-
Český trh: Fenomén Camaro aneb muscle car který prý nemá šanci
Americká kupé sou v čr okrajová záležitost. Nikdo je nechce, sou těžká, žerou i trávu kolem cesty, neumí zatáčet a nejsou dost luxusní.
Tyto dvě věty uslyšíte vcelku velmi často od většiny koho se zeptáte.
Proto možná řadu z vás překvapí, že skrze ofiko prodej se v naší malé zemičce prodalo letos už 24 ks.
Velmi slušný výsledek na auto, které kupují jen „blázni“Pro zajímovst, luxusního bavorského BMW řady 6, se ve verzi kupé i kabrio prodalo přesně o 1 ks více než Camara. Je to sice naprosto něco jiného než muscle car, ale čistě jen pro zamyšlení jaké prodejní číslo je úspěch a jaké ne.
O propadácích v podobě 1 ks Porsche Cayman, 6 ks Audi TT či 3 ks VW EOS nebudu radši mluvit.
Mnohem více zaujme to, že Camaro porazilo i slavné japonské hvězdy – slavnou Mazdu MX5 která je plakátovým snem většiny pubertáků se prodalo 13 ks, o moc lépe neskončil další sen těch co hráli NFS – Nissaan GT-R s 6 ks a 370Z s 12ks.Je tedy zajímavé, že domácí motorista dal před tolika zajímavými vozy které mají být „dokonalejší“ přednost před americkým muscle carem který umí jezdit JEN rovně.
Abych odobčil od tématu: milovníky německé dokonalosti kteří už ted kroutí hlavou dorazí to, že průběžné druhé místo za vedoucím BMW Z4 obsadil Hyundai Genesis Coupe, což je takový korejský muscle car.
Dobrej den, auto světe (song posledního kovboje) Český trh 10/2012: Grand Cherokee boduje ve třídě velkých SUV
26 Responses to Český trh: Fenomén Camaro aneb muscle car který prý nemá šanci
[1]
7. 11. 2012 v 13:39Bud
Jsou to krásná auta. Navíc jsem si jedno nedávno u nás ve městě vyfotil, byl opravdu nádherné v bílé barvě. Navíc jsem tento rok viděl na toto auto velmi dobré recenze i testy. Možná i v televizi. To taky může pomoct.
[2]
7. 11. 2012 v 13:44Emel
BMW totiž konkuruje samo sobě. Většina zájemců o kupé od BMW směřuje k trojce, jen menší část skončí s jedničkou, Z4 nebo 6. A totéž je u Audi, spíš než TT se prodává kupátko A5.
Pokud bys chtěl Camaro s něčím porovnávat, pak podle mě má mnohem blíž právě k BMW 3 kupé nebo Audi A5 než k pravověrným sportovním autům typu MX-5 nebo snad dokonce GT-R. A srovnání s prodejními čísly A5 dává očekávanou perspektivu….
[3]
7. 11. 2012 v 13:54Emel
…ale jinak nic proti Camaru, za ty peníze je to zajímavá alternativa, pokud nutně nepotřebuješ najezdit spoustu kilometrů tak zajímavější než nějaký hothatch.
[4]
7. 11. 2012 v 13:55Barrichello
Z4 je úplně neprodávanjší z BMW
Trojky Cabrio je prodalo 34 ks, to zas není tolik.
Žádné BMW 3 kupé v tabulce SDA neexistuje, takže fakt netuším :o))
A Z4 ani 1ková řada fakt s Camarem porovnávat nejde a to ani omylem.
A5 38 ks.
To pořád není takový rozdíl, že.
Navíc osobně A5 kupé teda za konkurenci Camara nepovažuju. nevidím na tom žádný společný znaky krom toho že je to taky kupé.
[5]
7. 11. 2012 v 14:03Emel
BMW 3 kupé v tabulce neexistuje, ale prodává se. Mimochodem, odkud čerpáš data? Já vidím, že se letos prodalo 132 A5, ale zahrnuje to i Sportback.
Jaké společné znaky bys chtěl? A5 i Camaro je spíše GT než skutečně sportovní náčiní, tj. auto pro rychlou a stylovou jízdu se silným motorem, ale bez závodnických ambicí. Skutečné sportovní auto je Corvette.
[6]
7. 11. 2012 v 14:06Emel
A jen tak mimochodem… i 38 a 24 je rozdíl 58%, když už jsme u těch čísel.
[7]
7. 11. 2012 v 14:11Barrichello
Data čerpám od SDA. Tříděnní dle kategorií.
Společný znaky třeba to že Camaro je vleký motor a hodně síly za málo peněz a audi spíš snaha o luxus za hodně peněz. Což si evidentně odporuje.
Spolešný znaky s Camarem má tak možná to Genesis Coupe
Mimochodem tohle si četl? http://www.*/predstaveni/ford-mustang-shelby-gt500-tohle-se-muselo-stat-aby-jezdil-320-km-h/
[8]
7. 11. 2012 v 14:22Emel
Že je Audi lépe provedené a dražší je věc jiná, ale pojetí auta je podobné. Pokud bys chtěl Camaro srovnávat jen s jinými muscle cars, pak ho tedy můžeš vyhlásit za vítěze, protože levná auta s V8 vlastně nikdo jiný nenabízí. Audi je ovšem Quattro, tak možná je lepší to srovnání s BMW 3 kupé. Nebo se zeptám jinak – s jakým autem bys srovnával Camaro ty?
Mustang mě moc nebere, podobně jako Camaro… v Shelby jsem tedy neseděl, ale běžný Mustang opravdu umí jezdit spíš jen rovně. Já mám ve sportovních amerikách celkem jasno, Corvette je po všech stránkách schopné auto. Až bude někde možnost sednout do nového Viperu, tak neodmítnu, ale nečekám, že by se na tom něco změnilo.
[9]
7. 11. 2012 v 15:40Dinar
Zkus se živit čerpáním grantů, to by ti mělo jít, tam grantuchtivý takyvědec vytvoří hypotézu jako otázku, kterou sice vyřkne, která ovšem v reálu neexistuje. Bezvadně se pak dělá výzkum a tvoří odpovědi na otázky, které nikdo nepoložil, třeba proto, že nedávají smysl. Podobně jako prohlášení, „Fenomén camaro aneb muscle car, který prý nemá šanci.“ Zkoušel ses ptát jak to vidí prodejci toho auta? Například, proč se začalo camaro oficiálně dovážet? Pokud to bylo proto, že si všichni mysleli, že nemá šanci, pak by byl importér blázen, a to nejspíš nebude… jinými slovy nikdo si nic takového nemyslel. Prostě jim bylo, jako každému, kdo se trochu orientuje jasné, že velké kupé s osmiválcem za milion by právě celkem slušnou šanci mít mělo. Proto ho začali dovážet, a také jejich předpoklad úspěchu se celkem naplňuje. Možná zkus svůj blogerský talent zaměřit méně legračním způsobem, máváš tu vlajkou s hvězdami a pruhy jako nějaký protipól Kolumba, jenže sis nevšiml, že nad dveřmi už nějaký pátek nevisí nápis „američanům nenaléváme“. 😉
P.S. A čekám na nějaký článek, kde se bude pro změnu mávat Union Jackem, už pár měsíců tu všichni čteme, jak Barik objevil Jaguara.
[10]
7. 11. 2012 v 15:55Barrichello
To že Camaro nemá šanci tvrdili nejmenovaní diskutéři zde na auto.cz a nejen zde :o))
Naopak já tvrdím že by měl šanci i Mustang prodávat se tu ofiko, protože když jich jediný dovozce do čr prodá za rok 10, tak kolik se jich mohlo prodat celkově? Kdo ví, ale možná zajímavé číslo.
Jaguara sem objevil už hodně dávno.
[11]
7. 11. 2012 v 16:59Mr.Murphy
mě fascinuje, že na základě pár dětských výkřiků na ACZ jsi schopný rovnou psát, že „se tvrdilo, že ho nikdo nebude chtít atd.“…. Přitom už při pohledu na parametry a cenu toho auta bylo jasné, že své kupce si to najde…. Ostatně jako GC…. Paradoxně možná Camaro i GC hrají každý ve své třídě na stejné struny….
Mimochodem, zkus napsat blog o Freemontu…. ten se taky prodává výborně a opravdu množí psali, že nemá šanci… (možná i ty sám….?) 😉
[12]
7. 11. 2012 v 18:42Dinar
[10] Ale prd, tys jen teď zaregistoval, že se camaro prodává, tak se tu předvádíš v roli proroka. Podobně s tím mustangem, debaty na téma mustang v Evropě se vedou od příchodu akt. generace, i na auto.cz jich pamatuju x a zcela jistě nebyly vedeny v duchu, „nemá šanci“, naopak mnoho mladších se v nich např. dozvědělo o Bullitově případu, originálních 60 sekundách apod. Říkám to jen proto, abys tu za pár měsíců, až začne Ford mustanga oficiálně v Evropě prodávat, zas nepředváděl nějaká svá „proroctví“. Spíš mě udivuje, že tohle nevíš.
[13]
7. 11. 2012 v 18:53Mig_35
Včera jsem si jedno Camaro vystavené v brněnském Špalíčku prohlížel, šel jsem na Skyfall a měl jsem půl hodiny času. Ten film byl mimochodem fantastický. Nevím, jak to jezdí, ale čistě podle hodnot je to trochu zklamání, němčouři prostě dokážou z šestilitrového motoru dostat o sto-stopadesát koní víc. A celkově to auto nepůsobí důvěryhodně, i když škaredé určitě není.
[14]
7. 11. 2012 v 19:28Emel
Mig35: no, ale objem není všechno. Pokud se podíváš na motor třeba z Corvetty, tak je poměrně lehký a kompaktní…
[15]
7. 11. 2012 v 21:54Barrichello
ono se to Camaro nedělá v jedný výkonový verzi že.
Komu nestačí základ, koupí si ZL1 s výkonem 580 HP.
To už by většině myslím stačit mohlo :o))
[16]
8. 11. 2012 v 00:38Barrichello
Dinar: no taky tyhle tebou zminované debaty sem skutečně nikde nečetl. A pokud někdo nezná filmy jako Bullitův případ, 60 sekund nebo další s podobnou tématikou typu Convoy, Vanishing Point, Duel atd tak to musí být hodně mladý. Ale to sme trochu odbočili od tématu.
[17]
8. 11. 2012 v 09:15Mig_35
Tak ale ZL1 je s kompresorem, ne?
[18]
8. 11. 2012 v 09:46Barrichello
A to nečemu vadí?
[19]
8. 11. 2012 v 10:39Dinar
[16] Já jsem nikam neodbočoval, mluvím pořád o mustangu, Vanishing point nebo Duel nemají s mustangem společného nic.
Nějak jsi vynechal reakci na oficiální dovoz mustanga do Evropy. Můžu to tedy chápat tak, že tu na jaře nebude viset na blogu článek, „Fenomén Mustang aneb jak jsem předpovídal tažení mustangu Evropou“ – váš Barrichello?
Díky. 😉
[20]
8. 11. 2012 v 10:54Ingister2
Akože porovnávať Camaro a GT-R je kompletne mimio mísu, ale toto u Teba neprekvapí…
Ja furt nechápem, čo riešiš,,, proste sa našlo skoro 30 audiofilov, lebo priznajme si akustickýb zážitok je u amaerického mescle car jednoznačne to najlepšie na celom aute…
A ? Malk by si byť rád, ale Ty furt len pluješ dookola a dokazuješ ako si hlúpy… Už stačí, už to všetci vedia…
[21]
8. 11. 2012 v 13:11Barrichello
Dinar: Já sem už před x lety tvrdil že pokud by jisté modely měly ofiiciální zastoupení, prodávaly by se tu slušně. Mustang nevyjímaje
Pamatuješ když se tu prodával ofiko Ford Explorer? Taky celkem úspěšná mise, prodalo se jich tu dost.
Samozřejmě individuální dovoz nikdy neuspokojí všechny potenciální zájemce a nemůže plně suplovat oficiální autorizovaný prodej.
I když jednotlivé modely i přes nefoiko prodej měly jisté súpěchy, ale nejde získat přesná čísla.
A Vanishing Point je zas kultovní pro fnaoušky Challengeru, taky muscle car vdle Camara a Mustangu. Tak to bylo myšleno. Když už se tu řeší dva, tak i třetí do party.
[22]
8. 11. 2012 v 13:13Barrichello
Ingister2: bylo by zajímavý vzít GT-R a ZL1 na okruh a zjitit jak moc by Camaro ZL1 bylo horší v rukou třeba takového Stiga.
Opravdu by mě to zajímalo.
[23]
8. 11. 2012 v 13:43Emel
Barichello: GT-R a ZL-1? Na Ringu je rozdíl asi 17s. Tady je třeba srovnávací test na běžném okruhu – GT-R „nadělí“ ZL-1 asi 3s na kolo (délka kola cca. 1:40):
http://www.roadandtrack.com/tests/comparison/2012-chevrolet-camaro-zl1-vs.-2013-nissan-gt-r-premium/plotting_the_zl1_vs_gt-r_performance_on_the_inde_motorsports_race_track_-e2-80-93_roadandtrack.com_page_5
[24]
8. 11. 2012 v 13:49temizlik ürünleri
my first car 🙂
[25]
8. 11. 2012 v 21:26Mig_35
Nevadí to ničemu, kompresor je ještě celkem v pohodě…
[26]
9. 11. 2012 v 10:04Barrichello
Taky si myslím. Kompresor charakteru toho auta nijak neuškodí.
Komentáře nejsou povoleny.