-
Ostré Lady Vesta budou
Společnost Avto VAZ chystá dvě sportovní varianty Vesty. Nedávno si zaregistroval na ruském patentovém úřadě názvy S-line a R.
S-line by měl mít nové nárazníky, boční prahy a 17″ litá kola.Vše bude doplněno polepy či zadním spoilerem. Dále bude sportovní provedení disponovat lepšími brzdami, samozřejmě proto, že oproti standardu zde budou výkonnější motory. Vesta S-Line by totiž sice měla stejně jako základ profitovat z 1,8litrového atmosférického čtyřválce, ovšem výkon však má narůst ze 122 na 149 koní.Ještě dál mát jít verze R, ta by měla mít výkon 180 HP. Jaký motor bude použit není jasné, mluví se budto o přepracované 1,6 nebo turbomotoru od Renaultu. Vůz bude mít rovněž sedačky s výraznějším bočním vedením, jež se budou pyšnit kontrastními švy či „rychlými“ pruhy. Volant a hlavice řadicí páky bude potažena kůží, samotný manuál by přitom měl taktéž projít revizí. To samé platí také o podvozku, kde se počítá s tužšími tlumiči i zkrácenými sportovními pružinami.
Pro zajímavost u sousedů v Německu Lada zaznamenala za lonský rok meziroční nárůst 57% a prodala skoro 2700 ks vozidel, čím už se blíží ke značkám jako Lexus. Nárůsty prodejů byly i v Madarsku, Slovensku ale i u nás, ovšem zde se jedná pouze o šedý dovoz, kde osobní vozy vozí pouze Remoraid Vyškov a jistá neznámá firma z Jižních čech.
Návrat LIAZu? Czechoslovak Group mlží Prodeje amerik v roce 2017 v ČR
28 Responses to Ostré Lady Vesta budou
[1]
19. 1. 2018 v 13:44webpaja
Prodej 2700ks Lad v Německu znamená, že se asi začínají motorizovat utečenci 🙂
[2]
19. 1. 2018 v 14:12Barrichello
Proč by jako měli Ladu kupovat imigranti? Nemůžou to náhodou kupovat třeba lidi co chtěj Dacii, ale nechtěj v ní motor 0,9 s fénem? :o))
Nebo chtěj Duster, jenže s ním chtěj jezdit v terénu, ale tam se narozdíl od Nivy za 2 roky rozpadne nebo budou stát opravy 150 tis. Tady v ČR si spousta firem nakoupila do lesů, dolů, polí Dustery a po 2 letech se zas pokorně vrací k Nivě. Hádej proč :o))
[3]
19. 1. 2018 v 14:37webpaja
(2) JJ, ten návrat je vidět na prodejních číslech :-))). Dacia je levnější než Lada a troufám si říct, že dvory prodejců budou po Německu plné registrovaných aut 😉
[4]
19. 1. 2018 v 15:39iudex
Hm, športová Lada s necelými 150 atmosférickými koňmi, to sa už petrolheadi všetkých krajín trasú od nedočkavosti. 🙂 A hlavne ako je u ruských áut zvykom, to, že sa niečo naplánuje ešte neznamená, že to aj v dohľadnej dobe príde na trh (ak vôbec).
P.S. Lada nikoho nezaujíma a nikto ju nekupuje, to už lowend ako Dacia je o dva levely vyššie a ako značka má násobne vyšší image. A z nostalgie kupované Nivy (rádovo v jednotkách kusov) na tom nič nezmenia.
[5]
19. 1. 2018 v 21:41Barrichello
Webpaja: jasně, takže nám chceš tvrdit, že si dealeři v německu zaregistrovali 2700 aut a ty jim stojí na dvoře? A kde je inzerují čéče, na mobile.de atd fakt 2700 inzerátů není
Ještě tak nedělat zase trapnýho vid
[6]
19. 1. 2018 v 21:48Barrichello
iudex: ta druhá se 180 HP ti unikla vid. To auto je lehký, ten výkon mu bohatě stačí. Alero mělo 150 hp a starej 4 st automat a lítalo jak dráha.
Lada se mění, plané sliby už nejsou, zatím vše co řekli splnili. Vesta je, kombík je, Cross je. Facelift Kaliny a Granty je, na německý, slovenský a maadrský trh do anbídky ofiko přibyla 5dv. Niva vč Cross, takže už jí není nutné kupovat přes šedý dovoz z Ruska. Zatím vše splnili, není důvod aby nesplnili i sportovní verzi, už proto že Kalina i Granta jí maj taky.
Jo na Ladu si nikdo nevzpomene, pravda.
Zatímco v ČR si na ní v roce 2016 nevzpomělo 132 lidí, loni už to bylo 230.
Nárůst 98 ks u šedýho dovozu je slabota vid. Mno u mě je to asi jako kdyby měl ofiko prodej nárůst 700 ks.
Jinak v Madarsku se údajně prodalo dalších 1800 ks, to máme s Německem 4500+230 tady + slovač a další….Mě to vychází že na Ladu si v Evropě nevzpomělo asi 5000 lidí.
Celkem slušný zapomění. Sem zvědav, až to bude letos třeba 8000-10000 co budete říkat dál. Přijde totiž Vesta kombi vč Cross na EU trhy a zejména Cross co má světlou výšku jak některé rádoby SUV si své zákazníky najde.
[7]
19. 1. 2018 v 22:02Barrichello
Jinak nový ruský motor – romě toho se ovšem v rámci projektu chystá i minivan a SUV, přičemž tuto dvojici již bude pohánět mnohem „lidovější“ pohonná jednotka. Právě ta byla nyní slavnostně představena, pročež se můžeme řadovému čtyřválci podívat jaksepatří na zoubek. Začneme přitom u skutečnosti, že jde o přeplňovaný 2,2litrový motor, jehož suchá hmotnost činí 150 kilogramů.
Zapalování počítá s válci v pořadí 1-3-4-2, otáčkové maximum agregátu pak vrcholí na 6 500 ot./min. Pohonná jednotka přitom dává k dobru 180 kW (245 koní) o tisíc otáček níže, počítat lze také s 380 Nm točivého momentu. S ohledem na výše zmíněný objem tu tedy máme 112 koní a 173 Nm na litr. Jakou dynamiku lze ale očekávat, to již institut NAMI, který stojí za vývojem, nezveřejnil.
Můžeme pak jen dodat, že v plánu je rovněž dostupnější verze motoru. Ta upustí od jednoho turbodmychadla, půjde tedy o méně výkonné atmosférické provedení. Kdy ovšem dorazí a jaké vozy bude pohánět, to je nyní nejisté. Není to přitom jediná nová jednotka, kterou NAMI vyvíjí, očekávat přitom máme i turbodiesely, u nichž objem taktéž vystoupá na 2,2 l.
Citace z autoforum
[8]
20. 1. 2018 v 07:03webpaja
(5) Nedělat trapnýho? No tak co by jsi potom dělal? Já už od tebe dlouho nic netrapného nečetl. Tvoje „údajně“ a „bude“, „by bylo“ jsou ohrané. Žigulíky jsou evidentně koníčkem, ale z pohledu cen, kvality a konkurence ničemným.
[9]
20. 1. 2018 v 13:25rohYpnol
Považuji za ohromnou škodu, že Vesta u nás není oficiálně dostupná. I když částečně tomu rozumím. AvtoVAZ je v alianci Renault a kdyby sem začali dovážet Vestu, půjdou nejspíš prodeje Dacie dolů… i když kdo ví.
Vesta je opravdu neuvěřitelně povedená a jediné, co se mi vyloženě nelíbilo, je zpracování víčka nádrže, a pak mi chybí aretace dveří – což nechápu proč tak udělali. Jinak ale zpracování snad i lepší než Dacia, vše pevně drží, hezky lícuje, plasty přiměřené ceně, pohodlná sedadla… Uvnitř žádný nepříjemný puch z lepidel, Lada „voní“ lépe než Hyundaie.
Pak ještě jedna drobnost – ovladače nemají jednotné ovládací síly. Tlačítka na středovém panelu jsou ok, zatímco třeba el.stahovačky jsou hodně tuhé a vyžadují hodně síly na zmáčknutí. Je to drobnost, ale drobnosti dělají dojem 😉
A Vesta Cross je opravdu atraktivní… Myslím že by se tu mohla dobře ujmout. Kdyby zde bylo oficiální zastoupení a vize toho, že AvtoVAZ na našem trhu zůstane, vůbec se nebojím Vestu doporučovat. Je to zřejmě první Lada po Samaře, o které by mělo smysl reálně uvažovat.
[10]
21. 1. 2018 v 12:36kyklop
V zásade ok, len mne to auto nedáva moc zmysel, lebo za necelé +2000€ mám megana gc s plus mínus podobnou výbavou, k tomu 2 roky záruky naviac, ďalej o dosť lepšie vyzerajúce auto (exteriér aj interiér) a mám tu reálnu servisnú sieť. Tá lada má pre mňa zmysel ak nechcem radiť manuálne – robot je za 1000€ (predpokladám ,že je to ten, čo používa dacia) 😉
[11]
22. 1. 2018 v 10:13Horst Fuchs
Fakt je, že výbava Vesty je opravdu zajímavá – v Luxu například standardně i vyhřívané přední sklo. Uvidíme, za kolik bude kombík a cross. To by už mohla být zajímavá nabídka. Snad bude i CNG.
Srovnávačka Rapid vs. Vesta by mě i tak docela zajímala.
Jenže co je to všechno platné, když tady není žádné ofiko zastoupení a servis. V Sadské Vestu také ještě nenabízejí, ona je vůbec otázka, zda se spoléhat na nějaké „šedé“ dovozce, kteří mohou zítra přestat existovat. Jinak si holt dovézt auto z Německa nebo Slovenska a doufat…
[12]
22. 1. 2018 v 14:58Horst Fuchs
Našel jsem si ještě nějaký německý test, tam se jim v podstatě auto docela líbí. Tedy až na nepřesné řízení a přeci jen slabší motor. Hlavně je ale velmi prapodivná ta robotizovaná převodovka, tu rozhodně nedoporučujou. Horší je, že pokud bereme Vestu jako soupeře laciných aut typu Dacia, nevychází zase tak dobře. Jenže Vesta je i výbavou někde jinde, asi nejblíž tomu bude logicky Fluence nebo jak se to teď jmenuje – Megane GrandCoupé
[13]
22. 1. 2018 v 15:07Barrichello
Vestu vozí Remoraid Vyškov, který na to dává plnou záruku neb to vozí ze SlovLady, což je ofiko delaer na Slovensku. Takže se zárukou není problém, s ND taky ne, centrální sklad je v Mělníku pro celou EU. Problém může nastat leda s tím, že české servisy s tím nemaj moc zkušeností, takže nějaký rozhsáhlejší problém, pokud by byl bude o bádání nebo dotazování se na Slovač.
[14]
22. 1. 2018 v 15:09Barrichello
Kyklop: roboty sou od ZF v Ladě (mimo starých HDM automatů v Kalině a Grantě, kde je JATCO)
[15]
22. 1. 2018 v 15:33Horst Fuchs
To [13] – Koukám, cena za skladovku luxe v metle 352.600. Hmm, to už tu Vestu musíš opravdu chtít, jinak máš ke koupi spoustu jiných skladovek, například Megane Grandcoupé, Rapid, Dustera, Lander… Pravda, výbava asi taková nebude, ale stejně bys tu Ladu asi musel opravdu hodně chtít.
[16]
22. 1. 2018 v 15:46Barrichello
No na Slovači se docela prodávaj, v Německu a Madarsku taky. Tady se prodaly 3 ks, další dva na kupce čekaj.
Kdo chce sedan si asi nepůjde koupit Duster a ve srovnání s Loganem je to auto jinde, nejen motorem a výbavou, ale i dalšími věcmi. Navíc Logan Cross si nekoupíš….
Co vím, tak to nejvíc kupují budto fanoušci Lady, nebo lidi co chtěli Dacii s atmosféru, ale ta už se v Sanderu a Loganu nedělá.
Tak si místo toho koupili Kalinu, Grantu nebo Vestu.
[17]
22. 1. 2018 v 16:21Horst Fuchs
Můžeš mít technicky lepší GrandCoupé s 1.6, ale s o něco horší výbavou. Ona Vesta opravdu už nechce být nějakým extra low-cost autem, jenže pak má holt už problém.
[18]
23. 1. 2018 v 16:43kyklop
(14) Pre daciu/renault vyvinuli robota v ZF ;), takže zrejme je to ten istý kúsok
[19]
24. 1. 2018 v 12:35Barrichello
Tak v tom případě asi ano….to bude stejný
[20]
31. 1. 2018 v 14:05Barrichello
V Rusku se loni prodalo 311 588 ks aut značky Lada a Lada měla 17% nárůst oproti roku 2016
[21]
31. 1. 2018 v 14:28Barrichello
Tak a už je v republice i druhý X-Ray. Nechala si to dovést paní od AMC, 1,8 v plné palbě za 550 000 Kč. Pak že nikdo není ochotný dát víc jak 200 táců za Ladu, hahaha…
[22]
2. 2. 2018 v 19:23RADEK1
Ha ha ha tos nám to nandal. Argumentovat tady jedním případem, kdy si nějaká slaboduchá osoba koupí ladu za 1/2 Mega.
Ty auta jsou neprodejné (alespoň do doby než vznikne nějaká normální servisní a prodejní síť)
[23]
3. 2. 2018 v 13:26speedfred
Alero mělo 150 hp a starej 4 st automat a lítalo jak dráha.
Tak to si ku.rwa pobavil.
[24]
4. 2. 2018 v 21:51Barrichello
Jistě že lítalo, ono němělo 2,5 tuny a nemělo na výšku 3 metry víš, takže to perfektně sedělo v zatáčkách a ten výkon bohatě stačil.
Narozdíl od evropských zdechlotin co maj pomalu 2 tuny i se 4válcem a výšku jako suv :o)))
[25]
4. 2. 2018 v 21:53Barrichello
Auta sou neprodejná a v ČR už se prodalo 6 lad za 300+ a nebyly to Nivy. dobrý no. A to je to jen šedý dovoz.
[26]
6. 2. 2018 v 13:15Barrichello
Prodeje Leden 2018:
Lada – 7 ks
UAZ – 10 ks
GAZ – 4 ks
Belarus – 2 ks
Ural moto – 1 ks
[27]
6. 2. 2018 v 21:02MariAchi
Hej ty to tu mas super, Bariku: 26 komentu a z toho 13 = plna polovina tych. Nemit blog, tak si ani nepokecas 😀
[28]
7. 2. 2018 v 22:19Barrichello
Dělám osvětu ne :o))
Komentáře nejsou povoleny.