-
Chery QQ – Crash Test
Nebudu zbytečně představovat čínskou kopii minulé generace Chevroletu Matiz, informace o tomto vozu naleznete zde. Nyní, ale můžete zhlédnout Crash Test Chery QQ, který v základu na čínském trhu stojí kolem 90 000 Kč.
Co všechno vydrží Porsche 911 (Video) Carver: tříkolka, která jede svou vlastní cestou (Top Gear)
14 Responses to Chery QQ – Crash Test
[1]
7. 2. 2007 v 23:59Petr
Je videt, ze profese designera jeste v Cine neni popularni, zatim vsechno jen kopie. Cena je zajimava (skoro az desive nizka), ale asi tak vse..
I kdyz je to male auto a nelze cekat zazrak – tak tohle je debakl. Prvni ranu dostal ridic od volantu a kdyby nahodou prezil, tak druhou vzapeti schytal od B sloupku. Nemluve o rozdrcenych kolenech, predpokladam, ze ani chodidla nedopadnou nejlepe.
To, ze se zlomi strecha jeste beru, to se deje i u mnohem lepsich a vetsich aut,ale alspon prah by mel kinetickou energii ustat (obzvlast kdyz vaha je kolem 900kg). A prave to pak zpusoi otevreni dveri, coz karoserii ubere na pevnosti. Nekdy v minulosti jsem videl rusky crashtest – Daewoo Nexia (vyrabena v Kazachstanu)..a u ni se prave stalo to same, zlomena strecha i prah, otevrene dvere a ridic rozdrcen mezi volantem a sedackou. Pricitali to spatnym svarum a nekvalitnim plechum. Mozna, ze to tady bude stejny problem.
Docela zajimavy by byl stret Daewoo Matiz a tohle Chery QQ.
Cine jeste chybi tak 10 – 15 let, pak se priblizi k tomu – vyrabet auta alspon prijatelne kvality.
[2]
8. 2. 2007 v 13:47nastran
koukám na fotky a říkám si, bezpečnost jako u Škody 120 a kolik jich u nás pořád jezdí a ještě nějakou dobu jezdit bude
kámoš má 20 let staré Suzuki Geo, myslím, že by po čelním nárazu nevypadalo taky o nic lépe
[3]
8. 2. 2007 v 14:24Tonda
A co byste chteli za 90 tisic? Za to u nas nesezenete ani slusnou letitou ojetinu. Jsem jediny, kdo si auto kupuje kvuli premisteni z mista A do mista B, tedy nikoliv primarne kvuli bourani, jak vyplyva z podobnych diskusi? Predpokladam, ze vsichni ti, co na aute zajimaji hlavne nejake synteticke testy, chodi taky s kosem k popelnici ve specialnim titanovem brneni, protoze co kdyby na ne treba spadnul nejaky meteorit, ze?
[4]
8. 2. 2007 v 16:26RS
Tondo, to je dost špatný přirovnání, nehledě na to, že za 90k koupíš skoro lepší ojetinu než nový pravý Matiz.
[5]
8. 2. 2007 v 17:57rexton666
to vypada spatne…..
[6]
8. 2. 2007 v 23:12yoyo
Tonda -> no risk, no fun?!
[7]
9. 2. 2007 v 14:48Tonda
@RS: Naopak, je to IMHO velmi vhodne prirovnani, jen mirne prehane pro zdurazneni absurdity pohledu nekterych lidi na kazde auto. Chapu, ze jako majitel 15 let staryho 2L a vice krapu mas emocionalni vyhrady proti Matizkovi, ale zkus si najit nekde nejake zkusenosti skutecnych uzivatelu tohoto auticka, jako nakupni taska ci nahrada MHD idealni reseni. A kdyby byl tak marny, jak naznacujes, tezko by jich nejen u nas jezdilo tolik a cinani zacali delat plagiaty…
@yoyo: Zavidim lidem, co si mysli, ze jsou nezranitelni a nesmrtelni. V beznem zivote Te muze potkat cokoliv a kdykoliv (a nejen v aute), proto mi prijde vzdy detinske se dohadovat, ze nejake auto ma misto 20 airbagu jenom 5 apod. malichernosti…
[8]
10. 2. 2007 v 10:10yoyo
tonda, brat mal ist vo vw polo r. 96. nastastie bolo v tej dobe nepojazde (spojkove lanko KO) – http://p307sw.host.sk
tak preto.
[9]
12. 2. 2007 v 13:36Tonda
@yoyo: A co jako? Taky muzes vypadnout z okna cinzaku a presto kvuli tomu nenosis furt padak, muzes pri prochazce v lese spadnout ze srazu, presto cely zivot s sebou nebudes nosit horolezecke lano a cepin… Navic sance, ze vyhrajes ve sportce, je porad mnohem vetsi, nez ze s tim popisovanym Matizem potkas ve meste cestou na nakup sestnacteraka… Jinak pro vsechny trpici stihomamem, predsudky a strachem mam jedno idealni reseni: 😉
http://www.jrc.cz/index.php?a=2&id=A7J1000101
[10]
12. 2. 2007 v 22:26Petr
Tondo, to je hovadina. Ty ještě nemáš děti, viď? Realita je, že se bouračky dějí dnes a denně a ne vždy za to může řidič vozu, který to schytá nejvíce. A realita je taky, že v bezpečnějším, pevněšjím voze (nejlépe moderním a airbagy) máš mnohonásobně vyšší šanci přežít. Takže pokud to jde, v zájmu ochrany života je lepší mít bezpečnější vůz, protože autonehoda je nebezpečí zcela reálné, v porovnání s pádem meteoritu, kterým „vtipně“ kontruješ. Představa, že mi někdo blízký zemře, protože se ušetřilo pár desítek tisíc na kastli, mě děsí a rozhodně to je na hranici, ne-li za hranicí běžně přijatelného rizika. Osobně bych auta s takovýmito výsledky crash testů v Evropě úplně zakázal, a to včetně starých tipů (zmiňovaná škoda120…) sníží se počet úmrtí za volantem i emise, dvě velmi nepříjemné mouchy jednou ranou.
[11]
13. 2. 2007 v 11:11Tonda
Ja Ti rozumim, misto aby se ridici naucili (resp. byli donuceni naucit) ridit zodpovedne a bezpecne a jakekoliv prohresky byly prisne trestany a stihany, budeme si radsi vsichni porizovat draha obrnena auta, jen abysme do sebe mohli vic a pohodlneji narazet. Aneb vitezi ten, kdo disponuje vetsi hrubou silou… Na co mozek, hura zpatky na stromy.
Jinak nevim, kolik Ty denne udelas karambolu a zavinis smrtaku, ale existuje spousta ridicu, kteri nikdy zadnou dopravni nehodu nezpusobili ani nebyli jejim ucastnikem (a troufam si tvrdit, ze jich je vetsina) a nejsou to zadni svatecni ridici. Umeni ridit neni jen o tom do nekoho nevrazit, ale predevsim umet predvidat a to se tezko naucis, kdyz budes bezmyslenkovite spolehat jenom na pocet airbagu a silne plechy… Desi me lide, kteri povazuji bouracku za svou kazdodenni rutinu (jak sam pises) a „resi“ ji pouze a vyhradne silnejsimi plechy. Doufam (i za Tve deti), ze takovych „tvrdaku“ je na silnicich co nejmene…
[12]
25. 2. 2007 v 22:39Petr
Netvrdím, že by řidiči měli řídit jak hovada a spoléhat na bezpečnost aut, celková bezpečnost provozu je samozřejmě ještě o stupeň výš, ale to neznamená, že bezpečnost vozu není v závěsu za ní.
Nehoda se prostě stát může, i kdyby byly zákony sebepřísnější a řidiči sebevíc opatrní a ohleduplní. Někdy prostě led, olejovou skvrnu nebo chybu jiného začátečníka přehlédneš nebo nevychytáš, natož když jsi třeba začátečník sám. Sám jsem jednou, když jsem začínal řídit, kvůli nepatrné nepozornosti málem vyletěl z dálnice, a tomu se při nejlepší vůli nedalo předcházet, jediné, co mi chybělo, byly zkušenosti. A kdybych tenkrát neměl štěstí a skutečně to v té rychlosti o svodidla opřel, rozhodně bych ocenil, kdyby mě to místo mého života a života spolujezdce stálo jen rozsekaný plech… asi tak.
Souhlasím s tebou co do bezpečnosti řízení, ale přesto razím bezpečnost obojího.
[13]
25. 2. 2007 v 22:40Petr
Jinak nehody jsem zažil už tři, nezavinil jsem ani jednu a nikdy ani neřídil, ale vždy jsem jel s člověkem, kterého považuji dodnes za lepšího řidiče, než jsem já sám…
[14]
25. 2. 2007 v 22:41Petr
(*ehm, myšleno neřídil, když se to stalo…)
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.