-
JD Power VDS 2015 – americká prémie poráží německou
JD Power zveřejnil nový žebříček nejspolehlivějších aut VDS (Vehicle Dependability Study).
Jasným vítězem je jako obvykle Lexus, co je ale mnohem zajímavější je fakt, že na druhém místě je Buick, pátý Cadillac, sedmý Lincoln a desátý Chevrolet.
Oproti tomu němci mají v TOP 10 POUZE Porsche a Mercedes, a to u Porsche jste poměrně limitování výběrem – pokud nechete sporták nebo SUV, máte široký výběr a to Panameru. Takže v podstatě jediný Mercedes.
Audi díky náskoku v technice skončilo 15 za posmívanými značkami jako Chevrolet, Acura či Nissan a BMW ještě „lépe“ na skvělém 19 místě jen ob jedno místo před Kiou.
Německá spolehlivost se opět předvedla v celé své míře. Pro dokreslení sitauce zmíním tradičně skvělou pozici VW – 22. místo těsně před Chryslerem.
Nutno dodat, že Fiat má spodek tabulky předplacený – suverénně poslední místo s dvojnásobným počtem problémů oproti Lexusu, Buicku atd.
Na chvost spadly i další značky, které má Fiat pod palcem – Chrysler, Dodge i Jeep okupují chvost a na umístění y dob Cerberusu a částečně i éry DaimlerChrysler mohou zapomenout.Jasně se ukazuje, že americký zákazník má jiné preference, že německá kvalita už je jen vyčpělý slogan z vyšísovaných prospektů 70-80. let a že spolehlivost značek pod Fiatem jde vždy zásadně nahoru.
Jasným vítězem se krom japonců stává posmívaný Koncern GM, který se se všemi svými značkami vešel do 11.místa.
Speciálně pro soudruhy z klubu makaronů dodávám tabulku z roku 2009. Rozdíl v
umístění Chrysleru, Dodge a Jeepu je opravdu velmi nepatrný aneb FCA boduje :o)))
Lincoln Continental – návrat mezi elitu Ohrožený druh – americké VANy
20 Responses to JD Power VDS 2015 – americká prémie poráží německou
[1]
27. 2. 2015 v 12:14Joab
Todle je fantastická věta, tak nějak hezky sumarizující celej článeček:)
„u Porsche jste poměrně limitování výběrem – pokud nechete sporták nebo SUV, máte široký výběr a to Panameru. Takže v podstatě jediný Mercedes.“
[2]
27. 2. 2015 v 12:18Barrichello
Co se ti na větě nezdá?
Chci luxusní auto, ale nechci kupé/kabiro ani SUV.
Co si teda u Porsche vyberu? Panameru.Konec.
Kolik toho v kategorii mimo suv a kupé/kabrio nabízí Audi, BMW, MB, Cadillac, Jaguar atd?
Trošku rozdíl, že.
[3]
27. 2. 2015 v 12:45Mr.Murphy
…. obligátní přehlídka komplexů…. ostatně, jako vždy… ROFL 🙂
[4]
27. 2. 2015 v 12:50Barrichello
Jojo, to víš. Skvělý FCA na chvostu spolehlivosti a zcela jasně nejhorší z velké trojky. GM jim utekl o parník. Smůla co – mít nespokojené zákazníky.
Ale halvně že se prodávaj skvělě Jeepy – že každý nadává na převodovky vám vůbec neva. A sou tam i další problémy.
[5]
27. 2. 2015 v 15:37rohYpnol
Tak tady budu opravdu rezolutně oponovat. Tento výklad je velmi, velmi zavádějící až manupulativní.
1) Hodnocení JD Power IQS bere v úvahu všechna hlášení nespokojenosti s novým autem. Netýká se to jen spolehlivosti jako takové, ale třeba i nevyhovujícího ovládání navigace, neergonomického držáku nápojů a prostě všeho, co se lidem nelíbí a na co si stěžují. Dá se říci, že je to jakýsi „index frustrace“.
2) rok 2015: Jeep – 197 (220 v roce 2009), Dodge – 192 (202 v roce 2009), tedy jak u Jeepu, tak u Dodge došlo KE ZLEPŠENÍ hodnocení zázkazníků (PP100). Že došlo k propadu v žebříčku ani zdaleka neznamená to, co si myslíš.
3) Uvedená statistika zcela jednoznačně souvisí s očekáváním zákazníků – pokud mám vysoké očekávání – což u Německých značek lze předpokládat – bude mnohem těžší naplnit spokojenost zákazníka. Naprosto naopak u amerických vozů, které jsou brány značně spotřebně, lze mnohem lépe vyvolat spokojenost.
Závěr? Interpretace článku je úplně špatně, přání bylo otcem myšlenky. FIAT se nikam nepropadl, značky Dodge či Jeep nijak neutrpěly.
[6]
27. 2. 2015 v 15:45rohYpnol
ještě k bodu 1) pravěpodobně mají více studií, IQS je trošku jiná než VDS, nicméně vždy jde o šetření mezi vlastníky, kteří hodnotí a ty jsi porovnával VDS vs. VDS, takže to na ostatním, co jsem napsal, vůbec nic nemění.
[7]
27. 2. 2015 v 23:23Mr.Murphy
…. je naprosto tragický omyl si myslet, že nějakou argumentací něco zmůžeš…. dokonale jsi promrhal pár minut svého života….
[8]
28. 2. 2015 v 10:11MariAchi
Baricku, co bys chtel, aby jeste Porsche vyrabelo?
Patnact let zpatky delali jen a pouze sportovni auta a jeste dalsich deset let zpet jen jediny model, diky cemuz malem padli na hubu.
Fakt, ze ted Porsche nabizi kupe, kabria, sedan (OK, liftback) a SUV a to se vsemi moznymi motorizacemi vcetne hybridu, je jednoznane megauspech.
Ty ostatni plky uz ti vyvratil Rohypnol, a svedci to jen o tom, ze problematice rozumis jak koza fotbalu.
Kazdej cirkus ale musi mit sveho saska, fajn, ze ses toho zhostil 😀
[9]
1. 3. 2015 v 10:38Lovap
Rohypnol a ostatný: sorry, ale Barik má pravdu a vy ju nemáte. Rohypnol písal niečo úplne iné, než je v tu prezentovaných tabuľkách. IQS, o ktorý sa opiera Rohypnol, je initial quality study, kde sú hlásené problémy v prvých 90 dňoch vlastníctva – TO je, dá sa povedať, index frustrácie. VDS je o ničom úplne inom: porovnáva problémy v posledných 12 mesiacoch vlastníctva 3 ročného auta, takže VDS 2015 sa týka áut ročníka 2012. A výsledky? Chrysler si pohoršil zo 165 na 173, Dodge si polepšilo z 202 na 192, Jeep si pohoršil z 220 na 258 problémov na 100 áut.
Takže Rohypnol nevyvrátil nič a vyzerá to, že „šašek“ je tu niekto iný 🙂
[10]
1. 3. 2015 v 14:28rohYpnol
[9] Přečti si můj příspěvek [6], a pak teprv něco komentuj.
Jinak nechce se mi to dohledávat, teď jsem si všiml, že autor článku sice porovnává VDS vs. VDS, nicméně ta 2015 je U.S. a pokud mě paměť neklame, tak J.D. šetří jak v USA, tak v GB.
No pokud je tomu opravdu tak, tak samozřejmě sice neplatí to, co jsem uvedl v bodu 2), zato dvojnásob platí, že tento článek je naprostý zmetek.
[11]
1. 3. 2015 v 19:54Barrichello
Milý rohypnole, VDS je žebříček spolehlivosti, ostatně tak ho uvádí i ty české motoristické weby, které ho publikovali (námátkou autoforum). Skuteně se nejedná o žádný žebříček, jak je madam skpokojená s tlačítky u Porsche. tohle je počet problémů u dané značky.
Pokud sis nevšiml, že porovnávám dvě stejné statistiky jen z růyných let, tak to je teda gol :o))
A vůbec nejde o to, že se nějaká zančka FCA zlepšila v tom smyslu, že měla méně problémů, protože pokud se zlepšili jiní víc, je logické, že v celkové žebříčku bude padat dolů. Přesně jako padly.
A jistě že je ta statistika US, provnávám dvě US statistiky z let 2009 a 2015. Nějaká GB je mi u zádele, tam asi jaksi nebudou us značky, když se v EU ofiko neprodávaj krom Cadillacu a Jeepu.
[12]
1. 3. 2015 v 19:57Barrichello
Jinak tě upravím, neplatí nic z toho co jsi napsal:
1) o IQS si začal mluvit ty a netuším proč, když tabulky sou VDS – takže si úplně mimo
2) to sem rozebral výše, zlepšení je fajn, ale zlepšili se jiní a víc
3) opět tvůj fail, protože tady nejde o žádné očekávání, nýbrž o problémy, jinými slovy o závady.
Závěr, člávek je o voze a tvoje komenty o koze :o))
[13]
1. 3. 2015 v 19:58Barrichello
Mariachi: bohužel tomu nerozumí evidentě někdo jiný…
[14]
1. 3. 2015 v 20:34rohYpnol
[12] OMG pokud opravdu šlo o porovníní VDS U.S. z různých let, tak [9] je nesmysl.
Jestli nechápešm že 2015 dopadly značky Dodge a Jeep LÉPE než v roce 2009 a propad v žebříčku je pouze relativní, tak asi vůbec není o čem debatovat. Nechápeš totiž základní vypovídací hodnoty statistik.
[15]
2. 3. 2015 v 10:18Lovap
rohYpnol: nie je to nezmysel – pravda je, že s Jeepom som jednoducho zle pozeral, platí 197, nie 258. Každopádne ty nechápeš jedno: v 2009 bol Chrysler nad priemerom, Jeep a Dodge pod priemerom (Industry average), zato v 2015 bol Chrysler, Jeep aj Dodge pod priemerom. Jediný Ram bol nad priemerom, ale ten sa nevyskytoval v 2009, tak ho nie je s čím porovnať. Smola, že … Jednoducho, či sa ti to páči alebo nie, koncern Chrysler si pohoršil.
[16]
2. 3. 2015 v 10:24Lovap
A čo sa týka relatívnosti – áno, objektívne si značky koncernu Chrysler polepšili (teda až na samotný Chrysler), ale V POROVNANÍ S OSTATNÝMI sa jednoducho ocitli na chvoste – a o tom ten rebríček je – kde si stoja značky v porovnaní s ostatnými, že …
[17]
2. 3. 2015 v 11:24Barrichello
Však sem to psal – polepšili si všichni, ale někdo holt budto víc, nebo jinak – značky FCA si neposlepšily natolik, aby předstihly své konkurenty. Ono zlepšení o 50% se dělá blbě no.
Ale špagetákový klub se tu chlubil, jak jde pod Fiatem kvlaita nahoru. Nějak to není vidět.
[18]
3. 3. 2015 v 16:48Barrichello
Jinak koukal sem na únorový čísla Chrysleru v USA, a TaC a Caravan docela brutální propad, a vůbec celý Dodge ztrácí na lonský únor docela slušných 15%. Nějak to nešlape.
Chrysler krom 200ky taky vše pokles, drží to Jeep a RAM, díky nízkým cenám benzínu.
[19]
3. 3. 2015 v 22:36rohYpnol
[16] ok, takže když na Olympiádě 2008 skočím do výšky 205, zatímco v roce 2012 dám 215, tak jsem se podle tebe zhoršil… Tohle nemá smysl dál komentovat.
[20]
4. 3. 2015 v 10:49Lovap
rohYpnol – Takže polopatisticky: ty si sa síce zlepšil, ale ak sa všetci ostatný zlepšia výrazne viac ako ty – ostaneš na chvoste – a o to ide, o tvoje porovnanie s ostatnými. Takže prosím zlepšiť v chápaní textu, inak naozaj nemá zmysel reagovať.
Komentáře nejsou povoleny.