-
2014 Cadillac CTS 2,0 T AWD
Dostalo se mi možnosti otestovat nový Cadillac CTS díky zapůjčení ze strany jednoho zahraničního dealera této značky.
V následujících řádcích bych se chtěl podělit o první dojmy.
Testovací vůz byl ve verzi 2,0 Turbo (jiný se do EU ofiko nevozí) a s pohonem všech kol AWD.
O motoru se příliš rozepisovat nebudu, už ho rozebrali jiní v testu menšího brášky ATS.
Snad jen tolik, že k vozu se příliš nehodí, zvukový projev je nevýrazný a celkově sráží charakter vozu. Papírové hodnoty (276 HP a 400 Nm) jsou vcelku solidní, ale v reálu se ptáte, jestli tam ty koně opravdu jsou. Oproti 3,6 V6, který se k vozu hodí daleko více prostě druhá liga.Ted k samotnému vozu. Oproti předchozí generaci CTS vůz narostl do délky, působí štíhleji a mnohem víc atleticky (však také váží o 128 kg méně než předchozí generace a má téměř dokonalé rozložení váhy 50/50) . Strategickým cílem konstruktérů bylo žeštíhlení linií a snížení hmotnosti, štíhlejší linie se projevuje především na dveřích, nárazníku a struktuře přístrojové desky vyrobené z hliníku, stejně jako celohliníkové kapotě.
Podle ůdajů GM je CTS ve verzi RWD lehčí jak BMW 528.
Poprvé u modelu CTS je standardní výbavou všech verzí Magnetic Ride Control, ultra-přesný vlastní systém tlumení v reálném čase. Má na výběr mody Tour, Sport, Snow/Ice a Track.
Stejně jako u předchůdce i zde byl podvozek optimalizován a naladěn podle dlouhodobých testů probíhajících na slavném Nurburgringu.
I nadále zůstaly zachovány charakteristické ostré hrany a klasický grille Cadillacu.
Testovaný vůz byl v hnědé kůži, plasty a vrchní obšití palubky pak v černé barvě. Kombinace, které mě zrovna neuchvátila, ale na výběr je několik jiných, zdařilejších.Vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla z kůže jsou standardem na všech stupních výbavy v Evropě. A sedí se v nich opravdu dobře, pokud tedy nejste extrémní postavy ve stylu 150 nebo 210 cm a nevážítě zrovna 200 kg.
Zásadní změnou prošel infotaiment: osmipalcová obrazovka ve středové konzole spojuje řidiče s informačně řídícím systémem Cadillac User Experience (CUE), zatímco 12,3-palcový displej na přístrojovém štítu informuje řidiče o zásadních provozních údajích. Vše jde nastavit několika způsoby, vše jde přizpůsobit tak, aby to vyhovovalo každému jedinci.
Posílena byla bezpečnost, vůz tak obsahuje dnes běžné věci jako varování před mrtvým úhlem, ochranu chodců při čelní srážce, varování při vyjetí z jízdního pruhu atd.
Jízdní dojmy z testu:
Po usednutí za volant uchvátí dokonalé sedačky, které skoro všem postavám umožnují nalezení optimální polohy za volantem. V odpoledním šeru působí systém CUE jakož i displej nahrazující analogé budíky famozně. Kvalita materiálů je rovněž na vysoké úrovni, krom pár detailů nemůže mít nikdo výhrady. Co se týče ergnomie, je to otázka zvyku, ale již během několikahodinového seznámení s vozem sem neměl problém ovládat skoro všechny funkce.
Ne všem asi sedne dotykový způsob ovládání, já osobně mam dotykové obrazovky rád, pro někoho však může být ovládání za jízdy méně komfortní, složitější nastavení je tak přeci jen lepší provádět když není vůz v pohybu. Z toho, co jde přes CUE nastavit a s čím vším jde systém spárovat až přechází oči. Je jedno zda máte usb flah, hdd, ipod, smartphone či tablet.
Řízení jde lehce, zlepšila se i zpětná vazba, ale neměl sem možnost vůz testovat příliš dlouho a tak jsem moc nezkoušel dynamickou jízdu. Jinak řízení pochází od firmy ZF.
Brzdová sosutava je dostatečně dimenzována a nedochází tak vadnutí, s kterým měla problémy první generace CTS či některé verze velkého SUV Escalade. Tady je vše v pořádku. Však je všechny verze nového CTS používají brzdy Brembo.
Podovozek je tužší, ale výborně sedí v zatáčkách, i ostřejší průjezdy zvládal vůz s lehkostí a bez nějakých kritických náklonů (představy některých jedinců, že každá amerika při ostřejším průjezdu zatáčkou jede pomalu po dvou kolech nebo se houpe jako oceánský parník při bouři jsou zde absolutně liché). Magnetic ride control je prostě špičková věc.
Navíc celkem solidně žehlí menší nerovnosti, rány se ozývají až pře přejtí hodně velkých děr a nerovností nebo při některých šílencých typech příčných prahů.
Převodovka GM Hydramatic, ač 6ti stuponová řadí plynule,pouze v manuálním modu působí někdy trošku zbrkle a někdy nedělá úplně přesně to, co po ní chcete. Řadit můžete v manuálním modu i pádly pod volantem.
Tím hlavním, co kazí charakter auta je tedy zminovaný motor, který nedokáže plně sekundovat potenciálu podvozku. Chybí mu ten správný zvuk, zátah a sportovní nádech, který by vozu jednoznačně slušel.Výbava je tradičně bohatá, krom zminovaných zde nechybí parkovací kamera, vyhřívaný volant,reproduktory BOSE, bixenonové adaptivní světlomety, LED denní svícení, systém hlídání tlaku v pneu, TV tuner, za příplatek můžete mít i panoramatickou střechu, leštěné disky kol, barevný head-up, adaptivní tempomat atd. Perličkou je el. kryt držáku nápojů. Prostě jen zmáčknete, a on sám odjede nebo zajede.
Cadillac CTS tak patří mezi to nejlepší, co je v prémiové segmentu USA schopno nabídnout. Je tak velká škoda, že oficiální nabídka pro EU je velmi omezená a můžeme pouze doufat, že se v budoucnosti rozšíří o více motorů a verzí. Zejména 3,6 V6 turbo by mohlo být zajímavou konkurencí německé D3.
Cadillac ATS-V – kladivo na M3 a M4 ZIL 4102 – to nejlepší z perestrojky
14 Responses to 2014 Cadillac CTS 2,0 T AWD
[1]
12. 11. 2014 v 11:57Barrichello
Tak sem smazal všechny komentáře (které už sou pasé, neb text je zcela přepracován).
Můžete začít znovu a k věci, tj diskutovat o autě.
[2]
12. 11. 2014 v 12:33webpaja
(1) …chjo. To bych si nedovolil…ale proti gustu. 🙂
[3]
12. 11. 2014 v 12:45MariAchi
[1]
Smazals komentáře?!
Tak teď už ti na to kašlu…
[4]
12. 11. 2014 v 14:04Barrichello
V tvém případě to bude velká ztráta, že na to kašleš. Určitě máš s tím autem najety desetitisíce km, s předchozí generací taky a z konkurencí z D3 rovněž a tak přijdeme o zcela zásadní informace :o)))
[5]
12. 11. 2014 v 14:11Barrichello
pro strejčka Konrada: ted už tam žádný PR informace nejsou. Zdroj je ofiko delaer značky je GM Europe, btw viděl si někde v tištěným časáku uvádět zdroj?
Já teda ne.
Automobil Revue ro vždy uvedl takový článek jako představení, začátek PR řeči jak ty říkáš s infornmacemi o voze, v prostředku jak se s tím jelo někde ve španělsku na ofiko prezentaci výrobce 15 vět, doplněno o cenovku nebo údaj kdy se to začne dovážet a tech údaje, opět PR bláboly.
Podpis: Tom Hyan , 3 fotky a hotovo šmitec.
Nechceš jim napsat do redakce, že otiskují PR bláboly, bez zdroje?
[6]
12. 11. 2014 v 15:52OnkelKonrad
Nechme to být. Ve svý podstatě si může každý psát co chce a jak chce v jistých mezích 🙂
Jen taková malá rada mistře, pokud byste se neurazil. Zkus použít alespoň word, ať tam nemáš tolik chyb 😉
[7]
13. 11. 2014 v 10:16MariAchi
Poslyš, trapáku, tys tu presentoval článek jako test, jako test, kdy jsi sám projel nějaké auto a teď o tom píšeš. Nicméně 80% textu byly PR kecy, přeložené nějakým web translátorem a osobních dojmů nula nula nic. Vsadil bych se, že jsi to auto ani neviděl naživo blíž, než na deset metrů.
A když jsme ti to tady napsali a totálně jsme ty tvoje lži odhalili a rozbourali, tak jsi ty komenty smazal, prostě ostuda na entou. Jsi blogovej trapák, aspoň žes projevil trochu sebereflexe a ty svoje lži jsi pomazal.
Každopádně toto je naposled, co tu na ty tvoje bláboly koukám a píšu, ty nestojíš nejen za komentář, ale ani za to přečtení.
[8]
13. 11. 2014 v 11:18Barrichello
JO 80% textu, jestli s bídou 40%, ale dobře, všichni už vědí že si trapný a neobjektivní.
Jestli to někdo přeložil trnaslatorem tak pak Charouzovic hoši, ty informace byli převzaté od nich (těch horních 40% textu). Nechápu proč bych popisoval vlastními slovy výbavu a kontrukční změny, ale když jste si to přáli, nemam s tím problém.
V autě se nejl, ale vím jak brzdí, jak řadí převodovka a jak to sedí v zatáčkách. Copperfield hadr.
Komenty sem smazal, protože článěk v původní podobě tu už není, tudíž sou naprosto mimo.
Nikdo se tě o přihlouplé komenty neprosil, klidně si je nech pro sebe. K autu si neapsal ani čárku, protože o něm nic nevíš (a taky není co kritizovat vid), umíš jen kritizovat a přitrouble hejkat.
[9]
13. 11. 2014 v 11:18Barrichello
díky za upozornění, chyby opraveny.
[10]
14. 11. 2014 v 08:01webpaja
Myslím, že jsi to vzal za špatnej konec. Zajímavý auto, žádný fotky (když už jsi využil PR povídaček, daly se užít i oficiální snímky), chybí trochu víc jízdních dojmů. Trocha víc sebereflexe by neškodila a jednoduchý omlouvám se, předělal jsem text a doplnil by bylo vhodnější…
[11]
14. 11. 2014 v 10:51Barrichello
Ofiko fotky sem nechtěl dávat, byste mě sežrali taky že fotky z netu a že je to celý opsaný. Známe svý lidi.
Co chceš rozepsat víc o jízdních vlastnosti, zejména k fatku, že motor si rozepsal ty v článku o ATS?
Dvoulitr turbo není muj cup of tea, to je ti asi jasné. Kdyby mě nezajímal zbytek auta, tak bych s tím ani nejel.
Je to základní motorizace a navíc to není ideálně odladěné s převodovkou. Na pohodlný cestování je to OK, spotřeba asi dobrá, ale to by chtělo dlouhodobý test. Ale na sportovní jízdu to určitě není a já osobně navíc nemam rád turba, takže hodnocení motoru ode mě nejchtěj….
Podvozek sem zhodntil, převodvku – mam psát jak to řadí v různým režimu nebo co víc?
Brzdy sou Ok, fakt nevadnou.
Výbava bohatá, CUE asi nekomu nesedne,ve 150ti na dálnici to ovoádat dotykem optimální není, to ti potvrdím a ten černej lak na středovým panelu je sice efektní, ale hrozně nepraktickej, to ví každej. Je na to vidět každý smítko.
Sedačky mě vyhovovaly, sem sice vysokej, ale zas štíhlej, takže třeba někdo se 110 kg to bude mít jinak. Mě to nevadil ani středový tunel, rád si o něj opírám nohu ve všech autech.
No a design je věcí vkusu, mě se velku líbí i když ty přední světla by mohly být trochu jinak. Ale jinak klasika.
Zajímavější by bylo srovnání 3,6 atmosféry s druhou generací CTS, tam by vyniklo to co je tady nové a přepracované.
A ještě zajímavější by byl test 3,6 Twinturbo, jak říkám turba nemusím, ale co sem viděl americké testz, tak zvuk a zátah to má famozní, 420 HP už je slušný výkon a hrozně to chválí.
Ale bohužel nic z toho se sem nevozí ofiko.
Sebereflexi sem projevil, uznal sem že blog se nelíbil, tak sem to přepracoval a opravil.
A nikde sem netvrdil že přehled parametrlů vozu a výbavy je z mého peru, jak sem spal výše, uniká mi smysl popsivoat vlastními slovy to je je již dáno.
To je jako kdybys vlastními slovy přepsal návod k bosluze. Proč?
Pořád se dozvím stejné informace.
[12]
18. 11. 2014 v 23:40Atila_
Tak auto mozna kvalitni, ale prodeje nic moc. Jsem tady v USA uz treti tyden a potkal jsem slovy jeden, coz neni zadna velka hitparada. Myslim, ze udelali chybu, kdyz z maleho sportovniho auta neco jako trosku horsi BMW 3 udelali pod stejnym jmenem auto o tridu vyse. Navic to je samozrejme trida ve ktere se Cadillacu nedari uz cela desetileti. Zadny z vetsich Cadillac sedanu v poslednich dvou dekadach diru na trhu rozhodne neudelal.
[13]
19. 11. 2014 v 16:34Barrichello
Ted jsem přesně nepochopil, zda mluvíš o ATS nebo CTS.
Nebot CTS se rozhodně prodávalo velmi dobře v USA, a překonalo všechny neúspěšné předchůdce, kterými byl Cimmaron a Catera.
Pro představu US prodeje:
2002 37,976
2003 49,392
2004 57,211
2005 61,512
2006 54,846
2007 57,029
2008 58,774
2009 38,817
2010 45,656
2011 55,042
2012 46,979
[14]
19. 11. 2014 v 16:36Barrichello
Že se současná generace už tak dobře neprodává souvisí s tím, že ATS částečně kanibalizuje jeho prodeje, dále že letos už neposkytují takové slevy jako dřív, neb chtějí aby Cadillac byl luxusní prémiovou značkou i za cenu menších prodejů.
Komentáře nejsou povoleny.