám ve WTCC dva předposlední už zase udály…
Jak nadpis napovídá,delší pauza mezi
a dnešní Okayamou byla opodstatněná,pomohla také pilotům k lepším výkonům???Uvidíme….1.závod(vlhko-mokro)
Než se vrhneme na samotný startovní rošt,musíme si odůvodnit,proč nám Tarquini na Seatu,ačkoli v suché kvalifikaci zajel třetí nejrychlejší čas,”utkvěl”na startu až jako 8.:V Monze se vždy na začátku závodu strhla veliká mela v první zatáčce,které se mnoho jezdců raději vyhnulo způsobem tzv:”řezacím”(prostě si zkrátili trať).To v druhém závodě udělal i Tarquini(který potom vyhrál),ale protože se závodní komisi zdál tento jeho manévr příliš zvýhodňující,ale zároveň ne tolik výhodný jako u jeho kolegy Rydella(u něj +30s k celkovému času z 1.závodu=propad pořadím)”obdarovali”jej alespoň penalizací+5 míst na startu dalšího závodu,tedy v závodu v Japonsku….
Startovní rošt:1.Farfus(BMW),2.J.Muller(BMW),3.Monteiro(Seat),4.Menu(Chevrolet),5.Rydell(Seat),6.d Aste(BMW),7.Huff(Chevrolet),8.Tarquini(Seat),9.Porteiro(BMW),10.Y.Muller(Seat),11.Priaulx(BMW),12.Hernandez(BMW),13.Gene(Seat),14.Thompson(Honda),…..17.Coronel(Seat),18.Zanardi(BMW),19.Larini(Chevrolet),……25.Ladygin(Lada),…27.van Lagen(Lada)START
(letmo,14 kol)!!!
Vypadá to,že obě BMW v čele čelo udrží,což se však nestává…Farfus přichází do kontaktu,nejprve s kolegou Mullerem a následně s Menum,z čehož vycházejí nejen první autokrosaři(Farfus s Menum mimo trať),ale i první odstupující(Menu).V čele tedy zůstává J.Muller,za ním Monteiro s Rydellem.Ještě v závěru prvního kola nám Thompson dokazuje”nenáhodnost”jeho třetího místa z ranního mokrého Warm upu a probíjí se na zhruba 7.-6.pozici!!Dalším,kdo zaznamenává postup pořadím je nyní 10.Coronel,těsně před Farfusem(11.).Teoreticky stále možný obhájce titulu mistra světa-Priaulx na nemastně neslané 8,uvidíme co přinesou další kola…Thompson nám postupuje přes propadajícího se d Asteho na 5!,stejně činí Y.Muller s Priaulxem(6.,7.)Máme tu již standardní situaci:Priaulx za Y.Mullerem a ačkoli je v zatáčkách jeho BMW rychlejší,Mullerův Seat to kompenzuje ve výjezdech ze zatáček vyšším točivým momentem a na rovinkách vyšším výkonem…(Priaulx to ale navzdává)…
Průběžné pořadí:1.J.Muller,2.Monteiro,3.Rydell,4.Huff,5.Thompson,6.Y.Muller,7.Priaulx,8.d Aste,9.Farfus,10.Coronel
Vytvořená situace dává vzniknout několika pěkným soubojům:Rydell přes Monteira na 2!,Thompson přes Huffa na 4!a Priaulx…..,ne…Jde sice na Y.Mullera agresivněji než-li v předchozích závodech,stejně to ale zatím nestačí….Farfus překonal d Asteho a aby to nevypadalo nesouměrně(žlutý Seat a dvě bílá BMW),Priaulx Y.Mullera překonává!!-6.Ačkoli to možná na první pohled nevypadá,začíná se nám to tu nenápadně,ale jistě,ve velkém sjíždět.Rydell je ještě za J.Mullerem celkem daleko,ale Thompson už jede pomaleji díky dotáhnutí se na Monteira,toho využívá Huff a oba dva dojíždí,stejně jako Priaulx dojíždí všechny tyto tři….Na chvíli se to tu uklidňuje ale věřte,je to jako klid před bouří….
Průběžné pořadí:1.J.Muller,2.Rydell,3.Monteiro,4.Thompson,5.Huff,6.Priaulx,7.Y.Muller,8.Farfus….
A bouře začíná!Thompson chybuje,vjíždí do kačírku a vrací se až před Farfuse,který pokořil Y.Mullera!Do skupiny ochuzené o Thompsona se bleskově včleňuje na nic nečekající Priaulx a jde-tak nejde před Huffa….V hloubi pole máme jedno z nezávislých BMW s totálně zrušenou zadní částí a Huff jde po Monteirovi!,stejně jako Rydell po J.Mullerovi!!!Tohle už není jen tak obyčejná bouře,to je uragán….Priaulx útočí na útočícího Huffa-ne,ne,ano!-4.!!a do hry se opět zapojuje Thompson,přivážející za sebou Farfuse a nyní už obtěžující Huffa!Rydell mezitím řeší aféru jménem J.Muller a po menších komplikacích ho nadobro pokořuje a ujímá se tedy vedení!Priaulx s Huffem před Monteirem na(3.!,4.!),což chce učinit i Thompson,jenže jeho rudá Honda působí na dieselového býka od Seatu přesně tak jak má,tedy:Thompson Monteirem roztočen a odhozen….CÍL!!!!
Celkové výsledky:1.Rydell(Seat),2.J.Muller(BMW),3.Priaulx(BMW),4.Huff(Chevrolet),5.Monteiro(Seat),6.Farfus(BMW),7.Y.Muller(Seat),8.Coronel(Seat),9.d Aste(BMW),10.Tarquni(Seat),11.Gene(Seat),12.Hernandez(BMW),13.Zanardi(BMW),….16.Larini(Chevrolet),17.Thompson(Honda),18.van Lagen(Lada),…20.Ladygin(Lada)
Hodnocení:Závod jako řemen.Akce,napětí,celkem i nečekané rozuzlení,slova Priaulxe,že mu tento okruh připomíná Brno,sice mohou v leckom vyvolat pochybnosti ohledně podobnosti si tratí jako takových,ale akcí to skutečně je s letošním Brnem srovnatelné….A to nás ještě čeká závod číslo 2!
2.závod(vlhko-polosucho)
Startovní rošt:1.Coronel(Seat),2.Y.Muller(Seat),3.Farfus(BMW),4.Monteiro(Seat),5.Huff(Chevrolet),6.Priaulx(BMW),7.J.Muller(BMW),8.Rydell(Seat),9.d Aste(BMW),10.Tarquini(Seat),11.Gene(Seat),12.Hernandez(BMW),13.Zanardi(BMW),…..16.Larini(Chevrolet),17.Thompson(Honda),18.van Lagen(Lada),…..26.Menu(Chevrolet),27.Porteiro(BMW)
START(14 kol,z klidu)!!!Farfus využívá potenciálu svého BMW(a nejen on)a zprvu by se zdálo až nezadržitelně,ovšem jak první zatáčka ukázala,tak”zadržitelně”se dere kupředu-3….Monteiro jde před Coronela do čela a na 4 se objevuje d Aste!!Hned od začátku se především na vozech BMW začínají projevovat pneumatiky-ne,že by byly již opotřebované,ale nejsou zahřáté-postup Seatů přes všechna možná BMW do čela-1.čtyři vozy-Seat….Od tohoto až nemístného pohledu nás oprošťují kamery,které ale stejně fanouškům BMW příliš radostného nepřináší-záběr na Zanardiho vůz právě se domolující o betonovou zeď podél trati,Zanardi out…..
Možná že se u BMW projevuje i to,jak moc kdo zahříval pneu před samotným závodem-d Aste už chytil tempo,Farfus stále ještě ne….Na nezávislého jezdce předvádí d Aste skutečně parádní výkon,nyní dokonce na 4.Rydella!!-je tam!,ale!chyba,příliš pozdě na brzdy a výlet mimo trať-propad…..Priaulx kolem 6 a na samotném čele bitva Coronela s Monteirem-vozy dlouho vedle sebe…..krásný souboj…Farfus konečně vypadá,že sliky dostatečně zahřál a zrychluje!,stejně jako Coronel jenž je již před Monteirem!-1.!!
Průběžné pořadí:1.Coronel,2.Monteiro,3.Y.Muller,4.Rydell,5.Farfus,6.Priaulx,7.Huff,8.Hernandez
Chvíli silné duo Farfus,Priaulx se zásluhou obou dvou jezdců stává”neduem”-Farfus před Rydella a stahuje Y.Mullera,Priaulx pod útoky Hernandeze(ten tedy přes Huffa)…Nyní si povšimněme,ne moc extra postupujcího Thompsona na 14,budeme se totiž ještě divit….:-)…Farfus před Y.Mullerem na 3!a Priaulx s Hernandezem přes Rydella(5.,6.)a zanedlouho Rydell jako další zářez,nyní pro(sem tam driftujícího)d Asteho…Kdo si to ještě neuvědomil,je to tu našlapané jako v závodě číslo 1-Priaulx přes Y.Mullera na 4!a o kus dál Farfus na 2!!před Monteira!
Průběžné pořadí:1.Coronel,2.Farfus,3.Monteiro,4.Priaulx,5.Y.Muller,6.Hernandez,7.d Aste,8.Rydell,9.Huff
Dění na trati pomalu ale jistě začíná vrcholit!Hernandez s d Astem v boji,jak o 6.-5.místo(oba před Y.Mullera),tak v boji o vítězství v kategorii nezávislých jezdců…Oba dva stahují Priaulxe,který,aby se jich na čas zbavil,jde přes Monteira!!-3.,ale nechává se tímto v podstatě úspěchem vyvést z koncentrace a z nejrychlejšího místa na trati jde pozdě na brzdy-mimo trať-a stejně tak u Hernandeze s d Astem-jako záchranný bod využívají Monteira,přesto d Aste bez kola-out…a není jediný!,kromě Tarquiniho s technickými problémy odstupuje i – Priaulx!!-další chyba,roztočení jeho vozu a”ustlání si v kačírku”…..A proto se na 4 objevuje………………Thompson!!,následovaný Huffem,Y.Mullerem,Monteirem a Rydellem…..Nezapomínejme ale na čelo!,tam Farfus doslova nalepen na Coronela,který se brání”zuby,nehty”a také že se mu to vyplácí(ale krásný souboj…)….CÍL!!!!!!!!!!!!
Celkové výsledky:1.Coronel(Seat),2.Farfus(BMW),3.Hernandez(BMW)!!,4.Thompson(Honda),5.Huff(Chevrolet),6.Y.Muller(Seat),7.Monteiro(Seat),8.Porteiro(BMW)!,9.Rydell(Seat),10.Gene(Seat),11.Engstler(BMW),12.Larini(Chevrolet),13.Menu(Chevrolet),…..17.van Lagen(Lada)
Hodnocení:Neuvěřitelný a skutečně až božský postup Thompsona s Hondou,umístění nezávislého jezdce na”bedně”a…..zapomněl jsem:Již po prvním závodě SEAT jistým VÍTĚZEM v POHÁRU KONSTRUKTÉRŮ a k tomu skutečnost,že v posledním podniku šampionátu se mistrem světa může stát pouze pilot Seatu…..
Pokud jste stránku navštívili,prosím klikněte7
IRC-Rally du Valais-Švýcarsko(23.-25.10.2008) SuperBike-Francie-Magny-Cours(4.-5.10.2008)
5 Responses to WTCC-Japonsko-Okayama(25.-26.10.2008)
[1]
27. 10. 2008 v 13:33babo
WTCC mi casto ujde, tentokrat som tiez videl len cast. Fakt je zaujimavy ten THOPMSON. Kvalifikacie jazdi hrozne (to na AR156 snad az tak zle nejazdil), ale kam sa dokaze prepracovat 🙂 Mohol by si popisat este ten stret Monteiro vs. Thopson? ten mi unikol 🙂
[2]
27. 10. 2008 v 15:10babo
a Seat vs. BMW. Pises, ze seat to kompenzuje stratu v zakrutach brutalnym vyjazdom zo zakrut (jo, ten drtivy tocak sa tam prejavuje, takze aj na nizsich otackach ma strasne vela vykonu oproti atmosfere benzinu). Ale viac maximalneho vyukonu seat nema, maju rovnako, nie?
[3]
27. 10. 2008 v 16:56tudydudy
(1)-No,dneska rano jsem to videl znova,ale stejne sem si to nedokazal poradne zapamatovat-zkratka ve vyjezdu z jedne zatacky byl Thompson v poloze,kdy tak trochu prekazel Monteirovi v najezdu do dalsi zatacky,no a protoze jsme ve WTCC dopadlo to vyletem Thompsona mimo trat……
[4]
29. 10. 2008 v 10:44re: muzika
wtcc japan bylo supr !! – ze je okruh podobny na brno, to muzu podepsat a napadlo me to nezavisle taky, uz pri prenosu.. skodaze byl prenos tak hloupe strihany a taky slabe komentovany,- na cetecku.
hej, ten d-Aste, to je asi magor neboco.. ten tam nadelal paseku..
nas oblibenec tiago monteiro mel spoustu prace, na nespravne zvolenych gumach..
supr zavod !!
[5]
30. 10. 2008 v 18:26babo
(3) no ja som to uz videl … no prekazal 🙂 pekne ho odstrelil 🙂 ale hold WTCC
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.