-
Chrysler Group USA – včera a dnes
Chrysler v USA neustále roste. Roste a roste, překonová prodejní rekordy, samé pozitiva a sociální jistoty.
Zkusili jste se někdy zeptat vůči čemu vlastně rostě, vůči jakému období, jakým číslům a jak „rostou“ jednotlivé modely?
Pojdme se vrátit nazpět v čase a udělat si srovnání předkrizového obodobí a pokrizového.
Rok 2006 a rok 2013.
Staré, posmívané ameriky s plastovými interiéry vs nová doba, skoro 6 let pod řízením slovutného Fiatu: porazí plastáky modernu nebo ne? Odpověd ukáže tabulka:
US sales 2006 /2013
(červeně označené čísla, kdy se toho prodalo méně)CHRYSLER
300C: 143 647/ 57 724
Tac: 159 105 / 122 288
Sebring(200): 69 357 / 122 480
Crossfire: 8126 / 0
PtCruiser: 138650 / 0
Pacifica: 78243 / 0
Aspen: 7856 / 0
Celkem: 604 984 / 302 4922013 je skoro přesně polovina toho, co prodal Chrysler v roce 2006 . Jediný model, kterého se prodalo víc je 200ka.
Hodně trapné a smutné, že značka co měla v roce 2006 7 modelů zkomírá už 5 let se 3 modely a slovutný fiat za tu dobu nebyl schopen přivést na scénu ani jeden nový model…..DODGE
Dakota: 76 098 / 0
RAM pickups: 364 117 / 355 673
Caravan: 211 140 / 124 019
Durango: 70606 / 60727
Nitro: 16990 / 0
Sprinter(CV/promaster): 21691 / 12170
Magnum: 40095 / 0
Viper: 1455 / 591
Stratus(Avenger): 51393 / 93842
Caliber (Dart): 92224 / 83433
Neon: 17239 / 0
Charger: 114201 / 98336
Challenger: 0 / 51462
Journey: 0 / 83933
Celkem: 1 060 295 / 964 186Opět prohra že, i když už ne tak výrazná
12 modelových řad v roce 2006 vs 11 v roce 2013 je vcelku vyrovnaný stav. Nic nového zde Fiat ale nepředvedl, Journey a Challenger už zavedl Daimler resp. Cerberus, Promaster a CargoVan pouze nahradili Sprinter. Naopak náhrady za Dakotu a Magnum chybí.
JEEP
Compass: 80271 / 52993
Patriot: 0 / 75797
Liberty (cherokee): 133557/ 31887
Grand Cherokee: 139148 / 174 275
Wrangler: 80271 / 155502
Commander: 88497 / 0
Celkem: 521 744 / 490 454Další prohra….I když tady můžou mít fiatáci asi největší radost. Wrangler a GrandCherokee se skutečně prodávají lépe. Radost jim ale musí kazit fakt, že oba vyvozy vyvinul Diamler resp. dotáhl Cerberus, vč. motorů Pentastar, vč. staré 5ti stupnové převodovky W5A580, která dodnes ve Wrangleru je.
Jak vidíte, až na 4 modely – 200, Avenger, Wrangler a GrandCherokee se koncernu FCA a její americké části Chrysler Group nedaří dosud překonat předkrizová čísla z roku 2006, kdy v USA vládli neuspěšní němci a Chrysler byl součástí DaimlerChrysler AG.
Aby se mohl pan Sergio plácat do prsou, zbývá mu pouhá maličkost – prodat ročně o 700 000 ks vozů více…..
Matematikou pro první roční pak snadno zjistíte, že v roce 2013 prodal Chrysler Group o 180 000 ks osobních vozidel méně než v roce 2006.
Je to úspěch?
Je cestou z krize spolehnutí se na pikapy, suv a offorady, tedy to co velká americká trojka dělala v 90.letech a díky čemu se částečně dostala do krize a hlavně když přišla krize, srazilo jí to na kolena protože neměla jinak co nabídnout?
Je úspěch opakovat chyby a jít stejnou cestou?
To už si musí každý rozhodnout sám.
Rusko 2013 – prodej osobních aut, busů a trucků Nejrychlejší sedan na světě – Dodge Charger Hellcat
35 Responses to Chrysler Group USA – včera a dnes
[1]
8. 9. 2014 v 12:27Barrichello
A to sem byl hodnej a nedal sem tu čísla z roku 2005, kdy se toho prodalo u všech značek více jak v roce 2006 :o)
[2]
8. 9. 2014 v 12:40XTad
A co zkusit cisla z obdobi krize?
[3]
8. 9. 2014 v 12:51webpaja
(3) Čísla z období krize jsou irelevantní, US trh zažívá aktuálně booom. Ještě v tomto roce se má představit revidovaná 300C, tak jsem zvědav, jestli půjde o novej model nebo jen další FL.
[4]
8. 9. 2014 v 13:41Barrichello
Xtad: krize nikoho nezajímá. V krizi šly prodeje dolů všem a problémy měli všichni, někdo víc a někdo méně. Logicky.
Jde o to, že pokud se někdo bije v prsa, jak roste a roste a jak je úspěšný -, je potřeba řít, že z nuly se roste dobře a že zatím zdalekoa nedorostl to předkrizové období….
Kdy tam vládli ti, co to neuměli a přivedli to na buben. V tom je jádro pudla :o)
źe nepředvedl žádné rozšíření modelového portfolia a že v osobákách se mu ani zdaleka nedaří tak, jako těm posmívaným plechovkám z 90. a 00 let :o))
[5]
8. 9. 2014 v 16:50Lovap
webpaja: boom ako boom – ten aktuálny nie je moc skutočný – je hnaný výraznými zľavami. Takže dalo by sa povedať, že, minimálne u časti automobiliek, je to len bublina. http://www.*/zajimavosti/americky-automobilovy-trh-stale-vyrazne-roste-ale-za-jakou-cenu/
[6]
8. 9. 2014 v 20:23Mr.Murphy
Bariku nandáváš to tomu Fiatu ve velkém stylu, měl bych nicméně pár připomínek:
1) operating profit v tom tvém roce 2006 byl u Chrysleru MINUS 1,1 miliardy EUR! (strana 3 tady: http://www.daimler.com/Projects/c2c/channel/documents/1364373_2006_DaimlerChrysler_Annual_Report.pdf )
Pánové od Fiatu sice ve 2013 prodali míň, ale operating profit měli PLUS 3,2mld USD….
2) zcela abstrahuješ od faktu, že díky Fiatu se auta Chrysleru prodávají líp a líp i mimo USA (viz letošní rekordy Jeepu a desítky tisíc prodaných Freemontů)
3) no a hlavně operuješ s rokem 2013, když už teď je jasné, že 2014 bude ve znamení růstu +/- 15%…..
PS: nový Cherokee je v srpnu nejprodávanější Jeep v USA. Nase*e, co? 🙂
Takže zase jenom fňukáš, účelově si vytahuješ dílčí fakta a je to k smíchu….
[7]
8. 9. 2014 v 20:24Mr.Murphy
tady jsou ty fin. výsledky Chrysleru za 2013….
http://www.chryslergroupllc.com/Investor/PressReleases/financial/ChryslerDocuments/Q4_2013_PressRelease.pdf
[8]
8. 9. 2014 v 23:48Barrichello
Diky Fiatu se prodavaj lip a lip a presto nedosahuji roku 2006, o 2005 nemluve a 2000 je hodne vzdaleny sen, vid. Na rok 2000 ztraci 770 000 ks…pro tvoji informaci.
Jestli to nebude tim, ze trh ozil a prodeje stoupaj vsem a zcela logicky nejvic rostou tomu, kdo na tom byl nejhure.
[9]
8. 9. 2014 v 23:51Barrichello
Jo provozni zisk je vec. Jeste tak zminit deatil kolik stalo UAW a jejich smlouvy Daimler Chrysler a kolik plati FCA. Ty objektivito:) Mimochodem to ze pan Zetsche prodelaval i pry vysokych prodejich byl jejich problem. V roce 1998 kdy doslo k fuzi byl Chrysler corporation v zisku.
[10]
8. 9. 2014 v 23:57Barrichello
Navic ses krasne ucelove vyhnul te casti o tom, jak soudruh Sergio spoleha na suv a pikpay, tedy stejny radikalni omyl, diky kteremu malem 2x zbankrotovalo GM. Tam taky nekdy kolem roku 95 usoudili, ze na suv a truckach vic vydelaj a zamerili se na ne. V osobakach jim ujel vlak a pak na to seredne doplatili pri prvnim zvyseni cen benzinu. A stejne seredne na to doplati Chrysler group.
[11]
9. 9. 2014 v 00:02Barrichello
Avenger obetovali aby vubec nekdo koupil ten zpraseny vehikl Dart. 200 taky hodne vlazny start – stejne jako u Darta. 300 se prodava tretina co kdysi…stejne jako Viperu. Nejak ty osobaky fiatu nejdou, ze. Jestli to nebude tim, ze Fiat za pislednich 20 let neudelal jediny uspesny auto od stredni tridy vyse a to vc Alfy a Lancie:)
[12]
9. 9. 2014 v 12:31Mr.Murphy
bla bla bla…. napíšu ti tady že plácáš nesmysl a že srovnání 2006/2013 ti kulhá tak vytáhneš rok 1998 a fakt, že tehdy byl Chrysler v zisku…. A tak dál a tak dál…. diskuse absolutně beze smyslu….
Co se týče globálních prodejů tak zajímavé je třeba tohle: http://www.allpar.com/news/index.php/2014/06/jeep-global-sales-record a ty prodeje dál rostou….
Nějaké tvoje žvásty kolik platil Mercedes UAW jsou od věci, měl se s nima domluvit, tak jak to udělal Sergio….
a jestli se Chrysleru vyplatí sázka na SUV a pickupy, nebo ne, to se ukáže…. Pro jistotu bude mít třeba zrovna Jeep i „malé“ auta typu Cherokee nebo Renegade….
Takže můžeš dál zakomplexovaně průjmovat, ale nemá to vůbec žádnou hodnotu…. objektivní analýzy nejsi schopen…. vybíráš si zásadně jen to, co se hodí to tvé fraškoidní pohádky o ubohém Chrysleru a zlých Italech, Němcích atd….
[13]
9. 9. 2014 v 12:51Barrichello
Srovnání kulhá tobě, nejsi schopen připustit nepopiratelný fakt, že současné prodeje zdaleka nedosahují čísla, které Chrysler coby koncern prodával ještě nedávno a o samotné značce Chrysler vůbec nemluvě. Klapky na očích no…..
Ta dohoda s UAW nebyla před krizí možná, oni by na to niikdy nepřistoupili.
Jo, Jeep.
Jeep roste mimo USA, jenže naopak ztrácí tím, kolik se prodalo Chryslerů a Dodge. To ti evidentně ušlo.
[14]
9. 9. 2014 v 14:19Mr.Murphy
S plnou odpovědností přijímám fakt že v roce 2006 Chrysler prodával více vozů než v roce 2013.
Pravda, prodělal miliardu EUR, ale i tak to byly časy, panečku….
A pak přišel Fiat a všechno to pokazil…. fňuk, fňuk….
Nějaké to nezávislé hodnocení roku 2006:
Even its normally chirpy public-relations team couldn’t mask the disaster 2006 was for Chrysler. The release boasted in its headline a 1% sales gain in December „carried by 10 new product introductions in 2006.“ Final sales results for the year showed a 7% decline. With 10 new products introduced, sales should have been up, not down, and certainly up more than an anemic 1% in December. Chrysler’s sales performance was made worse by the fact that it actually posted tens of thousands of sales it never made—vehicles it produced, booked as sales, but sent to airport parking lots to sit until dealers ordered them. If Chrysler had a true bright spot, it’s hard to see what it was, except that competitors still point to the company’s minivans as the industry standard, and consider the 300 sedan, finishing its third year on sale, as the benchmark for full-size car design.
Chrysler Chief Executive Officer Tom Lasorda is working on a new plan to put the company consistently back in the black. „We’ve got to make some substantial structural and sweeping changes to get our sales up and of a higher quality,“ says Lasorda.
http://www.businessweek.com/stories/2007-01-04/2006-auto-sales-as-bad-as-expectedbusinessweek-business-news-stock-market-and-financial-advice
tak honem, šup šup přepracuj tabulku třeba na rok 2005, aby ti to líp vycházelo ty šašku…. ROFL 🙂
[15]
9. 9. 2014 v 14:34Mr.Murphy
a ještě poslední komentář….
Tržní podíl Chrysleru v srpnu byl 12,5%….
http://www.nytimes.com/2014/09/04/business/gm-sales-fall-while-trucks-continue-to-propel-chrysler.html
Když si to dám do relace s historickým podílem na trhu tady:
http://www.statista.com/statistics/239612/vehicle-sales-market-share-of-chrysler-in-the-united-states/
tak mi to vychází že to je +/- to samé jak tebou adorovaná minulost….
navíc s tou příjemnou změnou že to vydělává peníze….
[16]
9. 9. 2014 v 14:47Barrichello
Jistě, od roku 2000 ty prodeje šli dolů, to je obecně známý fakt, šašku.
Ale oni šli dolů všem, krom japoncům , kde to nebylo tak výrazné , zatímco od roku 2008 jdou nahoru všem. Kdežto ty za růstem vidíš zásluhy Fiatu, ale ono by Chrysler rostl i kdyby tam byli třeba Indové :o)
Další fakt, který neumíš, resp. nechceš pochopit.
ŠKoda že si nekoupil Fiat ten Chrysler v roce 1998 místo Mercedesu, sem zvědav, zda by ušli krizi. To bysme se nasmáli, vid :o))
Neboj, ona brzo přijde další krize, aktuálně už se zlevnuje Viper, čeká to další modely, marže nízké, až opadne boom, půjdou prodeje dolů, stačí jedna krize nebo větší hurikán, ceny benzínu vyletí nahoru a pikapy a suv poletí dolů….
Pak uvidíme, zda se bude smát Ford, GM nebo Sergio.
Fiat nepředstavil jediný model extra, všechno nahrazovalo původní modely – 200 starou 200ku, resp. Sebringa, Cherokee Liberty, Promaster a CV Sprintery, Dart Calibera.
Naopak chybí náhrada za Dakotu, kde s amlými pikpay boduje GM a nepředstavit za 5 let ani jen nový model pro chrysler, kde citelně chybí náhrada za pt a nenon….
je hodně trapný.
[17]
9. 9. 2014 v 15:08Mr.Murphy
Fiat se v Chrysleru angažuje od roku 2009… dovedeš pochopit zcela banální fakt že v roce 2009 byl tržní podíl Chrysleru na trhu v USA 8,8% a v roce 2014 je to mezi 12-13%….?
chápeš že to není jen růst kvůli růstu trhu, ale že to je i růst na úkor konkurence? chápeš pojem tření podíl?
Mimochodem ten drastický propad tržního podílu v letech 2007-2009 přesně ukazuje, jak tragické portfolio Chrysler měl v době, když ho Fiat koupil…. Modelů možná hodně, ale k ničemu…. Nízké prodeje a pokles tržního podílu….
Pořád jenom vlastní góy Bariku, ale ty seš zvyklej….
[18]
9. 9. 2014 v 15:33Mr.Murphy
edit: výše mi to opravilo „tržní“ na „tření“, ale to je snad z kontextu jasné…. 😉
[19]
9. 9. 2014 v 15:51Barrichello
Ted sis nahrál ty do vlastní brány…..
On dnešní Chrysler má stejný modelový portoflio jako ten v roce 2009. To ti evidentně uniklo…
Jak říkám, nebyl představen jediný extra model, všechno je náhrada za předchozí vozy a vše na sebe navazuje….
Tržní podíl z období krize nemůžeš srovnávat.
Srovnej ten tržní podíl z roku 2006 s tím z roku 2013. Když chce srovnávat tržní podíly.
co se týče růstu modelů vůči konkurenci, tak rostl na úkor konkurence akorát Avenger a 200ka, a u Jeepu Wrangler a GrandCherokee.
NaopakViper a 300ka ztratily skoro dvě třetiny svého tržního podílu, ostatní modely sou na tom budto podobně nebo hůř. A Značce chrysler ten podíl na trhu padnul hodně razantně…..
Já nevím proč sem scpeš furt srovnání roku 09. rok 09 nikoho nezajímá.
Výkonnost ukazuje srovnání současnosti z předkrizovým obdobím.
A jediný co zatím je při tomto srovnání pozitivní je zisk na jednom voze a náklady.
[20]
9. 9. 2014 v 16:46Mr.Murphy
Rok 2009 sem cpu proto, že v tomto roce se začal Fiat do Chrysleru míchat…. co bylo do té doby, je irelevantní….
A co tam Fiat je, jde nahoru ziskovost i tržní podíl….
Jestli je toho dosaženo novýma modelama nebo šikovnýma faceliftama těch stávajících je z mého pohledu irelevantní, prostě jako celek jde ta firma nahoru…. Samozřejmě některé části víc, některé míň….
Letos bude tržní podíl defacto stejný jako před krizí a firma bude v zisku…. Z ekonomického pohledu je to tedy naprosto OK…. že fandové kupující ojetiny brblají je Sergiovi dost u řitě, řekl bych….
Jinak tvoje poslední věta „A jediný co zatím je při tomto srovnání pozitivní je zisk na jednom voze a náklady.“ je naprosto kouzelná…. Není snad tohle alfou a omegou jakéhokoliv businessu?
[21]
9. 9. 2014 v 18:23XTad
Pokud nejde srovnavat obdobi krize se soucasnosti, tak predkrizove obdobi uz tuplem ne. Ta krize se na americkych automobilkach podepsala dlouhodobeji, nebylo to jenom prechodne obdobi, kdy by si rekli „je krize, tak trochu zvolnime, ale az ji odpiskaj, tak pojedem zase jako v 2006“.
[22]
10. 9. 2014 v 09:14Barrichello
Jo?
Jenže slevy se dávaj jako před krizí, prodeje sou skoro stejný jak před krizí (ano, v rámci objektivity je na tom trh v globálu o něco hůř, ale ne nijak výrazně).
Takže pokud chceš vidět úspěšnost a výkonnost daného koncernu, resp. jak se z té krize zmátořil, je jediná cesta porovnat to v předkrizovém období.
A to porovnání u chrysler Group ukazuje, že stále prodává méně, vyjma 4 modelů, z nichž jeden ale už letos právě jde do kytek (Avenger).
Další ukazatel je, že v osobních vozech mimo tu 200ku vůči konkurenci žádný tržní podíl nezískal, že na předkrizový odbobí ztrácí v osobákách 180 000 ks ročně, takže ten tržní podíl v oblasti osobáků naopak někomu přenechal, ted je irelevatní zda ve prospěch jiných osobáků nebo suv, ale přenechal.
že zisk generují hlavně pikapy a suv, což je dle mého názoru špatná cesta, což ukázala minulost.
A ještě další, co můžeme vyčíst je, že ten trhu v usa roste víceméně uměle a jen otázka času, kdy růst přestane. Rada různých analytiků to odhaduje an rok 2016, kdy prodeje začnou jít dolů opět. Ted jaký scénář má připravený pan Sergio a jaký scénář, pokud se zopkuje to, že prodeje pikapů a suv půjdou dolů…
Já si myslím že žádný, ale uvidíme…. :o))
[23]
10. 9. 2014 v 09:32Barrichello
Murphy: ano, poslední věta je kouzelná.
Ale na tu poslední větu má vlivl několik skutečností, zcela nesouvisejících s tím, kolik toho prodaj
1) náklady na zaměstance – nyní logicky nižší než před krizí, díky nové smlouvě s UAW
2) náklady na nákup komponentů – i tam to šlo po krizi srazit ve stylu bud nám to dodáte za méně, anebo to vezememe jinde
3) vývoj – pokud se na vývoji v rámci konkucernu může podílet ještě nějaká další jehočást, ušetříš. Cerberus žádnou další část neměl
Navíc kolik modelů představil fiat, mimo přelepení log na Ducatu?
200, Cherokee a DART a Viper (kde bylo asi 65% hotovo také od Mercedesu a Cerberusu a platforma je Mercedes)
za 5 let.
Kolik modelů představili Cerberus? Novou RAMku, Journey, Challenger, z 95% hotové současné generace GrandCherokee, Duranga, Chargeru a 300ky, dotáhl motory Pentastar. Fiat představil akorát 6,4 HEMI a jeho kompresorovou verzi.
Koho tedy stál vývoj víc? Cerberus tam byl 3 roky – 07-09 a to ještě ne celé.
Srovnáme-li investice Cerberusu a fiatu za 3 roky do vývoje NOVÝCH vozů a motorů, tak myslím není o čem.
Pokud se o sorvnání pokusíme s érou merccedesu, tak si zjistit, kolik za 5 let představil nových modelů Mercedes a kolik Fiat. Trošku rozdíly.
4) dealerská sít. Ta byla zeštíhlena, byly uzavřeny nové smlouvy, opět výhodnější pro fiat
Takže ano, Chrysler nyní generuje zaisk, jako generoval v roce 98 a 99 a předtím.
Ale díky tomu, že před Fiatem někdo odřel tu nejhroší práci, investoval ty prachy. A fiat díky krizi měl daleko lepší podmínky pro jednání s odoboráři, dodavateli a delaery.
Jenom perlička – v roce 1999 prodal Chrysler 2 638 561 ks aut.
V roce 2013 1 800 368 a z toho odečti modely Fiat 500.
Takže asi 1 730 000 ks nebo kolik.
Takže takový nepatrný rozdíl, že. Pouhý necelý milion ks vozidel ročně chybí fiatu k tomu, aby někdy předehnal ty pitomce, kteří to přivedli na buben. A asi pouhých 300 000 ks osobních vozů ročně :o)))
Míru zdar!
[24]
10. 9. 2014 v 12:46Mr.Murphy
takže si to shrnem: co se Fiatu od roku 2009 povedlo, je zásluhou příznivých okolností a dotažením rozpracovaných projektů Chrysleru. Co se naopak nepovedlo, je vina těch neschopných italských troubů.
Srovnával jsi rok 2013 s rokem 2006 a dokázal jsem ti, že zatímco v roce 2006 byl Chrysler dost v pi*i, rok 2013 nebyl špatný. Na to jsi se mi vysmál že v roce 1999 na tom byl Chrysler ještě mnohem líp….
Takže díky za super diskusi, pokud si to někdo gramotný přečte tak se myslím celkem pobaví…. tož se měj a zase se stav pod nějaké články o Fiatu, většinou je to velká zábava 🙂
[25]
10. 9. 2014 v 14:08Barrichello
Z komerčního hlediska sem jim vlastně nepovedlo nic, krom Viperu.
Tedy až na ten velmi vlažný nástup Dartu a 200ky současné generace.
Z pohledu fanouška se jim toho nepovedlo víc, ale tebe samozřejmě pohled fanouška nezajímá.
Pokud chceš popřít, že Fiat měl zcela jiné podmínky než Cerberus a Mercedes v době nástupu, tak si budto lhář demagog nebo šílenec. Vybere si každý sám.
2006 byl dost v p*či leda generovaným ziskem, nikoliv čímkoliv dalším a to navíc v letech 2005 a 2004 navýšil prodeje oproti letům 2002-2003. To ti tedy evidentně ušlo. V roce 2006 už sem jim to halt nepovedlo….
Aby to generovalo zisk bylo plně v rukou Mercedesu, mohli učinit řadu dalších kroků jak snížit náklady. I dkyž rozhodně neměli shodné podmínky s fiatem.
Já sem ti psal že zisk je fajn věc. Ale pokud ti jde jen o zisk, tak to je hodně smutný. Tvou Optikou je tedy úspěšnšjí Franta Vonásek, co vyrobí 4 kropicí konve a na každé má zisk 20 Kč než Tonda Jetel, kterch jich vyrobí 500, ale na každé prodělává korunu.
Vcelku geniální pohled, to už dál komentovat nebudu….
Motat zisk s prodejními výsledky, vidět jenom zásluhy fiatu a žádné další, nedokázat rozlišit odlišné podmínky atd – to může jen zaslepený fanatik.
Každý další at si udělá obrázek sám.
Na tom jak překorutit faktu ale ještě musíš zapracovat, zatím ti to nejde. Zkusil bych školení u soudruhů nacistů nebo bolševiků, oni ti poradí :o)))
[26]
10. 9. 2014 v 14:52Barrichello
A ted vám ještě odstoupil šéf Ferrari, nějak se to začíná rozpadat, co :o)))
[27]
10. 9. 2014 v 15:47Mr.Murphy
„Tvou Optikou je tedy úspěšnšjí Franta Vonásek, co vyrobí 4 kropicí konve a na každé má zisk 20 Kč než Tonda Jetel, kterch jich vyrobí 500, ale na každé prodělává korunu.“
ať počítám jak počítám, tak Franta je 80 Kč v plusu, zatímto Tonda prodělal pětistovku…. Ale samozřejmě pro tebe je king Tonda, protože jede ve velkým! 🙂 ROFL…. to už fakt nemá cenu dál rozmazávat….
[28]
10. 9. 2014 v 15:53Barrichello
Franta má tržní podíl 0,0prd a musí hledat cestu, jak ho zvýšit. A jak dokázat umístit na trhu dalších 450 konví. Zatímco Tondovi stačí najít úsporu nákladů a výroby tak, aby na konci prodělal o 5 kaček méně a hned je v zisku.
Ted co je lehčí….. Nevím jak u vás v makaron světě, ale všude jinde ta metoda jak ušetřit 5 kč na výrobě konve.
ROFL
[29]
10. 9. 2014 v 19:52XTad
Tak nahod 2006 vs. 2013 i u ostatnich americkych vyrobcu, at mame relevantni srovnani a predstavu o tom, jesli je rust chrysleru spatny, nebo dobry.
[30]
11. 9. 2014 v 09:41Barrichello
To můžu, když mi zaplatíš 3-4 hodiny práce sestováním tabulek modelů a hledáním údajů :o))
Jinak mě ani nehne, dohledej si to sám, když tě to tak zajímá.
Ale aby neřekl, GM v USA prodalo v roce 2006 4 142 645 ks, v roce 2013 2 786 078. Od roku 2010 maj taky nepřetržitý nárůst prodejů.
Ford prodal v USA v roce 2006 2 901 090 ks a v roce 2013 2 493 918.
Od roku 2010 opět taky každoročně roste.
Právě na příkladu forda je vidět, že ten růst Chrysleru není nijak záračný, Ford ztrácí co e týče prodejů na rok 2006 zhurba stejný počet vozů…..
Akorát smozřejmě ford vyžd prodával víc než chrysler, který byl odjakživa trojka v Detroitu a taky v době krize tolik nepadnul. On padal spíš průběžně od roku 2001.
[31]
11. 9. 2014 v 09:53Barrichello
Jinak je hezký, že Jeepy staví na paltformě, které se v Evropě ale vůbec neprodává. http://www.*/bleskovky/ani-o-fiat-500l-neni-zajem-jeho-vyroba-v-srbsku-byla-zastavena/
A Jeep se čtrnáctistovkou – jako jediná nabídka benzínu v Evropě – hmmm. to budou dlouholetí fanoušci Jeepu hýkat radostí. Ale jako dětská hračka možná good, akorát sem zvědav na ty prodeje.
A co ta hezká svolávačka na 500L v USA? :o))
[32]
11. 9. 2014 v 10:05Barrichello
A jedna perlička, jak servisují znakčové servisy fiatu v čr: „Obdivovatelé a příznivci klasického Jeepu, případně amerických vozů se musí smířit s tím, že holt spojení s Fiatem si žádá své oběti a nic není, jako bývalo. Majitelé Chryslerů 300C (nyní Lancií) by mohli vyprávět, jak se automechanici ve Fiatu učí za pochodu a často neví, která bije.“
Ocitován jeden disktující pod jedním nejmenovaným článkem. Co mam reference od kluků z klubu ohledně poptávání ND, diagnostiky atd – tak tragédie, Neochota, neznalost.
[33]
11. 9. 2014 v 20:06XTad
Tak ja nevim. Dodge i Jeep prodavaji skoro tolik, jako v roce 2006. Chrysler prodava pulku. Ford prodava skoro tolik, co v roce 2006, GM prodava pulku. GM ma navic daleko sirsi zaber. Takze kde je ten prusvih? Pokud by vedeli, jak se dostat na cisla z roku 2006, tak by se asi na nejaky prodej fiatu vykaslali.
[34]
11. 9. 2014 v 20:12XTad
P.S. Ty cisla sem nedavas pro me, ty si se rozhodl napsat clanek demonstrujici neschopnost fiatu. Ja ti jenom rikam jaka cisla je potreba uvest, aby mel alespon nejakou vypovidajici hodnotu.
[35]
12. 9. 2014 v 10:35Barrichello
Já se rozhodl napsat článěk, že stoupání skoro z nuly je moc fajn, ale že před krizí, která zasáhla všechny a které Chrysler asi neměl moc šancí ujít, i kdyby management od MB byl lepší a nedělal tam voloviny – prodával ještě víc.
A že nárůst tržního podílu se tudíž moc nekoná, vyjma 200ky, Wrangleru a GrandCherokee.
Naopak že některé vozy tragicky ztratily – 300, Viper, značka Chrysler tragicky ztratila a že chybí některé modely.
A že je pokrytecké, plácat se do ramenou, co dokázal Fiat, když nejhorší otročinu a investice oddřeli jiní před ním a že modelové portfolie, složené z toho, co z 75% udělal někdo jiný není důvod k tomu, skákat dva metry vysoko jaké máme úspěchy.
Komentáře nejsou povoleny.