-
J.D.Power VDS 2013 – italská kvalita a VW tradičně na chvostu
J.D. Power každoročně zvěřejňuje své studie týkající se spokojenosti zákazníků či počtu závad u vozidel. Letos svou Vehicle Dependability Study (VDS), kde jsou sledovány vozy ve stáří tří let překvpaivě zveřenil už o měsíc dříve.
V rámci výzkumu jsou dotazováni majitelé tříletých vozů (letos tak jde o modelový rok 2010) na počet závad na svých vozech.
Informace od nich získané pak slouží pro stanovení počtu poruch na 100 automobilů daného modelu, resp. značky. Letos se tohoto výzkumu zúčastnilo více než 37 000 respondentů. Výsledky naznačují, že nejspolehlivějšími tři roky starými vozy jsou opět automobily značky Lexus, která stojí na špičce žebříčků již několik let.
Na přední pozice se letos vyšplhala značka Lincoln, naopak dříve úspěšný Cadillac trochu spadl.Ale pojdme se podívat na opačný konec tabulky – tam je již nekolik let stabilně usazena značka VW, což už celkem nikoho nepřekvapí.
Co ale překvapí, je, že vozy koncernu Chrysler které ještě za vlády Mercedesu okupovaly střed tabulky (či mírně pod středem), spadly na dno, a to v roce 2010 Chrysler již plně ovládal Fiat (co se týče vedení a rozhodovacích pravomocí). Tak kde je ta zlepšená kvalita?
Stačí porovnat tuto novou tabulku a tabulky o pár let starší a celkem jasně zjistíte, že kvalita šla naopak dolů a to výrazně. Nemyslím co do počtu závad, myšleno ve srovnání s konkurenčními značkami. Co do počtu závad se totiž zlepšili všichni, bez vyjimky.Zejména u samotné značky Chrysler je to zcela evidentní.
Jedna vlaštovka v podobě značky RAM jaro nedělá, navíc RAM tou dobou produkoval pouze střední a velké pickupy.
Shuttin´Brusel Down Dálniční realita
12 Responses to J.D.Power VDS 2013 – italská kvalita a VW tradičně na chvostu
[1]
18. 2. 2013 v 15:36Mr.Murphy
Bariku, není ta zlepšená kvalita Chrysleru náhodou to, že zatímco v roce 2006 měl 232 poruch na 100 vozů, letos je to jen 153? 😉 (viz tvoje tabulky) Samozřejmě, celé odvětví šlo dopředu ještě rychleji, ale prostě se posunul i ten Chrysler….
Jinak tvoje fanatické slintání nad Fiatem a US auty je už poměrně nezáživné…. co už s tebou…. Směšné je, že zatímco Fiatu zásadně upíráš jakýkoliv vliv na současnou produkci („přišel, když už byly všechny facelifty atd. hotové“) tak když něco nevyjde, tak zas naopak za to právě ten Fiat může….
Prostě obligátní trapárna, jak už jsme si u tebe všichni zvykli….
[2]
18. 2. 2013 v 15:37Mr.Murphy
…. každopádně mnohem kvalitnější blog než ten minulý, kdy jsi nám sdělil, že jsi se byl projet autem 🙂
[3]
18. 2. 2013 v 15:42Miguell
Tak tohle už je na diagnózu… Nechodíš náhodou díky své inteligenci pozadu? Tobě ty Evropské automobilky dělají pěknej mindrák v hlavě…
[4]
18. 2. 2013 v 21:15Barrichello
To že Grandčíro a duo 300/Charger už byly k výrobě připravené za Cerberusu nijak nesouvisí s tím, že od konce roku 2009 továrnám defakto šéfovali pánové z Fiatu a lidi co tam seděli za Cerberusu byli z více jak z půlky vyházeni.
Ale nahoru rozhodně nešla.
Murphy: jasně, počet závad se zmenšil, ale to se zmenšil u všech. Ale u Chrysleru se zcela evidentně nezmenšil tak jako u konkurence, aby jeho značky dokázaly obsadit podobné pozice jako za Mercedesu, který taky ale šetřil kde mohl a kvalita za něj taky nebyla zrovna 1A.
Jinými slovy – to jak funguje výstupní kontrola, jak kvalitně funguje kontrola dodávek od subdodavatelů, jak fungují kvalitatvní procesy a nastavení režimů kontroly jakosti v továrnách a na jednotlivých úsecích už bylo v rukou Fiatu.
Ze vyráběly auta vyvinuté někým jiným s tím nemá co dělat.
Pokud je něco smontováno nekvalitně, nemá to projít výstupní kontrolou.
Pokud subdovatel doddává nekvalitní díly, má to opět kontrola odhlait.
Ale to nesmí na té pozici sedět jeden člověk, zatímco jich tam v roce 1998 sedělo 6 :o))
[5]
18. 2. 2013 v 21:20Barrichello
Miquell: není automobilka jako automobilka.
Makaron spolek tady předhazuje jak Fiat chrysler zachránil a jak mu pomohl, a ono to není nikde vidět. Zajímavé že.
Jediný model vznillý pod režií Fiatu je Dart, vše ostatní sou původní modely Chrysler LLC jen faceliftované; Fiat dostl Chrysler za směšný pakatel, z jeho zisků si kompenzuje ztráty evropské divize, které je na tom doslova tragicky, dluhy us vládě splácí z provozního zisku Chrysleru, investice do modernizace – akorát v Kokomu modernizují závody na výrobu 8st. převodovek. A investovali něco do nového Vipera.
Kvalita nahoru nejde. prodeje jdou nahoru halvně díky oživení us trhu.
Tohle je ta realitakterou nikdo číst nechce
[6]
18. 2. 2013 v 21:49Miguell
Baryku, promiň, nahoře jsem to napsal docela tvrdě, což nebylo třeba… Mě se líbí tvoje zapálení a vědomosti o US karách máš, ale někdy mi příjde, že jsi až moc zaslepený… Bylo by Chrysleru bez Fiatu lépe? Já myslím, že ne
[7]
19. 2. 2013 v 10:03Barrichello
Já akorát nemam rád styl „no vidíš jak byl Fiat chytrej že to vzal, skoro nic ho to nestálo“ – oblíbené to rčení Murphyho, čím defakto říká že to co píšu je pravda a ještě tam začnou dělat věci typu Jeep Panda a Nové cherokee dle indicií bude taky stát za to.
To už je na mě trochu mooooc.
Aspon že pak člověka potěší věci jako Chevrolet SS
[8]
20. 2. 2013 v 03:00Lonestarstate
Nutno ještě dodat, že v průměru celé značky se ještě schovají větší prů**ry, jako je chcípající motory v Chrysleru 200. Dvoustovky jsou po vypršení záručních mílí prakticky neprodejná auta….rok 2012 jde sehnat od 13 000 dolarů…..tedy asi 260 000 korun za rok staré auto. Ovšem při detailním pohledu na kvalitu zpracování člověk utíká, co mu síly stačí.
Ještě že poslední dobou dělají tak krásné nové Lincolny…
[9]
25. 2. 2013 v 10:25Emel
Barichello: jistě že to Fiat udělal dobře, finanční výsledky to potvrzují. Jestli to bylo dobře pro Chrysler je těžké hodnotit… těžko říct, co by se s ním dělo jinak. V optimistické variantě by se sám vyhrabal z problémů a vyráběl svébytná auta, v pesimistické by padl do platební neschopnosti a skončil jako Saab.
[10]
5. 3. 2013 v 11:22Barrichello
Tak za Únor už v poklesu nejne zančka chrysler, áu které už je to asi 8 měsíců za sebou co se týče meziročního sorvnání, ale nově už i značka Chrysler. A je otázká zda do poklesu enspadne i RAM, neb ten měl nárůst 2%.
Tak se nám to kolečko nějak zadrhává…
[11]
8. 3. 2013 v 13:40Choochoo
Japonci opet nezklamali
[12]
12. 3. 2013 v 03:45alex
a naozaj veríte takýmto blbostiam a štatistikám? je to len oblbovanie ludí …..
Komentáře nejsou povoleny.