-
Nová Toyota Avensis
Měsíc alias zhruba čtyři týdny uplynuly jako voda,vy,jistě již natěšeni,co že to bude tentokrát,doslova přilepeni k monitorům vašich nemotorových miláčků,tak – nač zdržovat….
Paní zima začíná úřadovat.Nejen,že se nám u silnic objevují zbrusu nové značky,ale,a to především,v místech s vyšší nadmořskou výškou se nám objevuje dokonce i sníh!V takových místech sídlím i já.V místech,kde děti neznají známou”koulovačku”pouze ze starých českých,nebo nových amerických filmů,ale povědomí o ní mají i z vlastní zkušenosti(dnes bohužel skoro už jen to povědomí,výše uvedení nemotorový miláčkové dělají svoje…).No,ale proč o tom(pro mnohé)”humusu”co padá z nebes místo vody takhle hned na úvod?No,je to vcelku jednoduché.Mé testy se s největší pravděpodobností stávají již testy legendárními a Toyota toho chce využít(či zneužít?)…Zkrátka,v den,kdy snad sněhu bylo zatím nejvíc(tím rozumějte kolem 30cm),za mnou lidé z Toyoty přijeli a řekli:”Pane tudydudy,tady máme nový Avensis ale(!)- na následující víkend máte(!!)Vy,nový Avensis…”.
Co dodat?Samozřejmě,nijak zvlášť jsem neotálel a přes zběžnou prohlídku zevnějšku(ztížena – stříbrná barva v bílém sněhu splývá),kterou můžete učinit vy sami(viz foto),jsem zaplul do interiéru.Zde už bylo zkoumání podrobnější…a výsledky?Každopádně se nenechte odradit fotografiemi,pakliže máte zdaní,že by interiér svým vzezřením zapadal tak do doby o zhruba 5 let nazpět.Mně to tak také přišlo,ale již po prvních kilometrech si člověk zvykne a následuje už jen chvála velmi dobré ergonomie ovládacích prvků,jejichž počet je na dnešní dobu přijatelně střídmý…To samé o střídmosti bohužel platí o použitých plastech.Zázraky se zkrátka nedějí a to jak u plastů,tak u dekorů(plasty ve většině tvrdší,dekory méně oslnivé…).
Také se sami divíte,co že se to stalo,že tak podrobně zkoumám vnitřek vozu?To víte,páni z Toyoty byli sice milí,ale s vozem zapluli do nevyházeného a já nevím,jestli se o vyhazování pokusit vůbec mám,či rovnou traktor volat…Tak ještě prostor.A no jo vlastně!Vždyť středový panel je vcelku úzký,žádné strádání pravého kolene řidiče se tedy neděje a vůbec ve všech parametrech Avensis boduje(šířka,výška) – co vzadu?Fotky příliš povzbudivě nehovořily,realita ale naštěstí odpovídá,dnes sice spíše podprůměrem,ale rozhodně ne nedostatkem….No nic,jdu házet!
Ani to příliš nebolelo a je vyházeno – výborně.Avensis je v podstatě zahřátý,chytá na první pokus(to víte,člověk zvyklý z motorky to hned ocení)-jdeme na to.No jo,ale co to pod tou kapotou vůbec je?Před vyjetím jsem se zapomněl zaposlouchat,teď čvachtá silniční břečka…nic neslyším!Není to hybrid?Jsem na vážkách – musím to zjistit,vyrážím tam,kde se víceméně ani neprotahuje,tam se jen projíždí stopa….A skutečně!Vozovka v létě běžně pro dvě auta nyní pouze s jednou stopou pro oba směry – stoupání,plyn na podlaze,stále nejasná odpověď…Riskuji – stahuji okno,půlkou těla v autě,půlkou venku,koukám,kolik a jaký vypouštím oxid….Odpověď zní – nejspíš to bude diesel!To ale teď pouštím z hlavy,po stoupání přichází nečekaně klesání a – serpentiny…Je jasné,že tady to nebude zkouška podvozku,ale spíše pneumatik.Zatáčka první,v rallye by to byla zhruba šestka – otočení se o 90 stupňů na zhruba 12 metrech…Stopa mě dlouho drží(rychlost:65km/h),ke konci mírně vypouští…vše v pohodě.Dostávám se do varu,z výjezdu je patrné že to diesel skutečně bude – kola dlouho v náběhu na prokluz…Další,teď skutečně serpentinová zákruta – 180 stupňů a k dispozici cca.13 metrů.Ujišťuji se o bezpečnosti mého pokusu,ručičku rychloměru(celkem malá-špatná čitelnost)nechávám na 60,správné najetí si do zatáčky,vůz putuje ze,a zase do stopy,podvozek to s bravurou zvládá,stejně jako pneu celý manévr…Spokojenost….!
Po nějaké době jsem Avensisu a motoru 2.0 D-4D 93 kw-dal vydechnout.Dovádění bylo příjemné,stejně jako jízda po mokré silnici.Tam jsem se do žádných zběsilostí ani nepouštěl.Za prvé jsem toho měl dost z úvodu,za druhé nejslabší verze turbodieselu k tomu příliš nesváděla,za třetí i z klidné jízdy jsem vyrozuměl ne moc velkou chuť auta do nějakých”skopičin”.Klid,pohodlí.To jsou hlavní devízy tohoto vozu,takže v podstatě zase jen pro ty,co se chtějí odlišit,protože nic extra na voze nenacházím….škoda.
Pokud jste stránku navštívili,prosím klikněte16
„Autoblog“ roku 2008…JDEME NA TO!!+formulář! Nenechte si ujít poslední závod WTCC v této sezóně-stojí za to!!!(wtcc-čína-macau 15.-16.11.2008) 2.závod +VIDEO!!!
9 Responses to Nová Toyota Avensis
[1]
1. 12. 2008 v 8:49Pierro
Tudytudy, jako vždy velice kvalitní fikce, v podstatě s tebou člověk skoro jakoby seděl za volantem… 🙂 piš dál, umíš to víc než slušně a nezapomeň časem o chce přejít od teorie k praxi – až tyhle auta začneš prohánět v reálu, věřím že se dočkáme pěkných recenzí. Takže držím palce… 🙂
[2]
1. 12. 2008 v 15:41tudydudy
(1)-Dekuju Pierro za pochvalu ale,nevim nevim jestli to v tom realu dopadne,no,kazdopadne se o to budu snazit:-)
[3]
1. 12. 2008 v 18:58Navtech
Dal jsem hlásek!
[4]
2. 12. 2008 v 17:23Culdaraztriptaco
Já jsem taky hlasoval. Jen piš dál 😉
[5]
2. 12. 2008 v 19:54tudydudy
(3),(4)-jo,jo-jasny,dikes za hlasy a pokracuji!!!Jo a dotaz,jak se vam tam dari vkladat smajliky??:-)
[6]
2. 12. 2008 v 20:00da_b0mb
(5) zkus pred smajlem udelat mezeru 🙂
[7]
2. 12. 2008 v 20:02Culdaraztriptaco
(5) Klasicky je napíšeš pomocí závorek a interpunkčních znamének.
[8]
3. 12. 2008 v 8:52josefopava
……….ty brďo …..se skoro nechce věřit,že ten pán v tom autě neseděl……je dobrej….:hop: :tlesk: :foun: :sun:
[9]
4. 12. 2008 v 22:00Emel
Tak jsem dnes potkal nový Avensis na parkovišti a musím říct, že to bylo zklamání. Prošel jsem kolem a až pak mě můj „vnitřní hlas“ zastavil a říká: „Hele, nebyl to náhodou nový Avensis?“ A taky jo… v šedé barvě to byla taková šedá myš.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.