-
WTCC-Mexiko-Puebla(22.3.2009)
Zatím se nám obě,na tudydudy autoblogu,sledované motorsportovní série(SuperBike,WTCC)v lecčem shodují.Každá začala sezonu poměrně brzy(vlastně hodně brzy),každá se prozatím drží dost daleko od Evropy a stejně tak i každá má mezi prvními dvěma závody 14-ti denní pauzu.No,a poněvadž my jsme bystré hlavičky( 😉 )tak nám okamžitě dojde(pakliže jsme přehlédli nadpis,na který jsme před malou chvíli klikli…),že tento víkend byl ve znamení druhého podniku mistrovství světa cestovních vozů,jako již tradičně se jedoucí v Mexiku(nedaleko města jménem Puebla) – ve znamení odjetí se dalších dvou závodů šampionátu WTCC.
Minule jsem tak trochu nakousl téma:”Co že vlastně WTCC je?”.Ano,to samozřejmě vím,ale poněvadž a jelikož tato slova píši v pauze mezi samotnými závody(a potřebuji tedy stíhat),tak nic neslibuji,ale možná že uprostřed článku(či na samotný závěr)výše zmíněnému prostor dám…uvidíme 😀 …
1.závod(slunečno,sucho)
Jen dodám,že pole position Farfuse je celkem veliké překvapení,vždyť například loni tu Seat ve druhém závodě obsadil prvních 6(!!)míst…
Startovní rošt:1.Farfus(BMW),2.Priaulx(BMW),3.Tarquni(Seat),4.Rydell(Seat),5.Y.Muller(Seat),6.Monteiro(Seat),7.J.Muller(BMW),8.Porteiro(BMW),9.Gene(Seat),10.Hernandez(BMW),11.Larini(Chevrolet),12.Zanardi(BMW),13.Huff(Chevrolet),14.Menu(Chevrolet),15.Coronel(Seat),16.d Aste(BMW),…21./23 Shapovalov(Lada)
START(letmo,16 kol)!!!
Předpoklady o agresivním progresu Seatů kupředu se vyplňují – Farfus přesto čelo hájí a Priaulx klesá pouze na 3 .V hloubi pole se nám dostává do kontaktu BMW s Ladou(BMW pokračuje)a tím kdo předjel Priaulxe je Rydell,který se nyní dostává dokonce do vedení!
Na 3 se posunuje Tarquni,5.je J.Muller,6.Y.Muller,7.Monteiro….
Nejrychlejší Chevrolet kočírovaný Larinim se snaží prodrat do 1.desítky(daří se)a Y.Muller přeskakuje(obrazně řečeno)J.Mullera !,ba co víc,on jde dokonce i před Priaulxe!
J.Muller se dostává do křížku s Monteirem – nyní oba podstupují rallykrosovou vložku číslo 1,následuje rallykros číslo 2,který Monteiro nezvládá a zůstává stát napříč tratí(bez újmy) = propad…
Tohoto všeho využívá mimo jiných i Larini – postup na 7,6.Gene,8.J.Muller,9.Zanardi,10.Huff,11.Menu…
Priaulx vypadá,že je celkem hladový – je tomu skutečně tak – nyní svačí Y.Mullera(postup na 4).Závod se uklidňuje – Huff má problémy s pneumatikou,Priaulxe svačina asi zmohla,ačkoli má před sebou těsně Tarquiniho,neútočí,naopak,bojí se aby ho svačina nepozřela zevnitř(měl jsem chuť napsat:bojí se,aby nevrhnul – neodvážil jsem se….) =Y.Muller dotírá…
Lehce opodál nám znovu začíná úřadovat J.Muller,nyní si bere zpět 7.pozici od Larinino a netrvá to dlouho a ani Gene neodolává… – J.Muller 6.!
Mexický režisér se ukazuje jako schopný režisér,když se vpředu nic moc neděje,klidně tam”frnkne”záběry na samotný chvost,kde se pere Lada s jedním z nezávislých Seatů…
Vracíme se ke kauze Priaulx – a zrovna včas,Brit nám totiž chytá druhý dech – nevybíravě útočí na Tarquiniho(doslova ho až odstrkává)a jede stíhat veducí dvojici(Tarquini natolik rozhozen,že i Y.Muller ho překonává)!
Ačkoli se u pneumatik Seatů očekával postupem času rapidně se snižující grip(přilnavost),v podstatě tomu tak vůbec není(nebo jenom velmi málo),neboť Rydell stále okupuje čelo a Farfus ne a ne se přes něj dostat(ono to dokonce není možné – tak je Rydell rychlý!!)!
Máme tu závěr závodu,nejrychlejšími vozy na trati jsou BMW J.Mullera(před Tarquinim na 5!)a Priaulxe(rapidně stahuje Farfuse)…
Poslední kolo-Priaulx je již za Farfusem,ten se ovšem nechce dát – ehmm – kašle na Rydella a soustředí se pouze na obhajobu stříbrné pozice před dotírajícím Priaulxem,a…….
CÍL:1.Rydell(Seat),2.Farfus(BMW),3.Priaulx(BMW),4.Y.Muller(Seat),5.J.Muller(BMW),6.Tarquini(Seat),7.Gene(Seat),8.Larini(Chevrolet),9.Hernandez(BMW),10.Porteiro(BMW),11.Monteiro(Seat),12.d Aste(BMW),13.Zanardi(BMW),….,17./19 van Lagen(Lada)
Poznámka:Diváci jak přímo na místě,tak i u TV měli o zábavu postaráno.Skvělý postup J.Mullera(+jeho vystupení s Monteirem v úvodu),až nenormálně se bijící Prialux,parádně promíchané výsledky co se značek týče…Jen tak dál….
2.závod(stejné podmínky,tzn:slunečno,24 stupňů,sucho)
Startovní rošt:1.Larini(Chevrolet),2.Gene(Seat),3.Tarquini(Seat),4.J.Muller(BMW),5.Y.Muller(Seat),6.Priaulx(BMW),7.Farfus(BMW),8.Rydell(Seat),9.Hernandez(BMW),10.Porteiro(BMW),11.Monteiro(Seat),12.d Aste(BMW),13.Zanardi(BMW),…17.van Lagen(Lada),…20.Huff(Chevrolet),21.Menu(Chevrolet)
START(pevný,16 kol)!!!
Larini předvádí učebnicový – propad,vedení se ujímá Gene,2.Tarquni,3. – ještě ne,teď již J.Muller,4.Y.Muller,5.propadnuvší Larini.
Po odjetí prvního kola nám jasně vychází najevo snaha Geneho o únik,kterýž si to již mezitím vyzkoušel Monteiro,ovšem v jeho případě se jednalo o únik mimo trať – Monteiro out…
6.Priaulx,7.Rydell,8.Hernandez,9.Farfus.Rydell,nabuzený vítězstvím chce kupředu,Priaulx mu v tom však defenzivní jízdou brání…Nyní se Priaulx Rydella snaží zbavit předjetím Laríniho,což Rydell řeší – taktéž Laríniho zdoláním…Kolem 10 se nám objevuje Huff(!!-viz start.rošt)-zřejmě ve snaze pomoci stájovému kolegovi,který je pod tlakem dalších dvou jezdců(Farfus,Hernandez).Huff tedy alespoň bojuje s Porteirem,Farfus před Larinim – Farfus 8.
Chvilku oddechnout nám dává svým způsobem nic neříkající,ale přitom parádní záběr z jednoho z vozů uprostřed souboje(vozy s rozestupy kolem 3 metrů),což ovšem netrvá věčně a my tedy jdeme znovu tvrdě do víru akce.Gene nestačí tempu za ním jedoucího J.Mullera(ano,J.Muller 2.),ten na nic nečeká – útočí – Gene blokuje – do bitvy se zapojuje i Y.Muller(4.),zatímco Tarquni(3.),vyčkává…Tento souboj překvapivě žádné změny v pořadí nepřinesl,proto zanedlouho to J.Muller zkouší znovu a ač se to zprvu zdá úspěšné,další záběr už prozrazuje,že Gene čelo stále drží…
Akce vrcholí!Tarquini se konečně také přidává do souboje(nyní je zase přihlížejícím 4.Y.Muller),v celkem rychlém úseku nevybíravým způsobem bouchá,až naráží do J.Mullera – ten se roztáčí a letí ven z trati – velký propad pro J.Mullera,Y.Muller 2.,3.Tarquni chybuje(přetáčivý smyk zavádí jeho vůz mimo trať)a tedy i on taktéž ztrácí dost pozic(pak že boží mlýny melou pomalu…).
Takže:1.Gene,2.Y.Muller,3.Priaulx!,4.Rydell!!!,5.Farfus,6.Hernandez,7.Tarquni,8.Zanardi
Y.Muller na 2 příliš dlouho nezůstává,a tam,kde se to před chvíli nepodařilo J.Mullerovi,tam to Y.Muller v pohodě zvládá(předjížděcí manévr)a ujímá se tak vedení.
Gene se propadá dál,nyní ho předjíždí i Priaulx,stejně jako svého krajana Tarquiniho předjíždí Zanardi – ten 7.!Gene pokračuje,nyní téměř až”úprku”vzad,neboť se ocitá i za kolegou Rydellem – ten 3.!
Další kola již mnoho zajímavého nepřinesla,snad jen postup J.Mullera z 16 na 13(nejrychlejší muž závodu),či pokles Geneho až na 7(Priaulx se o útok na Y.Mullera ani nesnažil)…
CÍL:1.Y.Muller(Seat),2.Priaulx(BMW),3.Rydell(Seat),4.Farfus(BMW),5.Hernandez(BMW),6.Zanardi(BMW),7.Gene(Seat),8.Tarquini(Seat),9.Porteiro(BMW),10.Larini(Chevrolet)…,11.Engstler(BMW),12.Menu(Chevrolet),13.J.Muller(BMW),14.Huff(Chevrolet),15.Coronel(Seat),16.d Aste(BMW),17.van Lagen(Lada)
Poznámka:Závod to nesouměrný.Velké vzrušení v 1.polovině,a nic moc v polovině 2. .Pochvalu si jistě zaslouží Hernandez či Zanardi,zamyslet by se ale měli u BMW.To to bude vypadat takhle pořád?Jasně,určitě lepsí mít 2-3 jezdce v 1.pětce,ale žádný z nich na stupínku nejvyšším…No,uvidíme co přinese pro WTCC zcela nové Maroko…!
Pokud jste stránku navštívili,prosím klikněte20- Zde kliknout...Děkuji
Silný zážitek SuperBike-Katar-Losail(14.3.2009)+video!
2 Responses to WTCC-Mexiko-Puebla(22.3.2009)
[1]
23. 3. 2009 v 8:27re: rychla nafta
ten „mexicky reziser“ by zaslouzil prerazeni na jinou praci..
ve druhem zavode jsme ze zajimavych akci na trati videli vzdycky zacatek a pak.. – nic.
predjizdeni na pozicich vepredu, vypadnuti monteira, drift tarquiniho, nic z toho..
jinak zavody supr a bmw by mel jit nekdo probudit..
[2]
23. 3. 2009 v 9:52jurajos
Tak som včera zvádzal vnútorný boj…Indian Wells, AC vs. SSC, alebo WTCC? Som chlapec šikovný…stihol som z každého trochu. Škoda toho Priaulx-a…tlačil som ho očami ale zjavne nestačilo. 🙂
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.