• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > American blog  > Kam se poděla tlačítka?

  • Kam se poděla tlačítka?

    Publikováno: 3. 10. 2013

    V dnešním blogu se budeme věnovat automatickým převodovkám. Ale  z úplně jiného úhlu pohledu než bývá běžné – oprostíme se debat,  zda je lepší 6, 8  nebo 9 stupnů, který výrobce dělá sofistikovanější, rychlejí a odolnější převodovku a půjdeme se zamyslet nad způsobem ovládání automatu.

    Když se řekne automat, každý si většinou představí klasický volič na podlaze(středovém tunelu) s písmenky P,R,N,D popř. i dalšími.

    To je ale jen jedna z možností. Další možností je i dnes, především v USA používaný volič u volantu – páka, kterou se volí režimy podobně jako se u starších aut řadilo takto umístěnou pákou u volantu na klasické manuální skříni.

     

     

    Třetí možnost představuje páka na palubní desce – např. Chrysler Town and country (Voyager). Toto řešení ale používají i další modely různých značek.

     

     
    Další možností, které používají zejména německé vozy a která je fenoménem současnosti,  i když mě osobně se vůbec nelíbí sou páčky podobné těm na ovládání tempomatu či stěračů, kterými jde také navolit požadovaný režim a zbytek už pak obstarávají většinou pádla pod volantem.
    Tím sme zhruba vyčerpali možnosti ovládání automatu klasickým voličem, tedy pákou – at už v takové či jiné podobě.

    Další způsob ovládání je kolečko, at už výsuvné nebo natrvalo čnějící nad povrch, nicméně otočné kolečko, kterým se opět navolí režimy P, R, N, D popř. sportovní režim a další.
    Známé např. z vozů Jaguar ale i třeba pickupů RAM současné generace a dalších.

     

    A zbývá možnost ovládání, která se už dnes skoro nepožívá, tedy nepoužívá v osobních vozech – tlačítkové ovládání.
    Milovníci veteránů ho znají z amerických križníků 50-60. let, ale také z opačné strany baridkády, z luxusních sovětských limuzín GAZ M-13 Čajka a vozů ZIL, které se samozřejmě inspirovaly u svých amerických vzorů.

    Našli bychom ale i další značky, asi posledních zástupcem používajícím tento způsob ovládání automatu byl Aston Martin (např. model DB 9).
    Jinak se tento způsob obládání používá hodně u městských autobusů a zemedělských strojů popř. i některých nákladních vozů s automatickou převodovkou.

    Moje úvaha vede nad tím, proč výrobci od tohoto způsobu ustoupili, když v užitkových vozech/busech  funguje spolehlivě, je velice praktický a pokud se zvolí vkusně provedená tlačítka a správně umístění, je to i velmi estetické a praktické. Nezabírá místo na středovém tunelu, na palubní desce, nemáte zbytečnou páčku navíc.
    Talčítka se zřetelným popisem režimu, podsvícená a s kontrolkou co je aktuálně zařazeno navíc velmi přehledná, prakticky se nejde splést a omylem zvolit nechtěný režim.
    Jde tedy jen o nezvyk, větší složitost či zvýšené náklady při výrobě nebo je neochota výrobců volit tento způsob ovládání někde jinde?

    Pro mě osobně má tlačítkově ovládaná převodovka to největší kouzlo a je to věc, která mi v současných vozech chybí.

Corvette v ČR již v prosinci Lada Granta zná českou cenu

41 Responses to Kam se poděla tlačítka?

  • [1]

    4. 10. 2013 v 15:53webpaja

    Nechceš i páky místo volantu? Co kromě Startreku koukat ještě i na něco jinýho? 🙂

  • [2]

    4. 10. 2013 v 20:34Barrichello

    Startrek sem v životě neviděl….to není můj šálek čaje…

    zato tys asi neviděl nikdy veterány z 50-60. let a ten zmíněný Aston.

    Tlačítka sou podle mě nejlepší způsoby volby řežimů u automatický převodovky a hodně mi právě v nových autech chybí. Na tlačítka nikdy žádná páka mít nebude…..ale třeba máš jiný názor.

  • [3]

    5. 10. 2013 v 08:17webpaja

    Ty jsi fakt mimoň, nevyzkoušel, ale mudruješ… 🙂

  • [4]

    5. 10. 2013 v 15:37Barrichello

    Co sem jako nevyzkousel?
    Paky jako volic automatu?
    Asi jenom v 7mi ruznych autech no….ani jedno z tech reseni na tlacitka nema.

  • [5]

    5. 10. 2013 v 19:44webpaja

    Jestli jsi jezdil Karosou, tak možná i tlačítka a už je tu vynášíš do nebes…čím víc blogů, tím míň…ale však ty víš.

  • [6]

    5. 10. 2013 v 21:02Mr.Murphy

    …. je to fakt tristní…. kdyby si dal aspoň práci a dal do toho blogu nějaké fotky těch jednotlivých řešení řazení…. no jo, no….

  • [7]

    6. 10. 2013 v 11:54Barrichello

    Muze mi nekdo z vas vecne argumentovat v cem sou tlacitka horsi nebo podle vas spatna? Prijdu, odemknu nasednu zmacknu tlacitko D, odbrzdim a jedu. Nic neprekazi na stredovym tunelu a nemam dalsi de*ilni packu pod volantem….

    Fotky rad nahraju

  • [8]

    6. 10. 2013 v 11:59Barrichello

    Jinak diky kamaradum sem samozrejme sedel v us veteranech s tlacitkove ovladanou prevodovkou a sedel sem i v Cajce….ale o tom zas nekdy priste….

  • [9]

    6. 10. 2013 v 13:10Fides

    Barrichello souhlasím s Mr.Murphy, že článku by slušely aspoň nějaké fotky. Ne každý je odborník na auta – převodovky jako ty.

  • [10]

    6. 10. 2013 v 15:04webpaja

    Jak píšu, startrek, kdyby to bylo tak bezvadný je to všude. K autu prostě patří páka a basta. Tohle je taková úchylárna jako chtít místo volantu řidítka… Nezlob se na mě, ale pouvažuj nad tím než napíšeš něco a radši napiš kvalitně, i když rozporuplně, nebo se na to radši vykašli…

    Nazdar knoflík 😉

  • [11]

    6. 10. 2013 v 18:20Joab

    Hele a v cem presne ti ta paka prekazi? To hrajete se zenou vedle pexeso, nebo tam chces mit bar, nebo? Pro me je paka proste logicka, rychla, prirozena. Napr. pri parkovani. Nehlede na to, ze rad jezdim na neutral, se sluzebnim automatem. Takze potlacim paku dopredu.. a je to. Tlacitka si pri tom tezko predstavuju. Mimochodem, ano, uz se mi podarilo (na jinym aute) potlacit paku o dva dopredu. Na „R“:) No co, nemenil bych.

  • [12]

    6. 10. 2013 v 19:44Barrichello

    Na neutral, s automatem….doufám že s HDM automatem….OMG

    Pak se nemaj ty převodovky kazit, to ti nikdo neřekl že automatu za za jízdy Neutrál NIKDY – za žádné okolnosti neřadí??????
    Ted je tam když si vyskočíš z auto pro noviny při nastartovaným motoru nebo když padnou šranky….dáš N a zatáhneš ručku

    Jestli chceš zajízdy řadit N, zůstan u fofrklacku…

  • [13]

    6. 10. 2013 v 19:49Barrichello

    Nic rychlejšího než tlačítka neexistuje, než zatlačíš páku z P do D nebo manuálního režimu, máš to tlačítko 3x zmáčknutý :o))

    Argumenty o startreku at si webpaja strčí laskavě za klobouk. Tady tu můžu tvrdit že já nevím Nisan Juke vypadá jako ze startreku.
    Já chtěl kontruktivní odpověd v čem je lepšípáka a v čem horší tlačítko. Zatím tu od NIKOHO nic takového nezaznělo,krom nesmyslu o řazení N za jízdy, z čehož mi naskočila akorát husí kůže…

  • [14]

    6. 10. 2013 v 19:51Barrichello

    Fotky nahrány….můžete se kochat a přemýšlet

  • [15]

    6. 10. 2013 v 20:37Joab

    Barrichello: S pětistupňovym tiptronicem. Je mi úplně jedno, jestli se kurví, nebo ne.. je to služebák a já jsem na to prostě zvyklej, tak to dělám. Až mě nějaká cizí mocnost bude nutit pořizovat si vlastní auto, automat to rozhodně nebude. Mimochodem, mám s tim takhle najeto nějakejch 70 a s převodovkou neni jedinej problém..
    Jo a neodpověděls.

  • [16]

    6. 10. 2013 v 21:12Emel

    foto Emel

    Že by nějaké spiknutí?

    Na podobný typ otázek existují v zásadě dvě typické odpovědi – a) zákazníci to nechtějí nebo b) je to výrobně náročné / drahé. Osobně tipuju první možnost. Ergonomie páky je v tom, že lze řadit zpátečku poslepu a u toho nespustit oči ze silnice, na to tlačítko se nevyhnutelně budeš muset podívat.

  • [17]

    6. 10. 2013 v 21:35Barrichello

    Na copotřebješ mít oči na silnici,když v momentu kdy řadíš R musí auto stejně stát a ty mít nohu na brzdě? R se vžádným případě nesmí řadit u vozidla které je v pohybu!!!

    A překouknutí silnice/tlačítko trvá 3s….

  • [18]

    6. 10. 2013 v 21:35Barrichello

    Joab: hodně štěstí tomu kdo po tobě nasaje ten olítanej služebák…. :o))

  • [19]

    6. 10. 2013 v 22:09Mr.Murphy

    no, tak řadit neutrál u automatu mi přijde poměrně dementní…. nevím jak to ovlivňuje životnost převodovky, ale proboha automat tam mám snad od toho, abych na ten klacek nemusel šahat, ne? 🙂

    To je zas z nějakého receptáře pro šetřivé řidiče nebo tak něco, ne?

    Jinak souhlasím s Emelem – výrobci patrně mají nějaký důvod, proč to dělají 😉 A nebo že by to byla lobby novinářů placených Němcama, kteří z nějakého záhadného důvodu toto řešení tak dlouho kritizovali, až se přestalo dělat? 😉

    No nic…. tohle mě osobně nechává dokonale chladným….
    Pro klasické auto bych volil klasicou páku, pro MPV páku takovou, jak to má třeba ta zmíněná Lancia 🙂

  • [20]

    6. 10. 2013 v 22:09Mr.Murphy

    jo a dík za fotky…. takhle ten blog má aspoň smysl….

  • [21]

    7. 10. 2013 v 04:12webpaja

    (20) blog jo, jeho dětinskej majitel smysl nemá…a proč nééé tlačítkááá? Řekněte próóóč? Nemá smysl se s ním zabejvat i přes Emelovu snahu.

  • [22]

    7. 10. 2013 v 08:33Barrichello

    1) Jak může zákazník nechtít něco co nikdo nedělá – až na vyjimky několik desítek let
    2) O složitosti výrobního procesu sem ochoten se pobavit, ale přijde mi divné, že když to není složité pro autobus, nákladáky a zemědělskou techniku, bylo by to složité pro osbáky

  • [23]

    7. 10. 2013 v 08:50Emel

    foto Emel

    Barichello: ano, překouknutí třeba trvá 3s… a není lepší, když je můžeš ušetřit? Nestává se ti, že couváš z parkovacího místa do relativně frekventované silnice nebo naopak?

  • [24]

    7. 10. 2013 v 09:33Joab

    Barrichello: No a co se tam teda kurví, na tý převodovce? Třeba se poučim:)

  • [25]

    7. 10. 2013 v 10:02Barrichello

    Emel: jo to se stává….ale když couvám ven, R si tam zařadím čímkoliv když auto stojí, stejně musím mít jasno, zda tam můžu vjet….když vyjedu musím zastavit, nohu na brzdě, a ted jestli stratím 2-3s překounknutím, z čehož sekundu ušetřím tím, že nemusím přesunut páku R na D ale udělám cvak, tak ta 1-2 s už mě nezachrání…

    A aurgument o vjezdu ze silnice někam mimo nechápu vůbec, pokud odbočuju popředu mam tam přece pořád D….Pokud zastavím a potřebuju couvnout tak opět stejně stojím na místě a pak až řadím….

    A to se bavíme o lidech co už mají ovládání v maílku a šoupaj to tam po paměti, kdo má auto čerstvě nebo auta střídá, stejně na kulisu voliče nebo na budík se singalizací co je zařezno kouká, takže neušetří vůbec nic….
    Spíš naopak – kouknout na volič, zakvrdlat a ujistit se že tam svítí D trvá daleko déle než zmáčknout jedno tlačítko…
    Stopni si to – sedni si do auta co neznáš a at ti někdo stopne – juk na kulisu, zařadím D, super je tam a pak jak dlouho trvá zmáčknout nějaké tlačítko napalubce – juk, cvak…

    Podle mě o 1-2s rychlejší, když si tu chceš hrát na sekundy…

  • [26]

    7. 10. 2013 v 10:10Barrichello

    Joab: vyřazení např. v 80ti na N dochází u HDM převodovky k poklesu tlaku ATF, při delší jízdě na N nebo častém vyřazování na delší trase dochází k posutpném přehřívání ATF a začínají se pálit lamely… no ty se postupně přípékají, připékají až to začně na jedotlivých stupních prokluzovat a huráá, převodovka na repasi.

    A samozřejmě čím víc převodvka řadí sem tam, tím víc jí to škodí….a snižuje se její životnost. A pokud jde o úsporu paliva, moderní auta při jízdě např. z kopce bez plynu nestříkají do motoru žáídné nebo skoro žádné palivo, kdybys měl káru s PP co má okamžitou spotřebu, zjistíš že z kopce bez plynu to ukazuje spotřeba asi 0-2 litry dle typu auta…

  • [27]

    7. 10. 2013 v 10:42Joab

    No mně to právě ukazuje kolem osmi, bez plynu (šestiválcovej dieselovej Superb, 2008). A nemyslim při rozjíždění, při uvolnění brzdy:) Třeba je tam něco blbě, co já vim.
    Jinak teda dík za vysvětlení, jdu se podivat, co je to ATF.

  • [28]

    7. 10. 2013 v 11:03webpaja

    Bariku, projeď si někdy auto s elektronickým voličem…přitáhneš k sobě a jedeš dopředu, klik dopředu a couváš…co na tom chceš vylepšovat, nedíváš se a jedeš. Elektronickej knoflík od sporáku v JLR (vyjma RRS a F-T, kde je stejně geniální systém jako u BMW, kterej jsem popsal výše) taky po pár kilometrech nemusíš vůbec sledovat. Tlačítka jsou nesmysl…

  • [29]

    7. 10. 2013 v 12:49Barrichello

    ATF je Automatic Transmission Fluid, tedy nápln té převodovky. Někdo říká olej, ale to není přesné označení, neb s motorovým oeljem to nemá mnoho….společnýho.

    8 litrů při jízdě z kopce bez plynu? To ti ukazuje voloviny teda, i na rovině je to moc, mě Jaguar ukazuje na rovině při 80-90ce spotřebu 8,6 a to je V8 4,2 kompresor!!!

  • [30]

    7. 10. 2013 v 12:54Barrichello

    Webpaja: jo klik sem, klik tam. Někdo má rád startrek, někdo klikání myší vid….

    Všechny auta co maj automat maj elektronický volič….vid. A ještě jak dlouho. Ta moje otázka zněla byla ve smluslu proč už se 40 let nepoužívaj tlačítka…. přes 20-40ti lety žádnej elektronickej volič nebyl, normálně klasický lanka a musel si přehrkat v kulise od P po D popř. 3 nebo co si tam chtěl zařadit….

    A to rozhodně rychlejší jak zmáčknou na palubce tlačítko D není….
    Nehledě k tomu že se mi páčka na pravý straně nelíbí….
    Budto tam musíš mít dvě páčky, nebo zas vopičárna jako u Mercedesu kdy se ovládaj stěrače levou páčkou, to mě děsně štvalo…

  • [31]

    7. 10. 2013 v 13:22Emel

    foto Emel

    Proč elektronický volič před 20 lety nebyl? Pokud jsi schopen udělat tlačítka, pak jsi stejně dobře schopen udělat elektronický volič 😉 .

  • [32]

    7. 10. 2013 v 13:30Barrichello

    Tak neprobíral sem všechny modely kus po kuse, ale v novějších autech sem ta tlačítka našel jen v Astonu….vyjma pár prototypů….

    u těch veteránů ty tlačítka samo ovládaly zase lanka….

    Asi si budeme muset definovat pojmy, co si představuješ po pojeme elktronický volič? Já to kde nejsou lanka….a takovýh aut před 20ti lety moc nebylo..měl sem rozebraný i auta z let 00 a ještě tam pořád byly lanka….

  • [33]

    7. 10. 2013 v 13:45webpaja

    Ty vubec nevis o cem pisu…elektronickej volic ma treba komplet BMW, proti tomu Audi snad vyjma 8st ZF mechanickej. U M-B vse pod volantem, Jag ted komplet. Nemusis se prehrkavat zdlouhave kulisou z P. A ano neumim si predstavit knofliky, i u Ferrari mi prisly smesny. Paka je paka a i reseni M-B je navykove jednoduchy.

  • [34]

    7. 10. 2013 v 13:52Emel

    foto Emel

    Pokud má to tlačítko vypadat decentně, jako třeba v tom Astonu, pak podle mě žádné lanko ovládat nemůže a je to klasické „by wire“. Ta tlačítka s dlouhým zdvihem a asi bowdenem u veteránů jsou jiný příběh.

  • [35]

    7. 10. 2013 v 14:20Barrichello

    samozřejmě že ta tlačítka u nových vozů jsou, resp. by byla plně elektronická, dnes už by tam žádná lanka, bowdeny nebyly…

    Takže princip v podstatě stejný jako u klikací páčky Mercedesu, je s tím rozdílem, že tam není zbytečná páčka ale 4-5 tlačítek + pádla. Ty tlačítka jdou zakomponovat dneska celkem vkusně, klidně mohou být i chromovaná a ve stylu a umístění podle typu a třídy vozu a charakteru…

  • [36]

    7. 10. 2013 v 14:33Barrichello

    Ted koukám na to Ferrari, tam to šlo provést rozhodně vkusněji http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/10/lead11-2012-ferrari-458-spider.jpg

    Volil bych jiné umístění a jiný styl

    Koukám že je má i McLaren MP4-12C
    http://image.motortrend.com/f/roadtests/exotic/1203_2012_mclaren_mp4_12c_first_test/37187314/2012-McLaren-MP4-12C-gear-select-buttons.jpg

    A elektrický fiat 500 a Maseratti – tak to mě italové překvapivě potěšili…spolu s brity.

    http://cdn.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2012/02/2012-maserati-granturismo-s-mc-shift-3.jpg

    tohle řešení co má ten prototyp Lincoln mi přijde nejlepší http://static1.businessinsider.com/image/513759a0eab8eaf408000008-1500-1027/013mkz_001_driversdash_022_dc12_new_r01.jpg

    No vida, Murphy bude mít radost – tentokrát není důvod proč italy nepochválit.

  • [37]

    7. 10. 2013 v 16:56webpaja

    Dva z nejlepších…líp se to vymyslet nedá…

    http://www.auto.cz/test-bmw-640d-gran-coupe-smyslna-rozmarilost-69004/foto?foto=6

    http://www.auto.cz/test-jaguar-f-type-s-rychlost-krasa-emoce-75974/foto?foto=1

    Geniální a jednoduchý, alepsoň teda pro tradičního řidiče. Tlačítka jsou dobrý na stahování oken…

  • [38]

    8. 10. 2013 v 02:07HitmanPB

    foto HitmanPB

    [37] Jednoznačný súhlas. Decentné prevedenie na spôsob joysticku nemôže nič pokaziť.
    Tá páka jednoducho do auta patrí – aj keď pri automatických prevodovkách už iba z nostalgie 🙂

  • [39]

    8. 10. 2013 v 09:24Barrichello

    Koukám že všichni bez fantazie, představivosti a spokojeni s pákou. Inu dobrá. Každý máme jiný názor….

  • [40]

    8. 10. 2013 v 10:39webpaja

    (38) Prostě ta páka na středovej tunel patří… 🙂

    (39) Pokud jsou gombíky fantazií, tak jich měj v autě třeba milion. Pro mě nic extra nepředstavujou a pořádnej klacek po ruce je mi milejší. Ale všichni jsou bez fantazie, jen ty jsi úplnej Salvátor Dalí 🙂

  • [41]

    26. 10. 2013 v 17:05Hitman4001

    Páka je u většiny aut na stejném místě, takže když člověk často přesedá mezi auty, přijde mi jednodušší sednout sáhnout tam, kde bych tu páku čekal a jedu. Kdežto s tlačítky by to možná bylo o trochu složitější. Každý výrobce by je mohl dát jinam atd. a pak by člověk byl, při přesedání do jiného vozu s jiným rozvržením tlačítek nebo s řadící pákou celkem zmatený. Osobně jsem příznivcem manuálů, takže do automatů moc nevidím.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

American blog

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Únor 20221 Příspěvek
  • Leden 20221 Příspěvek
  • Březen 20212 Posts
  • Leden 20211 Příspěvek
  • Prosinec 20201 Příspěvek
  • Únor 20202 Posts
  • Říjen 20191 Příspěvek
  • Září 20192 Posts
  • Leden 20192 Posts
  • Září 20181 Příspěvek
  • Duben 20181 Příspěvek
  • Březen 20181 Příspěvek
  • Leden 20183 Posts
  • Září 20172 Posts
  • Červen 20172 Posts
  • Duben 20173 Posts
  • Leden 20172 Posts
  • Srpen 20161 Příspěvek
  • Červen 20162 Posts
  • Duben 20161 Příspěvek
  • Březen 20161 Příspěvek
  • Únor 20162 Posts
  • Leden 20165 Posts
  • Říjen 20153 Posts
  • Červenec 20151 Příspěvek
  • Červen 20152 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Březen 20151 Příspěvek
  • Únor 20152 Posts
  • Leden 20156 Posts
  • Listopad 20143 Posts
  • Září 20143 Posts
  • Srpen 20142 Posts
  • Červenec 20142 Posts
  • Červen 20142 Posts
  • Květen 20142 Posts
  • Duben 20143 Posts
  • Leden 20145 Posts
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Říjen 20134 Posts
  • Září 20131 Příspěvek
  • Červenec 20131 Příspěvek
  • Červen 20131 Příspěvek
  • Květen 20133 Posts
  • Duben 20131 Příspěvek
  • Únor 20132 Posts
  • Leden 20134 Posts
  • Listopad 20124 Posts
  • Říjen 20123 Posts
  • Září 20123 Posts
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Květen 20123 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura