-
Dálniční realita
Sobotní odpoledne, sluníčko, po dobrém obědě a dobře vykonané práci člověka napadne že by se mohl jen tak bezcílně projet a vychutnat si koncert, který sveřepě diriguje profesor Supercharged.
Jak sem si usmyslel tak sem udělal s tím, že to trochu proženu po dálnici.
Provoz na mladoboleslavské dálnici byl vcelku hustý, já měl dobrou náladu, tak sem na to šlápl a za jekotu kompresoru vyrazil z dálničního přivaděče rovnou do jámy lvové, zařazujíc se za vínový superb do levého.
Za Superbem konstatně udržujícím 140 km tachometrových sem prokračoval v levém asi 5 km, neb nejsem šílenec co problikává světly na každého kdo jede před ním a nebýt jednoho superrychlého BMW s německou značkou, jeli sme v minivláčku hoodně dlouho.Abych se dostal k jádru pudla – všichni se mi tady smějí že sem brzda provozu a jezdím po dálnici 110, no realita včerešjího výletu byla, že těch 110-120 jelo 70% pravého jízdního pruhu a víc jak 150 v levém jelo tak 15% aut, v táhlém dlouhém kopečku, kde v levém přede mnou nikdo a za mnou nikdo sem předjel od začátku kopce po jeho vrchol 15, slovy 15 aut!!! a to sem jel 150 km tachometrových :o)))
Takže ted o tom kdo je brzda provozu a kdo je šetřílek….
V sobotu odpoledne se na té dálnici vyskytovala nadpoloviční většina šetřílků. Takže silácké kecy nejmenovaných jedinců zde, sou mi k smíchu, realita je někde jinde.Ještě perlička – pán v Touaregu který před začátkem kopce vyhodil blinkr do leva a jal se všechny přejdíždět za polovinou kopce zřejmě z leknutí hodně rychle pospíchal do pravýho, protože rychlost jakou sem se k němu přiblížil zřejmě nečekal.
A bomba na závěr – spotřeba za 130 km činila 12,5 litru na sto… a to sem tentokrát na plyn šlapal velmi razantně…
Halt benzín je benzín soudruzi, marná to sláva. Takže nezbývá než vykuchat DPF filtr a dál si žít ve snu že vaše CRD (či kýho vejra to má za zkratku) je to nejlepší co se na dálnici vyskytuje :o))
J.D.Power VDS 2013 – italská kvalita a VW tradičně na chvostu NACTOY 2013 – Severoamerické auto roku
17 Responses to Dálniční realita
[1]
11. 2. 2013 v 11:29Mr.Murphy
Dnes boduješ 😉
Nebudu to raději nějak komentovat (to nechám jiným a najde se jich jistě dost), ale nenapadlo tě, že v sobotu po obědě lidi jezdí jinak, než když v pracovním týdnu lítají po schůzkách, zákaznících atd.?
[2]
11. 2. 2013 v 12:21Barrichello
Počkej, ale mě bylo vyčítáno že já sem brzda provozu když jedu 110.
Já těch brzd provozu co jely 110-120 kdybych počítal napočítal za tu trasu tak 100-150 :o))
A jak já můžu být brzda provozu v pracovním týdnu???
Já po dálnici ve všední dny nejezdím, zásadně o víkendech :o))))
[3]
11. 2. 2013 v 12:53Mr.Murphy
Bariku, jestli jezdíš těch svých 110 pouze o víkendu v pravém pruhu, tak brzda fakt nejsi…. můžeš zase klidně spát….
Tady se asi tak nějak očekává, že píšou i lidi, kteří třeba jezdí pracovně a ve všední dny…. A pak by jsi brzda samozřejmě byl, protože pokud jedeš v pravým mezi kamiónama a pak začneš předjíždět v těch svých 110kmh, tak logicky budeš ty NORMÁLNÍ řidiče, kteří po dálnici +/- 130 jezdí, brzdit….
[4]
11. 2. 2013 v 13:06_Teddy_
[3]: jo, presne tak. „Brzdou“ nie je ten kto ide 110 v pravom, ale ten kto ide 110 v lavom pruhu. Bohuzial, cez pracovne dny sa do praveho naskladaju kamiony ktore treba predbiehat po pat-sest kusov. Ak vtedy nedupnes trochu na plynovy pedal, ale ides si dalej svojich pohodovych 110, tak sa za tebou nasklada zopar aut, ktore fakt zdrzujes…
[5]
11. 2. 2013 v 15:05Dinar
Tak, já tu čtu, žes našetřil na benzín, jel se projet, aby sis následně po barikovsku zapindal o superbech, blikajících bavorácích a vyděšeném touaregu. Fajn, ale co z toho?
[6]
11. 2. 2013 v 15:22Mr.Murphy
ROFL…. 😀
[7]
11. 2. 2013 v 16:03Barrichello
Murphy: a ty myslíš že těch 110 jedu jako pořád? že vjedu na dálnici nasadím 110 a jedu 110 třeba 300 km v kuse i když předjíždím.
OMG…..
To bych pak skutečeně nemusel jezdit v tom v čem jezdím…..Na to by mi stačil Favorit.
Když potřebuju předejt, tak na to dupnu, a předjedu ale zas se pak zařadím a jedu dál 110.
Když nikam nepsopíchám, což já nikdy nikam nepospíchám a když se nechci projet zrovna rychle, jako sem chtěl v sobotu :o))
V tom je to kouzlo – když potřebuješ vystřelit dopředu vystřelíš.
Ale kde nic není….tam musíš předjíždět kamion 110, protože to do kopce víc nejede:o)))
[8]
11. 2. 2013 v 16:05Barrichello
Dinar: my víme že neumíš číst. To nám nemusíš psát :o))
Benzínu mam plnou nádrž, nechceš nějakej poslat?
Pošlu ti kanystr at se můžeš projet na svý motorový koloběžce.
[9]
11. 2. 2013 v 16:07Barrichello
Teddy: akorát že to já přesně nedělám, když ty kamiony chci předjet, tak zrychlím tak abych je předjel…..na mě nikdo blikat dálkovejma nemusí…
[10]
11. 2. 2013 v 16:21Miguell
To musí být otrava, snažit se každý den někoho přesvědčit a přesvědčit hlavně sám sebe, jak dobrou máš káru a jakou ostatní udělali chybu s tou svojí… Je to úsměvné… Já nikdy nikoho přesvědčovat nemusel a vlastně se mě nikdy nikdo ani neptal, proč jezdím A8… V každé diskuzi, v každém blogu pořád dokola jak je tvůj benzín best, ať v krásném Jaguaru nebo v tom americkém šrotu…
[11]
11. 2. 2013 v 16:40Barrichello
Nepochopena podstat tématu – a tou je jak může být někdo brzdou dálničního provozu když jede 110-120, když tak jede půlka dálnice :o))
To že u toho pochválím že se mi jízda líbila a měl sem z ní radost…..měl, tak proč to tajit.
Pokud máš radost z jízdy v A8, tak Ok. Někdo má roadost z jízdy třeba v Mini nebo Cliu co řeže zatáčky.
Proti Audi A8 mam jen 4 věci:
1) pokud nechci quattro, mam předohrab – pro mě nepřijatelný
2) Audi v sekci luxusní limuzíny tahá za nejkratší provázek co se týče tradice, odky tato auta vyrábí
3) ze srovnatelného období je u A8 na výběr jen atmosféra 4,2 V8 nebo užraná W12
4) nepochopil sem, jak může auto s hlínikovou kastlí vážit tolik co váží A8.
Co se týče amerického šrotu, americký šrot s německou technikou je o třídu níž, a se zrychlením 6,3 s na sto dovede tím kopcem prolítnout skoro stejně rychle jak ten Jaguar.
Jedinej rozdíl je v tom, že žere naprosto stejně, ale schází mu 60 HP…..
Což je způsobeno tím že váží o 250 Kg víc a má jen 5ti stupnovou převodvku (ta spotřeba).
V aktuální verzi ten us šrot zrychluje za 5,6 na sto a s novou 8.st převodovkou, která tam bude od letoška bude i spotřeba i zrychlení ještě trochu jinde.
[12]
11. 2. 2013 v 17:13já osobně
Pohoda je sobota v létě, výjezd z Prahy směr Brno ve 4.00, přes Slavkov u Brna, Buchlovské hory, Uherský Brod do Luhačovic Nikde nikdo. Až při dojezdu se místní vydávají na nákupy. Ani na Moravě se už o víkendu nevstává se slépkama.
Pohoda je brzko podzimní neděle ráno v 7.00 výjezd z Prahy směr Mladá Boleslav, přes Domousnici, Dětenice do Jičína.
Peklo je horní trasa při výjezdu z Prahy v první letní prázdninový pátek po 14.00 a o dušičkové sobotě mezi Jihlavou a Brnem od 13.00 do 16.00.
Peklo je D5 z Prahy ke sjezdu na Hořovice v deštivé úterní odpoledne, tak kolem 16.15, když vezete druhou fázi porodní a doufáte, že to stihnete, protože se vám nechce večer leštit interiér.
Někdy je to 110, někdy 160. Někdy stačí jet hlavou, někdy je potřeba trochu spoléhat na štěstí.
Někdy jedu rád, někdy z musu. Taková moje dálniční „realita“…
[13]
11. 2. 2013 v 17:20Mr.Murphy
ROFL…. 😀
[14]
11. 2. 2013 v 17:33Emel
Jaký benzín je benzín? V čem? V tom, že dokáže jet po dálnici 150?
O tom to přece není, rychlé dálniční tempo je naopak argumentem pro naftu, protože aerodynamický hluk z větší části překryje zvuk motoru a jediný reálný rozdíl je nižší spotřeba. Pokud se budeme bavit o levnějších autech, tak se i hlučnost přidává na stranu nafty, protože ta obvykle točí při 130 méně než benzín…
Pokud je tématem brzda provozu a ne óda na benzín… pak bych to neřešil, kdo chce jet 110 ať jede, dálnice není závodní dráha a při dodržování psaných a nepsaných pravidel se tam všichni v klídku srovnáme.
[15]
11. 2. 2013 v 18:31webpaja
Bariku, dostal jsi mě, je mi hanba 🙂
Btw…víš kolik je tvých tachometrových 110? 😀
[16]
12. 2. 2013 v 02:06Barrichello
Tachec ukazuje víc asi o 8 km….. Takže reálně něco přes 100ku dle GPS
Když jedu lážo plážu v pravým, jezdím tak těch 110-130 tachometrových, takže 100-120 reálných. Na tempomat jezdím málokdy,taže rozhodně nejedu celou trasu ustálenou rychlostí.
Když se chci projet ostřeji, jedu víc, nebudu psát kolik, nebot bych byl místo brzdy provozu označen za piráta silnic, známe svý lidi, že
Po okreskách jezdím 80-110, což je teda asi 75-100 reálných (při nižší rychlosti tacháč proměřuje samozřejmě o něco méně).
A bohatě mi to stačí ke štěstí, když si chci zablnout šlápnu na to někde za železničnícm přejezdem nebo na světelech a zmizím všem z dohledu.
To mě baví víc než jezdit 200 – mam rád to zrychlení a zvuk motoru a jak mi mizí auta v zrcátkách.
[17]
13. 2. 2013 v 15:00Kukin
Pánové a dámy,
vždy jsem jezdil po dálnicích cca 130-200km/h, ale asi jak člověk stárne a jezdí víc, tak jsem se přistihl, že jsem začal jezdit pomaleji a pomaleji. V podstatě na českých dálnicích, obzvláště pak na D2, kterou často brázdím, mi chybí ten požitek z jízdy. To kodrcání a strach, že někde něco upadne, asi člověka donutí zpomalit – je to snad záměr ŘSD? Momentálně jezdím 100-110km/h a to jen tak, abych se přepravil z bodu A do bodu B. Těch 5minut, co jsem dříve ušetřil jsem neřešil ani předtím ani teď, kupodivu i spotřeba mě příjemně překvapila, nejezdím za 6,5l ale za 5l, objevil jsem nový svět přátelé. Ale raději bych objevil nový, příjemný, hladký a komfortní povrch dálnice…kladu si otázku, dočkám se toho vůbec někdy? To je můj důvod, proč jsem se stal brzdou provozu já.
Komentáře nejsou povoleny.