-
5 dní na HockenheimRingu
Dneska odpoledne mě čekalo příjemné překvapení, když jsem si koupil další číslo AutoTipu. Na stránce 44 naleznete srovnávací test, 2122 koní na HockenheimRingu. Jedná se o srovnání čtyř špičkových supersedanu vyšší střední třídy. A nestává se tak často, aby mohl člověk takovému testu přihlížet na vlastní oči. Ovšem mě se poštěstilo, když jsem se zúčastnil ve dnech 5.-9. srpna Formula Student Germany právě na tomto okruhu.
A jaké jsou moje postřehy během těchto pěti dnů? Fotek mám opravdu mraky, jelikož se na okruhu stále něco testuje. Ať už jsou to formule různých kategorií, přes okruhová Porsche, firmu Alpine trápící své okruhové BMW či testy německý motoristických časopisů.
Tady je pár fotek
Již zmiňovaný test AutoBildu. Jen pro pořádek zprava doleva M-B E63 AMG, Jaguar XF-R, BMW M5 a Audi RS6.
Karbon-keramické kotouče na přední nápravě Mercedesu a pro mě naprosto úžasný design. Nové E-čko se opravdu povedlo.
Motor Jaguaru byl spuštěný, ale jen neslyšně vrněl, V8 je holt V8.
M5 rozhodně nepatří do starého železa, i když už má pár křížků na krku. V pružném zrychlení na ní nemá ani oturbená RS6.
Keramické brzdy Audi zcela vyplňují její 20 palcové ráfky s pneu 275/35 na všech kolech. Motor je krásně „uklizený“ s efektním karbonovým krytem.
Ve středu a čtvrtek testovala Alpina svojí B6 GT3. Mimochodem veškerý BMW stojící okolo kamionu byly naftový D3.
Motor 4,4 V8 s kompresorem. Užasný zvuk když se kompresor roztočí naplno.
Mercedes testoval prototyp nového SLS, který se nám představí už na podzim ve Frankfurtu. Sekundoval mu C63 AMG ve verzi kombi.
Další motoristický časopis, který testoval na okruhu byl Auto motor und sport. Vzal si do parády Porsche Cayman S (nevešel se mi do záběru), Focus RS, Mini JCW Cabrio, Golf GTI, TT RS Cabrio a Lotus Exige.
Nejlepší záběry byly ze Sachs Kurve. O fous lepší zvuk měl 5-válec v Audi, i když ani ten ve Focusu nezněl špatně.
Jednou z atrakcí také bylo, že vás dvě ostrá kola na okruhu proveze Bernd Schneider. Dnes již bývalý pilot DTM.
Byla to upravená verze C63 AMG se čtyřmi skořepinovými sedadly s 5-bodovými pásy.
Replika Fordu GT40 od tuningové firmy RollTec.
TT Speedster, nižší čelní sklo bez horního rámu mu opravdu sluší.
První studentská formule v ČR realitou!
9 Responses to 5 dní na HockenheimRingu
[1]
18. 8. 2009 v 20:32Navtech
Tak to byl určitě zážitek! Zkus ty fotky prdnout někam, kde se na ně člověk může podívat v plný parádě. Určitě by to stálo za to.
[2]
18. 8. 2009 v 20:56BaracudaJ
[1] Pro člověka, který je blázen do auto to bylo celkem vyčerpávající, v pozitivním smyslu. Na okruhu stále něco hřmělo. Pak tam také byly sprinty dragsterů, těch pravejch amerik, jejichž V8 čumí z kapoty a místo pneumatik mají sudy gumy. A samozřejmě brzdí padákem. Ale to jsem nestíhal nafotit, jen jsem to tak prolétl. Pokusím se to někam hodit, tady jsem kvalitu záměrně snižoval, abych sem toho dostal co nejvíc.
[3]
18. 8. 2009 v 23:58kolmar
Zdravim, tak ticho zavidim…musela to byt fakt supa! a zazitok ako sa patri… Co ma zaujalo najviac, tak to co si dal na uvod… len prosim rozhodni sa ci v auto tipe alebo bilde?!, raz si napisal to, druhykrat ono… pravidelne kupujem ine periodika, no toto by som si rad precital…
[4]
19. 8. 2009 v 10:21Perun
Paráda. Tolik válců a koní pohromadě, to by jednomu způsobilo srdeční aritmii :-))
Zvláště pak ty osmiválce, to je veliká paráda.
Ď 😉
[5]
19. 8. 2009 v 12:23BaracudaJ
[3] V Autotipu je srovnávací test přeložený, ale test prováděli novináři z německého auto-bildu. Byl to výborný zážitek, za těch pár dní se ty Porsche a BMW skoro okoukají. Každé ráno mě v paddocku výtala bíla Audi R8 V10, později k ní přibyla žlutá S4. Kousek stálo S63 AMG a 911 GT3 Cup. No prostě hrůza :-).
[6]
19. 8. 2009 v 12:23Beaumont
Tomu říkám dobře využitý čas 😀
BTW ta replika GT40 vypadá DOST dobře a poměrně blízko originálu.
[7]
19. 8. 2009 v 12:25BaracudaJ
[4] Mě na okruhu zněla nejlépe V10 v M5, ten motor má svůj specigický zvuk, jasně rozpoznatelný. Protipól mu dělá V8 v Mercedesu, zní jako brutální musle car, pravá amerika.
[8]
20. 8. 2009 v 1:27Falco
Pěkné fotky a určitě super zážitek :yes: A jak jste dopadli ve formuli?
[9]
20. 8. 2009 v 11:36BaracudaJ
[8] Na našich stránkách se teď objevil článek, který shrnuje co se dělo během těch 5 dnů na okruhu. Pokud tě to zajímá, můžeš si to přečíst tady.
http://cartech.cvut.cz (článek:Tým CTU CarTech poprvé závodil!)
Jen dodám, že nám ke konci chybělo trochu štěstí. Co pro nás bylo důležitý, že auto se ukázalo jako spolehlivý a dobře fungující. Dali se s ním jet časy znamenající umístění ve středu startovního pole.
Jinak, pokud by jsi chtěl vidět auto v akci, tak s ním 29.8. pojedeme závody do vrchu na Ještěd.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.