-
Snížení spotřební daně na PHM – Konečně?
Dalo by se zvolat – sláva, konečně.
Poté, co slovutný pan ministr Kalousek toto zavedl a pak jen nevěřícně zíral, jak klesá spotřeba nafty v čr a tím logicky i to, co stát vybere nejn na spotřební dani, ale i na DPH (neb každý u hranic jezdil tankovat do polska, německa a rakouska + kamiony tankovaly výhradně v cizině) se čekalo zda někdo přijde s rychlou nápravou.
Inu nestalo se tak, přece to nebudeme měnit, když jsme to už jednou zavedli. Nyní tedy dochází konečně ke změně, je ale otázka, jak moc to pocítíme my, motoristé, a dále zemědělci a dopravci a kolik z toho uvízne s kapsách distributorů PHM. To ukáže až čas, ale příliš velké naděje si asi nikdo dělat nemůže. jak se má zdražit, zdraží kartelově všichni během půl dne, jak se má zlevnit, zlevnují postupně a o haléře.
Na závěr je potřeba zmínit, kdy už trapná EU zavede rovnoprávné podmínky pro benzín a naftu, tj fakt, že nafta nebude vůči benzínu nikterak zvýhodněna.
Monteverdi – švýcarsko-italská amerika 717 HP za 1,2 mega
16 Responses to Snížení spotřební daně na PHM – Konečně?
[1]
23. 7. 2014 v 15:29ericn
No my motoristé to ani nepocítíme, je přeci léto a to je vždy benzín drahý ne? Jezdí se na dovolenou, tj pokud se zlevní, tak o 20-30 halířů na litr a zbytek zůstane pumpařům a distributorům za nehty…
[2]
23. 7. 2014 v 17:28rohYpnol
[1] Je přeci léto a benzin je vždy drahý? Benzin je drahý na jaře, protože je jaro, v létě, prootže je léto, na podzim, protože je podzim a v zimě proto že je zima…
[3]
23. 7. 2014 v 17:34rohYpnol
U nás funguje konkurenční prostředí tak dokonale, že všichni mají stejnou cenu. Trh přeci vše vyřeší…
Jinak Kalouskovi to bylo upřímně někde… Bohužel, ten pán by v normální společnosti musel chodit kanálama, jen u nás jej volí stále znovu, a znovu, a znovu… Jedno se mu ale upřít nedá – je to výborný lakmusový papírek, který jasně ukazuje, kdy to jde s danou stranou z kopce. Zrovna v tu chvíli totiž nečekaně převleče dres. A voličům to zřejmě stačí.
[4]
23. 7. 2014 v 23:22Jan
Nic hloupějšího jsem už dlouho nečetl. Nechápu proč by EU měla zasahovat do naší daňové soustavy. Nechápu proč by se měly zrovnoprávňovat výše spotřební daně u těchto paliv. Na cenu paliv má vliv i cena v okolí a pokud nechceme dělat desítky sazeb DPH, tak krom ceny suroviny nám zůstává na ovlivňování jen spotř.daň.
Je nutno brát v úvahu, že mým hrubým odhadem 70% nafty spotřebují přepravní a dopravní firmy, kde stát neobdrží DPH a jediným ziskem je spotřební daň. Tudíž rozhodujícím faktorem jestli čerpat u nás či za hranicemi je výše spotř.daně. Takže už vůbec nechápu blábol autora, který na jednu stranu kritizuje že dopravci tankují jinde a přitom chce zdražit naftu vyšší spotř.daní.
Samozřejmě autor namítne, že to asi myslel tak, že se sníží spotř.dań na benzín, ale bohužel jeho poslední věta pro mě vyznívá jinak. Pro příště bych doporučil více myslet než napíši kraviny. A ty zemědělce bych radši nezmiňoval.
[5]
24. 7. 2014 v 07:32MariAchi
[3]
Byť se to netýká tématu, tak souhlasím, ta neuvěřitelná výdrž voličů je v případě Kalouska zarážející.
[6]
24. 7. 2014 v 08:07k.ik
už teď tankuji na zastrčeném Onu o cca 2 koruny levněji na litr než mají pumpy na hlavním tahu
[7]
24. 7. 2014 v 08:17ericn
K tomu Ono – nemám zkušenost, ale jaká je kvalita? Stejně špatná jako jinde, horší nebo lepší? Na mě ty pumpy moc dobrý dojem nedělají.
[8]
24. 7. 2014 v 09:15k.ik
tankuji již 7. rokem a žádný problém. Např. cisterna, která stáčí na Onu, pak stáčí i na Agipu
[9]
24. 7. 2014 v 09:28Barrichello
Taky jezdím k ONU (s Alerem) a jezdil sem tam i s 300C a Jaguarem a nemůžu si stěžovat. Kámoš tam léta jezdí s naftovou Fabií a taky žádný problém.
[10]
24. 7. 2014 v 09:33Barrichello
Autor to myslel tak, že pokud by byla nafta dražší, lidi by logicky kupovalii méně dieslových auta ale více benzínových, ty mají o něco větší spotřebu a tak by se vyrovnala výpadek způsobený zvýšením danové sazby na naftu.
Naftu pro zemědělce zachovat. Aby netankovali dopravci jinde, zavést jendotné danové szaby v celé EU.
[11]
24. 7. 2014 v 22:52Jan
Nevím jestli by nebylo lepší pro autora si jeho eurokomunistické návrhy nechat pro sebe. Protože netuším, co vše by jeho sjednocovací nápady obsáhly. Možná by rád zavedl euromotor, euroauto a aby ženy neparkovaly jinde, tak i jednotný europenis.
[12]
25. 7. 2014 v 10:51Barrichello
Euromotor rozhodně nee. To by dopadlo špatně, ledaže by jako euromotor byl zaveden 5,7 V8:)))
zbytek je taky nesmysl….
ALe prostě nechápu, proč má být zvýhodněn majitel dieslové plečky proti majiteli benzínové tím, že na naftu je nižší spotřební dan.
[13]
25. 7. 2014 v 17:50Jan
To bude zřejmě výchovou v rodině, že to nechápeš. Protože normální je touha mít se líp a něco pro to udělat. Ale pro našince je přednější, když radši sousedovi chcípne koza. Ale abych napravil chyby rodičů a školy, tak tě uvedu do reality.
Spotřební daně a jiné poplatky tady nevznikly a nejsou proto, aby zvýhodňovaly/nezvýhodňovaly různé typy výrobků. Jsou proto, že stát našel další možnosti jak tahat z lidí daně, aby čímkoliv dalším neúspěšně lepil schodky rozpočtů. Ideální jsou takové výrobky, které člověk denně potřebuje, je tam jednoduchý výběr a je toho obrovské množství.
Výše spotřební daně a jiných poplatků se neodvíjí podle toho, co je či není zdravé a eko, ale podle toho, co si tam stát ještě troufne přihodit. Což si můžeme vysvětlit.
Na palivech si stát nedovolí zdvihnout spotřební daň výrazně nad úroveň okolních států. U cigaret si taky nedovolí skokově zvýšit spotř.daň i když je to nasnadě kvůli zdraví, protože pak roste nelegální dovoz, nelegální výroby či si to lidi doma balí sami a nevybralo by se víc na dani. A u nafty si nedovolí tolik přihodit, protože hlavním odběratelem jsou přepravci, ne vovce v osobácích a silnější pes mrdá. Tolik k výši spotřební daně.
A teď k účinnosti spotřební daně, tzn. vlivu na zdraví či ekologii. I přes neustálé zvyšování spotř.daně u cigaret se to setkává s nulovým dopadem, kůřáků ubývá minimálně a to zanedbatelné snížení je spíš otázka černého trhu či baleného tabáku. Zvyšování spotř.daně u alkoholu se též nesetkalo s úspěchem, v chlastu jsme pořád na špici, dokonce se zvyšuje i spotřeba vína. Ani metanolová aféra nezahýbala se spotřebou tvrdého alkoholu. Zde EU narazila na vrchol, proto se zakazuje kouření v hospodách a časem se tam zakáže i alkohol. Z hospod se asi stanou kluby pumpičkářů, co si tam budou sušit upocené buznohadry.
A naposledy k dopadu spotř.daně. Zvyšování ceny alkoholu mělo vliv pouze na to, že lidé míň utrácí v hospodách, chodí jen na pivo a míň už na jídlo, nebo chlastají radši jen doma. Zvyšující se cena paliv také nemá výrazný vliv na dopravu, doprava narůstá, pouze méně majetní mají méně peněz na opravy či obnovu voz.parku, proto se zvyšuje stáří aut v ČR.
[14]
28. 7. 2014 v 10:27Barrichello
Na dopravce kašle pas. At maj vlastní naftu, třeba hodně sirnatou, která nepůjde nalít do normálních CRD pro osobáky. A ta at je zvýhodněná.
Pro milovníky dehtometů v osobákách at sou rovné podmínky s benzínem a at stojí nafta klidně o 3 kč na litru víc….Uvidíme kolik lidí si zvolí kamna rejl pak :o))
V USA sou u obou druhů paliv rovné podmínky a taky je anfta skoro ve všech státech dražší jak benzín.
[15]
28. 7. 2014 v 16:37Jan
Když už tady chceš být za místního troubu, není lepší si do dát rovnou do nicku a neztrácet čas diskuzí?
[16]
29. 7. 2014 v 09:32Barrichello
HAHAHA.
Já vím že se Vám to nelíbí no, když většina národa jezdí na naftu. Ale proč má být zvýhodněn pro obyčejné řidiče jeden druh paliva a ještě ten víc zdraví škodlivý….
Dopravcům udělat naftu pro užitkáče, nezaměnitelnou s tou pro soobáky, jasně, ono by to prá lidí zkoušelo mísit, až by jim to tom jejich CRD zakukaly, tak by je to přešlo…
Komentáře nejsou povoleny.