-
Cadillac ATS-V – kladivo na M3 a M4
Cadillac oficiálně odhalil své želízko v ohni – do boje proti třeba takovým BMW M3 a M4 nasazuje vlastní zbraně – sedan a kupé ATS-V. Fotografie už unikly nedávno, nyní je ale k dispozici podrobnější info:
Pod kapotou obou verzí najdeme V6ku, která má objem 3,6 litru a dvě turbodmychadla s vnitřnostmi ze slitiny titanu a hliníku a u GM z něj vydolovali 461 koní (339 kW) a 603 Nm, tedy o 30 koní a 53 Nm více, než má řadový třílitr v německých strojích, také dvakrát přeplňovaný.
Výkon bude na zadní kola putovat přes 8st. automat Aisin s pádly pod volantem anebo přes šestistupňovou manuální převodovku vybavenou samočinnými meziplyny při přeřazování, která bude standardem. Ta lepší z variant ATS-V (zřejmě ta s automatem) by se měla dostat na stovku za 3,9 vteřiny a zvládnout maximálku okolo 300 km/h, kompletní údaje nejsou známé.
Pro V modely bylo pozměněno šasi, které je tužší a upravena celá řada dalších oblastí. Tužší je například oblast horních uložení tlumičů nebo místa, kde je zadní zavěšení uchyceno ke karoserii a v motorovém prostoru najdeme rozpěry. Vůz má také rozšířený rozchod kol a upravené tlumiče s nastavitelnou tuhostí, nazvané Magnetic Ride Control ( již třetí generace těchto tlumičů u Cadillacu) , elektronicky řízený samosvor a lepší brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu. Přepracováno je i zavěšení kol a vůz dostal pevnější stabilizátory. Také elektronický posilovač řízení je od ZF a GM říká, že poskytuje lepší odezvu řízení. Ve voze bude možno zvolit pět různých jízdních profilů, podle toho, jak rychle a za jakých podmínek budete chtít(muset) jet.
Jaké sou odlišnosti exteriéru oproti standartní verzi? Pojdme se na ně blíže podívat – vidíme odlišnou přední masku, větší sací otvory v nárazníku, lízátko pod ním, nasávání v kapotě, nástavce prahů, spoiler na víku zavazadelníku a upravený zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku.
Uvnitř vidíme různě barevnou kůží a semišem čalouněná, 20ti směry elektricky nastavitelná sedadla Recaro, která budou k mání za příplatek. Palubní deska je téměř shodná se stadnardními verzemi ATS, navíc je zde jen karbonové obložení a přístroje mají jinou grafiku, specifickou pro V-series. Semišem může být potažen také volant. Ve výbavě najdeme Wi-Fi hotspot s mobilním připojením k internetu 4G LTE přes systém OnStar, dále pak palubní systém Cadillac CUE s možností přečíst nahlas příchozí SMS.
Cadillac uvolnil i některé info o příplatkové výbavě – k mání bude například balíček Carbon Fiber, který exteriéru ATS-V přidá větší lízátka, ventilační otvory, difuzory a spoilery, anebo paket Track, který zase bude znamenat odstranění koberečků pro snížení hmotnosti, odlehčenou baterii ze stejného důvodu a zařízení k nahrání vašeho výkonu na okruhu nebo oblíbené silnici.
Oba Cadillaky ATS-V půjdou v USA do prodeje na jaře roku 2015. Kdy a zda vůbec se dostanou do Evropy je otázkou.
Nový Motor pro Nivu 2014 Cadillac CTS 2,0 T AWD
Komentáře nejsou povoleny.