-
Francouzská šelma (+ 2 videa )
Tak se mi konečně podařilo dopsat článek o úspěšném francouzském modelu z počátku devadesátých let, který se jako jeden z mála prodával i v USA nebo Austrálii. Text se týká jeho vrcholné motorizace. Ta byla k dostání v posledních dvou letech jeho výroby. Čerpal jsem pouze z oficiálních materiálů vydaných automobilkou, případně z dobových časopisů. Chtěl jsem ještě přidat nějaké postřehy z novinářských testů, jeho klady a zápory, ale už nezbylo místo. Blogy jsou omezeni 20tis znaky. Můžu je doplnit třeba v diskuzi. Nezbývá než popřát příjemné čtení.
Zcela nové video (přidáno 17.1.07). Ukazuje vývoj závodního speciálu 405 T16, testování i samotný závod jak na Dakaru, tak v Coloradu.
Malá ochutnávka v podobě videa: Akcelerace sériové 405 T16 na 5° z 150 na 225km/h
/p>
PEUGEOT 405 T16 – s příchutí Dakaru
15 Responses to Francouzská šelma (+ 2 videa )
[1]
15. 12. 2006 v 1:57Humbert
Ahoj, zkus to napsat na pokracovani 🙂 do blogu.
[2]
15. 12. 2006 v 10:55BaracudaJ
Humbert: máš to tam 🙂 viz PEUGEOT 405 T16.
[3]
12. 1. 2007 v 22:57BaracudaJ
:yes:
[4]
17. 1. 2007 v 17:00BaracudaJ
Aktualizoval jsem článek a přidal další video.
[5]
17. 1. 2007 v 17:38vladi
Je to delo, existujú vôbec u nás/vás nejaké exempláry cestnej verzie? Koľko sa ich vyrobilo?
[6]
17. 1. 2007 v 20:52BaracudaJ
vladi: V Čechách jich jezdí několik (vím o 4ks-je jich určitě víc), občas jsou i na prodej. Ale spíš bych jí koupil v zahraničí-potřebuje péči a kvalitní servis. Co se mi podařilo zjistit, tak se 405 T16 vyrobilo okolo 1000 ks. Asi 380 jich zůstalo ve Francii, 550 ks šlo na vývoz. A pár jich bylo jako policejní verze.
[7]
17. 1. 2007 v 21:26BaracudaJ
vladi: Pokud máš zájem o 405 T16, tak ve Francii je jich k prodeji mraky. Ale stále si drží cenu-prostě vzácnej kousek. Stojí i okolo 10tis Euro. Tady je odkaz http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/annonces-auto?openform&start=16&count=15&cat=VENTE%20VEHICULE%24PEUGEOT%24405%20T16
[8]
17. 1. 2007 v 21:56Alessio
No, a není pěkné, že si dnes můžeme koupit luxusní limuzínu s ještě možná lepšímy parametry pružného zrychlení? pokrok je skvělá věc!
[9]
17. 1. 2007 v 23:52BaracudaJ
Alessio: Pokud budu brát střední třídu, tak není mnoho aut, jejichž motory disponují 320Nm od 2400min-1. Je to tím, že většinou nemají přeplňované motory. Snad jen Saab má dodnes obdobné motory.
[10]
29. 1. 2007 v 22:39Jindra
Pánové, podívejte se mi na netu, pokud máte nějaké kontakty, po bourané t16. Předek musí být ok. Jinak zadek může být ko.Děkuji
[11]
30. 1. 2007 v 17:00BaracudaJ
Jindra : Sháníš motor? Tak to kup celou káru :-).
[12]
31. 1. 2007 v 6:29Jindra
máš dobrý tip? Vím o T16 bez motoru s cz dokladama. Tak jsem si říkal že koupím nějakou havárku na zadek a motor přehodím. Ale pokud víš o dobré nabídce, tak dej info. Dík
[13]
23. 2. 2007 v 18:03BaracudaJ
Ne Jindro, o žádné T16 nevím. Zkus sledovat net, občas se tam něco objeví. Hlavně, aby ti to potom dobře zbouchly. hlavně elektriku. Sice bys ušetřil, ale mohli by s tím být problémy. Přece jen málokdo to auto zná, jak veřejnost, tak i v servisech. Oficiálně se sem nedováželo.
[14]
1. 6. 2007 v 18:27Mates
Verim, ze sehnat se to da, ale ty problemy by mohly byt dost drsne, hlavne s dily.
[15]
9. 10. 2007 v 15:05Denyyy
Zdravim,mám Peugeota 306 2litra (1998ccm-89kw)pouze osmi-ventil
jezdí to pěkně je to rychlý,když na to moc nešlapu a když jedu do tý 90-tky tak si vezme 6-6,5l,jenže chci změnu a chtěl bych právě sehnat do tohoto autíka motor s T16 jedno asi ze 405 nebo 205.Nevíte o něčem prosím????Nebo nějaké strance,kde by byly na prodej náhradní díly a tenhle již už zminovaný motor a třeba s převodovkou.
Díky a s pozdravem Rybišár
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.