-
Užrané 3válce jsou úsporné jen na papíru
Německý Autobild zkoumal spotřeby aut podle nových metodik a provnával s papírovými údaji uváděnými výrobcci. V plné nahotě se tak ukázala nesmyslnost downsizingu, kdy testované vozy vykazují až o 1,5 litru větší spotřebu než udává papír.
Přikládám tabulku, celý článek lez najít na blokovaném konkurenčním Autoforu.
Český trh 2017 – skokan roku Chevrolet GM v Evropě nekončí – Cadillac a Chevy budou expandovat
12 Responses to Užrané 3válce jsou úsporné jen na papíru
[1]
24. 4. 2017 v 11:37_Teddy_
Downsizing ma zmysel len koli normovanej spotrebe, kde sa pri velkej snahe „da“ dosiahnut mensie cislo (podobne ako u emisii). Realita je samozrejme inde. Daka vyrazna uspora tam nie je. Ak pojdem napriklad s 1.4tsi rovnako dynamicky, dosiahnem zhruba rovnaku spotrebu, ako s tym litrovym trojvalcom…
[2]
24. 4. 2017 v 12:49iudex
Zase niekto objavil Ameriku. 😉
Inak pri bližšom preštudovaní tej tabuľky sa dajú zistiť niektoré zaujímavé poznatky:
– najúspornejší motor, resp. motor s najmenším rozdielom medzi papierovou a reálnou spotrebou je čuduj sa svete – typický downsizovaný motor, priamovstrekový turbobenzín 1,2TSI (a od toho zlého škaredého Volkswagenu),
– najďalej od papiera sú dízle,
– druhý najhorší je hybrid (hybridná Toyota, modla všetkých ekológov),
– reálne turbobenzíny nie sú na tom o nič horšie ako „staré poctivé atmosféry“, viď „užraný trojvalec“ Ecoboost s 25,6% rozdielom oproti atmo Peugeotu s 32,6%,
– ani iný prístup Mazdy vec nerieši, viď dvojka s 22,2% nadspotrebou.
Takže týmto si nedokázal zhola nič nové, len starý známy fakt, že dosiahnuť papierovú spotrebu sa nedá a v reále jazdíš vždy za viac, či už máš R3, R4, atmo či turbo.
[3]
24. 4. 2017 v 16:19Bertold
Spritmonitor.de
kritériá- od roku 2014 nájazd od 3000km
Auto počet priem.spotr.(l/100km)
—————————————————
Seat Leon 1,0 TSI 85 kw 2 5,88
Seat Leon 1,2 TSI 81 kw 15 6,08
VW Golf 1,0 TSI 85 kw 9 5,81
VW Golf 1,2 TSI 81 kw 91 6,36
Š. Octavia 1,0 TSI 85 kw 5 6,07
Š. Octavia 1,2 TSI 81 kw 24 6,22
[4]
25. 4. 2017 v 08:23webpaja
(2) Klasický plácnutí do vody, aniž by si autor alespoň prostudoval data, která sem s bulvárním titulkem prskne. 😉
[5]
25. 4. 2017 v 19:57twistedTSD
[1] Jenže i 1.4 TSI je downsizingový motor.
[6]
25. 4. 2017 v 20:27_Teddy_
[4] 1.4TSI je normalny malo-objemovy motor, ktory vznikol davno predtym, nez zacalo toto downsizingove sialenstvo. V porovnani s 1.0TSI ma o 40% vacsi objem a o 25% viac valcov! 🙂
Za typicke downsizingove motory povazujem v nizsej strednej triede litrove 3-valce. Pre vznik tych motorov niet ziadne logicke opodstatnenie, akurat snaha o co najnizsiu papierovu spotrebu v normovanom cykle.
[7]
25. 4. 2017 v 22:35twistedTSD
[5] Naopak bych řekl, že 1.4 TSI byla jedna z prvních vlaštovek downsizingu, a poprask později způsobila už 1.2 TSI (hovořilo se i o nasazení do Passatu). Ale jinak ti rozumím, 1.0 R3 mi v kompaktu přijde přes čáru a přínos proti posledním odpovídajícím R4 turbo či atmo je velmi diskutabilní.
[8]
26. 4. 2017 v 08:15Bertold-SK
Spritmonitor.de
kritériá-od roku 2014 nájazd od 3000km
priem.spotr. (poč. áut)
Seat Leon 1,0 TSI 85 kw – 5,88 l/100km (2)
Seat Leon 1,2 TSI 81 kw – 6,08 l/100km (15)
VW Golf 1,0 TSI 85 kw – 5,81 l/100km (9)
VW Golf 1,2 TSI 81 kw – 6,36 l/100km (91)
Škoda Octavia 1,0 TSI 85 kw – 6,07 l/100km (5)
Škoda Octavia 1,2 TSI 81 kw – 6,22 l/100km (24)
[9]
26. 4. 2017 v 08:40MariAchi
Jak uz jsem psal mockrat, k vyrobe trivalcu, pripadne dvouvalcu, nevede vyrobce ani tak spotreba (ta se da normovane fejkovat i se ctyrhrnkem), ci ekonormy, ale snaha usetrit material na vyrobu. Staci si najit hmotnost motoru treba 1.2 trivalec vs 1.2 ctyralec, uvedomit si, ze hlavni rozdil ve prospech trihrnku dela hlinik, a pak ten rozdil hmotnosti vynasobit poctem vyrobenych kusu a cenou hliniku, aby bylo jasno, kolik vyrobce usetri na nakupu materialu a jeho zpracovani. Vyrobce je navic nucen splnovat i jine ekonormy – treba kolik spotrebovava materialu, kolik surovin odkud a jak prepravuje, kolik jeho tovarna spotrebuje energie atd… Jinymi slovy i v kategorii nad 1.2 litru objemu se bude objevovat stale vice trivalcovych motoru.
A mam jeste hint: Pokud si troufate, tak navrhnete motor, ktery bude podle vas dost dobry a zkuste ho velkym hracum prodat. Motory jsou posledni vyspou vyrobcu aut, kde realizuji velkou pridanou hodnotu a neni daleko doba, kdy se i tyto produkty zacnou outsourcovat.
[10]
26. 4. 2017 v 14:36_Teddy_
[8]: Usetris sice material na bloku, ale musis pridat lepsie vyvazovanie a vacsi zotrvacnik, pevnejsiu klukovku/piesty/ojnice, atd. Takze hmotnostne si na tom +/- rovnako. Navyse musis lepsie riesit chladenie (u 3-valca rovnakeho objemu je mensia prestupna plocha pre teplo, ako u 4-valca).
A k tomu tvojmu hintu: outsourcovanie vyvoja motorov sa samozrejme deje uz teraz, a uplne bezne (aj ked nie u vsetkych vyrobcov). A najvacsia firma ktora sa venuje vyvoju motorov pre zakaznikov je „za rohom“…
[11]
26. 4. 2017 v 20:01MariAchi
[9]
Jak myslis. Obvykly rozdil v hmotnosti mezi ctyrvalcem a stejne objemnym trivalcem je 13-15kg. A opakuju, ze to je rozdil v tech nejkvalitnejsich a tudiz nejdrazsich materialech, ze kterych se delaji blok, hlava, klikovka, vackove hridele, ojnice a pisty.
Vim, ze nekteri vyrobci si kupuji nektere motory jinde, treba Mercedes od Dacie 😀 ale nevim o vyrobci, ktery by kupoval vsechny motorizace a to od nezavisleho vyrobce motoru – v tom spocival ten hint 🙂
[12]
27. 4. 2017 v 10:12_Teddy_
Mozno to s tou hmotnostou tak niekedy je, ale napriklad u testu octavie s 1.0TSI bolo v tabulke 1225kg pre 1.0TSI a 1230kg pre 1.2TSI. Takze 5kg rozdiel, a to je este aj rozdiel v objeme motora:
http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-1-0-tsi-85-kw-staci-litr-96143
A koli spomenutemu vyssiemu namahaniu sa prave u malych 3-valcov musi pouzivat este kvalitnejsi (a teda drahsi) material napriklad na tesnenia, piesty, loziska, atd.
A s tymi motormi som mal na mysli vyvoj, nie dodavky hotovych motorov. Nemozem tu teraz pisat konkretne veci, ale skratka cosi take, ze automobilka „A“ si da na zakazku vyvinut motor vo firme „B“. Firma „B“ potom motor vyvinie, vyrobi prototyp, predvedie, a odovzda komplet firme „A“, ktora si to potom vyraba ako „svoj“ motor…
Komentáře nejsou povoleny.