-
Renault Megane 2009: Renault tlačí na pilu!
Po prolézání internetu jsem narazil na fotky nového Meganu zcela bez maskování. Zda to byl od automobilky záměr (dnes nic nového viz Opel Insignia), či někdo propašoval telefon jako v případě Superbu? Ať tak či onak. Máme tu celkem slušné snímky nového Meganu pro rok 2009.
Jak je z prvních fotek vidět, Renault se vydal cestou Astry, kdy se 3-dveřové výrazně odlišuje od klasičtějšího 5-dveřového vozu. V předních partiích je cítit inspirace novou Lagunou, kdy prakticky chybí přední gril v místech, kde se obvykle nachází logo automobilky. Naopak u kupé je přední nárazník s velkým otvorem pro přívod vzduchu jen s drobnými změnami převzat ze stejnojmenného konceptu. Vůbec celé pojetí třídvířka je silně ovlivněno tímto vozem představeným v Ženevě. Což je jen dobře. Silueta a hlavně zadní partie jsou hodně výstřední (mrkněte na novou Lancii Delta), přesto mnohem více stravitelné než záď stávajícího modelu. Ani interiér za vnějškem nezaostává.
Renault se zase pochlapil a po stránce designu jde o velmi elegantní vůz. Uvidíme s jakou technikou se pochlubí. Rozhodně by neměla chybět víceprvková zadní náprava, či přeplňované zážehové a vznětové jednotky. K tomu trocha elektronických pomocníků zvyšující komfort ovládání vozu. Dotáhnout kvalitu a máme tu silného soupeře v nižší střední. Začíná nám tedy trochu přituhovat.
Opravdovou perlou však bude verze RS, ale to už moc přebíhám. Tady je pár snímků.
Ještě přidávám spyfoto částečně maskovaného Meganu pořízené při testování v Austrálii. Tvary se neliší od fotek výše.
Hybridní automobily – historie PEUGEOT 306 S16 – GTI na mušce
27 Responses to Renault Megane 2009: Renault tlačí na pilu!
[1]
30. 4. 2008 v 20:36gld
tak neviem, na lagune sa mi tá maska bez grilu páči ale tu..snáď to ešte dáko dotiahnu
[2]
30. 4. 2008 v 20:42Baracudaj
gld: Myslím, že je to finální verze.
[3]
30. 4. 2008 v 21:00gld
to kupé čo má aspoň dáku tlamu vyzerá dosť dobre ale ten 5-dverák pôsobí bezpohlavne, spredu ako hyundai i30…ale interiér vyzerá pekne a kvalitne
[4]
30. 4. 2008 v 21:15Baracudaj
gld: Ano světla trochu připomínají I30, také jsem si toho všiml, ale v článku jsem se o tom nechtěl zmiňovat. Chce to vůz vidět naživo, některé uhly pohledu moho zkreslovat. Mnohem více je C sloupek u kupé podobný nové Lancii Delta. Ale záď je řešena mnohem elegentněji, než v případě Itala.
[5]
30. 4. 2008 v 21:26GTI
Nadějná silueta rozmělněná v hledání vlastní identity, v hledání vlastní tváře… Každopádně vykročení tam, kde to jistě rádi uvidíme. Ovšem perlou, perlou bude pouze GOLF VI… 😉
[6]
30. 4. 2008 v 21:30T613
Opět design, na který si oči budou muset zvyknout. Prostudovat každou křivku, a pak říct Alelujá! :o)
[7]
30. 4. 2008 v 22:16Baracudaj
GTI: Některé detaily opravdu nejsou špatné, příď u třídvířka s tou „pežotí“ tlamou a světly vytaženými do stran vypadá dravě. A ani silueta rozhodně není špatná.
Perlou jsem si dovolil nazvat jen verzi RS, jejíž podvozek na kvalitním asfaltu funguje skvěle, v kombinaci se samosvorem na přední nápravě u verze R26, byl téměř dokonalý. Ovšem třeba pozice za volantem nebyla nic extra.
[8]
30. 4. 2008 v 22:16Baracudaj
T613: Záď je rozhodně přijatelnější, než ta dnešní, ale přesto není všední.
[9]
30. 4. 2008 v 22:27T613
(8) jsem hodně zvědav, jak bude působit na živo
[10]
30. 4. 2008 v 22:28Navtech
Bez toho akvárka na neonky a skaláry už to není ono. Ještě, že nezměnili ten znak…
[11]
30. 4. 2008 v 22:57Baracudaj
T613: Taky jsem zvědav, asi to bude lepší než u Delty. Ta vypadá, alespoň podle fotek, zezadu jako MPV. Třeba je to jen dojem.
Všiml sis na první fotce druhého páru dveří těch nízkých okének prakticky obdélníkového tvaru s hranou na konci? Snad to zevnitř nebude moc klaustrofobický. Některý auta my připomínají spíš tank s průzory. Boky jsou vysoké, spodní hrana oken stoupající směrem k zádi. Zadní okénka jsou pak velmi nízká, prostě průzory.
[12]
30. 4. 2008 v 22:58Baracudaj
Navtech: Myslíš dnešního Megana, s vypouklým zadním oknem?
[13]
30. 4. 2008 v 23:08Navtech
Jó toho myslim… Jednou mě to okno vypadlo na dálnici a vytekla všechna voda i s rybyčkama. Ryby vem čert, ale taky spousta pracovních papírů. On to vlastně byl ten vysokej megan…No prostě scéna, jak z hororu.
[14]
30. 4. 2008 v 23:12T613
(11) abych řekl pravdu, detaily studuji, jen když mě na tom designu něco ruší. A na těch pidi fotkách mě neruší nic, zatím.. ;o)
[15]
30. 4. 2008 v 23:39Baracudaj
T613: Jasně, na těch fotkách toho příliš vidět není, navíc je vůz divně nasvícený, což křivky ještě více zneviditelní. Ale ty zadní otevřené dveře na první fotce, hlavně profil okna mě fakt zaujal.
Takže to, aby to Renault ve finále nafotil zdálky, pak nebude co kritizovat ;-).
[16]
30. 4. 2008 v 23:43Baracudaj
Navtech: Fakt?? Tak to je síla, to by si snad zasloužilo článek. Zní to hodně zajímavě, jen tak za jízdy ztratit zadní okno. Jako řidič bych zůstal jen nevěřícně civět.
[17]
30. 4. 2008 v 23:53Navtech
Kdybych byl tak skvělý dramatik, jako třeba Václav Havel, tak bych to určitě popsal, ale nemam ty správný vlohy. A už vůbec bych to nedokázal tak barvitě popsat u renaultů a Opelů s kterejma jsem často ve styku a to z mýho pohledu – bohužel. Snad jen na jejich obhajobu, že jsou to různé kousky, povětšinou veřejně dostupné prostřednictvím rentcar. Jednou je to okno, jednou žárovky, jednou klima… Ale okno asi vyhrává. Přirovnal bych ten šok k poslednímu dílu Smrtonosný pasti s Brucem ve výtahový šachtě.
[18]
1. 5. 2008 v 10:48Donovan
S verdiktem počkám, až jej uvidím na vlastní oči, nicméně to, co vidím na těchto fotkách, mě tedy rozhodně nepřesvědčuje.
[19]
1. 5. 2008 v 11:11Ricardo
No trošku jako i30 a trošku jako ProCeed :-/
[20]
1. 5. 2008 v 13:46507
Kľud. Už sme videli prvé snímky Laguny a tiež sme sa všetci na to pozerali s hrôzou čo že za strašidlo sa to vynorilo. Ale v skutočnosti je Laguna pekná. To isté platí aj tu pokiaľ ide o prvý dojem. A já nachcem predbiehať. Ten dojem bude u oficialných fotiek určite iný. Keď nie prvých tak v druhej sérii keď auto uvidíme nie v štúdiu ako sme videli Lagunu a s hrôzou sa na to pozerali. No aj tak. Očakával som viac. Fak by som chcel vedieť tou hlúpou prednou maskou Renault sleduje. Inak, môj favorit hatchbacku v dizajne mainstreamu, Seat Leon môže zostať úplne kľudný. 😉
[21]
1. 5. 2008 v 16:04Baracudaj
Navtech: To jsi měl štěstí, že za tebou nikdo nejel. V takové rychlosti, kdyby to někdo za tebou chytil. Radši ani nedomýšlet.
[22]
1. 5. 2008 v 16:05Baracudaj
Donovan: Určitě to bude patřit k těm pohlednějším v dané třídě, silueta je nadějná.
[23]
1. 5. 2008 v 16:07Baracudaj
Ricardo: Z předních světel 5-D je trochu cítit I30, ale je to spíš náhoda než záměr. Inspiraci braly rozhodně ze svých řad, viz Laguna.
Proceed má jen zajímavou záď. Ale tím spíš chválím Audi A3, ze které je převzatá.
[24]
1. 5. 2008 v 16:09Baracudaj
507: Leon není špatný. Z dnešních Seatů asi nejpohlednější. Ale výrazně by měli zapracovat na interiéru, hlavně středový panel s titěrnými tlačítky, je takový nijaký.
[25]
1. 5. 2008 v 17:15507
Ale ale dosť. Videl si ho naživo? Tak si ho pozri. Plasty sú nekvalitné akurát tak z fotiek pre niekoho. Na tých netreba pracovať. A tlačítka? Má klasické tlačítka VW a tie považuješ za títerné?
[26]
1. 5. 2008 v 18:03Baracudaj
507: Neboj interiér znám celkem dobře ne jen z fotek. Středový má velkou plochu a displej rádia spolu s jeho malými tlačítky se na něm doslova ztrácí. Zkrátka ta ploch je nevyužitá. Působí to dost divně.
Tak na to mrkni a uvidíš
http://img.auto.cz/auto//base/2008-17/tesele04_480c370247504.jpg
[27]
15. 6. 2008 v 19:11marty321
každý kdo se zajímá o auta at kliká na web
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.