-
WTCC-Čína-Macau(15.-16.11.2008) 1.ZÁVOD
A je to tu opět!Stejně jako před (ne)dávnem u SuperBiků a jejich posledním závodě v Portugalském Portimao(viz zde),je i u světového mistrovství světa cestovních vozů,známého pod anglickou zkratkou WTCC,čas na úplně úplný závěr!Tentokrát se nic tak trochu převratného jako u zmiňovaných SuperBiků dít nebude,a tak již tradičně konec celého šampionátu hostí čínské město Macau a jeho místní,dosti”zašmodrchané”silnice,běžně sloužící k naprosto dennímu užití čínskými obyvateli…!
Ano!Pakliže někdo neví,či jen pozapomněl,rád objasním a připomenu.Okruh v Macau,dlouhý něco kolem 6100 metrů,má stejně jako legendární Monaco svou hlavní devízu v tom,že závod se jede v ulicích samotného města.To znamená minimální,ale ve většině případů vůbec žádné únikové zóny,málo místa k předjíždění a zatáčky s vysokou pravděpodobností,stát se dějišti mnoha hromadných nehod(zvlášť ta v podstatě hned první je v tomto úplně vzorová…).No,to na úvod,pokud tento stručný popis někomu nestačí(a mně by nestačil) – ať čte dál a možná….:-)
1.závod
Počasí nám přeje,příjemných,téměř 27 stupňů,slunečno,co víc si přát(snad možná lepší vzduch,ale – jsme v Číně…)…
Startovní rošt:1.Menu(Chavrolet),2.Priaulx(BMW),3.Y.Muller(Seat),4.Huff(Chevrolet),5.Farfus(BMW),6.Gene(Seat),7.Rydell(Seat),8.Tarquini(Seat),9.Larini(Chevrolet),10.J.Muller(BMW),11.Thompson(Honda),12.Monteiro(Seat),13.Porteiro(BMW),14.Zanardi(BMW),15.Hernandez(BMW),16.Couto(Honda)/domácí/,17.Coronel(Seat),….28./28 van Lagen(Lada)
START(letmo,9 kol)!!!
Do první zatáčky se jako první řítí(vozy jedou nejrychlejším úsekem,tzn:téměř 250km/h!),hájící čelo,Menu,Huff jde na 3,teď slibovaná zatáčka a…..všichni v pohodě!…,před Y.Mullera i kolega Rydell!!,Tarquini se propadá na 9(s Y.Mullerem v boji o titul!)a protože jsme ve městě tak se už asi žádné velké”divočiny”,zvlášť nyní v prvním závodě,dít nebudou….Vozy jsou zhruba v polovině okruhu,je to tu hodně úzké,nepřehledné(snad každá zatáčka vede kamsi za roh) a přesto dost rychlé….Farfus po zdoláním Rydellem dotírá alespoň na Y.Mullera a v nájezdu do druhého kola si již všímáme náskok-budovatelského talentu v podání Menuho…Tarquini 8.,Larini 9.a poté již následuje Thompson!Huff v bitvě s Priaulxem o 2,dopadá to propadem Huffa až na 5…
Průběžné pořadí:1.Menu,2.Priaulx,3.Rydell,4.Y.Muller,5.Huff,6.Farfus,7.Gene,8.Tarquini,9.Larini,10.Thompson,11.Porteiro
Huff jde po Y.Mullerovi a po Huffovi zase Farfus(oba neúspěšně),Rydell má evidentně nějaké potíže,propadá se pořadím a následně odstupuje…(byl v bitvě o 3 v celkovém hodnocení jezdců)!To co se dalo předpokládat je tady.Vozy pouze krouží po okruhu a nepuští se do soubojů – divák si začíná všímat ostatních věcí,jako např.:Nehostinné až přímo bizardní panorama města a především domů(výškových)kolem tratě,nebo akční pohled na závodní auta jedoucí po vlastně zcela normální silnici zcela nenormální rychlostí – “pasivní akčnost”(ještě k tomu tak zajímavě poskakují)….No,zpět na trať.Tam Menu stále s náskokem v čele,ale náskok začíná Priaulx mohutně stahovat…!,Farfus jde tvrdě po Huffovi a Zanardi z 16.pozice odstavuje svůj vůz přímo na již tak dost úzké trati(mimo stopu,jede se dál…).Thompson ukořisťuje 8.pozici,a tím zároveň poleposition do druhého závodu Larinimu,Y.Muller(podle jeho slov po konci závodu)čeká na nějakou závadu,která by ho připravila o jinak jistý titul,zatímco Farfus se ničím podobným zaobírat nemusí a jde na 4 přes Huffa! – a Priaulx,sice těsně,ale stále za Menum,dojíždí do cíle…CÍL!!!!
Výsledky:1.Menu(Chevrolet),2.Priaulx(BMW),3.Y.Muller(Seat)-MISTR SVĚTA CESTOVNÍCH VOZŮ PRO ROK 2008!!!,4.Farfus(BMW),5.Huff(Chevrolet),6.Gene(Seat),7.Tarquini(Seat),8.Thompson(Honda),9.Larini(Chevrolet),10.J.Muller(BMW),11.Monteiro(Seat),12.Hernandez(BMW)-šampión mezi nezávislými jezdci pro rok 2008,13.Couto(Honda)/domácí/,14.Porteiro(BMW),….21./23 van Lagen(Lada)
Hodnocení:Ačkoli to na obrazovce vypadalo leckdy velmi”suše”,v psané formě mi závod zas až tak neatraktivní nepřipadal….A být přímo na místě,mít s jedoucími vozy takřka kontakt i když jen jako divák…..,to by byl teprve zážitek…..Jinak,Seat ukořistil vlastně vše,co se ukořistit dalo a potvrdil jediné:pod kapotou má přeplňovaný diesel…..
Pokud jste stránku navštívili,prosím klikněte15- Zde kliknout...Děkuji
Nenechte si ujít poslední závod WTCC v této sezóně-stojí za to!!!(wtcc-čína-macau 15.-16.11.2008) 2.závod +VIDEO!!! Jak tudydudy k řidičáku přišel….
9 Responses to WTCC-Čína-Macau(15.-16.11.2008) 1.ZÁVOD
[1]
16. 11. 2008 v 15:00Navtech
Kliknul jsem a četl jsem. Tam jezdí i Lada? Budu se na to muset podívat…
[2]
16. 11. 2008 v 15:11tudydudy
(1) To se koukni,ale musis opravdu poradne,je nejmene napadna a spolecne se svym castym umistenim kolem 20.mista na obrazovkach temer nezachytitelna….ale kdyz se clovek snazi a nebo pockej….http://www.autofun.cz/brno-wtcc-931/fotky/13/ prosim….
[3]
16. 11. 2008 v 15:14Navtech
JJ najdu si to. dík 🙂
[4]
16. 11. 2008 v 15:17Navtech
Super! Stačí pár mega a z Lady je celkem slušná kára! 🙂 Tatrovák by měl radost.
[5]
16. 11. 2008 v 15:19T613
http://www.youtube.com/watch?v=oNc4-kT5lhI kdyby tak vypadala v sérii udělala by líp 😀
[6]
16. 11. 2008 v 15:23Navtech
Co tam je za motor? Stejnej, jako jsem měl v žígu a dával tam tu vrtulku do karburátoru? 🙂
[7]
16. 11. 2008 v 16:05tudydudy
(6)-no,protoze to jakz takz staci tem vsem BMW,Seatum a Chevroletum a protoze to to,jako vsichni ostatni spada do WTCC tedy i do pravidel WTCC,mel by pod ladinou kapotou trunit atmosferovej dvoulitr s….asi…..vic jak 250 kobylama…..
[8]
16. 11. 2008 v 21:22T613
(6) si můžeš počíst.. z ruštiny si maturoval tak nebudeš mít problémy 😀 http://www.vaz.ee/forum/lofiversion/index.php/t21648.html
[9]
17. 11. 2008 v 13:40Sleeper
Macao je naprosto brutální trať, Monte Carlo je proti němu široký bezpečný autodrom (kromě cílové rovinky a pposlední zatáčky před ní, to je v Macau široký bulvár…). Bohužel jsem závody včera na ČT4 prošvihl, viděl jsem až vyhlášení vítězů a asi tricetivteřinový sestřih. P.S. Jsem si nikdy nemyslel, že by Asiatky byly bůhvíjak hezké, ale ta dvě děvčátka na stupních vítězů byla celkem pohledná :o)
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.