-
PEUGEOT 306 S16 – GTI na mušce
PEUGEOT 306 S16 (1994-2001) – GTI na mušce

Létající verze 306 Rallye

Asi každému se vybaví při spojení zkratky GTI se značkou Peugeot právě model 205 GTI. Málokdo však vzpomene na 306 S16, vůz , který čerpal z jeho kvalit, posunul je však zase o kus dále. Jedná se o jeden z nejlepších hot hatch 90. let.
Historie

Tváří v tvář – setkání generací
Předem bych chtěl vnést trochu přehlednosti do označení tohoto rváče. Někde se můžete dočíst S16, jinde zase GTI-6 či dokonce Rallye. Tyto přídomky se lišili podle trhu nebo různých speciálních edic, které se během výroby objevily.

V roce 1994 vyjel typ S16 s dvoulitrovým motorem o výkonu 155 koní, který převzal z modelu 405 Mi16. V letech 1995-96 byl motor upraven a výkon klesl na 150 k (zřejmě z důvodu splnění emisí). Zásadní změnou prošla technika v následujícím roce. Motor byl razantněji přepracován, horkou novinkou byla 6° převodovka. Dnes vcelku běžná věc, ale v té době a cenové kategorii opravdová rarita. Odtud také pochází označení GTI-6. Pro opravdové fajnšmekry je tu verze Rallye s hmotností nižší o 40 kg a ještě ultimativnějším podvozkem. Hmotnost byla ušetřena absencí komfortní výbavy, jeho cena však oproti běžné S16 neúměrně povyskočila a tak se stává na trhu ojetin opravdovou vzácností.

Karoserie
Klasický třídveřový hatchback. Od běžných verzí se vrcholná lišila jen drobnostmi jako přepracovaný přední nárazník s mlhovkami (GTI má velké kulaté) stejně jako zadní nárazník, spolu s prahy v barvě karoserie. Přibyla vetší 15-cti palcová kola s pneu 195/55. Dále jen detaily jako jiné víčko nádrže, oválná koncovka výfuku či označení modelu na zádi a boku. Pro vůz byla typická spíše čistota a nenápadnost. O tom svědčí i slušná aerodynamika s koeficientem čelního odporu Cx = 0,33. Jako u ostatních peugeotů není výjimkou dobrá antikorozní ochrana.


V interiéru nalezneme výrazněji anatomicky tvarovaná sedadla, u verze GTI sériově v kombinaci kůže/alcantra.Tříramenný volant potažený kůží, středový panel dostal stříbrný dekor a řadící páka hliníkovou hlavici. Vše ostatní bylo jako u jiných vrcholně vybavených verzí. Výbava byla dostatečně široká počínaje palubním počítačem, elektrickým ovládáním oken, zrcátek či střešního okna. Dále klimatizace nebo rádio s měničem na 6 CD. Z bezpečností výbavy sluší zmínit 4 airbagy, pásy s předepínači a omezovači tlaku, ABS. Karoserie už měla naprogramované deformační zóny.
.



Technika
Motor, převodovka
O pohon se staral vodou chlazený čtyřdobý řadový čtyřválec se zdvihovým objemem 1998 cm3. Rozvod DOHC se čtyřmi ventily na válec, vačkové hřídele poháněné ozubeným řemenem. Blok motoru litinový, hlava z hliníkové slitiny. Elektronicky řízené vícebodové vstřikování. U prvních verzí S16 nesl motor označením XU10J4L/Z, kdy zapalování zajišťovala jednotka Motronic MP3.2. Dával výkon 111/155 (kW/koní) v 6500 min-1 a 193 Nm při 3500min-1. Vás však mnohem více zajímá výkonnější varianta XU10J4RS/L3 s jednotkou Magnetti Marelli 1AP se 122/167 (kW/koní) v 6500 min-1 a 193 Nm při 5500min-1. Kompresní poměr byl 10,4:1, maximální otáčky na slušných 7300mi-1.

Motor je příjemně pružný a zatahuje už od nejnižších otáček. Pokud z něho chcete dostat maximum musíte ho točit a točit, navíc má motor pod plynem nádherně chraplavý zvuk. Druhý dech chytá v pěti tisících kdy vrcholí maximum točivého momentu a maximální výkon ze sebe ždímá těsně pod sedmi tisíci. K plnému využití jeho potenciálu slouží hodně nakrátko poskládaná 6° převodovka. Při přeřazení neklesají otáčky o víc jak 700 min-1, a tak při rychlé jízdě máte vždy dostatek výkonu. Převodovka byla vyvinuta závodním oddělením Peugeotu, je tedy dostatečně přesná a trvanlivá. Všemu sekunduje tuhá spojka.
Podvozek
To co dělá tenhle hothatch tak vyjmečným je jeho podvozek. Sice klasické konstrukce, tedy přední kola na vzpěrách McPerson s pérováním vinutými pružinami s integrovanými teleskopickými tlumiči plus příčný zkrutný stabilizátor. Vzadu kliková náprava s torzní příčkou. Zajímavostí však byl způsob uložení této nápravy – kdy elasto-kinematické vedení kol vyvolávalo v zatáčce samořiditelný efekt. V praxi to znamená, že zadní náprava se o několik stupňů natočí, čímž zmenší poloměr otáčení, vůz se pak chová velice obratně. I přesto, že má pohon předních kol, což mu teoreticky zajišťuje nedotáčivost, v krizových situacích lze správným dávkováním plynu zajistit vybočení zádě. To pomůže hlavně v příliš utažených zatáčkách.


——————————————————————————————————
O jízdních kvalitách francouzského divocha svědčí ocenění v britské anketě What car? v roce 2000, tedy 4 roky po jeho uvedení. Postavit se mohl i mnohem novějším vozům jako Clio 172 nebo Civic Type-R.

Brzdy
Samozřejmostí jsou na všech kolech kotoučové brzdy s plovoucími třmeny. V předu duté ventilované o průměru 283 mm, vzadu plné 247 mm . Standardně dodávané ABS Bendix.

Rozměry a hmotnost
Délka 4030, šířka 1695, výška 1365. Rozchod kol v předu 1464, vzadu 1439. Pohotovostní hmotnost 1160 kg, užitečná 510kg. Rozvor náprav 2580. Rozložení hmotnosti 63% vpředu a 37% vzadu. Poměr váha/výkon je 6,95kg/koně.
Jízdní výkony:

zdvihový objem [cm3] 1998 výkon [kW/k] 122/167 točivý moment [Nm] 193 maximální rychlost [km/h] 220 0-100km/h [s] 8,5 400m s pevným stratem [s] 16,1 1000m s pevným stratem [s] 29,8 Poměr váha/výkon. [kg/k] 6,95
Renault Megane 2009: Renault tlačí na pilu! Bugatti Veyron – první vůz v Česku
















53 Responses to PEUGEOT 306 S16 – GTI na mušce
[1]
28. 5. 2007 v 6:28Perun
baracudaj: Bravo! Tak vypadá v podstatě profesionální práce. Jsem Tvým vděčným čtenářem. Díky!
[2]
28. 5. 2007 v 8:20king
mozna se jedná o jeden z nejlepších hot hatch 90. let, ale co si pamatuji nemecke a britske testy, tak clio williams i s mene vykonym motorem a lepsim podvozkem bylo lepsi
[3]
28. 5. 2007 v 9:01GTI
Suoer článek, super kára.
[4]
28. 5. 2007 v 9:14Baracudaj
Perun: Díky, to jsem moc rád.
[5]
28. 5. 2007 v 9:30Baracudaj
king: Čestné místo v kruhu nej hothatch 90. let mu zcela určitě patří. Zda je nejlepší nevím. Nepodařilo se mi sehnat článek, kde by se postavilo Cliu Williams. Ale věřím, že oproti němu bude mít mnohem dospělejší chování. Na podvozek 306 S16 bych dal krk, je opravdu schopný, ve verzi Rallye až neuvěřitelný. Asi tě překvapím, ale foto bílé 306 s Type-R, je z testu, ve které byla ( právě verze Rallye) na 3 míle dlouhém okruhu o více jak sekundu rychlejší. Vzhedem k výkonům motorů 167 vs. 197, je jasné , že podvozek Peugeotu je opravdu povedený. Ale co vlastně znamená být nejlepší? Nejrychlejší? Asi ne, zvlášť v případě Clia. U hothatch se cení především zábava :-).
[6]
28. 5. 2007 v 9:32Baracudaj
GTI: Díky, o takovém voze se píše úplně samo.
[7]
28. 5. 2007 v 10:09element5
Hned po ránu jsi mi udělal radost, … díky Baracudaj.
[8]
28. 5. 2007 v 21:14Baracudaj
element5: Za málo :-).
[9]
29. 5. 2007 v 12:04Dinar
Perfektní recenze 🙂 (palec). Jako kdysivlastníka 205 GTI mě na S16 mrzí jediné, nikdy jsem se tím autem nesvezl. Nejspíš moje škoda.
[10]
29. 5. 2007 v 15:14Baracudaj
Dinar: Díky. Nevěš hlavu, stále existuje dost zachovalých kousků nedotčených tuningem :-).
[11]
29. 5. 2007 v 16:34zolike
chcem vizerat ako odbornik,tak tvrdim,ze xu10j4rs ma liatinovy blok motora…..inak super!
[12]
29. 5. 2007 v 22:40Baracudaj
zolike: Máš pravdu, změním to. Díky
[13]
30. 5. 2007 v 19:16SpeedyRam
Jedno z mála francouzských aut, které bych si i pořídil. Přesvědčivé na silnici a zároveň pořád dost nenápadné na to, aby zkazilo den nejednomu řidiči „vytuněného“ Golfa ;o)
Jinak opravdu skvělá recenze, vlastně jako vždy. Akorát by mě zajímalo, na která kola působí u tohoto auta ruční brzda. Někdo mi totiž říkal, že prý u nových Peugeotů působí na přední kola. Nevím co je na tom pravdy. Mohl by mi to někdo prosím objasnit?
P.S. nemohl by být další blog o Renaultu Safrane biturbo? Podle mě je to dost opomíjené auto a rozhodně si to nezaslouží.
[14]
31. 5. 2007 v 22:32tv
Toto sa aj mne velmi pacilo ohladom mojej 306-ky 1.8 (vid moja recenzia na moje.auto.cz):
„Přesvědčivé na silnici a zároveň pořád dost nenápadné na to, aby zkazilo den nejednomu řidiči „vytuněného“ Golfa ;o)“
Peugeoty pokial viem nemaju rucne na prdnu napravu, to je domena hlavne Citroenov s hydropneu pruzenim. Je to potrebne preto, lebo pri zmene vysky auta dochadza k zmene vzdialenosti medzi prednymi a zadnymi kolesami (razvoru) a preto nie je ziaduce, aby doslo k zablokovaniu oboch naprav pri beznom pouzivani, t.j. predna od motora pri zaradenej rychlosti a stojacom motore a zadna od rucnej brzdy. Ak sa vsetko sustredi na jednu napravu (prednu), zadna je volna a umoznuje pohyb hore-dole.
Podla mojich skusenosti z C5-ky je rucna na prednej naprave ovela ucinnejsia ako vzadu. Ak by to nebolo mechanicky take narocne, bolo by vyhodou, keby na to pristupilo viac vyrobcov.
[15]
31. 5. 2007 v 23:03SpeedyRam
Díky tv za info, asi to tak bude. To s tím „vytuněným“ Golfem jsem myslel vážně. Pravdou ovšem je, že někdy na ty „drajvry“ v Golfech a jim podobných kárách ani nepotřebuješ bůhvíco, ale stačí když ti pomůže pár rychlých zatáček. ;o) (vlastní zkušenost)
Tímto nechci zhazovat tuning ani dobré řidiče opravdu vytuněných kár 🙂
[16]
31. 5. 2007 v 23:09tv
Ja viem, ze si to myslel vazne. A navyse k tym spominanym zatackam ja som mal este jeden „chytak“: mal som cudzokrajnu (prazsku) znacku. Neveril by som, keby som si na vlastnej kozi nevyskusal, aki su SK vodici navela, ked vidia cudzinca – za kazdu cenu mu treba ukazat, kto je tu panom… Som sa schuti zasmial vsetkym tym Oktavkovym menezerom (nehovoriac uz o HTP) ked sa pustali do krkolomnych kuskov tam, kde som to nabeton poznal lepsie ja. Jedna-dve zakruty, kde clovek vie, kedy vcas stlacit pedal naplno a v cieli sme o styridsat dlzok skor 🙂 Zhruba si viem vybavit ake privlastky na mna hadzali…
[17]
1. 6. 2007 v 0:20Baracudaj
SpeedyRam: Díky. U 306 ruční brzda působí na zadní kola. Je to klasicky mechanicky přes lanovody. Občas s ní bývají problémy, nerovnoměrně působí na levou a pravou stranu. A celkově nezabírá moc silně.
O Renaultu Safrane biturbo jsem také přemýšlel, možná na něj dojde časem , docela těžko se o něm shání info. Vůz je totiž opravdová rarita. Článek by si ale rozhodně zasloužil, protože je to parádní výkonná limuzína.
[18]
1. 6. 2007 v 11:27Autoblogger
Kolik jezdí S16tek v republice? Já sem zatím viděl jen jednu, ale je fakt, že se nepohybuju v Brně nebo Praze.
V zlaté metalíze je to dokonalé auto.
PS: Nepůsobí náhodou ruční brzda VŽDY na zadní kola?
[19]
1. 6. 2007 v 16:50Valdauf
Autoblogger:Téměř,ale jak už se zmiňoval Tv,Citroeny s hydraulikou mají ručku na předek(Xantia,BX,XM,CX,GS,SM,C5,C6)U jiných aut jsem toto řešení nenašel a sám mám vyzkoušeno,že pokud selhají brzdy a potřebuješ rychle zastavit přes ručku,s tímto se do smyku tak snadno nedostaneš.
[20]
1. 6. 2007 v 18:39fido
Baracudaj: Diky za super cteni. Do nedavna jsem jednu 205-ku GTi vlastnil, nez jsem ji rozpulil o lampu…. Nicmene musim rict, ze nebyla v zadnem super stavu (trosku orezla, nektere plasty jiz nevydržely a spoust jinych optickych vad na krase). O to vetsi legrace byla delat si legraci ze vsech nablejskanejch Octavek a Golfu TDi. S16 kou jsem se jednou vezl na sedadle spolujezdce. Velmi emotivni zazitek
[21]
1. 6. 2007 v 20:26Baracudaj
Autoblogger: Je pravda, že jsem S16 zatím moc neviděl. Jednu tmavě zelenou však v Praze potkávám celkem pravidelně. Její motor má při vtočení příjemně hrubý zvuk.
Taky jsem se divil, že mají některá auta ručku s účinkem na předek, ale je to tak.
[22]
1. 6. 2007 v 20:31Baracudaj
fido: Díky. V 205 GTI jsem také jel, jako spolujezdec. Vůz byl ještě v celkem dobrém stavu, ale motor byl na mě příliš hlučný. Asi kvůli tomu jsem měl v autě pocit, že jedeme mnohem více než ukazovalo tacho. Podvozek ve mě příliš jistoty nevyvolal. Prostě tenhle vůz už má svoje roky, v 80.letech to jistě byla raketa.
[23]
1. 6. 2007 v 22:34Robert
Ještě bych doplnil, že poslední model měl např. čirou optiku světel včetně mlhovek, černý interier, zadní dveře s novým typem stěrače a lepeným sklem bez orámování, tenké lakované lišty, vypínatelný airbag spolujezdce a stříbrnou krytku řadící páky (viz. foto detail vers. anglická verze). Jinak oválný výfuk byl použitý i u prvních verzí včetně XSI, XS i dalších edicí. Z osobní zkušenosti je ideální na rychlé průjezdy zatáček bez pokusů o řízený smyk apod. a samozřejmě akcelerování (hlavně při předjíždění mezi cca. 60 až 140 km/h). Ještě detail v textu předepínače pásů a ne přepínače. Jinak díky za dobrý článek.
[24]
1. 6. 2007 v 23:23Baracudaj
Robert: Jo souhlas, čirá optika také byla, na jedné fotce je to i vidět. Zdůrazňoval jsem jen některé věci, přesto díky za info.
O dobrém pružném zrychlení, právě ideální na předjíždění, jsem také něco zaslechl. Samozřejmě jsem se v textu vyhýbal termínu driftování. Chtěl jsem jen naznačit, že ač je 306 S16 předokolka, je dobře ovladatelná plynem. A v hodně utažených zatáčkách si můžeš pomoct smýknutím zádě.
Samozřejmě jsem myslel předepínače, ale Word to automaticky opravil. Hned to změním.
[25]
20. 7. 2007 v 20:51wnemone
JJ ozaj krasna recenzia … uvazujem nad kupou p306 S16 … bral by som aj XSi…
Pri S16 som na pomykove so spotrebou lebo myslim, ze kombinovana vychadza okolo 9 l … co sa tyka slovenskych vodicov (som slovak) je troska pravdy na tom, ze maju obcas chut sa pustat do vopred prehranych subojov .. ale neviem cim to bude, ale najviac je takych oktavkarov 🙂 na 306 sa mi strasne paci jej nenapadnost a zaroven mierne agresivny vyzor .. myslim, ze kazdy ju podceni, kym neuvidi nejaky ten predbiehajuci manever 🙂 306 je super voz .. ja som mal predtym 205 … taka mala sranda to je ..ale uz by to chcelo seriozne naradie 🙂
Bracudaj .. fakt good recenzia 🙂
[26]
25. 9. 2007 v 16:52David
Tak ja ten model Rally vlastnim a nemuzu si ho vynachvalit… ano clio mozna vylo rychlejsi pac bylo lehci a mensi nez je 306….
[27]
28. 9. 2007 v 11:26Ohry
Ja vlastnim S16 r.v98… a muzu dosvedcit,ze jsem se v zadnem jinem aute(s vykonem do 200ps)nepobavil tak jak v teto 306 S16!
[28]
14. 10. 2007 v 17:31Bóďa
Kluci, kdybyste chteli nejaky informace o safrane, nebo safrane biturbo tak se kouknete na moje stranky http://www.safrane.org :). a nebo kdybyste potrebovali neco konkretniho, tak bracha biturbo ma 😉 (http://biturbo.safrane.org)
[29]
7. 11. 2007 v 23:12ajsik
http://www.youtube.com/watch?v=gAu5_lIMQY0
http://www.youtube.com/watch?v=6BPV0GF_074
to druhe video je moc pekne 🙂
jinak elastokinetickou napravu mely vsechny HB 306tky , vzpominam si jak jsem s obycejnou 1,4rkou na 185/65 r14 a trochou odvahy stihal AR147 1,6 a fiat Bravo 1,6 na 17″ 205/40 gumach :-). sice se v kazde zatacce ohybaly pneu tak ze jsem ojizdel pismena z boku, ale vzdy se dala poslat bokem do zatacky na misto toho aby se hrnula predkem do prikopu …
ps. jinak s 205gti jsem si uzil sve akorat jsem s ni nedovolil tolik co s 306tkou protoze z toho auta jde respekt je hure citelne a kdyz jsem s nim udelal dovjite hodiny v 90ti na okresce tak me presla sranda 🙂
[30]
9. 11. 2007 v 18:01Baracudaj
wnemone: Díky za pochvalu. Jistě S16 je rozhodně dospělejší, vyzrálejší a přece jen modernější hothatch než 205 GTI. Ale oproti ní zase o trochu přibrala, ale na limitu nebude tak zákeřná. Navíc se jich dá sehnat mnohem více v dobrém stavu. XSi má „jen“ dvouventilový dvoulitr. Rozhodně motor nemá takový charakter, je hrubější, méně točivý a má jen 5-stupňovou převodovku.
[31]
9. 11. 2007 v 18:03Baracudaj
David: Tak si ho uží;-), dnes je mu charakterem nejblíže právě Clio RS.
[32]
9. 11. 2007 v 18:04Baracudaj
Ohry: Jasně zábava není o koních, tak ať S16 slouží ;-).
[33]
9. 11. 2007 v 21:31hribe
306-ka je celkove docela povedeny auto, mel sem 1.9TD – a i tahle jezdila dost pekne, pak sem mel 2.0 HDI XS sportovnejsi verzi (vypadal identicky jako S16), musim rict, ze to bylo jednoznacne nejlepsi auto jaky sem kdy mel, pohodlny a pri tom sportovne ladeny, dobre ovladatelny … s S16 sem bohuzel nikdy nejel, snad se mi to reba jeste postesti … hribe 😉
[34]
10. 11. 2007 v 21:13Baracudaj
hribe: Koukám orientace na naftu. Pokud vím, tak HDI mělo 66kW, teď si představ mít na předku dvakrát tolik a pěkně točivých, k tomu 6 kvaltů pořádně nakrátko. Tak ať se zadaří někdy se svézt touto ikonou ;-).
[35]
6. 1. 2008 v 14:48milan novotný
opravdu super ale ten kdo se v tutom autě nesvez tak nemuže soudit tohodle peugeota 306.s 16 s víkonem 122kw. vlastnim už déle než rok a nemohu si nijak stězovat mozná drobet na spotřebu ale to už k zakovému víkonu patří takže urcitě doporucuju je to kvalitní vuz
Milan 20……….
[36]
9. 1. 2008 v 20:42machi
peugeot 306 2,0 GTI je podla mna super,pocul som na to auto same chvaly a toho roku by som aj chcel kupit dufam ze nejaky zozeniem
[37]
15. 1. 2008 v 2:11Euge
mam uz druhou S16 asi rok ve zlaty metle a nemuzu si ji vynachvalit. po zmene ridici jednotky a vyndani katalyzatoru, jeste trochu priostrila. Mam s ni samy dobry zkusenosti, nikdy me nenechala nikde stat. je to uz druha s16 co mam a za tu dobu muzu rict, ze podvoizek je skvelej, ale jako u vsech pezotu trpi cepy a silentbloky ve predu, stejna tak predni kotouce se krouti pod slusnou vahou motoru. vyplati se inestovat i do vzpery mezi tlumice. posledni dobou se mi taky zacina ozivatr synchron na trojce:( je to dost smutny, zvlast kdyz si uvedomim co stoji jakakoliv soucast tyhle prevodovky.Spotrebu mam 10-12 litru, ale to k tomu holt patri..
[38]
16. 1. 2008 v 12:12...Drac1k...
1. By som chcel napisat,ze je to velmo dobre spraveny clanok.
a za 2. by som len chcel napisat,ze VZDY JE MALO TOHO CO JE DOBRE 🙁
bohuzial mi chybaju financie na toto vozitko ktore je mojim snom s oznacenim GTI-6.Ale na buduci rok snad uz budem mat peniaze a splnim si sen.
GO 306gti6 GO!
[39]
7. 2. 2008 v 13:32Balu
Brat ma 306Rally co je vlastne lahsia a skromnejsie vybavena S16ka , je to proste radost jazdit mali sme aj 205 1.9 GTi ale toto je fakticky auto na ktorom sa stavate zavisly. Nikdy by som neveril ze 16ventil hladky benzin moze mat tak silny tah od nizkych otacok a ked chyti cca. 5000 ot/min tak to je extreeem , to auto si proste pyta aby ho clovek prevetral. Inak na margo tej spotreby ked sa jazdi kludne a viacmenej predpisovo tak spoptreba je cca. 7-8 litrov co je myslim velmi slusne.
Podvozok a brzdy su tiez perfektne. Chystame sa ho trosku chipnut a uvidime co to spravy na sprinte na 400m :-)) Nasa stara 205ka GTi mala zasebou niekolko vytazstiev tak dufam ze 306 Rally nesklame 🙂
Vsetkym toto auto mozem len odporucit PS: to sa neda porovnat napr z Oct RS alebo alebo Civic TypeR , 306ka ma svoje specialne francuzke caro a sportoveho ducha.
[40]
15. 3. 2008 v 10:20johny
moc se mi to líbí já jsem taky fanda do 306
[41]
15. 3. 2008 v 17:41Baracudaj
[37] Euge: Tak to blahopřeju, to víš, přední brzdy vždy dostávají zabrat. Vždyť ty kotouče nejsou ani nijak rozměrné. Jediné opravdu kvalitní brzdy, které se dávali na peugeota byly ty na 406 Coupé V6, která měla standardní Bremba na předku. Třeba ti tam půjdou :-).
[42]
15. 3. 2008 v 17:43Baracudaj
[38] …Drac1k…: Díky za pochvalu. Stale se dají sehnat slušné kousky, tak ať to jednou vyjde ;-).
[43]
15. 3. 2008 v 17:45Baracudaj
[39] Balu: Ač motor neobsahuje dnešní vymoženosti jako časování ventilů, je velice hladký a dobře letí do otáček. Klasická atmosféra s lineárním charakterem, která tahá až dokonce. Opravdu povedený motor korunovaný krátkou 6° převodovkou. Jinak mít verzi Rally, to je opravdová vzácnost.
[44]
17. 3. 2008 v 14:05Balu
Baracudaj: Presne tak, je az neuveritelne aky siroky rozsah otacok pokryva tento motor vysokym vykonom. Inak pani pred nedavnom som mal moznost uzit si vikend na Porsche Cayman 2.7 no a poviem vam uprimne ze co sa motoru tyka jedine pekne bolo na nom jeho zvuk 🙂 to sa musi nechat. Ale pravdupovediac ten vykon 250 PS som absolutne necitil a ked sme sa nahanali s nasou rally 306 tak bezproblemov stihala. Skutocne ten tlak do sedadiel co poskytuje 306 bol silnejsi ako v tom porsche. A podvozok… ? to je skor na okruh ako na rozbyte slovenske cesty 🙁 Inak napr. brzdy malo to porsche uplne znicene (na to ze malo 23tis Km a bolo iba rocne – ked som sadol do 306ky tak som skoro preletel cez predne okno, porschak ma sklamal :-(( Takze som stastny a hrdy ze mame francuza – 306 rulez :-)))
[45]
5. 4. 2008 v 9:29joska
super kara bral bych ji, mas dobrou stranku fakt super
[46]
9. 4. 2008 v 13:54Radek
306 S16, r.v.94, 112 kW, provozuji již 8 let jako ostré rodinné auto. Motoricky bez problémů (najeto 150 tis. km), silentbloky na předku jsou ale na výměnu každých 20 tis. km a zadní náprava je náchylná na přetížení a odcházejí jehly v uložení po 100 tis. km (následky letních a zimních dovolených). Doporučuji také preventivní kontroly silentbloků na zadní nápravě. Varuji ale před jakýmkoli tunningem jak motoru, tak náprav – i změna průměru a šíře kol ovlivní jízdní vlastnosti k horšímu. Použil jsem gumy 205x50x15 a hned v zatáčkách při ostřejší jízdě se auto z neutrálního stane nedotáčivým (pravděpodobně vyšším nosnostním indexem pneu), ale 195x50x15 (místo 195x55x15) s indexem 84 doporučuji, reakce na volant jsou přesnější a vůz při ostrém ubrání rád hodí zadkem do strany a zavře zatáčku. Souhlasím s názorem, že jízdní vlasnosti jsou unikátní a pokud mám srovnávat s R Clio Villiams, je S16 vyspělejší a sebevědomější auto. Vlastnil jsem s R5 GT 130k (stejné nápravy jako Villiams, jenom nižší celková hmotnost – 770 kg) a na S16 prostě nemá. Co se týká spotřeby je to jasné, dvoulitr si svůj objem směsi prostě nasaje a pokud někdo jezdí pod 10 litrů, tak nepotřebuje S16. Já po 25 letech za volantem a ujetých přes půl mil. km se ve městě vejdu tak tak do 12 l a mimo město jsem jednoznačně přes 10 l (Z Jižní Itálie do Čech s naloženým autem 1970 km za 17 hod při spotř. 11 l). Jedinou slabinou všech pažoutů je převodovka, renolťácké jsou jedny z nejlepších, ale v nižší střední třídě je S16 auto vyjíměčné a už jsem se smířil s tím (rodina ještě ne), že mi už zůstane (zvlášť při současných prodejních cenách ojetin) a pokud někdo víte o 6-ti kvaltové převodovce, rád ji koupím.
[47]
21. 5. 2008 v 13:11vanous
306 nejkrasnejsi auto …..a clanek o nem se povedl 😉
[48]
2. 7. 2008 v 21:51marty321
každý kdo má rád auta tak určitě musí kliknout na web
[49]
2. 8. 2008 v 11:19francuz
Ja som si kúpil 306 GTi6 v máji 2008. Auto je v super stave a je to najnovšia verzia s full výbavou. Čo sa týka šprintov zatial bez odlahčenia bol čas na 400m 15:03s, čo je úžasné od ešte neupravovaného auta. Zatiaľ sa nenašla ani žiadna OCT RS, ktorá by ma sundala. Taktiež mám blízko Pezinskú BABU tak viem aký je ten podvozok, navyše som si doprial nastavitelný WEITEC a je to úžas! SPotreba je okolo 10l pri normálnej jazde pri extremnej v pohode aj 14l ale samozrejme pri adekvátnom výkone.
[50]
2. 8. 2008 v 11:20francuz
Ešte doplním že sa jedná o najostrejšiu verziu! Brzda ukázala 168PS a 199Nm. rv. 1999
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.