-
ZIL – 16tá republika ožívá
U moskevského výrobce nákladních vozů a reperezentačních limuzín nebylo v posledních letech příliš vzruchu. To se ale změnilo příchodem nového generálního ředitele Andreje Zacharova. Ten předtím působil u značky Iž.
Nejen že byla v lonském roce opět spuštěna výroba nákladních vozů po víc jak půlroční pauze, ale letos v květnu byly spuštěny i zcela nové webovky http://www. amo-zil.ru
Ale vůbec nejpodstatnější změnou je zahájení výroby nové řady nákladních vozů s trambusovou budkou. Nový typ nese označení ZIL 329В3 a vybaven motry MMZ D-245.9 E3. Ten má výkon 130 HP při 2400 otáčkách.
Vozy této nové modelové řady sou zatím nabízeny v provedení skřínová nástavba pro opravárenské čety, vybavené anglickým dieselagregátem Wilson, svářečkou, skříněmi pro plynové lahve, pracovním ponkem se svěrákem a dalším potřebným nářadím.Další variantou je valník s hydraulickou rukou. Další varintou je samozřejmě samotný podvozek.
Nově jsou v nabídce verze s otevřeným kontejnerem a vůz pro údržbu komunikaí, dlažeb a zbradlí vybavený několika kartáči a zásobníky na postřik.
Na stránkách jednotlivých dealerů AMO ZIL jsem však našel i provedení s izotermickou skříní. Dalších verzí bude jistě postupem času přibývat, pro AMO ZIL je však podstatné že konečně dokázala uvést tuto novou generaci vozů do sériové výroby.Již před řadou let byly na různých veletrzích a autosalonech v Rusku užitkovoé a komunální techniky předáděny protopy vozů s bezkapotovou budkou, pod označením „Kentavr“ vybavené starší budkou MAN a interiérem původem z polských modelů STAR. Tyto vozy se však do sériové výroby nikdy nedostaly a šanci dostal až nový model vybavený už jinou a modernější budkou.
Ceny těchto vozů začínají na ruském trhu na částce 1 040 000 rublů.
Podle informací z dobře ověřených zdrojů se chystá i verze s dvojkabinou např. pro hasiče a modernizace menší řady Byčok, která by měla vypadat takto
Italské Faux Pas aneb kdo se směje naposledy
4 Responses to ZIL – 16tá republika ožívá
[1]
18. 5. 2012 v 21:36PeterLuk
Zaujímavé…
Ináč mnohý si myslia že bude Čínsky trh ďalej rásř rýchlosťou svetla, ja osobne by som však vkladal nádeje práve do Ruského trhu. Rusi majú stál čo doháňať. Nemám nič proti ruským jednoduchým autám, veď práve vďaka svojej jednoduchosti sú spoľahlivé a odolné, dizajn by však mohol byť lepší.
KAždopádne držím ZILu palce…
[2]
21. 5. 2012 v 23:07Barrichello
Tak, ruský trh je méně náročný, nicméně i tam přichází inovace jako je zavedení norem Euro 3 a Euro4 pro naftové a benzínové motory a i požadavky na moderní design a vyšší kvalitu.
Pro ZIL je důležité že po tolika letech uvedl nový model, který by mu měl pomoci zvýšit prodeje a přinést nové zákazníky.
Osobně doufám že podaři i projekt nové limuzíny a bude tak pokračovat i výroba osobních vozů.
[3]
29. 5. 2012 v 19:41PeterLuk
Nové limuzíny ZIL by boli super…
[4]
30. 5. 2012 v 09:15Barrichello
Poslední co se vyrobilo byly 3 kabriolety v roce 2010. O těch do budoucna chystám článek. Mam k tomu totiž hromadu fotek z ruských webů.
Komentáře nejsou povoleny.