-
5 dní na HockenheimRingu
Dneska odpoledne mě čekalo příjemné překvapení, když jsem si koupil další číslo AutoTipu. Na stránce 44 naleznete srovnávací test, 2122 koní na HockenheimRingu. Jedná se o srovnání čtyř špičkových supersedanu vyšší střední třídy. A nestává se tak často, aby mohl člověk takovému testu přihlížet na vlastní oči. Ovšem mě se poštěstilo, když jsem se zúčastnil ve dnech 5.-9. srpna Formula Student Germany právě na tomto okruhu. A jaké jsou moje postřehy během těchto pěti dnů? Fotek mám opravdu mraky, jelikož se na okruhu stále něco testuje. Ať už jsou to formule různých kategorií, přes okruhová Porsche, firmu Alpine trápící své …
9 komentářů -
První studentská formule v ČR realitou!
Asi každý fanoušek sportovních vozů vždy snil, že se jednou stane pilotem formule a okusí jaké to je řídit monopost. A právě pro několik studentů Českého vysokého učení technického v Praze se tento sen stává realitou. Již za pár týdnů budou moci podrobit testům formuli splňující pravidla Formula Student/SAE, kterou si sami zkonstruovali. Co je to Formula SAE? Formula SAE je konstrukční soutěž pro studenty inženýrských škol. Vznikla v USA v roce 1981. Od roku 1998 existuje její evropská odnož, Formula Student. Obě soutěže mají stejný cíl a prakticky stejná pravidla. Každý rok se v rámci Formula Student/SAE pořádá 8 …
6 komentářů
-
Mercedes-Benz E – první neoficiální foto
Mercedes-Benz E – první neoficiální foto Na internetu se mi náhodou podařilo objevit neoficiální foto nové třídy E od M-B. Jeho tvary se hodně přibližují skicám, které se celkem pravidelně objevovali v AutoBildu. Vůz nese designové prvky, které se objevily na novém C či faceliftu SL. Interiér prošel výraznou změnou a svými hranami připomíná staré dobré mercedesy z 80. let. Zajímavý detail, klasické hodiny s ručičkami jsou stále součástí združených ukazatelů ;-).
126 komentářů -
Hybridní automobily 3 – Jak funguje Toyota Prius
Jak funguje Toyota Prius V dnešním článku spojíme teorii s praxí a povíme si něco o fungování asi dnes nejznámějšího hybridu Toyoty Prius. Jak už bylo řečeno, jedná se o kombinovaný hybrid. Klíčovým členem celého systému je dělič výkonu. Pro začátek si je dobré uvědomit několik věcí: – vůz nemá klasickou převodovku ( manuální či automatickou) – vůz není vybaven ani spojkou či hydrodynamickým měničem (spalovací motor je pevně spojen s poháněnými koly přes jeden převodový poměr!! ) – motor nemá startér, jeho funkci zastupuje jeden z motor-generátorů (Prius má dva) – motor nemá alternátor, elektrická energie pro spotřebiče na …
28 komentářů -
Hybridní automobily 2
Druhým článkem o hybridních automobilech se pokusím objasnit jejich rozdělení. Dle… Struktury pohonu se můžete setkat se třemi systémy -sériový -paralelní -kombinovaný (s děličem výkonu) Sériový hybrid Sériový hybridní pohon se v mnohém podobá vozu s čistě elektrickým pohonem. Spalovací motor pohání generátor, není tedy přímo spojen s poháněnými koly. Generátor má dvě funkce, buď slouží k dobíjení baterií nebo dodává energii pro elektromotor pohánějící kola vozu. Při požadavku maximálního výkonu, je potřebná energie dodána jak z baterií, tak z generátoru. Převodovka není potřeba, elektromotor je účinnější v širším rozsahu otáček než-li spalovací motor. Elektromotorů může být ve voze několik, …
21 komentářů