-
Zlepšení kvality by FIAT :o)
Chrysler Group oznámil, že u svojí značky Jeep svolá po celém světě přes 220 tis modelů Jeep Wrangler, Compass a Patriot vyrobených v letech 2012-2013.
Tedy v době, kdy Jeepu neohrožně vládne Fiat, který jak nám zde bylo prezentováno zastánci tohoto výrobce „zavedl nové postupy ve výrobě, zlepšil kvalitu a vůbec vymetl ten augiášův chlív“.Bohužel to nějak není vidět.
Model Wrangler používá převodovku W5A580, kterou si sám vyrábí ve svém závodě Kokomo Plant. Závada (úniky) je na na trubkách vedoucích do chladiče kterými se ATF ochlazuje skrze chladič.
Tuto převodovku sem měl v 300C a doslova ani nekápla. Stejně tak u dalších modelů.U Patriotů a Compassů jsou závady v předpínačích pasů a v bočních airbagech. Tedy opět závada která předtím nebyla.
Takže to zlepšení kvality není vidět, naopak jde spíš kvalita dolů, pokud se objeví závada která dříve nebyla.
Přístup Fiatu k dalším kauzám jako je ta s NHTSA, které bagatelizuje a odmítá provést svolávací akce a všelijaké anktety typu J.D.Power o spokojenosti zákazníků či četnosti závad neukazují, že by kvalita šla nahoru. A to už Fiat v USA šéfuje 3 roky.Výsledky zavedení nových postupů ve výrobě, kontroly kvality a práce managementu by tedy měly být někde vidět.
AMO ZIL 2013 – ve jménu modernizace Poslední stanice Brusel
7 Responses to Zlepšení kvality by FIAT :o)
[1]
10. 6. 2013 v 13:34vrkuboy
To že může být závada přímo na dílu od subdodavatele tě vůbec nenapadlo že? 🙂
[2]
10. 6. 2013 v 14:00Barrichello
Jistě. Ale tu závadu subdodavatele má ta „vylepšená“ kontrola kvality odhalit.
A poněkud říve než po 220 tis vyrobených vozech.
Jinak dnešní automobilky sou v podstatě montovny – přímo se vyrábí akorát tak kastle, blok motoru a některé jeho části a někde, ovšem jenom někde převodovka. Zbytek je montovna z dodaných dílů – skla vyrábí tenhle, světla onen, sedačky pásy někdo další, palubvku a budíky taky, často i nápravy, diferáky atd.
Výstupní kontrola má toto odhalit, minimálně závadu na sérii. U aut typu Wrangler nikdo nechce aby kontrolovali do detailu každý auto jako u Rollse, ale pokud jim unikne závada na 100 tis kusové sériii tak pak to zlepšení kvality jaksi nefunguje…
Co asi může být špatnýcho na trubkách do chladiče – bud je tam špatný těsnění, nebo vada materiálu pri výrobě nebo to někdo blbě namontoval, což je u 100 tis ks vysoce nepravděpodobné.
Takže zbývá to těsnění nebo vada materiálu a to má kontrola odhalit.
[3]
10. 6. 2013 v 16:13Emel
Nebyly tyto chyby, byly jiné. Například v roce 2007 se svolávalo 490.000 vozů Liberty a Durango kvůli nebezpečí vznícení.
Častým důvodem je nějaký konstrukční problém, který se při běžném testování neprojevil, ale vyplaval na povrch až při praktickém provozu statisíc aut… a automobilka se pak rozhodne pro preventivní akci u všech prodaných aut.
Děje se to i u Toyoty nebo Mazdy… respektive všude.
[4]
10. 6. 2013 v 19:25rohYpnol
Nemyslím si. Pokud použiješ méně kvalitní materiál, těsnění se např. časem „stráví“, těžko to odhalíš výstupní kontrolou kvality, i kdyby jsi zkontroloval každý šroubek…
Spíš si myslím, že tlak na cenu nutí dodavatele jít s kvalitou dolů a už to je přes míru, takže to pozná zákazník… A dodavatel těžko řekne automobilce – hele, kámo, my už dolů s cenou nemůžeme, musíte šetřit jinde…
Je to všude, myslíš že koncern VW je v tomhle svatý? Vůbec. Nebo myslíš, že ošoupaný bezpečnostní pás po roce provozu je OK? Když na 15 let starém koncernwágenu je stále jako nový?
Kvalita ve smyslu trvanlivosti a jakosti je v háji a je jedno, jestli nakupuješ u baworů, medvědů nebo rumunů… mnozí dodavatelé jsou totiž… stejní. A je jedno, jestli uvnitř koukáš na holé plechy nebo máš kůži Nappa i nad hlavou…
[5]
10. 6. 2013 v 21:47Ja Prvni 123
to jsou zase kecy…
pořád lepší, než nejmenovaný koncern, co problémy zametá problémy pod koberec a svádí havárie motorů tu na subdodavatele.. tu na nesprávné používání… a i jejich „etalon“ se za jízdy chvěje jak skotná fena… a jízdní vlastnosti jsou tak děsivý, že se v tom normáně bojím jezdit!
🙁
[6]
12. 6. 2013 v 21:01Ja Prvni 123
tý brďo… podlé téhle logiky by měli VW rovnou zavřít:
http://www.auto.cz/volkswagen-svola-australii-oprave-temer-26-000-vozu-74997
[7]
13. 6. 2013 v 00:38alex
koncern podplácá všade každého a nemusí zvolávať a vyhrá aj testy aj všetko- no fiat nebude druhím naplňať vrecká to je celá polityka onič tu nejde to je ako teraz v kríze doplňajú sa banky a na ludí sa serie nech skapú každý klame a kradne , dokedy sa dá oblbovať ludí???? onič nejde ak si kúpiš auto hocktorej značky a staráš sa odborne o údržbu na 90% to funguje
Komentáře nejsou povoleny.