-
Gordini
Značka Gordini. Pro někoho legenda z let minulých… Já se tu, ale dnes nebudu rozplývat nad někdejší slávou těchto modrých vozů… Gordini modely jsou postaveny na základech modelů Renault. Současné Gordini mají základ v modelech Clio a Twingo. Důležitá otázka. Je Gordini skutečně třeba? Odpověď není vždy jednoznačná…
Renault má ve svém portfoliu sportovní divizi Renaultsport. Ta má na svědomí skvělé vozy Twingo RS, Mégane RS a Clio RS. Tyhle auta patří na špičku své kategorie. A v tu chvíli příjde Gordini. Renault sice předpovídal příchod značky již dříve, ale nejden člověk doufal, že modely téhle legendární značky, která zažil z mrtvých vstání, budou něco víc, než jen převarvené modely RS. Bohužel. Přání nebylo vyslyšeno a modely jsou jen jakýmsi přebarveným Renaultsportem. Ještě dodejme s modrými prvky v interieru. A taky vyšší cenou oproti modelům Renaultsport. Jenomže to byl i skvělý markentingový tah. Jak tu můžeme na Gordini a Renault nadávat, za uniformitu modelů Gordini a podobnost s modelům RS, tak jim nemůžeme jedno upřít. Zřejmě to je skvělý marketingový tah. Proč? Protože, lidi budou na slavnou zančku letět. Jméno prostě dělá svoje… A navíc, kdyby nebyl, Renault by takový projekt nepustil ani do světa. Bohužel je to tedy jediné superlativum na jinak pošramocené pověsti Gordini(ač mají modely skvělé jízdní vlastnosti). Od této značky se při jejím comebacku čekalo prostě trochu víc… Bohužel to víc nepřišlo.
Auta
- Červen 20112 Posts
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20112 Posts
- Březen 20112 Posts
- Únor 20113 Posts
- Leden 20112 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20102 Posts
- Říjen 20101 Příspěvek
- Září 20102 Posts
- Srpen 20103 Posts
- Červenec 20101 Příspěvek
- Červen 20101 Příspěvek
- Květen 20101 Příspěvek
- Duben 20101 Příspěvek
- Březen 20103 Posts
- Únor 20105 Posts
9 Responses to Gordini
[1]
15 března, 2010 v 9:54 amStillborn
Musím říct, že to bohužel vidím stejně. Je to škoda…
[2]
15 března, 2010 v 3:16 pmEmel
No ano, mohlo přijít i něco navíc.. stačilo by přidat motoru nějakých 5-10 koní, aby to na papíře dobře vypadalo. Ale třeba si to Renault schovává pro další, z mého pohledu ještě slavnější jméno – Alpine. Mohlo by to být tak, že Gordini se bude orientovat na šlechtění interiéru a Alpine na šlechtění jízdních výkonů.
A nebo to Renault všechno zavře a soustředí se na Fluence v základu 😉
[3]
15 března, 2010 v 3:18 pmAmerika
[2] Emel
Taky možnost:-) Ale doufám, že Alpine přinese něco nového, myslím nový lepší motor… Smozřejmě vykonnější…
[4]
15 března, 2010 v 3:42 pmEmel
Amerika: no, ono Renault nemá moc kde brát… nebo z druhé strany, současné motory ve verzi RS jsou velmi dobré a Renault žádné lepší nemá. Samozřejmě je tu varianta jít do turba… to by mi ale lépe sedělo ke Gordini.
[5]
15 března, 2010 v 3:50 pmAmerika
[4] Emel
Pravda, motory Renault RS jsou velmi dobré… A nevím, jestli by jim turbo pokohlo…
[6]
15 března, 2010 v 3:56 pmEmel
Amerika: Renault jistě nebude stavět úplně nový motor jen proto, aby ho dal do okrajového modelu Alpine. Maximálně tak ještě by mohl vzít 1.4TCe a trošku si s ním pohrát… pokud by skončili někde kolem 180hp, mohlo by to být zajímavé, třeba jako alternativa k současným atmo a přímá konkurence pro Polo GTI.
[7]
15 března, 2010 v 4:01 pmAmerika
Emel: Zajímavé by to bylo to jo…
Když už jsme se tak nezjištně dostali ke koncernu co říkáš na Fabii RS?
[8]
15 března, 2010 v 4:07 pmEmel
Amerika: pokud tedy zůstaneme v rámci koncernu, tak Polo GTI má modernější podvozkovou platformu a je i hezčí. Vevnitř se mi asi víc líbí Škoda, ale to nestačí.
Jinak je to ale docela povedené autíčko..
[9]
15 března, 2010 v 4:08 pmAmerika
Emel: Tak to sdílíme stejný názor… 🙂 Zajímavé…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.