-
Dovoz ojetin klesá? No všech asi ne
Podíval sem se na statistiky SDA, konkrétně do rubriky ojetá auta a měsíc září mi vykouzlil radost na tváři. Září je totiž letos asi nejúspěšnějším měsícem mých oblíbených značek a statistiky prozrazují, že v tom je i dost veteránů (vozy nad 15 let bývaj u amerik veteráni protože běžný vůz starší 8 let jinak nejde normálně přihlásit).
Ted k údajům – září 2012:
Buick – 2
Cadillac – 10
Dodge – 29
Chevrolet USA – více jak 88
Chrysler – 143
GMC – 6
Hummer – 6
Jeep – 100
Lincoln – 4
Pontiac – 5Ze statistik navíc nejde vyčíst kolik americkýh fordů a novějších chevroletů se skrývá mezi evropskými, ale pár jich bude.
Suma sumárum za září sem přibylo nejméně 393 ks amerik, reálně ale tak 400-420 ks. To je solidní číslíčko, spolu s 36 ks nově prodnými a 22 ks přelepenců od koncernu Chrysler (prodávanými zde jako Lancia a Fiat).A jak si vedly další oblíbené značky?
Nových jaguarů se prodalo 15, ojetých se dovezlo 33; mezi oejtými bylo i 11 Roverů, 9 MG; 7 ks Bentley, 5 ks Triumph, 2 Rollsy, 1 Daimler a 1 Austin.
Nesmrtelná Samara ZIL – město ve městě slaví 96 let
10 Responses to Dovoz ojetin klesá? No všech asi ne
[1]
5. 10. 2012 v 19:54HEMI
slušné čísla, palec hore! Obzvlášť ma teší Dodge, Chrysler a Jeep.
[2]
7. 10. 2012 v 05:18Lonestarstate
10 Cadillaců za měsíc…to je moc hezké číslo!
[3]
7. 10. 2012 v 17:56Pekelná Micinka
Mohl by si mi vysvětlit to s těmi 15 lety atd.? Nevím, jestli jsem to správně pochopil.
[4]
7. 10. 2012 v 21:14Barrichello
SDA řadí ojetiny dle staří a vše nad 15 let je u amerik praktiky veterán, neb vozy bez homologace nelez dovézt starší jak 8 let. To nevíš?
Dovážet si auto který nejde přihlásit nedává smysl, nehledě na to že čísla SDA jsou data registrace, ne že to někdo přivezl a postavil si na dvorek jako altánek.
[5]
8. 10. 2012 v 14:04Pekelná Micinka
Ne, nevím. Takže třeba když si budeš chtít dovézt 12 let starý Ford, tak nemůžeš? Resp. s ním nebudeš moci jezdit?
[6]
8. 10. 2012 v 14:18Barrichello
Pokud nemá evropskou homologaci tak nikoliv. A to většina amerických fordů nemá, takže dovézt si to můžeš, ale nejde to přihlásit legální cestou na papíry.
Bez EU homologace jde dovézt vozy maldší 8 let nebo ty co jdou přihlásit na veteránské SPZ.
[7]
8. 10. 2012 v 17:44Pekelná Micinka
Ford byl jen příklad, to je ale vedlejší. Takže jsem to pochopil správně, že je tam jakési okno, mezi 8 a 15 lety, kdy se s autem nedá, resp. nesmí jezdit. Takže 8 let a den stará fordka není ok, ale 15 a den ano…. To je šlendrián.
[8]
9. 10. 2012 v 11:28Barrichello
Ne je tam okno mezi 8 let a mladší a staršími jak 25 let (co jdou přihlásit na veterány).
takže budto si můžeš dovéz vůz z roku 2004 a mladší anebo 87 a starší. Mezítím je okno. Vozy z let 88-2003 nejdou legálně přihlásit bez evropské homologace, a o způsobech kdy to jezdí na papíry auta co dojezdilo nebo na papíry něčeho úplně jiného se tu bavit nebudeme, že :o)
A to možná časem schválí to že vetráni budou muset být 30 let a starší, pak by to bylo díra mezi 2003-1983
[9]
12. 10. 2012 v 10:48prekladys
2012: jako historické vozidlo mechanicky poháněné lze schválit vozidlo minimálně 30 let staré, které je uchováváno a udržováno v historicky autentickém stavu. jedná se i o další novele, která by uzákonila 30+n, tj. například 31 let v roce 2013 atd.
[10]
30. 10. 2012 v 13:24Stejsn
Sice je oficiálně 30 let, ale není na to prováděcí předpis, takže stále ještě je možné na zelené značky legálně postavit auto starší 25 let.
Komentáře nejsou povoleny.