-
ZIL 410441 – Poslední klasik
Na světě už existuje poslední výrobce limuzín a kabrioletů klasického vzhledu, poslední zástupce staré konstrukční školy.
Hvězda bývalého Sovětského svazu, moskevský výrobce především nákladních vozů – AMO ZIL.Pojdme se nyní podívat na poslední osobní vozy které dosud ZIL vyrobil. Jedná se o 3 ks kabrioletů ZIL 410441 vyrobené v roce 2010 na zakázku Ruského ministerstva obrany. Měly být součástí oslav 65ti let od konce 2 sv. války v rámci velké vojenské přehlídky v Moskvě. 2 ks se měly účastnit přehlídky přímo, třetí byl záložní.
Vše ale dopadlo jinak, neb ministerstvo mezitím zakázku stornovalo, nebot obdrželo jiné vozy ZIL zdarma.
Od koho? Od majitele koncernu GAZ, ruského miliardáře Olega Děripasky, který zakoupil 3 staré kabriolety ZIl namotoval na ně podozky z amerických vozů ,vylepšil a opravil původní karoserie a údajně je věnoval ministrovi obrany.
Byt to zní šíleně, je to realita. V rusku je totiž možné vše.
Foto Děripaskova ZILU je zde – má klasické světlomety a zrcátka
Tyto kabriolety vychází základními částmi z limuzíny 41047, která se představila už v roce 1985.
Ovšem zde už je moho věcí jinak.
Výroba probíhá ručně, na vozech pracují praocvníci oddělení speciálních vozů, tedy nikoliv dělníci kteří vyrábějí nákladní vozy. Toto oddělení ZILu stále existuje, pracují tam oddaní odborníci a nadšenci, často už v důchodovém věku, pro které je ZIL vším a věří v jeho opětovnou slávu. V současné době se zabývají hlavně renovacemi již vyrobených vozů a výrobou náhradních dílů. O ZILy je totiž velmi velký zájem mezi zahraničními i domácími sběrateli.Pojdme se podívat detialněji na techniku kabrioletů: vozy pohání osmiválec ZIL o objemu 7,7 litru, který disponuje vstřikování paliva (41047 karburátory), nový je přední nárazník se zabudovanými oválnými mlhovými světlomety, zcela nový je pak interiér vozů a nové jsou i přední a zadní světlomety a zpětná zracátka s LED ukazateli směru.
Karoserie je ale stále v duchu tradičních hodnot, převodovky by údajně měly být 5ti stupnové Allison.A jak to s vyrobenými 3 ks dopadlo? Podle posledních informací byljeden kus prodán zahraničnímu sběrateli, dva kusy vlastní stále AMO ZIL.
Všichni doufají, že toto nejsou poslední osobní vozy ZIL, které byly vyrobeny. Prezident Medvěděv vyjádřil zájem jezdit opět ve vozech domácí výroby, takže se spekuluje, že ZIL chystá nové státnické limuzíny. Prioritou je však restrukturalizace podniku a výroba nákladních automobilů, kde se mohutně investuje do inovací, viz minulý článek.
Osobně držím ZILu palce a doufám že ZIL obnoví zašlou slávu a stane opět konkurentem těch nejlepších západních limuzín.
Video: ZIL 16th republic
Mýtus: Nekupuj si ameriku. Neprodáš jí Italské Faux Pas aneb kdo se směje naposledy
9 Responses to ZIL 410441 – Poslední klasik
[1]
1. 6. 2012 v 07:54T613
Ty zadní světla jsou příšerné..
[2]
1. 6. 2012 v 09:26Barrichello
No ta zadní světla šla udělat líp, s tím se dá souhlasit.
[3]
1. 6. 2012 v 09:50Emel
Tohle je spíš kuriozita než co jiného… stejně beznadějná, jako snahy o oživení Tatry 700. Oddaní důchodci, kteří ručně pilkou řežou kus prkna na palubní desku, která vypadá stejně jako v dobách, kdy ještě budovali Sovětský svaz. Na přejetí Rudého náměstí nebo pro ozvláštnění sbírky budiž, ale jako auto pro běžné použití?
[4]
1. 6. 2012 v 12:01PeterLuk
ZIL musí prežiť!
[5]
1. 6. 2012 v 12:21Barrichello
Je to ruční montáž, o kvalitě bych nepochyboval.
Samozřejmě tohle je typ káry s kterou nikdo denně jezdit nebude. O tom že je zastaralá netřebe debatovat, ale právě to má svoje kouzlo. Že se to udrželo ve výrobě až do současnosti.
Jinak palubní deska nemá s modelem z dob sssr co dělat, je zcela jiná, stačí si srovnat obrázky – původní verze http://dayerses.com/data_images/posts/zil-41047/zil-41047-05.jpg
[6]
1. 6. 2012 v 12:47Horst Fuchs
Fakt je, že tohle auto je opravdu unikátní. Koneckonců koho by napadlo integrovat do loketky úschovný prostor na rejč… Proti tomu jsou superbisti se svými deštníky žabaři. Navíc takový fajně rýč, pochromovaný… Možná si tohle auto objednal sám Přemek Podlaha.
[7]
1. 6. 2012 v 16:06Barrichello
To je držadlo pro generála aby nespadl při přehlídce :o)))
Prej rejč, ted si to rozštíp :o)
[8]
8. 6. 2012 v 09:34Barrichello
Včera sem viděl dva ZILy – 114 a 41045 a tři GAZy M-14 čajka…..
Docela zážitek vidět je vedle sebe….
Naše Tatry 613/700 byly ve srovnání s tím prdítka.
[9]
22. 6. 2012 v 20:22Mig_35
Rýč já se pose….. to je hláška jako prase:-)
Komentáře nejsou povoleny.