-
Mýtus: Nekupuj si ameriku. Neprodáš jí
Kromě oblíbených mýtů kolujících v české kotlině co se týče vozů ze severoamerického kontinentu jako je žere to 20 na to (reakce často i na motory typu 3,5 -4,0 V6), nejdou na to sehnat díly (do druhého dne z německa, do 5ti dnů z řady us obchodů přes FedEx či DHL a konečně do 14ti dnů přes klasickou USPS) ; nebrzdí to, nezatáčí to a všechno to má tuhou zadní obvykle dotyčný všehoznalý expert dodá – neprodáš to, nejde se toho zbavit. Nikdo to nechce.
S tímto výrokem se dá souhlasit, za přepokladu že prodáváte zrezlou šunku na odpis, kde půlka věcí nefunguje, zbořeninu nebo chcete za vůz o 100 tis kč víc než je reálná tržní cena.
Takový vůz pak může prodávat třeba rok.Ale dobře udržovaný vůz za tržní cenu (rozuměj obdobnou kterou mají stejné vozy stejného roku výroby a výbavy inzercích) prodáš velmi rychle.
Příklad? Měl sem tři ameriky.První šla do bazaru, výkup za hotové. Bazar začal inzerovat den po výkupu, 8.5 a vůz prodal dne 28.5.
Druhá šla na protiúčet, do inzerce 30.3, prodáno 28.4.
Třetí šla do soukromých rukou, prodáno po 14 dnech od počátku komunikace.
Ameriky sou neprodejné? Nemysl. Jsou stejně neprodejné jako vše ostatní, jen nesmíte chtít za vůz, jehož trží cena v inzerci se pohybuje dejme tomu v rozmezí 100-150 tis 230 tis (to samé u dalšího cenového rozpětí až někam do 2 mega, dražší ameriky se už už prodávaj vyjimečně – většinou sou to Corvetty nebo speciální limitované verze dalších modelů) popř. nesmíte prodávat vrak s titulkem v perfektním stavu. Pak to bude stejný ležák, jako obdobné vozy BMW, Audi, Mercedes Benz, Ford, Opel atd. které zarůstají do trávy v bazarech, neb sou to vylítané ludry s přetočenými tachometry kde je minimálně potřeba vyměnit veškerý spotřebák a ještě nefunguje část elektroniky. A v neposlední řadě sou na ně ND mnohem dražší než na ameriky.Takže až mi zas někdo příště bude tvrdit jak sou ameriky neprodejné, budu se jen smát.
Znalcům trhu zdar :o)
ZIL 4112R – luxusní retrolimuzína aneb prototyp je tu ZIL 410441 – Poslední klasik
18 Responses to Mýtus: Nekupuj si ameriku. Neprodáš jí
[1]
7. 6. 2012 v 15:41Nery
Na ameriky, o které není zájem je měsíc prodeje asi dobré číslo, pracoval jsem ale několik v let v jednom nejmenovaném autobazaru, a auta, která se do dvou týdnů neprodala musela s cenou minimálně o 10000,- Kč (ber cenu 100 – 200 tis), protože to byl již ležák…
[2]
7. 6. 2012 v 17:46RS
Prodejné to je perfektně, jen to musí být v dobrém stavu a levně… tak to je úvaha jak stehno.
[3]
7. 6. 2012 v 17:57GTI
Ta tržní cena 100 tisíc, ta by asi tak nejvěrněji odrážela kvalitu toho, co si člověk v podobě oblítané „ameriky“ zde kupuje. Tohle tu může udělat jen vskutku intelektuálně velmi skromný jedinec.
[4]
7. 6. 2012 v 18:32Mig_35
P.S. ta tvoje byla převlečené éčko, tak se někdo smiloval:-)
[5]
8. 6. 2012 v 09:10Barrichello
Nery: to si dělal v dobrém bazaru tedy. Jinde auta leží půl roku a pak je milostivě zlevní o 20 tis :o)))
[6]
8. 6. 2012 v 09:16Barrichello
RS: nikoliv levně, odpovídající trží ceně.
Takže pro méně chápavé jedince zcela polopaticky – pokud bude tržní cena za dva roky starou oktávku TDI 260 000 Kč a ty tam nastřelíš 340 000 tak ji taky asi budeš prodávat hodně dlouho.
A takhle to někteří zlatokopové dělají, daj u ameriky jejíž trží cena je 100 tis 150, tam kde je 250 daj 300 a tam kde je 500 tak 600. A doufají že to někdo neznalý koupí…. Zejména se to týká kousků kterých je 5 v republice a oni si myslí že amj doma poklad, přitom v usa je to masovka a konkurence z obdoných let které je tady v čr náhdou o pár kusů více stojí daleko méně.
Tak to bylo myšleno. Samozřejmě zamaskovaný vrak nebo levně opravenou bouračku ti taky nikdo nekoupí, pokud tomu adekvátně neodpovídá cena.
A takových at se vyskytuje vcelku dost.
[7]
8. 6. 2012 v 09:18Barrichello
GTI: to byl ukázkový model. Zas se toho chytáš jak mimino maminčina šosu.
Samozřejmě totéž platí v cenové hladině 200, 300, 400, 500 až někam do 2 mega. Dražší ameriky než 2 mega už se tu zas tak často neprodávaj…..
[8]
8. 6. 2012 v 09:25Barrichello
Mig: neměl důvod se smilovat a já taky neměl důvod prodávat za levno. On tenhle model právě chtěl, i když se tedy rozhodvoal i mezi ostatními.
Hlavně už nechtěl diesel, měl ho právě předtím a říkal že diesel už nehce. Jak vidno nejsem jediný kdo zastává tuto tezi.
Jinak já byl s 300C spokojen, takže právě nebyl důdvo ho prodávat za každou cenu, pustil sem ho jen že to byla dobrá nabídka a prodejní cena byla nadprůměr.
Dneska už seženeš 300C 5,7 HEMI za 250, evropskou verzi. Americké i levněji.
http://www.tipcar.cz/inzerat/chrysler-300c-57i-hemi-340k-cz-32890249.html
Jenže já měl vždy své vozy v perfektním stavu, takže nemam důvod prodávat je pod cenou. Takže sem to za cenu jakou maj tyhle nejlevněší kousky fakt nedal.
U káry z bazaru by nový majitel musel minimálně vyměnit brzdy a některé části podvozku, což bývá u většiny ojetin starších jak dva-tři roky nutné.
U mě nemusel měnit nic.
[9]
8. 6. 2012 v 10:43Ingister2
Baríku a Ty to naozaj myslíš vážne, alebo si len taký fanatik že nechceš vidieť nič naokolo?
Fandovstvo je fajn vec, ale jked napr. tvrdíš ako Mercedes zničil Chrysler tak si smiešny…. No ale čo už…
[10]
8. 6. 2012 v 11:07RS
[6] Jenže Octavii si koupil za 400 a prodáváš ji za 260, za tržní cenu. Abys ji prodal dobře a rychle, dáš třeba 240.
US koupíš za 400 a tržní cena je 100. Abys to prodal dobře a rychle, dáš 80.
To není dobrá prodejnost, to je zoufalý pád tržní ceny. Cena je pak natolik nízká, že se vždycky někdo najde, kdo to koupí. (obrazně řečeno)
[11]
8. 6. 2012 v 12:03Barrichello
Já to koupil před 26,5 měsíci o 34 tis dráž než za kolik sem to prodal :o))
Ono to není tak strašný :o)
[12]
8. 6. 2012 v 13:11Emel
Tržní cena je tržní právě proto, že za takovou cenu jsou lidé ochotní to které ojeté auto kupovat. Klíčová otázka je, jaká ta tržní cena je ve vztahu k pořizovací ceně auta.
Druhý aspekt je velikost poptávky… tu Octavii vždycky někdo koupí, u speciálních aut si musíš někdy na kupce za tu tržní cenu počkat… protože prostě zájemců o 300C je obecně méně než zájemců o Octavii.
[13]
8. 6. 2012 v 14:02Barrichello
Emel: o tom není pochyb, taky sem nikde netrvdil že by tomu bylo naopak. Saozřejmě že masový model domácí značky bude mít mnohem více potencionálních kupců.
Já sem jen psal, že tady v mnoha lidech žije utkvělá představa, že to nejde prodat vůbec, nebo za rok anebo že výrazně pod cenou. Ani jedno není pravda, pokud si auta dával odpovídající údržbu a nechceš za to nesmysl.
[14]
8. 6. 2012 v 14:46wolff
Hmm, vůbec nechápu, že se tady pouštíš do podobného blogu…
A už vůbec nechápu, že se tady (po reakci GTIho a dalších) snažíš vůbec něco vysvětlovat… Myslím, že kdo chce pochopit, pochopil, kdo nechce nepochopí… Myslíš, že jedním blogem něco změníš…?
Vykakej se na to… Na to nemáš tolik času snad ani ty…
Tys 300C prodal? Co teď kupuješ, nebo si koupil? Snad ne ten předpotopní Kaďák? (to by mi min. vzhledově přišlo jako cesta zpět přejít do Opela… 😉 )
[15]
8. 6. 2012 v 15:11Emel
Háček je v tom „pod cenou“. Pokud říkáš, že není problém prodat za tržní cenu, je to tak trošku definice kruhem: auta se obvykle prodávají za obvyklou cenu ;-).
Když kupuješ ojetinu tak tě to trápit nemusí – čím levněji koupíš, tím levněji pak nejspíš prodáš. Naopak je výhoda koupit si luxusní ojetou ameriku za cenu ojeté Octavie. Pokud se ale bavíme o kupcích nových aut, pak je na pořadu dne propad ceny nové vs. ojeté… a tam bych byl sám zvědavý, jak to u amerik vypadá… a tuším, že to moc slavné nebude.
[16]
8. 6. 2012 v 15:27wolff
No tak hlavně, všichni víme, že se baví obecně o ojetinách…, jaksi, kde by Barich kupoval nové auto… A vzhledem k tomu, že u těchto aut je pád ceny astronomický, tak už další propad ceny (jak vidno) majitele bazarové Ameriky trápit nemusí…
Mimochodem… Ten ďábleský propad ceny je i u prémiové trojky… ono v bazaru ty auta stojí více než konkurence,ale ony prostě taky stály víc nový… A v dnešní době je asi tak trochu problém prodat jakékoliv auto za obecně vnímanou tržní cenu… Co si budeme povídat.
Takže zase demagogie (alá kašpi).
[17]
9. 6. 2012 v 15:54lonestarstate
Dole pod článkem je ilustrační foto nebo nástupce Hemíka? 🙂 Btw k té debatě, zda Mercedes „zničil“ Chrysler nebo ho vylepšil….ono je dost úhlů pohledu. Kvalita interiérů imho šla dolů….za Mercedesa tam začali montovat tvrdé šedé plasty 🙂 Ono vůbec periodika, která fandila VW, z nějakého důvodu tvrdila, že cokoliv neněmeckého má tvrdé šedé plasty. Přišlo mi to komické….Passat tehdá nabízel jen tvrdé šedé plasty a ameriky všechny možný verze, krémovýma a černýma počínaje a dokonce vínovýma a tmavomodrýma plastama jako možnou volbou konče. 11 let starýmu Voyageru do přístrojovky zabodnu palec pomalu centimetr do hloubky, jak je měkčená atd. Nicméně druh plastu v interiéru je u auta fakt až to úplně poslední, na co se ohlížím. Je to už jen taková třešnička na dortu.
[18]
11. 6. 2012 v 09:40Barrichello
Foto Cadillacu je pouze ilustrační.
A tento článěk je pouze pokus o vyvrácení mýtů a fám kolujích po české kotlině.
Komentáře nejsou povoleny.