-
Nesmrtelné OHV HEMI
Americká OHV V8 sou nenažrané obludy co nemají výkon. Na moderní evropské motory nemají šanci.
Skutečně?
Dodge představilo tunnigové balíčky Scat pack pro legendární motori HEMI 5,7 V8.
Scat Pack bude k mání pro modely Challenger a Charger R/T ve třech stupních, každý přidá něco jiného a trochu výkonu navíc. HEMI o objemu 5,7 litru dostanou v prvním stupni nové sání, nový výfuk za katalyzátorem, nízkoodporový olejový filtr a upravenou řídící jednotku. Výsledkem je 18 koní a 24 Nm navíc k sériovým 370 koním a 538 Nm. Lakování a odznáčky také přibudou v rámci tohoto balíčku.Druhá úroveň přidává ostřejší vačky a dále upravuje řídící jednotku, což znamená dalších 30 koní navíc, jsme tedy na rovných čtyřech stovkách.
Třetí, nejvyšší level přihodí navíc leštěné kanály hlav válců, leštěné svody a rychloprůchozí katalyzátory. Samozřejmostí je i další úprava řídící jednotky a výsledek je 58 koní a 63 Nm navíc k sériovému výkonu, celkem tedy 428 koní a 601 Nm.
388 resp 400 resp 428 HP z motoru HEMI je už číslo, kterým OHV z USA může směle konkurovat evropské konkurenci s DOHC, turby a tunou ekonesmyslů.
Navíc tyhle motory umí jezdit někde v rozmezí 11-14 litrů na sto podle hustoty provozu, charakteru trasy a podmínek.
Tedy naprosto shodná čísla, jaké dosahují EU motry moderní konstrukce. A plní stejné emisní normy.Jak je vidět, OHV ještě neřeklo poslední slovo a legendární HEMI žije dál.
Cenová válka v Praze naplno zuří Dakarské ohlédnutí
2 Responses to Nesmrtelné OHV HEMI
[1]
30. 4. 2014 v 14:47Apriamo
Takže nejnadupanější kára bude mít nyní za tučný příplatek místo 64,9 koní z litru neuvěřitelných 75 koní z litru!!!
Tomu říkám megaúspěch!!!
Pro srovnání, Giulietta QV má nyní 137,7 koní z litru bez jakékoli úpravy, Citroen DS3 THP má 125 koní z litru, obyčejné městské Punto má 116,5 koní z litru, Octavia RS 2.0 TSI má 110 koní z litru…
Ještě takových 40-50 balíčků a 40 let vývoje, a bude to tam! Vivat USA! Vivat HEMI V8!!!
Někde bude v té Vaší úvaze chyba. Ona matika dneska už moc netáhne, že?
Blahoslavení duchem chudí…
[2]
5. 5. 2014 v 14:42Barrichello
Můžete mi objasnit proč tu srovnáváte 4válce v autech o 2 třídy níže s osmiválci?
Proč nesrovnáte třeba s posledními motory BMW DOHC atmosféra. Hmmm.
Nebo s obdobnými motory Audi a Mercedes.
namátkou třeba taková 4,8 V8 BMW o výkonu 367 (360 pro USA). To je taky litrový výkon jak blázen, že.
Tak co tam máte dále? Jo – že už evropské automobilky skoro atmosférické motory nedělají, no turbo nebo kompresor jde narvat i na HEMI, pár tunningových firem v USA to udělalo a výkon 550-700 HP není problém.
Ale k čemu to, že?
Komentáře nejsou povoleny.