-
bitva ve vlastním poli aneb koncernová trojka
Dnes vám nabídnu pohled Třiadvacetiletého mladíka (byť mentálně stále v pubertě) na koncernovou trojku VW Polo, Škoda Fabia, Seat Ibiza. Tedy můj pohled. Popudem k sepsání mého subjektivního názoru na tuto trojku byl Perunův velký test s jehož výsledkem jsem ne zcela souhlasil.
Tak já nevím jestli už to u VW nepřehání. Když mrknu na fotky říkám si podle předku to je Polo, ale stačí trochu nasměrovat pohled na bok vozu a koukám na Passat a v interiéru jsem naprosto ztracenej. To že je to VW bych poznal i bez loga, ale hergot kterej je to model? Ten design je tak chirurgicky čistej, uhlazenej, bezpohlavní a sterilní až hrůza! Když přišlo nové Polo byl sem nadšenej byla to paráda, ale naroubovat ten čumák napříč celým portfoliem to je teda nápad. Prostě u VW postrádám nějaký výstřelek. Trochu se bojím, že u nového Brouka poznám, že sedím v brouku jen díky vázičce s kytičkou. No kdo ví jestli se bude vázička vůbec konat protože při současném přístupu vedení VW k designu bude považována za nepřípustný výstřelek. Chvála bohu za Scirroco, které to tedy samo nevytrhne, ale aspoň jeden model od VW poznáte bez nutnosti nahlédnutí do techničáku jak že se to vlastně jmenuje, tedy minimálně do nejbližšího faceliftu. Po technické stránce jsou to auta na špičkové úrovni a v tomto směru si můžou být u VW jistí v kramflecích. Špičkové motory, precizní převodovky, ergonomie jako od světoznámého chiropraktika, ale není to trochu málo Antone Pavloviči? Proč když chceme od koncernu emoce musíme na vejlet do Španělska? Jasně Ibiza asi zestárne o něco rychleji než Polo, ale má to koule! Při pohledu do interiéru to trochu smrdí tureckým lowendem, ale to hravě zachrání trochu více černé ve vyšších úrovních výbavy. Možná interér v Seatu Ibiza vypadá trochu prvoplánově, ale rozhodně nelze označit za nevkusný a rozhodně si jej nepopleteš s ničím jiným. Proč musí Polo vypadat i v základu že má sportovní ambice vojína Jasánka když Ibize by pomalu každý věřil že na stovku nepotřebuje dvouciferné hodnoty na displayi stopek i když stojí na plecháčích? Možná se vám zdá, že sem k Polu moc krutej, ale to jen do doby kdy vytáhnu na světlo světa Fábii. Zaplať pánbůh za facelift, který je snad prvním faceliftem v historii Škodovky který se povedl. Felicie, Fabia I. a Octavie takove štěstí nepotkalo. No a to, že Octavia Tour vypadá líp než aktuální generace potěší snad jen majitele těch Tourů. Není tajemstvím, že většina modelů mezigeneračně povyroste a tak současná Fábie nepotřebovala u verze RS natahovat na čtyři metry aby prošla homologací pro soutěže WRC jako tomu bylo u předchozí generace. Jasně současná generace o vstup do dnes již mrtvé kategorie WRC neusilovala, ale kdyby jo tak projde bez problémů tedy pokud není nějaký limit i na šířku kde se jaksi pozapomělo přidat pár centimetrů. No a proto Fábia vypadá tak jak vypadá i přez stylové prvky jako černé A sloupky a bílou střechu. Tak trochu to zachraňuje již zmíněný facelift a ve výbavě Sport standardní 17″ disky + bílá střecha. Verze RS je na tom ještě o něco líp, ale i tak má standardní Ibiza na pohled víc sportovních emocí. Možná je to tím že se můj věk ještě nepřehoupl přez pomyslné čtvrtstoletí a tak mám slabost pro různé módní výstřelky a touhu budit pozornost. Nejsem exhibicionista a nemám zapotřebí vykřikovat z okénka eso peso aby se vůbec někdo otočil. Nemám nutkání ukazovat co mám pod kabátem. Chci aby při pohledu na ten kabát okolí tápalo co pod ním je. Jasně když přijde na věc a kabát letí do kouta tak může vzniknout malé fau paux, ale jak se říká i malej kašpárek dokáže zahrát velké divadlo a to o 1,2 TSI platí na 110%.Tedy velké divadlo umí celá koncernová trojka ale Ibiza dělá čest svému jménu. Vždyť který jiný ostorov je u mládeže profláknutý nevázanou zábavou tak jako Ibiza? Vždyť i ten podvozek vás stejně jako hlasitá hudba nutí k pohybu. Polo je tu mnohdy označované jako to pravé pro mladého bejčka, ale já říkám ne! Když bejček tak corrida, když corrida tak Španělsko, když Španělsko tak? No a za ty ušetřený peníze si zajedu zařádit ne na Octoberfest ale na Ibizu. Možná až vyrostu tak prohodím pořadí, ale zatím ne. Závěrem bych rád napsal že jsem si vědom technických kvalit jak Pola tak Fábie (která za konstrukčně mladší dvojící výrazně nezaostává), ale vítěz je jen jeden a tou je Ibiza, vždyť i ten název Polo… límeček s výstřihem do V a dva tři knoflíčky to né. A jak to vidí ostatní? Prosím zejména fandy VW berte mé konstatování s nadhledem a mimo běžnou diskuzi uveďte který vůz z koncernové trojice má vaše sympatie a uveďte i svůj věk. Berte to jako průzkum veřejného mínění v závislosti na věku.
Tedy můj věk je 23 let a moje volba:
1. Ibiza
2. Polo
3. Fiesta
4. Fábia – absence třídvéřové karoserie je z pohledu vyrostlého puberťáka (tedy minimálně papírově) neodpustitelná 🙂
_____________________________________________________________
závěrem malé odlehčení tématu
Pokud nechcete uvádět věk zvolte jednu z kategorií. Čtu:
ABC
Playboy
Receptář
Nečtu nevidím na toV případě že čtete bulvár jste tu špatně a pokračujte SEM 😛
Zdroj fotografií viz. SPZ 😉
VW BROUK ODHALEN! RE: GORDINI GTI
2 276 Responses to bitva ve vlastním poli aneb koncernová trojka
[1]
6. 12. 2010 v 8.13Magistr
Co dodat, solidně prezentovaný a rozumný pohled na věc. Naštěstí máš jednoduché řešní a máš jich rovnou spoustu: zapomeň na koncern a kup si něco jiného. Výběr je velmi široký, nevynechej zejména omlazenou Corsu, avantgardní C3, prosotrné Punto Evo se skvělým podvozkem a samozřejmě (možná především) velmi povedenou Fiestu, kterou ostatně třeba Autocar řadí na první místo ve svých doporučeních.
[2]
6. 12. 2010 v 8.14webpaja
Pokud bych vybíral v této kategorii aut, pak bych šel do Pola, nebo Fiesty. V případě druhého auta pak do C3 😉
[3]
6. 12. 2010 v 8.15webpaja
(1) Testy Autocaru bych bral s rezervou, nejlepší je sednout a jezdit sám 🙂
[4]
6. 12. 2010 v 8.19woody
Čtu: Sluníčko (co se dá dělat, když máš dítě a kocour Vavřinec je favorit)
Jsem o „pár“ let starší a emoce ve mně probouzí jiná auta než je Ibiza, ale tvůj pohled je velmi pochopitelný. Nicméně u mne by bylo pořadí koncernové trojky malinko jiné. První Polo GTI (velmi dostupný přísun emocí v mezích zákona), druhá Ibiza ST s TSíčkem a až třetí Fabia
[5]
6. 12. 2010 v 8.23woody
Jelikož jsem blb a odklepl jsem to dřív, tak ještě dodám, že když už jsi tam přidal Fiestu, tak ta je pro mě absolutně nestravitelná. Naopak bych do výběru rozhodně zařadil svěžího Swifta (třeba i Sport), Grande Punto a C3.
[6]
6. 12. 2010 v 8.23vrkuboy
[1] Moji volbu dost omezuje jeden požadavek a to je kvalitní automatická převodovka. Takže právě koncernová trojice je podle mého názoru nejlepší volba. Corsa mě neláká, C3 je krásné auto ovšem chce to trefit barvu protože světlejší odstíny z C3 dělají vozítko pro něžnější část populace ale interiér je parádní! Punto po faceliftu je v interiéru lepší než Punto actual, ale exteriér je stejný případ jako u Octávie tedy starší verze byla hezčí. Ale jinak Punto působí stejně jako Ibiza dojmem o třídu většího vozu. Z toho co jsi napsal připadá v úvahu právě Fiesta kterou ve svém žebříčku řadím na třetí místo.
[7]
6. 12. 2010 v 8.31vrkuboy
[4] Polo řadím na druhé místo z několika důvodů.
Při stené konfiguraci tedy 1,2 TSI DSG vychází o hodně dráž než Ibiza SC. Za cenu Ibizi SC s 1,2 TSI DSG je u Pola pouze 1,4 s DSG. Peněz je zoufale málo :-/ Ibiza budí dojem většího vozu než Polo. Sluší jí to i v základní bílé barvě.
[8]
6. 12. 2010 v 8.53Magistr
[3] webpaja: Tak samozřejmě že člověk si auto musí zkusit sám. Pak bych z těch aut co znám sáhl po Punto Evo, ovšem současnou Fiestu ani novou C3 jsem ještě nejel.
[9]
6. 12. 2010 v 8.55Navtech
[6] vrkuboy… Přesně si teď napsal, proč VW a ne něco jinýho… potřebuješ kvalitní automat a v podstatě nemáš kam jinam jít.
[10]
6. 12. 2010 v 9.00Magistr
[6] vrkuboy: Ono taky Punto spolu s Corsou (stejný základ) patří mezi nejprostornější auta téhle kategorie, koncernovým sourozencům chybí uvnitř pár centimetrů ve většině rozměrů.
Fiat má slušný robotizovaný manuál MTA k motoru 1.4, pětidveřová verze Dynamic Plus s klimou a sedmi airbagy vč. kolenního za (ceníkových) 330 tis. Kč.
[11]
6. 12. 2010 v 9.22vrkuboy
[9] Ano, přesně tak. I když jsem spíše odpůrce koncernu VW tak po svezení s DSG jsem byl hodně ale hodně překvapený. Žádné trhání a cukání i parkování a popojíždění v kolonách je perfektní, stejně tak parkování, které většinou ukáže jak kvalitní je automat. (Například u starší Astry se plyn poměrně blbě dávkoval, než se s tím člověk naučí zacházet. Dokonce i jízdní dynamika hovoří pro DSG než pro pětistupňový manuál. A co je nejlepší, že se s DSG dá jet poměrně sportovně. I když člověk drží konstantní otáčky někde ve vyšších otáčkách kde by jiný automat řadil nahoru tak DSG čeká co bude 🙂 Polo jsem zavrhnul je sice v interiéru lépe udělané než Ibiza s předpotopním vzhledem displayu ale taky za to člověk musí zaplatit. A vzhledem k tomu, že technika je totožná a Ibiza se mě líbí víc tak je volba jasná. Dokonce Ibiza je ve stejné konfiguraci ještě o 5000,. levnější než Fabia. Ještě dodám, že TSI s DSG jsem se svezl ve Fábii (v Polu a Ibize jsem nejel) ale řekl bych, že to bude velmi podobné svezení a asi ještě o chlup lepší. Mimo koncern připadá v úvahu asi jen Fiesta díky divokému vzhledu 🙂 Ale jak jezdí netuším, rspektive tuším, ale o chování Fordího automatu nevím vůbec nic.
[12]
6. 12. 2010 v 9.30vrkuboy
[10] To je výborná cena. Ibiza je něke u 350 000,- Není to MTA něco podobnýho jako mělo Fiat Stilo?
[13]
6. 12. 2010 v 9.43Magistr
[12] vrkuboy: Stilo mělo převodovku Selespeed, přebíranou od Alfy Romeo. Princip je v podstatě stejný (manuál s robotizovaným elektrohydraulickým ovládáním), ale samozřejmě to nebyla stejná převodovka jako v Puntu Evo. Ostatně Fiat má s robotizovanými převodovkami dost zkušeností, mělo je už Punto 2. generace, Panda a další typy…
Tipoval bych, že z té ceny půjde ještě něco srazit dolů.
[14]
6. 12. 2010 v 9.47Magistr
[12] vrkuboy:
Tady je docela rozsáhlé info o té převodovce Dualogic (u nás ji někdy označují MTA, ale je to to samé), ovšem anglicky:
http://www.italiancar.com.au/site/news/06/1106/fiat_Punto/fiat_Punto.html
[15]
6. 12. 2010 v 9.48vrkuboy
[13] Nevím jak u Fiatu, ale u koncernu mám možnost 13% slevy a DSG zdarma 🙂 To by mě to Punto muselo hodně něčím překvapit.
[16]
6. 12. 2010 v 10.00vrkuboy
[14] Nevím jak dalece je to opsané z propagačních materiálu, ale spotřeba u té 1,4 nezní moc reálně.
[17]
6. 12. 2010 v 10.05Magistr
[16] vrkuboy: Robotizovaný manuál by neměl spotřebu nijak zásadně ovlivnit, to auto by mělo brát zhruba stejně jako s normálním manuálem, ve městě snad dokonce i méně.
13% + DSG je hezká nabídka, ale u dealera Fiatu se zastav, za to nic nedáš.
[18]
6. 12. 2010 v 10.12vrkuboy
[17] Času dost, ještě rok musím vydržet s tou svojí plechovkou 🙂 Ale podívat se můžu. Poslední Punto ve které sem jel byla předchozí generace a to mě překvapilo jen tím, že na to že to byla 1,2 celkem jela a pak tím, že mě zůstala hlavice řadící páky v ruce 😀 Jiak vzhledem k tomu že nemám peněz na rozhazování tak koukám i na propad ceny a to už je v případě Punta pomyslný hřebíček do rakve.
[19]
6. 12. 2010 v 11.57GTI
Velmi oceňuji upřímnost zpovědi. Je dobře si tu přečíst pohledy velmistrů, třeba na BMW, a pak samozřejmě je dobré si tu přečíst i pohled mladého člověka na svůj budoucí (počáteční) garážový sen.
Z pohledu techniky, z pohledu odladění a z pohledu kvality filosofie tvorby modelů není co řešit – bez ohledu na pořadí padá do úvahy POLO nebo Fabia.
Ibiza nedoshuje vizuálních kvalit ani jednoho z uvedených.
Fiesta se degradovala zejména kompozicí kabiny,jinak nemám připomínek, a to ani k designu karoserie. Naopak.
C3 se zase nedá například s Polem vůbec srovnávat, to je doslova autíčko pro holky. Výbavou, skleníkem, stylem karoserie (ne nadarmo je v celém katalogu focená na světlemodré) jde vlastně o prioritně holčičí auto. Pro fracouzské kluky padá do úvahy jedině S3. Ale doporučuji každému posadit se dovnitř C3 a Pola, aby pochopil rozdíl v pojetí kabiny.
Je mi jasné, že mladej kluk tu asi těžko zahoří k Fabii. Takže pokud mám vybrat to nejlepší – technikou, materiálem, jízdou, odladěností všeho, četností extras, pro mladého muže, není dnes vůbec co řešit, jediné auto, které padá v subkompaktním (super)mainstreramu ke koupi do úvahy řidiče, kterej si chce za volantem malého auta připadat opravdu dospěle (v tom nejupřímnějším a nejčistším slova smyslu) je VOLKSWAGEN POLO. Nejlepší jízda, nejlepší technika, nejlepší styl a nejlepší image. Za pár švestek. Doslova.
Na podporu nelze než doporučit zdejší test pola, tam se dozvíš prakticky všechno.
[20]
6. 12. 2010 v 12.26vrkuboy
[19] Jak sem říkal, jsem si vědom kvalit celé této trojice. Polo je nepochybně hlavně v interiéru úplně jiná liga, hlavně při srovnání volantů je ten rozdíl vidět. Interiér je největší slabina Ibizy, ale jinak je to hezké auto a Polo nepřipadá v úvahu jen díky vyšší ceně. Tedy né že by to bylo úplně nedostupné auto s 1,4 DSG je za stejnou cenu jako Ibiza a Fábie s 1,2 TSI DSG a kdo se v něm sveze už si na tu atmosféru nevzpomene. Opravdu ta kombinace 1,2 TSI s DSG funguje perfektně.
S tou C3 se shodneme, hlavně světlé odstíny dělají z tohoto auta holčičí vozítko.
Tedy nebýt limitován obsahem peněženky pak je volba jasná Polo.
[21]
6. 12. 2010 v 12.59webpaja
(20) Z hlediska uživatele je potřeba vnímat i aftersale care a tu má Seat bezkonkurenčně nejhorší z celé VW Group (vlastní zkušenost).
[22]
6. 12. 2010 v 13.33vrkuboy
[21] To asi nebude všude stejný.
[23]
6. 12. 2010 v 13.49Navtech
[22] vrkuboy… Já myslím, že lepší nabídku, než škodovka, ti nikdo nedá. Záleží asi na prodejci, ale dostaneš se, pokud se nepletu na 20% a dokonce na to má automobilka nějaký program, nebo akci. DPH by si měl taky dostat zpět. Hlavně za rok bude všechno úplně jinak.
[24]
6. 12. 2010 v 13.58webpaja
(23) Já bych se vůbec nebál nastoupit do Pola. Ale nejdůležitější je ta poslední věta…za rok bude všechno jinak 😉
[25]
6. 12. 2010 v 14.03Dinar
Z pohledu počínající krize středního věku:
1. Polo (jedno jestli základ nebo gti)
2. Ibiza (pouze vyšší výbavy nejlépe cupra, v nižších chybí vnitřku materiálu exterieru proprac. detaily)
3. Fabia (potřebuje min. sportpaket, uvnitř je příliš utilitární, prakticky jediná možnost je RS)
Fiesta slušně jezdí, ale nemá super motor v kombinaci se super automatem, uvnitř je to kolotoč, ven není vidět apod. tj. příliš mnoho nedostatků.
Punto je kompromis jak v jízdních vlastnostech tak v ergonomii.
Corsa je naprosto nezajímavá designově zvenku i zevnitř.
Další už jsou mimo moje rozliš. schopnosti.
[26]
6. 12. 2010 v 14.03vrkuboy
Navtechu máš pravdu 🙂 Sleva je 13% a DSG zdarma a to je dalších -35000,- a odpočet DPH 20%. Je to nabídka na Fábii, ale údajně v rámci koncernu není problém domluvit Ibizu nebo Polo… eventuelně i Audi ale o A1 si nechám zdát 🙂 Uvidíme rok je dlouhej.
[27]
6. 12. 2010 v 14.25Emel
Pro mě jednoznačně Polo. Tedy dokud se nepodívám na cenu. Fabia faceliftem výrazně zkrásněla a ceny TSI jsou docela lidové, hodnota při opakovaném prodeji vysoká… jako volba rozumu tedy Fabia. Z ostatních bych zvážil Clio, určitě se podíval na Swift, líbí se mi i Mazda 2 nebo C3…
Ibiza mě nějak nebere… nedávno jsem potkal stříbrného kombíka a pro mě je to vizuální zklamání roku, v reálu na nějakých 15″ kolech se z toho veškerá dynamika vytratila a zůstalo jen podivné auto ve stylu Fabia combi. A to se mi na fotkách fakt líbila… no, tak třeba to v červené na 17″ bude lepší.
[28]
6. 12. 2010 v 14.36Litrico
Čítam Playboy:
1. Polo
2. Fabia
3. Ibiza
4. C3
5. Fiesta
[29]
6. 12. 2010 v 14.56Iudex
Čítam Zlatohlávku a tri medvede 😉 :
1. Polo (ak netlačí peňaženka, 1,2 TSI), ak tlačí, tak
1. C3 1,4 VTi
2. Fiesta 1,4 16v
3. nič
4. nič
5. Ibiza 1,2 TSI.
[30]
6. 12. 2010 v 15.39Miromen
Vrkuboy to snad nemysliš važně s těmi volanty. Ten v Ibize patři v běžnych verzich k tomu nejlepšimu ve třidě možna i nejlepši a naopak v Polu k tomu nejhoršimu co jsem viděl a hlavně držel. Navic ta řadička v Polu to je doslova obřidlost. No a jizdně nema Ibiza s Fiestou konkurenci nechapu jak tu pořad někdo placa že je to Polo ktere jak už jsem několikrat psal je leda tak pro ženske. Navic interier Ibizy je přislušny a designově povedenějši než ten v A1 ktery nebudu ani komentovat. Takže za mě kdo si rad uživa jizdu neni jina volba než Ibiza 1.2 TSI v manualu.
[31]
6. 12. 2010 v 15.42Miromen
Volant a řadička Pola
Vrkuboy to snad nemysliš važně s těmi volanty. Ten v Ibize patři v běžnych verzich k tomu nejlepšimu ve třidě možna i nejlepši a naopak v Polu k tomu nejhoršimu co jsem viděl a hlavně držel. Navic ta řadička v Polu to je doslova obřidlost. No a jizdně nema Ibiza s Fiestou konkurenci nechapu jak tu pořad někdo placa že je to Polo ktere jak už jsem několikrat psal je leda tak pro ženske. Navic interier Ibizy je přislušny a designově povedenějši než ten v A1 ktery nebudu ani komentovat. Takže za mě kdo si rad uživa jizdu neni jina volba než Ibiza 1.2 TSI v manualu.
Volant a řadička Pola
http://www.netcarshow.com/volkswagen/2010-polo/1280×960/wallpaper_43.htm
Volant a řadička Ibiza
http://www.netcarshow.com/seat/2009-ibiza/1280×960/wallpaper_b9.htm
[32]
6. 12. 2010 v 17.30Martinez
I ve svejch 24 bych volil Polo 🙂 … Dál už ale nevím Ibiza mi moc nebere, Fabia taky ne… Fiesta je hezká, ale má motorickej problém, Citroën C3 nee, jedině DS3 :), Punto hmmm, za srdce mně netahá, Clio jedině jako RS, Micra ne, Yaris ne, Jazz nejlepší Japonec, Corsa fakt ne, Peugeot 207 docela jo 😀 – já mám ty vytlemený lví držky docela rád… No a z prémie: tu zmíněnou DS3, Mini je moc mini, MiTo je to Alfa, ale nějak mi u ní chybí ta Alfovitost a A1 je podle mně z týhle čtveřice nejhorší…
[33]
7. 12. 2010 v 9.10Pol
23 let
Z této kategorie aut bych bral
1. POLO – Podle mě to nejlepší, co se v této třídě dá pořídit. Jen ta cena… 🙂
2. Punto, Fiesta, Mazda 2.
Vedla by u mě Mazda, ale ten interiér je žalostný (automat nevyhledávám). Jinak v reálu bych opravdu asi šel jedině do toho Pola. Ibiza o co líp vypadá na fotkách, o to hůř vypadá ve skutečnosti. O Fabii bych uvažoval, jedině kdyby u ní nechali vzhled minulé generace, ten současný je pro mě nestravitelný. Technika je u všech tří koncernových aut samozřejmě v dané třídě špičková.
[34]
7. 12. 2010 v 11.33vrkuboy
[31] Ty volanty myslím naprosto vážně. Musím říct, že jsi našel snad nejlepší fotku interiéru Ibizy co jsem kdy viděl. Ve skutečnosti totiž ty stříbrné doplňky působý neskutečně lacině. V případě malého koženého paketu napočítáš na volantu hned 5 různých textur materiálů a barev. Grafika Displayu jak na kalkulačce co pamatuje největší slávu sovětského svazu a ovládání a rádio olemované černým lesklým plastem na kterém je vidět každý dotek. V nižších výbavách eště v kombinaci s šedo-šedým interiérem je to opravdu děs. Trochu zamrzí tlačítka před řadící pákou které jsou hůře dostupná a není na ně vidět a hrozí že je poleješ nějakým pitím protože jsou hned za držákem nápojů. Teď ale pozitiva. Celá palubovka je orientovaná na řidiče, středový panel vytočený směrem k řidiči. Ve vyšších úrovních výbavy lepší odstíny plastů. U SC perfektní sedačky. I tak považuji i bizu za dobrou volbu. Řadící páku neřeším protože chci DSG. A trochu si dovolím nesouhlasit s tvojí poslední větou. Pokud chce někdo sportovní jízdu klidně ať veme DSG díky více převodům je jízda dynamičtější než s pětikvaltem, ale chápu, že někdo potřebuje kvedlat řadčkou to prostě ke sportovnímu autu patří. Volant v Polu je jednodušší a strohý ale není to kýč. Podle mého názoru je tříramený volant ve Fabii a Polu mnohem hezčín než v Ibize.
[35]
9. 12. 2010 v 17.20Forexman
Je mi 23 a vidim to trochu jinak nez ty 🙂
Kdybych mel teda vybirat ve tride subkompaktu se kterymi je alespon trochu zabavy tak by to vypadalo asi takhle:
1. Clio RS (jizdne a motorove uplne jinde nez vsechny Pola GTI, Fabie RS a pod)
2.-3. Polo GTI (ergonomie super, zpracovani fajn, motorove i designove prilis sterilni, vyborne DSG ale otazna spolehlivost (vlastni zkusenost s koncernovym fleetem ve firme)
2.-3. Punto Abarth (ergonomie slabsi, emoce naopak vyrazne lepsi nez u VW, celkove plus minus stejna pozice)
4. Suzuki Swift Sport (ridil jsem, vcelku zabavna motokara, pohodli ale ta tam a interier nic moc)
6. Fiesta (slabe motory, pro mne hnusny vnitrek jak z poute a zvenci se mi tez moc nezamlouva, ale solidni jizdni vlastnosti)
7. Ibiza Cupra (solidni motory, otazna spolehlivost(viz VW-koncernu uz proste neverim), uvnitr vylozene hnusna, ale jinym zpusobem nez Fiesta 🙂 zvenci v cupra edici vyzera dobre (pokud je bila nebo zluta)
8. Fabia (jedno v jake verzi) – jedine volba z rozumu. Jinak mi nedava smysl. Zvenci vypada jak hurvinek, disproporce kam se podivas. Uvnitr sice spousta odkladacich ploch, ale vsechno na mne pusobilo jak policky z Ikea. Necitil sem se tam utulne, i kdyz ergonomie nebyla spatna. Emoce u mne 0.
Sam jsem v teto kategorii pred casem vybiral, nakonec sem sice skoncil u uplne jine kategorie ale tyto auta mam projete vsechny.
Komentáře nejsou povoleny.