-
Lancia-Chrysler, Fiat a spol.
Podnětem k napsání těchto řádků mi byly záplavy novinek od Lancie na hlavní stránce ACZ. Tolik přeznačkovaných Chryslerů jsem ještě neviděl….. 😀 Ale vážně. Četl jsem si diskuze pod některými z těchto novinek. Pojďme si ještě jedou připomenou o které novinky se jedná: Lancia Thema (Chrysler 300) , Lancia Grand Voyager (Chrysler Grand Voyager), Lancia Flavia (Chrysler 200) a v neposlední řadě také facelift Delty, který je až nápadně podobný Chrysleru Delat představenému loni….. K tomu všemu si ještě přidejte Fiat Freemont…..
Je tohle od Fiatu dobrý marketing? Shrňme si fakta. Lancia již několik let kolísá nad propastí zániku a kdyby ji Fiat stále nepodával ochrannou ruku, asi už by dopadla jako Hummer a spol. Portfolio značky čítá v součastnosti modely Delta, Ypsilon, Mussa a Phedra. Delta zůstala daleko za očekáváním. Mussa, která je jen přeznačkovaná Idea od Fiatu se nikdy neprodávala ve vyskokých číslech což se dá říct i o Phedře. Vše zachraňovala malá „Ypsilonka“. Je to auto, které je přesně pro velkoměsta: Malé, obratné, stylové, ale také drahé…. Přesto se prodávalo ze všech nejlíp.
Potom v roce 2009 převzal Fiat po krizi Chrysler. V tu chvíli se začaly objevovat různé fotomontáže Fiatů, Alf, Lancii s maskami Jeepu, Chrysleru či Dodge. Ještě v roce 2010 se začala rýsovat strategie, že Lancie a další značky budou jen přeznačkované Chryslery a Dodge. Jediný kdo si z Amerického tria zachová svou tvář je Jeep. Ten jediný také v Evropě zůstane pod „vlastní“ značkou. Ale zpět k Lancii. Včera se zde objevily první fotky nových Lancii pro Ženevu. Pokud jste si dobře prohlíželi fotky, tak taková Lancia Grand Voyager je jen špatně udělaná fotka z photoshopu. Např. Tam kde jsou posuvné dveře chybějí kolejnice atd. To samo Flavia Thema. Krom Fiatu Freemont ani jeden model nebyl představen v celé svojí kráse!!! Vše je jen (ne)zdařilá práce photoshopu. No to je jedno. V diskuzích se začali množit debaty, jestli Lancia neztratila svoji jedinečnost. Ona nějakou měla? Opravdu? Přeznačkované Fiaty, to je výkon! Poslední Lancia, která za něco stála byla limuzína Thesis. No a já za sebe musím říct, že se mi ty Ameriky hodně líbí. Chrysler 300 vypadá úžasně. 200 taky, ale používá zastarlou techniku. Grand Voyager je taky pěkný. Nejhůře je na tom Lancia Delta po faceliftu. Implantovat tu Americkou masku na Deltu byl zločin!
Marketing to může být dobrý za několika předpokladů:
1) Musí nasadit dobrou cenu
2) Musí vylepšit interier
3) Musí udělat dobrou reklamu aby o autech lidé věděli
4) Auta musejí být kvalitně postavená 😀
Pokud tohle Fiat splní, mohl by mít cestu k úspaěchu otevřenou. Já osobně zatím Lancio-Chryslery nebudu nějak hodnotit. Počkám si na osobní kontakt v Ženevě, protože vyumělkované fotky z photoshopu umí udělat každý. To je k otázce Lancie.
Teď ještě k Freemontu. Přeznačkovaný Dodge Journey se povedl. Fiat do něho implantoval dobrý interier a Fiat, znám svou cenovou politikou, mohl by nasadit příznivé ceny. Pokud ne, zavře si k zákazníkům cestu…. Líbí se mi motor 3.6 V6 a pohon 4×4.
To je můj pohled na otázku Fiat, Lancie a Chrysleru. Navíc podobný systém, i když v trochu jiném podání používá VW. Vždyť přece Ibiza není nic jiného než předělané Polo a Exe není nic jiného než předělaná předchozí A4….. A Alhambra-Sharan?…..
Renault – třetí pokus Koncern VW vs. ostatní Část druhá – Polo vs. Fiesta
One Response to Lancia-Chrysler, Fiat a spol.
[1]
15 února, 2011 v 10:38 pmvrkuboy
Mě osobně se nové Chryslery líbí, ale proč proboha bych měl jít do showroomu Fiat o kterém ani nevím jestli v mém okolí je a chtít přeznačkovaný Chrysler? Fiat je pro mě výrobcem perfektních mini aut, ale značka jako taková má nulovou prestiž. Ač je tedy možná v U.S.A. Chrysler možná vnímaný jako výrobce mainstreamových vozů (nevím, hádám) pro mě jako evropana má jistý punc atraktivity. Jak říkám nové Chryslery jsou po vzhledové stránce povdená auto, ale nevidí jediný relevantní důvod proč ho chtít s logem Fiat nebo Lancia.
Lancia měla obrovský prodejní potenciál! Kolik z nás tu před dvaceti roky toužilo po Deltě a kolik z nás sní o Deltě dnes? Lancia byl pojem ve světě motorsportu stejně jako Abarth který se ovšem nesnaží dělat co neumí. Strýček Deltu měl sice civilní verze, žádné háefko, žádná čtyři kulatá světla, ale všude kam přijel budil pozornost a záje okolí. O tom si dnešní Lancia může nechat zdát. Současná Delta vzbudí zájem okolí jedině na sjezdu malířů abstraktních obrazů.
Bravo Chrysler! S Lancií se loučit nehodlám protože byla pochována pěkných pár let zpátky.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.