-
Ohrožený druh – americké VANy
V evropských motoristických médiích to proběhlo celkem bez povšimnutí, ale loni se v USA udála jedna celkem podstatná věc – Ford ukočil výrobu tradičních velkých vanů řady E (Econoline) a nahradil je Transitem.
Po 53 letech se tak uzavřela kapitola svébytných amerických Vanů pro práci, dovolenou i zábavu. Legendární sanitky, dodávky známé nejen z US filmů ( v čr je používali některé firmz zabívající se luxusní přepravou osob a sou i v nabídce několik bazarů) tak definitivně zkončily v propadlišti dějin.
A zánik hrozí celému druhu – Dodge totiž svůj RAM Van odpískalo už v roce 2003 a nahradilo je Sprinterem, v současnosti Ducatem.
A tak posledním zástupcem svého druhu je duo Chevrolet Express/ GMC Savana, vyráběné od roku 1996. Zatím statečně odolává invazi evropských a asijských dodávek do USA a nabízí tradiční hodnoty a tradiční motory – V8 benzín a turbodiesel a 6 stupnovou automatickou převodovku.
Oba modely stejně jako dříve konkurenční Econoline nabízí nepřeberné množství nástaveb, provedení a krom Vanu lze mít navíc i hevy duty šasi.Tyto vozy dosud držely 44% podíl na trhu vanů v USA, jestli bude konec konkurenčních Fordů znamenat nárůst jejich podílu nebo naopak postupný útlum ukáže čas.
JD Power VDS 2015 – americká prémie poráží německou Mustang zná české ceny
5 Responses to Ohrožený druh – americké VANy
[1]
25. 2. 2015 v 15:27Joab
Jak oni to Američani maj, s ekvivalentem našeho béčka můžou vízt kolik max osob? Páč nějak žiju v tom, že některý tydle vany jsou až pro dvanáct..
[2]
25. 2. 2015 v 15:59Jirka
„Tyto vozy dosud držely 44% podíl na trhu vanů v USA, jestli bude konec konkurenčních Fordů znamenat nárůst jejich podílu nebo naopak postupný útlum ukáže čas.“
Jednoznacne utlm, hoci si nedovolim odhadnut s akym rychlym postupom.
1. „Euro-dodavky“ prijal trh v USA celkom pozitivne.
Cisla za minuly rok su slusne (predajom sa dari) a rovnakom duchu sa nesie aj porovnanie januar ’14 vs. januar ’15.
Tam si napr. prave GMC Savana medzirocne pohorsila (za januar) o nezanedbatelnych -23.1%
http://www.tfltruck.com/2015/02/can-new-commercial-vans-challenge-ford-for-the-lead-sales-report/
Ocividne odpadol nejaky psychicky blok s nevlastnenia dodavky s V8 pod kapotou hoc aj pre drobneho remeselnika, kuriera, ci nebodaj kvetinara…
A to sa dostavame k bodu c.2:
Vznik pre USA viac-menej novej kategorie malych uzitkovy aut, do velkej miery sposobenej „Euromodelmi“:
Ford Transit Connect, Ram Cargo Van, Nissan NV200 a „cerstveho prirastku“ v podobe jeho bratranca Chevy City Expressu.
Ktore su opat celkom pozitivne prijate zakaznikmi…
[3]
25. 2. 2015 v 16:06Barrichello
Jo pokles tam vidím, jenže se ještě doprodávaj Fordy E. Až se doprodaj, je otázka, zda všichni jejich zákazníci přejdou na Transit anebo někteří ke GMC a Chevroletu. No uvidíme.
[4]
26. 2. 2015 v 12:08wikinko
Ak by si akýkokolvek europsky uzivatel Jumperu, Ducata a podobných vyskusal jazdu s benzínovou dodávku V8 GMC/Chevy alebo Ford E, svoj Jumper by okamzite polial horlavinou a podpálil. Europske dodávky mozu o tom, ze tahaju a kuria, iba snivat.
[5]
2. 3. 2015 v 18:37ladsla
donutilo mě to pohledat a byl jsem docela překvapený :
http://www.goodcarbadcar.net/2015/02/usa-commercial-van-sales-figures-january-2015.html
Fordu se povedlo trefit do černé jak s Transitem tak i Connectem. Co mě překvapilo je pokles u GMC a spol. Co vím, tak i amíci nepřesedají mezi GM a Fordem rádi………
úsměvně pak působí Fiat Doblo alias Ram city nebo jak se to jmenuje .
Komentáře nejsou povoleny.