-
Zimní gumy? Celoročně!!!
O některých letošních novinkách souvisejících se silničním provozem, jako odebírání malého techničáku na místě se hodně psalo, ale některé prošly až do platnosti zcela bez povšimnutí. Za tu vůbec nejpodivnější můžeme označit změnu týkající se značky C 15a „Zimní výbava“.
Vyjádření Ministerstva je toto: Nové znění této dopravní značky má tedy vyjadřovat pouze to, že povinnost není vázána pouze na dobu od 1. listopadu do 31. března jako dříve, ale zkrátka také na případy, kdy se na silnici vyskytuje například sníh, led nebo námraza (bez ohledu na to, zda se jedná o období mezi 1. 11. a 31.3.).“
Takže pokud bude v květnu sníh (jako tomu párkrát za totáče bývalo), máte mít tedy zimní gumy. Pokud pojedete silnicí a obcí s touto značkou. Obec má samozřejmě právo značky odstranit, překrýt, dát pod ně dodatkové tabulky, ale už vidím kolik obcí to bude dělat.
Hezké že, takže Vám zbývají dvě možnosti – přezouvat sem tam jako idi*t, spoléhat že od dubna do konce října bude pěkně, jezdit na letních v období květen/červen-září (to se hodne vyplatí na s bídou 4-5 měsíců) a nebo jezdit celoročně na zimních.
Tak kde jste posměváčci zimních gum celoročně?
Zřejmě Vám trošku ztuhnul úsměv na rtech, dává velkýsmysl koupit si letnáky na 5 měsíců, za které někteří najedou 3-4 000 km. To je super investice, že.
Míru zdar a zimním pneu zdar :o))
Fenomén Mustang aneb Detroit ovládl ČR Obecní kovboj – fenomén národa
36 Responses to Zimní gumy? Celoročně!!!
[1]
8. 3. 2016 v 15:55Joab
Přesně, až pojedete před třiceti lety v květnu obcí, která má tudle značku a neupravila to tabulkou a zrovna ve vánici potkáte policajty, neni vyloučený, že budete platit pokutu. Nechápu, že může takhle někdo riskovat a jezdí v létě na letních gumách.
[2]
8. 3. 2016 v 16:00Xylo
Osobně to řeším universálkama (4seasons) a jsem spokojený. V Polabí, kde se převážně pohybuju se sníh za poslední 3 zimy vyskytoval velmi sporadicky.
[3]
8. 3. 2016 v 16:20webpaja
(1) :-))))))))
(2) Přezouvám, ale i z důvodu kde bydlím a zároveň se nechci připravit o jízdní vlastnosti.
[4]
8. 3. 2016 v 16:53Barrichello
Jízdní vlastnosti sou pořád stejný, maximálně zabrzdíš o 2 metry dál no.
[5]
8. 3. 2016 v 17:04webpaja
(4) Ale prd, zimní gumy jsou žvýkavější.
[6]
8. 3. 2016 v 17:08Barrichello
Jak který, sou mezi nima velké rozdíly.
[7]
8. 3. 2016 v 17:45MariAchi
[4]
Bariku, kdyz napises tohle, tak je jasne, ze tvuj jizdni styl je maximalne „usporny“ ve vsech ohledech, o jizdnich vlastnostech auta nevis absolutne nic. Ja si o sobe nemyslim, ze bych auta nejak moc trapil pri bezne jizde, no rozdil mezi zimnimi a letnimi pneu poznam na jizde okamzite.
[8]
8. 3. 2016 v 20:07rohYpnol
[4] Rozhodně nejsou. Tedy ne, pokud víš co je to nová zimní pneu a ještě si pamatuješ, jak se na ní jezdí…
Problém je v tom, že po 4 letech je zimní pneu na vyhození a zaznamenatelný rozdíl je již po druhém roce.
Takže ano, mezi starou zimní pneu a letní dvakrát rozdíl opravdu není. U nové je rozdíl výrazný.
[9]
8. 3. 2016 v 20:11rohYpnol
Zimní pneu a celoplošná povinnost jen poukázala na nesmyslnost zimních pneu pro všechny.
1) Zimní pneu po 4 letech je stejně na odpis
2) Ti co jezdili nonstop na letních to jen vymění a budou jezdit nonstop na zimních
3) Do módy se dostaly zpět celoroční
Vždy by to mělo být o soudnosti řidiče a jeho přizpůsobení se aktuálním podmínkám, a ne o nějakém paušálním direktivním nařízení ve stylu – a všichni chlapci budou mít modrý trenýrky…
[10]
8. 3. 2016 v 21:16Barrichello
Jasně že vím co je nová zimní, měl sem nově koupené zimáky na Sebringu, 300C a Jaguaru. Jen na Stratusu, BMW a Cadillacu už byly zimáky od předchozího majitele.
Na 300C sem jezdil na letních i zimních, to samé Sebring. Tak můžu porovnávat.
[11]
8. 3. 2016 v 21:17Barrichello
mariachi: jistě, úsporná jízda ve 120 na okresce, to je úspora sama. aktuálně mam na CTS průměrnou spotřebu 14,2 :o)))
[12]
9. 3. 2016 v 05:28webpaja
(11) Fakt bych rád věděl na co reaguješ 🙂 A jestli ti to žere při 120 14,2…pak to vystřel na měsíc. Mě kompresorový V6 v záběhu odebírá pod 9 při tempomatových 150 😉
[13]
9. 3. 2016 v 10:09Barrichello
A ve městě ti to taky jezdí za 9 vid. A něco jiného je jízda 120 po dálnici nebo okresce typu Praha-Poděbrady a něco jiného po zatáčkovitých a kopocovitých okreskách kde se jede brzda plyn.
[14]
9. 3. 2016 v 10:10k.ik
při ročním nájezdu 4 tisíce km většinou po městě mám stále zimní gumy
[15]
9. 3. 2016 v 10:11Barrichello
Ale aby měl radost, CTS opravu nějak moc úsporné není, žere to jako V8. Však to třeba s HEMI má skoro i podobný výkon, rozdíl 20 HP je nepatrný. Navíc díky AWD je to těžší a taky to i víc baští.
[16]
9. 3. 2016 v 10:20Joab
Bariku, jenom brzda-plyn? Slabý, já si vždy vždy vzpomenu na todle:
http://www.youtube.com/watch?v=AsgXugWsaXU
Mimochodem, jak to děláte, tu reakci na konkrétní příspěvek? Já su z toho blbé.
[17]
9. 3. 2016 v 10:35Barrichello
No pokud chceš jet ostře, musíš na to šlapat a pak to logicky za 10 nepojede.
Jo tak to taky netuším, to sme dva
[18]
9. 3. 2016 v 13:15woody-alien
[2] Osobně jsem univerzály (Bridgestone Dueller 687) zkusil jen jednou a nikdy víc. Na sněhu to nezatočilo, nezabrzdilo a rozjelo se jen díky AWD. Odjel jsem na nich s hrůzou jednu zimu, hned následně jsem koupil pořádný zimáky a bylo po problémech.
[19]
9. 3. 2016 v 15:07simon_sez
[4] a co sucha vs. mokra vozovka, ani tam nerozoznas rozdiel?? chodis rovnako rychlo/pomaly za husteho dazda ako za sucha?
[20]
9. 3. 2016 v 15:11simon_sez
[16] Joab – napises hranatu zatvorku [ do nej cislo prispevku a nakoniec dalsiu hranatu zatvorku ] 😉
inac tvoje prispevky nemaju chybu – si po Barikovi najvtipnejsi uzivatel na auto.cz
[21]
9. 3. 2016 v 15:56MariAchi
[16]
Myší oznacis to cislo u komentu, na ktery chces reagovat – vcetne hranatych zavorek – , kliknes pravym, zvolis „Zkopirovat“.
V novem konetu das „Vlozit“ (nebo ctrl+V) a vlozi se to cislo v hranatych zavorkach, pod nej pak pises. Jakmile to odesles, zmeni se to cislo na odkaz, ktery te hodi k tomu puvodnimu komentu.
[22]
9. 3. 2016 v 17:35webpaja
(18) Mě to jde s klasickými závorkami 😉
(13) Město zatím za 10-11, ale s naprosto syrovým motorem. Systém brzda plyn se stejným, ale zajetým půjčeným autem 12-13, ale v Beskydech, který mají trochu jiný profil než středočeská okreska 🙂
[23]
9. 3. 2016 v 18:53woody-alien
[20] To bylo asi na mariachiho. Protože mně to na těch univerzálech nešlo ani se závorkami, ani bez. 😀
[24]
9. 3. 2016 v 21:28Barrichello
Za totálně mokrý vozovky bylo nejhoší auto co sem měl 650i, tam stačilo na kruháči lehce polechtat plyn a už to házelo zadkem auta do strany. Se všem zapnutejma stabilizacema a el. fíčurama.
To sem fakt nezažil na ničem, ani na 300C či Jagu v létě v dešti na zimákách. Ano 300C umělo jezdit zatáčky bokem, ale to sem s tím musel jezdit vyložně jako čuně a ne lechtat plyn.
Zimní pneu mají jednoznačně lepší odvod vody, než sjetý letnáky s 3 mm vzorku, na kterých tu suverénně jezdí půlka národa, než to přezuje na nový.
Jak jezdím v létě na zimákách za deště? Asi takhle, na trase Budějovice-Benešov mě do Tábora předjelo asi 30 aut, od Tábora do Votic ani jedno, neb v táboře začlo pršet a auta za mnou zůstávala v odstupu tak 600 metrů v krásném vláčku a nikdo nepředjížděl. Asi tolik k tomu jak jezdí zimáky za deště. Neměl sem s tím za 12 let nejmenší problém….
[25]
9. 3. 2016 v 21:30Barrichello
[18] Univerzály podle posledních zpráv co mam získávají na oblibě doslova raketovým tempem
[26]
9. 3. 2016 v 21:34Barrichello
[22] Tak to máš super auto, to ti gratuluju. Já jezdil HEMI ve mestě v koloně za 18-24 na sto. Přesto mi vyšel vždy průměr kolem 12-14 když sem s tím neblbnul moc často.
A neznám žádný V6 co bere ve městě méně jak 15. Takže gratuluju.
[27]
9. 3. 2016 v 23:43boost.
(4) „Jízdní vlastnosti sou pořád stejný, maximálně zabrzdíš o 2 metry dál no.“
Bože. To je na ventilek roku nebo jak se ta naše soutěž jmenuje.
Asi jezdíš s vajíčkem na lžíci, když nepoznáš rozdíly mezi zimními, celoročními a letními pneumatikami.
[28]
10. 3. 2016 v 07:42webpaja
(26) Kamarád má 335ix a jezdí kolem 11-ti město taky. Foukaný V6 od M-B jsou snad ještě úspornější a jedou jako z praku.
Btw.: nech si povídačky o tom, jak všichni jezdí na sjetých letních, není to pravda. Zbytečně se shazuješ. Nevím nakolik mají zimní letní lepší odvod vody, ale vím, že v teple na vodě kloužou strašným způsobem. K 650i…měl jsi ho pořádně obout, to už není auto na nesezonní gumy. Zkus jednou dát na CTS kvalitní letní a budeš žasnout o kolik to auto jezdí líp. 😉
[29]
10. 3. 2016 v 10:09Barrichello
Já viděl u známýho na servisu co tam jezdí za káry a čím levnější, tím horší. Felicie se vzorkem 1,2 mm (tedy pod limitem), BMW 520 na plátně, Renault Espace z rozhozenou geometrií kde střed měl 6 mm, levý kraj 5,5 a pravý asi 4
A na tomhle lidi jezdí v létě a to už nemluvím o nákladácích….
K odvodu vody – při dnešních zimách, kdy sníh je 10-15 dní v roce mimo hory, ale zato je furt břečka a prší je u zimáků ten odvod vody zásadní věc, takže moderní zimák má drážky a lamely uzpůsobené tak, aby odváděl vodu velmi dobře. Takže ano, nový zimák se vzorkem 8-9 mm má 100% lepší odvod jak ojetý letní slick co má vzorek 1-3 mm.
To nemluvím o tom, kdo všechno jezdí na čínských gumách, k mému obrovskémušoku sem zjitil, že i někteří s amerikama jako 300C.
Ty čínský gumy na mokru brzdí ještě hůř jak zimák.
Další jezdí univerzály, další kupují v bazarech ojetý gumy co maj 5 mm a další kupují výprodeje skladů což sou 5-6 let starý gumy.
Moc si ten národ a vozový park idealizuješ pohledem bohatého podnikatele co lítá desítky tisíc km ročně.
Realita je ale trochu jinde.
[30]
10. 3. 2016 v 10:26Barrichello
Já jezdil Sebringem ve městě za 14, ale zato mimo město to mělo úžasnou spotřebu a umělo to jezdit i za 7,5. Takže v reálu kombinovaná spotřeba 9. Ale tak Sebring byl předohrab, měl jen 1500 kg atd.
[31]
10. 3. 2016 v 10:33simon_sez
[24] ok, takze rozdiel v spravani auto za suchych a mokrych podmienok poznas; no a rovnako je rozdiel v pouziti zimnych pneu v lete, akurat to nie je az take citelne. alebo myslis, ze je to len nejake placebo, co tu vsetci obhajujeme??
podla mojej skusenosti letna pneu drzi za dazda (samozrejme pri +sovych teplotach) lepsie ako zimna…
nezaujima ma, ake gumy pouzivaju ostatni; ja sa staram o svoje auto a gumy patria urcite k tomu zakladnemu, na com setrit nebudem – napriek tomu, ze na letnych mam 4-4,5mm kupim nove gumy, lebo su uz stare a tvrde.
[32]
10. 3. 2016 v 13:30Xylo
[18]
Mám Goodyear Vector 4 seasons. Trochu kloužou na mokru, ale jinak jsou fajn. Dost mě překvapuje, že moc neubývají, protože na předku mají pořád 7 mm a to mám na nich 40 tis km. V únoru 1993 jsem nafasoval v práci Omegu samozřejmě s letňákama a zrovna napadlo asi 30 cm sněhu, když jsem se ptal po zimních gumách, tak mi šéf vysvětlil, že by byly moc drahé, protože to má velká kola. Myslím, že to mělo 185 v 14 palcích 🙂
[33]
10. 3. 2016 v 15:13Barrichello
185 na 14″ jo, tak to musela být dobrý teda. Já měl 185 na 15″ na Stratusu
[34]
10. 3. 2016 v 15:35Emel
xylo: hele to se mi moc nezdá, mám pocit že typický základ byl tehdy 195/65/15 nebo tak něco a standard byl už spíš něco jako 205/55/16…
[35]
10. 3. 2016 v 15:38Xylo
[33]
Tak to bylo přesně 185 70 R14 88 H …
[36]
10. 3. 2016 v 15:41Xylo
Emel: Bylo to moje první služební auto a hned takovej bourák :). Pamatuju si to moc dobře, zejména jak jsem jí v květnu téhož roku totálně zlikvidoval u Prachatic drobným výletem do škarpy a stopkou o strom …
Komentáře nejsou povoleny.