-
Shuttin´Brusel Down
Denně můžeme číst zprávy o tom, jak většině evropských automobilek klesá zisk, jak se většina trhů v Evropě propadá a leckde objemy prodejů dosahují úrovně ze 70 let. Konec zlatých časů je nenávratně pryč. Zkusme si položit otázku kdo za to může a kdo k tomu přispěl.
EKO Plakety, zákazy vjezdu starších aut do měst, honba ze nesmyslným CO, zatímco vozy vypouštějích desítky mnoheme nebezpečnějších, rakovinotvorných látek do ovdzuší a další tisíce mohem větší ekologických šmejdů vznikajících při výrobě baterií, eko pohonů a eko paliv.
Absurdní až nesmyslné poplatky, klesající zájem mladé generace o auta – kdy preferují více mobily a záabavu, EU automobilky přistupující na tlak Bruselu a produkující nesmyslné downsizingové motory, dehtové vozítka s milonem nesmyslů. To je realita dnešních dnů.
Za těchto podmínek se nelze divit nezájmu o nová auta, navíc trh je přesycen a výrobní kapacity sou předimenzované.
Přitom „nové EKO technologie“ vůbec nezajistí lepší spotřebu ani větší ekologii.
Modernizovaná klasická zážehová atmosféra má mohem lepší spotřebu než downsizngovaný trubomotor – když se umí dobře vyrobit.
Papírová spotřeba je jedna věc, bohužel realita ukazuje že tyhle pidimotůrky, eko autíčka atd. mají mnohdy skoro stejnou spotřeba a v jednotlivých jízdních režimech i větší, jak atmosférický motor vylepšení o přímý střik, vypínání válců, inovvané sání a výfukový systém.Auta přecpaná bezpečnostní výbavou na kterou mnozí víc a víc spoléhají nebo jí vůbec nevyužívají zbytečně zvyšují váhu vozu. Pokud měl před desti lety sedan vyšší střední třídy 1500 Kg a dnes má 1650-1700 kg, je asi někde něco špatně, ve světle ekologie.
Daňový zvýhodnění nafty na úkor benzínu, přidávání bio složek do paliv?
Proč? Řada vědců poukázala na to že bio složky vůbec ekologické nejsou, neprospívají motoru ani ekologii. A proč odlišné podmínky u zdanění?
Proto aby se na cestách objevilo víc čmoudivých dieslů, chrlících do ovzduší černý dým, víc aut s vykuchanými DPF, aby firmy vydělávaly na repasi vstřiků, čerpadel, turb, aby se po silnicích ploužily auta 80kou, nebv kopci to najednou víc nejede, aby lidi vybírali na které pumpě mohou tankovat naftu protože ne na každou moderní sazínek jede?Kde je ta ekologie milý Brusele?
Logicky s větší složitostí těchto vozů klesá jejich kvalita, notabene když klesají prodeje. Vyrobit vysoce spolehlivý vůz si výrobci nemohou dovolit, neměli by co dělat, z aut se stává spotřební zboží který je nutné po 5 letech provozu poslat na magnet.
Otřepaná fráze že to dobré už bylo vyrobeno se začíná naplnovat čím dál víc.Pokud tomu budou evropští motoristé jen přihlížet, nic se nezmění pokud nedojde k celkovému krachu EU nebo ke krachu většiny EU automobilek.
Je potřeba říci jasné NE tomuto směru a odmítnutí této nesmylsné cesty. Bohužel většina lidí jsou jen konzumenti kteří věří nabulíkovaným nesmylsům od automobilek, Bruselu a opájí se papírovou spotřebou. Jak praví klasik, není všechno zlato co se třpytí a tento přístup se všem velmi brzy vymstí.
Zisky automobilek na vyrobeném voze za rok 2012 J.D.Power VDS 2013 – italská kvalita a VW tradičně na chvostu
3 Responses to Shuttin´Brusel Down
[1]
30. 4. 2013 v 18:34RADEK1
Sice tím sazínkem jezdím ale dobrý .. Sdílím tvuj názor.
[2]
1. 5. 2013 v 02:15Lonestarstate
Eurokomisaři jsou parta vysloužilých neúspěšných socialistů a mezi sebe nepustí nikoho s odlišným názorem. Institut eurokomisaře má tak obrovský demokratický deficit, že ho už v tomhle překonává snad jen severokorejský komáří nepotismus. Od téhle sebranky nelze čekat žádné inteligentní zákony. Pouze šikanu schopných podle hesla „slabší má vždycky pravdu“.
[3]
1. 5. 2013 v 13:06Ja Prvni 123
No… se vsim co bylo receno v zasade souhlasim… az na – neni nahodou snizeni prodeju aut navratem k normalu?!
Vzdyt to bylo spatne… 2 az 3 auta v domacnosti… kupuji se porad nova a nova… aby sousedi videli – i kdyz to trilete je jeste uplne v pohode?
Proc?
To je slepa ulicka..
Takze ano – zrusme Brusel… ale snizme vyrobu aut o tretinu! Porad zbyde vic nez dost…
Komentáře nejsou povoleny.