-
Dakarské ohlédnutí
Dakar ročníku 2014 před pár dny skončil, pojdme se podívat na zajímavé momenty, překvapení.
Nás čechy vždy nejvíce zajímají povětšinou kamiony, v této kategorie míváme už od dob totality řadu zástupců. Nejinak tomu bylo i letos, kdy byl opět hlavní favorit Loprais, Aleš samozřejmě.
Mezi jeho hlavní konkurenty patřily jako již tradičně ruzské Kamazy a také DeRooy, který již před prá lety vymnil tradiční DAFy za Iveco.Tomu letos uniklo vítězství doslova o vlásek, když nakonec skončil druhý za rusem Karginovem. Loprasi skočil nakonec až 6tý, po řadě problémů a technických peripetií, ale náplastí za ne-zcela ideální průběh závodu mu mohou být alespon dvě etapová vítězství.
Překvapením byl letos jednoznčě výsdek běloruských Mazů – celkové 11. místo Viazoviče je velmi slušný výsledek, cennjší o to, že drtivou většinu etap se pohyboval v první desítce a nebýt páté etapy, mohla se první desítka povést.
Cíl závodu navíc viděl i druhý Mza – Vasilievsky na celkovém 31 místě. Bělorusé tedy překvapili spolehlivostí i schopnostmi.
Co se týče kategorie osobních aut, tu ovládly vozy Mini a Toyoty, přičemž z celkového vítězství se radoval španěl Nani Roma na Mini.
Komu se letos nedařilo byl američan Gordon se svým Hummerem. Překvapil polák Holowczyc – sedmé místo celkově mezi osobními vozy se dá označit za velký úspěch.
Nesmrtelné OHV HEMI Registrace ojetých US a GB za rok 2013
2 Responses to Dakarské ohlédnutí
[1]
22. 1. 2014 v 13:39Onetwogo
No mít 80°C v kabině je opravdu drsné, navíc Karel už není nejmladší – http://sport.idnes.cz/loprais-se-vratil-z-rallye-dakar-dau-/motorsport.aspx?c=A140121_101623_motorsport_par
[2]
5. 2. 2014 v 20:40Citrak
Dakar 2014 byl ztížen prodloužením etap a navíc přejezdy mezi RZ jsou také závody. Poruchovost Tater vidím v jejich koncepci. Tatra je dělník a náklaďák do terénu a když ji nutíte závodit, tak ji musíte odlehčit a přitvrdit podvozek, aby se nehoupala. Loprais přitvrdil nejvíce a vytvořil drkotřas ze kterého vypadává čelní sklo, Kolomý alespoň odpružil kabinu, ale měl smůlu, u Bonveru Rus zkusit jet s Tatrou tak, jako s Kamazem a byl na boku. Podle mě na tomto typu soutěže mají výhodu pevné nápravy pro celkovou odolnost podvozku. Když si představíte za co drží polonáprava v centrální rouře, tak je z podivem, že ty auta ještě takhle slušně jezdí.
Komentáře nejsou povoleny.