• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > avantime.blog.auto.cz  > GLOBALIZACE – v souladu s designem.

  • GLOBALIZACE – v souladu s designem.

    Články pro Car Design Café Club Publikováno: 15. 2. 2009

    Tento článek jsem již publikoval na stránkách Ing. Vlastimila Habarty a designera Pavla Huška – www.cardesignclub.7x.cz

    …

    Jedním z hlavních faktorů, které negativně ovlivňují design a celkový styl automobilů, je globalizace. Tím mám na mysli hlavně úzké kooperace výrobců při vývoji automobilů, což je sice velmi výhodný a výnosný tah, ale po stránce osobitosti to ne vždy dobře dopadne. Za poslední léta je to hlavně spolupráce koncernu PSA s Mitsubishi na výrobě SUV. Jak už bylo řečeno, Francouzi ušetřili moře peněz, které by jinak investovali do vývoje zcela svébytných vozidel a Mitsubishi z toho také dokáže jistě něco dobrého vytěžit. Jestliže by se ale automobily nepovedly designově, japonskému výrobci to zase až tak vadit nebude. Těžká ujma bude spíše na straně Francouzů, u kterých jsou designové excesy velmi těžko odpustitelné…

    Dvojčata od PSA obdržela od Japonců styl zádě, kterou si ale nepatrně upravila k obrazu svému určitými prvky. Peugeot výraznější chromovanou lištou na víku zavazadelníku nad státní poznávací značkou a oba modely svou optikou světlometů. Zatímco záď nebudí dojem francouzského šarmu, přídě jsou vyvedeny zcela osobitě a přesně podle rodinných receptů každé automobilky. Osobně bych dal přednost dvojitého šípu…

    C - Crosser

     

    …

    Pro puristy a zastánce klasických hodnot byla (ještě před nedávnem) zasazena další krutá rána – Porsche Cayenne TDi. Osobně mám značku Porsche rád, pro jejich symbol nadčasového designu a osobitou auru modelů, která se prakticky od dob založení výrazně nemění a do nových designových jazyků nikdy nebylo potřeba výrazněji zasahovat. Ale zaslouží si sportovní klasik pod kapotu TDi? Nezlobte se na mě, ale spojení těchto dvou produktů se mi zdá podobné, jako kdyby se k The Rolling Stones připojil Michal David…

    V tomto případě je v sedmém nebi rozum (neboť velké SUV a turbodiesel je ideální kombinace), srdce však tiše pláče…

    Cayenne TDI

    Doufejme, že se stejným směrem nevydá král automobilového nebe – Ferrari.

    …

    O další typický příklad chytrých finančních úspor za vývoj nového modelu se postaral Seat s modelem Exeo. Do role „dárce orgánů“ se dostala předchozí generace Audi A4. Po technické stránce se jedná o dobrý nápad, neboť A4 je velmi kvalitní a za léta výroby vyzrálý automobil. Také v oblasti spolehlivosti nemám námitky. Vůz se dokázal i po letech díky svému elegantnímu designu líbit…

    Model Exeo se po stránce designu nedá srovnávat se svými soukmenovci ze stáje Seatu, ve které doposud figurují stylové modely Altea, originální Toledo a temperamentní Leon, stejně tak jako Ibiza s puncem novinky. Obzvláště za mou náklonnost k Toledu jsem byl nemalým počtem lidí zkritizován, ale já si nemohu pomoci. Sice by jistě mnozí z Vás mohli narážet na až příliš zřetelnou návaznost na Alteu, přezdívat mu „Altea s batohem“ a kritizovat jeho nepoměr, který může vyvolat přítomnost originální zádě s délkou vozu. V tomto případě vám rozumím, ale mé sympatie k modelu neutuchají. V tom je kouzlo subjektivity designu.

    Ale zpět k Exeu. Zde je pojem globalizace patrný na první pohled. Profil je zcela identický s A4, stejně tak jako stroze elegantní palubní deska s kvalitními materiály. Kdybych měl design Exea zhodnotit v kostce, vypadalo by to následovně – na profil A4 byla naroubována příď s tvaroroslovím Seatu a záď, kterou bezpečně poznají majitelé starého Seatu Cordoba. Nicméně v zadní části jsem našel jistou eleganci, nikoli však inovátorské prvky. Zkrátka další typický příklad globalizace…

    Seat Exeo

    …

    Jsem rád, že i v těžkých dobách globalizace je zde k nalezení ostrůvek, na kterém je vždy něco k nalezení. Mám tím na mysli Itálii a Francii, země špičkového designu, neutuchajících nápadů a originálních řešení…

     

RENAULT AVANTIME – nepochopená krása. Pocta Chrisi Banglovi

79 Responses to GLOBALIZACE – v souladu s designem.

  • [1]

    16. 2. 2009 v 21:49GTI

    [49] A co jako považuješ za tak designově ikonozního? Ty jedny dveře? Nebo snad ta naivní zadní světla, či snad zadní šílené okno, které pak dodalo ránu méganu 2?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    16. 2. 2009 v 21:58dCi

    [49] Klaudius: Jako Avantima beru na rozdíl od GTIho jako skutečnou vizuální ikonu, ale zase nemá cenu si vymýšlet pohádky. Interiér se na sériové auto podobá, hodně vycházel z interiéru Espace III (bohužel Avantime sériově vyjel před „karetní revolucí“ Laguny II, má tedy klíček i ten nic moc volant právě z Espace III). Křesla souhlas, bezpečnost jsem na pochybách. Nepamatuji se, že by auto prošlo EuroNCAP (pokud ano, jedině dobře), nicméně auto mělo díky absenci B-sloupku prachbídnou tuhost, což si myslím, že by udělalo své. Dveře na dvou pantech jsou sice fajn nápad, ale sami u Renaultu přiznali, že jsou nuceni pustit je do výroby spíše coby nedodělek, výsledkem je mizivý úhel jejich otevírání, což při jejich délce, nečiní nastupování komfortním, jak píšeš. Podvozek, já mám měkkost a plavnost rád, takže bez výtky.
    Každopádně Avantime je perla, rozhodně ne taková marnost, jak tu GTI prezentuje, v žádném případě. Ale je to spíše koncept, který vyjel na silnice. Zkouška toho, co na trhu ještě projde. Pro coupé-MPV v současné době holt není na trhu místo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    16. 2. 2009 v 22:23Emel

    foto Emel

    GTI: ne, ne, ne… všechno špatně, čti a uč se ;-). XM i 605 tu byli mnohem dříve a Renault jim ve vyšší střední vcelku úspěšně konkuroval modely 25 a Safrane. Ani Safrane ale nebyl nosným modelem značky, tím byla tehdy 19 a Clio, to Renault velmi dobře věděl a ví. Přesto se Renault pustil do výroby omezené série Safrane Biturbo, který s pohonem 4×4 a výkonem 200kw nabízel zajímavou alternativu k německé produkci. I tady byla hlavním důvodem image.

    Avantime vznikal paralelně s Vel Satisem až o hodně později. Zatímco Vel Satis měl být velkoprostorovým nástupcem Safranu (podobně jako Signum u Opelu), Avantime byl zcela novým modelem v portfoliu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    16. 2. 2009 v 22:29dCi

    [53] Emel: Tak Biturbo je zhmotnělý sen. 4×4, 193kW, vzduchový podvozek a vnitřek Baccara. Takový speciál tě povozí v komfortu na úrovni dnešních limuzín, natož vyšších středních. Na druhou stranu se říká, že poruchovější vůz prostě neexistuje. Ačkoliv, u snů je to fuk. Biturbo řadím na jeden ze svých pomyslných vrcholů.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    16. 2. 2009 v 22:50GTI

    [51] Jo, v tom máš pravdu, já si neuvědomil toho Vel Satise. Nic to ovšem nemění na tom, že Avantime byl neskutečnej designovej úlet. Ve všem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    16. 2. 2009 v 22:59T613

    foto T613

    jen extrémy sunou naši představivost dále a dělají z věcí futuristických věci obyčejné až se stanou nakonec věcí nudnou a zastaralou. Kolik aut, konceptů a studií mělo léta páně 1999 ostré křivky? A kolik jich má dnes …

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    16. 2. 2009 v 23:56farbnb

    rpiyahocgarovfvlmjckodnhfslpqn

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    17. 2. 2009 v 8:13Klaudius

    Avantime – úlet v dizajne, aj v technike (neber mu túto prednosť, GTI). Avantime je priekopníkom moderného dizajnu, a nič s tým nenarobíš. Proste sa ti nepáči – o.k., ale to jeho hodnotu nijak neznižuje. Degradovať čokoľvek len na základe vlastného subjektívneho pohľadu je trochu z cesty. Alebo že by oplátka za to, že tvoja obľúbená značka podobnú ikonu nemá?

    Mimochodom, keď už píšeme o dizajnových úletoch, čo vravíš napríklad na taký Ford Anglia (60.roky) – šlo o neobyčajne obľúbené a úspešné auto, napriek „uletenému“ dizajnu – alebo že by aj s jeho prispením?
    http://forum.avtoindex.com/foto/data/media/37/Ford_Anglia_1959-67_30.jpg
    http://www.classicfordmag.co.uk/resources/classicfordmag/CLF134.anglia.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    17. 2. 2009 v 10:14Culdaraztriptaco

    (49) Klaudie, díky za komentář. Vzkutku krásný popis Avantimu, který je bezpochyby klenot a jak je vidět, GTI ho nikdy neviděl živě, natož aby v něm někdy seděl, projel se v něm…nebo se mýlím, GTI?

    Tak článek o Avantimu je už hotový, jen čekám na pátek, kdy se na CDCC objeví. Tímto článkem bych rád zahájil nový, nepravidelný seriál, věnovaný právě autům, která znamenala něco víc, než ostatní, která prolomila ledy, to je však mnohdy stálo život…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    17. 2. 2009 v 10:17Culdaraztriptaco

    (51) GTI, to, co ty považuješ za „šílené“, je naprosto originální, neokoukané a futuristické zadní okno, které je na Méganu II. právě to nejlepší. Postav vedle něj usedlý Golf a při pohledu zezadu lekneš se rozdílu, jak je Mégane II. jiný. A o to jde. Ukázat světu, že se to dá dělat i jinak. Originálně. Opustit zaběhnuté, okoukané prvky…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    17. 2. 2009 v 10:23Culdaraztriptaco

    (58) Asi tak. To, že se nějaký vůz někomu nelíbí, to ještě neznamená, že nemá ikonický design a auru designové perly…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    17. 2. 2009 v 10:24AG

    Neviděl bych problém v tom,stvořit zcela odlišný originální design,který všem kolemjdoucím vyrazí dech.Problém ovšem je vytvořit originální a jedinečný design,který bude plně skloubený s funkčností a především bude lidské populaci blízký natolik,že za něj budou ochotni utratit své peníze.Nebudeme si přece nalhávat,že pokud design není podpořen prodeji,jedná se o selhání,tedy myšleno na půdě automobilového průmyslu.
    Tato „blízká setkání třetího druhu“ by se měla odehrávat na půdě umění,architektury a ne v komerčním sektoru.Tedy,pokud z nich není čerpáno pro další rozvoj,což myslím u Avantimu nenastalo.
    Globalizace je zde ve své celé kráse a pokud se z ní podaří vytěžit co nejvíce v dobrém slova smyslu,tak palec nahoru.Již nyní fungují spojení,dříve zdánlivě neslučitelná,a to ku prospěchu všech zúčastněných.Globalizaci se nebraňme,naopak snažme se ji na 120% využít.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    17. 2. 2009 v 12:23Klaudius

    AG, v tomto asi bola taká malá kliatba Avantimu – príťažlivý dizajn nebola jediná vec, ktorú ponúkal. Ponúkal oveľa viac, ako mohol bežný motorista schopný vstrebať a ochotný akceptovať. Nezameniteľný kabát skrýval podobne futuristickú a primerane drahú techniku, čo aj jeho cenu vynieslo do výšok. Neúspech Avantimu jednoznačne nemožno pripisovať dizajnu, alebo iba dizajnu. Doplatil najmä na svoju dokonalosť a exkluzivitu.

    Na druhú stranu som si istý, že vytvorenie a výrobu Avantimu Renault neľutuje, napriek tomu, že to stálo pekný balík. Avantime významne upevnil image značky ako priekopníka a predátora medzi značkami. Za to mu patrí uznanie, nie kritika, že sa nepredával. Tento model bol od začiatku uvádzaný do života ako niečo iné a exotické (dokonca ho vyrábala Matra, nie Renault samotný), a zisk (finančný) nebol nutný.

    No tak ja vplyv globalizácie v tomto prípade až tak optimisticky nevidím. Okrem toho, že jedno auto môžem kúpiť pod rôznymi značkami mi je praktický dopad akosi utajený. Čo na tom, že ten istý diel pasuje do viacerých áut? Globálne vyvíjané autá sú zatiaľ pre spotrebiteľa rovnako drahé, ako tie vyvíjané sólo, podobne je to aj s cenami náhradných dielov – naopak, motorista dopláca. Dnešní servisáci už nie sú servisáci, ani opravári – sú to meniči celkov. Odíde ti nejaké malé ložisko ? Máš smolu. Vymeníš celé čerpadlo alebo komplet kladku. Homokinetický kĺb? Zabudni, iba komplet poloos. A tak by som mohol pokračovať. Globalizácia vo vývoji áut šetrí prostriedky iba výrobcom – ty ako užívateľ z toho profit vlastne ani nemáš, na ceny, alebo iný, užívateľom merateľný faktor, to viditeľný vplyv akosi nemá. Mýlim sa?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    17. 2. 2009 v 12:36Klaudius

    dCi – interiér Avantimu sa podobal maximálne na svojho brata Espace ako píšeš, prípadne interiér Espace sa podobal tomu v Avantime. je zrejmé, že oba pochádzali z toho istého pera. Vieš o nejakom inom aute z tej doby s podobnou palubkou? Priznám sa, že v tomto smere mám isté medzery.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    17. 2. 2009 v 13:31jurajos

    (64)No on sa ten interiér podobal na Espace hlavne preto že on z Espace aj bol.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    17. 2. 2009 v 20:03Culdaraztriptaco

    (63) Taky si myslím. Avantime dokázal přinést kromě stylu, také velmi komfortní, luxusní interiér, výhled, pocit z jízdy…nelze popsat slovy…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    17. 2. 2009 v 20:05Culdaraztriptaco

    Jen malý poznatek k interiéru Avantimu – horní, černý díl je z Espacu III. avšak stylem béžové, moderní části se patrně inspiroval (tehdy budoucí) Espace V.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    18. 2. 2009 v 8:12Klaudius

    Asi to tak bude, na druhú stranu ťažko povedať, či tá palubka vznikla pôvodne pre Espace alebo pre Avantime. Espace prišiel prv, u Avantimu sa zase dá predpokladať výrazne dlhšia doba vývoja. Každopádne, Renault Avantimom, ale aj Espacom predbehol dobu a dokonale preskočil všetku konkurenciu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    18. 2. 2009 v 20:29Culdaraztriptaco

    S předběhnutím konkurence máš naprostou pravdu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    18. 2. 2009 v 20:35Avantime

    Přečetl jsem si pár příspěvků o mé ikoně Renaultu Avantime. Někomu se líbí, někomu nelíbí, ale většina lidí ho zná jen z obrázků, malinko lidí ho vidělo, a jen jeden člověk s ním jezdil. Já…
    Je mi jedno, jakej kdo má názor, ale neměla by se vynechávat fakta.

    Továrna Matra, která pro Renault model Avantime vyráběla byla živa hlavně z modelu Espace. Když Renault přesunul výrobu nového Espace do své továrny, nemohla Matra na Avantimu přežívat.
    A hlavně Avantime nebyl nikdy plánován jako velkosériový vůz, ale jako bonbónek, který si málokterá automobilka může dovolit.
    Třeba v Německu byli prodejci školeni takto: Rodinka někde na ulici vidí Renault Avantime. Auto se jim líbí, a tak zajdou k prodejci Renaultu. Tam jim prodejce vůz ukáže, ale pak je přesvědčí, že mnohem lepší a praktičtější pro ně bude model Vel Satis nebo Espace- tohle vím od tří prodejců v Německu…
    Já na Avantme stále nemůžu zapomenout, a štve mě, když ho pomlouvají lidé, kteří se v něm nikdy neměli možnost svézt. Žádné jiné auto vám nedokáže přinést tolik radosti z projížďky, žádné… Prostě žádné…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    18. 2. 2009 v 20:36švihák lázeňský

    …to jsem psal já, nějak jsem pomotal nick… 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    18. 2. 2009 v 20:37švihák lázeňský

    …napsal jsem tak dlouhý příspěvek, a on se nezobrazil. Tak na to kašlu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    20. 2. 2009 v 20:44Culdaraztriptaco

    Šviháku, ve všem naprostý souhlas 😉

    Promiň, nastaly tu menší problémy s blogem. Teď je snad vše v pořádku…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    24. 2. 2009 v 18:52Kubik

    Renault Avantime…Vůz mimo kategorie. Pro někoho ošklivý, pro někoho originální. Ovšem ve světě, kde letí bavoráky (které si jsou navíc podobné jako vejce vejci) neměl se svým nesportovním charakterem šanci.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    24. 2. 2009 v 19:01Kubik

    Globalizace je příšernost. Dokázala pohřbít nepřekonatelné tradiční automobilky Rover, MG a málem i Jaguar, z Lancie udělala „načančaný Fiat“, z Alfy Romeo jenom stín bývalé slávy a pomohla na vrchol dříve „podřadnému“ Audi, VW a BMW. Bohužel, ostatní je musejí kopírovat aby přežili. Docela nepěkný paradox.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    24. 2. 2009 v 19:13Kubik

    Mimochodem, někdo na blogu srovnával Citroën DS s Avantimem. Nedávno „bohyně“ DS zvítězila v anketě o nej designové auto století a myslím si, že pánové jako M.Gandini (Countach, Quadroporte, Stratos, Miura), Micheloti (Maserati 5000GT), P.Braq (BMW Turbo, MB W114/115), G.Giugiaro(Golf I), P.Stevens(Lotus Espirit) a spol. vědí o čem mluví.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    25. 2. 2009 v 18:40Culdaraztriptaco

    Kubiku, Avantime nebyl příliš sportovní. Bylo to luxusní, pohodlné GT, které se těžko řadí do zavedených kategoríí. S BMW máš pravdu, tam se jedná o přílišný stereotyp, prakticky jednotný designový jazyk, avšak jsou zde i odlyšnosti.

    K té skupince vybraných designérů bych si ještě dovolil přidat Patricka le Quémenta, velký talent deisngové scény.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    24. 3. 2009 v 21:39507

    70: Nemám proti tomu autu NIČ. Ale revolučný? A čím?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    24. 3. 2009 v 22:43Culdaraztriptaco

    (78) Odpovídám, i když nereaguješ na příspěvek můj, ale Švihákův.
    Avantime je hlavně o originální karosérii. Ta je skutečně revoluční. Stejně tak jako mechanismus otvírání dveří, který kdyby se doladil a propracoval, byl by skvělý a přínosný. To však není všechno…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

avantime.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20116 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Únor 20104 Posts
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Prosinec 20093 Posts
  • Listopad 20093 Posts
  • Říjen 20092 Posts
  • Září 20092 Posts
  • Srpen 20094 Posts
  • Červenec 20093 Posts
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20096 Posts
  • Únor 20094 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20083 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20085 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura