-
Nejrychlejší sedan na světě – Dodge Charger Hellcat
Pekelná kočka je tu opět, po brutálním kupé Challenger přichází nejvýkonnější a nejrychlejší sedan na světě – Charger Hellcat.
Podobně jako dvoudveřové kupé Challenger, i Charger dostal pro verzi SRT Hellcat speciálně upravenou kapotu. Jsou si pochopitelně podobné, obě mají výdechy po stranách a uprostřed velký otvor sání, na Chargeru však jsou všechny tři otvory v jedné obloukové linii.
Pod kapotou tedy najdeme kompresorem přeplňovaný osmiválec s výkonem 527 kW (717 k) a točivým momentem 881 Nm.
Zrychlení z nuly na 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, sprint na čtvrt míle zvládne ostrý Charger za jedenáct sekund a maximálně se vůz rozjede na 328 km/h. To jsou parametry, které může takové M5 jenom tiše závidět a které překonají i řadu superportů s trochu odlišnými cenovkami.
Hmotnost vozu dosahuje na 2114 kg, přičemž její rozložení na nápravy má poměr 54/46. Poháněná je samozřejmě zadní náprava, motor spolupracuje výhradně s osmistupňovým automatem.
Stejně jako tomu je u Challengeru, bude mít i zde majitel k dispozici dva klíčky. Černý zpřístupní pouze 500 koní, červený pak dá k dispozici maximum. Zároveň je k dispozici ještě speciální režim pro případy, že byste museli vůz půjčit někomu, komu tak docela nedůvěřujete. Tento režim se aktivuje a deaktivuje pomocí čtyřmístného kódu. Po jeho aktivaci je snížen výkon motoru, otáčky se dostanou maximálně na čtyři tisíce, ESC je zapnuta a věci jako Launch Control zůstanou nepřístupné.
Po technologické stránce očekávejme všechno to, co nabídne Challenger SRT Hellcat a obří sada fotek to potvrzuje – na displejích vidíme nepřeberné množství různých nastavení převodovky, podvozku, elektroniky, motoru, systému launch control, otáček, ve kterých se rozsvítí indikátor řazení a hromady dalších věcí. Displeje také kromě standardních věcí jako je infotainment či navigace nabídnou i ukazatele gravitačního zrychlení, několik různých virtuálních budíků, které sdělí teplotu oleje, vody, nasávaného vzduchu, tlak kompresoru, poměr vzduchu a paliva a kdo ví čeho všeho ještě.
Kromě těchto novinek v interiéru Chargeru čekejme také sportovní sedačky a od ostatních verzí odlišné čalounění. Podvozku se dostane podobných vylepšení, jako má Challenger, jmenujme například brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 390 mm, šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Dvacetipalcová kola obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o šíři 275 mm na všech čtyřech kolech. A zvenčí kromě nové kapoty vidíme také pozměněnou masku chladiče, jiné nárazníky a malý spoiler na víku kufru.
Prodej bude zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku. Přesná cena není dosud známa, ale odhady říkají, že to nebude daleko 60 tisícům dolarů (lehce přes 1,2 milionu korun), za které se prodává Challenger SRT Hellcat. To by po individuálním dovozu do ČR znamenalo 1,8 – 1,9 milionu korun, tedy stále citelně méně, než chce BMW za M5 nebo Mercedes za E 63 AMG.y
Zdroj: autoblog, autorevue, autoforum
Chrysler Group USA – včera a dnes Monteverdi – švýcarsko-italská amerika
6 Responses to Nejrychlejší sedan na světě – Dodge Charger Hellcat
[1]
14. 8. 2014 v 12:41jurajos
Pokiaľ sa nevoláš Pavel Bednář, tak je pomerne trapné že bez rozpakov kopíruješ celé odstavce textu a vydávaš ho za svoj.
A ak sa aj voláš, nerozumiem tej duplicite.
[2]
14. 8. 2014 v 12:44Barrichello
Já za svoje nic nevydávám. Pouze sem udělal shrnutí ze tří zdrojů do jenoho článku, protože redakce auto.cz má tyhle zprávy tradičně jako poslední…
[3]
14. 8. 2014 v 17:58XTad
Tim faceliftem to zabili. Vypada jako auto z pocitacove hry.
[4]
15. 8. 2014 v 08:25MariAchi
Já ti nechci brát vítr z plachet, ale reálně to auto bude nejrychlejší jen na dragstripu a nikde jinde – a to ještě kdo ví jestli. Použitelnost nulová, nechápu, kdo by chtěl jezdit s autem, které při doteku plynu okamžitě protočí zadní kola a začne barevná hudba protiprokluzu a stabilizace… Je hezké mít takový výkon za takové peníze, ale jak píšu – v praxi je to fajn tak maximálně na papíře.
A proč si to myslím?
Před pár dny jsem pár hodin řídil CLS 55 AMG s dalšími úpravami, které dávalo cca 520 koní a nevím kolik Nm. Prošlápnout plyn v zatáčce bylo k ničemu, elektronika ani nepřidala tolik, kolik jsem chtěl, a na startech z křižovatek jsem sice byl vždy první, ale za cenu likvidace zadních pneu – a to i s aktivovaným protiprokluzem. Rvát přes 800 Nm jen na zadní kola je zbytečnost, je to nevyužitelné, pokud nechceš tohle auto jen na sprinty a ve výsledku ti to nandá jen lehce poladěná Impreza za poloviční cenu.
[5]
15. 8. 2014 v 09:02Barrichello
Tak s gumama se počítá, u takovýho auta.
Zbytek – já si myslím, že se zaměřili na to, aby to sílu přenášlo dobře.
Jinak němci s tím přenosem mívaj problém, to je fakt. U BMW stačí trošku drsnější rozjezd z kruháče a už to hrabe, nedejbože když je trochu mokro. Jaguar i 300C mělo krouták vyšší (Až 560 Nm) a nic takovýho to nedělalo…
Takže chyba bude asi někde jinde než v Nm :o))
Jinak samozřejmě ten Charger je auto na drfity, zábavu, sprinty a rozjezdy. Ne na honění časů na okruhu…
[6]
15. 8. 2014 v 21:10Mr.Murphy
Mohl by se stavit Dinar a nějak zobecnit typického kupujícího takového auta…. naposledy to udělal u článku o Viperu a byla to celkem legrace 😉
Jinak za mě zbytečné auto, ale pokud si to lidi budou kupovat a FCA to přinese nějaký prachy, tak co….
Komentáře nejsou povoleny.