-
Pláč a smutek nad páčkou
aneb když se brečí na špatném místě. Tolik název a podtitulek dnešního blogu.
Občas si pročítám z nudy nebo jen tak ze zájmu recenze na MACZ. Ale podobné nářky lze spatřit i jinde – na různých diskuzních forech. A tomu chci věnovat dnešní blog.
Jedná s o fenomén el. ruční brzda.
Předmět bychom měli, následuje vždy stejný scénář: pláč nad tím jak kdyby tam byla klasická ruční brzda, jak by šlo občas někde vzít zatáčku smykem a hlavně zablnout na parkovišti když nasněží.
Společným jmenovatelem těcho nářků bývá to, že když si pozorně přečtete recenzi, zjistíte že takto brečí pouze majitelé FWD a AWD.Jenže jak praví klasik – břečí sice krásně, bohužel na špatném místě – v prní řadě musí břečet nad výběrem vozu.
Ono driftovat s předním náhonem je stejně trapné, jako 120ti kilový chlap v růžovém Mini. V obojí budete vypadat jako s prominutím pitomec.A kdo si kupuje AWD coby permanentní 4kolku tak by si měl ujasnit priority. Na zábavu tenhle typ vozu totiž rozhodně není.
Řešení je si pořídit na zábavu druhý vůz – samozřejmě s náhonem na zadní, tedy RWD.
Pokud bude mít takový vůz dostatečný výkon, nějaká el. ruční brzda vás nemusí vůbec vzrušovat, na zasněžém plácku ten drift, smyky i točení se s vozem kolem dokola zvládnete aniž byste na tlačítko brzdy šáhli.
Stačí pouze vypnout ESP.Takže kdo si chce zablnout, at si koupí budto starou zadokolku bez el. pomocníků za pár peněz anebo pokud trvá na modernějším voze, tak jakoukoliv zadokolku co má alespon 200 HP a kde jede vypnout ESP či obdobný systém skrývající se pod jinou zkratkou.
O zábavu bude mít dokonale postaráno a na nějakou ruční brzdu si ani nevzpomene!
Poslední stanice Brusel Zisky automobilek na vyrobeném voze za rok 2012
15 Responses to Pláč a smutek nad páčkou
[1]
6. 5. 2013 v 09:48_Teddy_
Myslim ze so „stvorkolkou“ sa da uzit zabavy az-az! A netreba k tomu ani rucnu brzdu. Samozrejme, treba to vediet…
Pravda je taka, ze zatial co vacsina „klobukarov“ pozera koncom roka na cestu s obavami, majitelia stvorkoliek sa nevedia dockat prveho snehu, a lahucke smykanie im prinasa na tvare usmevy od ucha k uchu…
[2]
6. 5. 2013 v 09:52Barrichello
S RWD i FWD jde v zimě taky jezdit….
AWD je fajn, akorát točit se s ním kolem dokola se jaksi moc nedá, zejména když u některých vozů už to ESP ani pomalu nejde vypnout :o)
[3]
6. 5. 2013 v 11:52Emel
Na špatném hrobě brečíš ty… na elektronickou ručku v diskusi o 911 jsem si stěžoval já a to momentálně jezdím svým šestým RWD s „dostatečným“ výkonem (byť zdaleka ne ve sféře 911). Zadokolka ve smyslu sportovní auto nemusí být jen o nějakém zasněženém plácku, tam nakonec ani ten výkon nepotřebuješ. Ale na asfaltu už mě ta ručka trápit může i u zadokolky, zejména u auta, která má těch tvých 200 koní, pokud se chci náhodou svézt dveřma napřed.
[4]
6. 5. 2013 v 14:10Barrichello
Těch stěžovatelů bylo výrazně víc….většina právě břečela že to nemůže občas protáhnout na tom zasněženým plácku.
Na suchým asfaltu už totiž tohle dělá málokdo, ono přeci jen gumy popř. náhradní sady s ojetejma nejsou zadarmo že, kdo má HDM automat tak to vcelku spolehlivě ničí almaru atd. A 911 z těch co to psali máš možná akorát tak ty.
Takže většina provozuje pouze ty piruety, smyky a drifty na sněhu. A pokud někdo neumí poslat na sněhu RWD bokem, tak……to snad ani nebudu komentovat.
[5]
6. 5. 2013 v 14:49Emel
Na zasněženým plácku to může trápit třeba majitele Clia RS apod, proč ne. 911 je trošku jiný level, samozřejmě spousta z nich jsou pouze dálniční přibližovadla apod., ale spousta z nich se čas od času na ten okruh podívá a tam pak záleží na preferencích majitele, jestli bude raději pilovat čistou stopu, nebo divočit dveřma napřed. Ano, gumy něco stojí… nu, každá sranda něco stojí.
Měničový automat není typický setup pro driftovací mašinu 😉 .
911 nemám 🙁
[6]
6. 5. 2013 v 14:50Emel
Pointa je… proč by v autě jako je 911 nemohla být normální ruční brzda? Vadila někomu?
[7]
6. 5. 2013 v 20:06Barrichello
Představ si že měničový automat + V8 zadokolka je ideální nástroj k driftování, pokud má 200 Hp a neváží zrovna 3 tuny.
Navíc tuto kombinacinajdeš v 80% zadokolek – s manuálem už se toho moc nedělá v kategorii vyšší střední a luxusní třída několik let a dvojspojky se zrovna do týhle aktegorie aut taky moc nemontí.
Pointa je v tom že když budu chtít driftit, tak nesmím břečet že s 2 litrem předohrabem s el. ručkou to nejde, ale půjdu si na to koupit starou omegu, škopek, sierru, báwo, medurák nebo nějakou ameriku za pár babek.
A pokud chci mít jen jedno auto, koupim novou či pár let starou V6 či V8 RWD a můžu driftit i el. ručkou.
Jaguar el. ručku má, ani sem na ní nehmátl a točil sem se naproto ukázkově a drifty sem vyráběl taky.
Stačí vypnout DSC a vše ovládat plynem, brzdou a volantem.
300C měl mechanickou parkovací brzdu ale taky sem na ní ani nehamtl.
Se 350-400 HP na zadku tuhle věcičku vůbec nepotřebuješ, zejména na sněhu rozhodně ne.
A v tom je ta pointa.
[8]
6. 5. 2013 v 20:42Emel
Já si nic představovat nepotřebuju, já evropskou i japonskou drifterskou scénu znám a s automatem nejezdí prakticky nikdo, a to ani na amatérské úrovni. Nevím proč sem taháš vyšší střední nebo luxusní třídu, to nejsou auta na okruh ale na dálnice. Že se točíš na tom svém zasněženém plácku s Jaguarem, to nejsou ukázkové drifty, sorry.
[9]
6. 5. 2013 v 20:49Barrichello
Jee a já tu asi řeším auta na okruh. Si mě nějak nepochopil – tady nikdo auta na okruh neřeší. Tady řeším auta na běžné ježdění s kterejma když si chceš občas zablnout, tak hoši v diskuzích brečí že jim to nejde.
Takže tu řeším že místo pláče si maj na tyhle účely, a to zcela amatérské blnutí někde na volném palce – koupit vhodné auto.
Profesionální drifty, jízdy na okruhu apod. věci tu vůbec neřeším a ani nechci řešit.
[10]
6. 5. 2013 v 21:06Emel
No já se vyjadřuju k diskusi o 911.
Pokud se chceš vyblbnout řekněme s ostrým Leonem nebo Cliem, tak rada „kup si ještě jedno auto“ taky příliš smyslu nedává.
[11]
7. 5. 2013 v 09:39Barrichello
ale s dikuzí o 911 si začal ty, já tu o ní nenapsal slovo. Psal sem co sem posbíral čtením recenzí na MACZ a na dalších diskuzních forech.
Tam 911ku moc lidí nemá….
[12]
7. 5. 2013 v 10:00webpaja
Jako občasnej uživatel předokolky říkám zcela jasně, že je fajn si někdy do utažený zatáčky při okamžitý ztrátě přilnavosti předku a nedotáčivým hrnutí se ven pomoc ručkou. Co na tom je doprčic špatnýho???
Takže chápu…u A4 B8 mě právě tahle věc občas dost vadila.
[13]
7. 5. 2013 v 12:13XTad
http://www.youtube.com/watch?v=wfUPQZ1za2c ani to RWD neni nutnost. A vsadim se, ze na rucku ani nesah.
[14]
10. 5. 2013 v 09:20Emel
XTad: no na tohle to nutnost není 🙂 , v principu bys mohl jezdit bokem i s nákupním vozíkem z Tesca 😀
[15]
11. 5. 2013 v 10:40šmoula nešika
U zadokolek beru klasickou ručku jako nutnost. Prostě to k tomu patří, nic víc, nic míň. U předokolek už si tak jistý nejsem – třeba takový golf se hodně krade a elektronika by tomu měla častečně zabraňovat. Navíc toto auto si kupují převážně lidé, kteří prostě nejezdí v zimě žádné závody do vrchu a kompatibilnější asistent pro rozjezd do kopce je potěší. Neoplakával jsem ručku ani u GTI, jehož zlaté hot-hatchové časy jsou pryč. Od toho má Volkswagen erko s náhonem na všechna, u něhož se snad ještě něco zvrátí, aby o páku nepřišlo. Ono tlačítko je totiž těžší, dražší a panují obavy o jeho životnost, naproti tomu u jiných čtyřkolek – přesněji SUV se tomu opět nebráním. A pak tu máme s tímle pohonem supersporty, pro něž ode mě platí to samé, co pro zadokolky.
Nezáleží tedy především na druhu pohonu, nýbrž na účelu použití auta. A to bychom měli mít napaměti.
Komentáře nejsou povoleny.