-
Žánrové obrázky z Oldtimer Messe Tulln
Dnes něco méně kontroverzního, jen pár obrázků z Oldtimer Messe Tulln (nedávno jsme ho zmiňovali na diskuzi GTI-ho blogu).
Nesnažil jsem se o nějaký celkový přehled, to by ani nešlo. Ani jsem nefotil „běžné“ veterány jako Alfy Spider, 911, BMW 02, Jaguary E-Type atd. atd., kterých je na každé podobné akci spousta. Spíš auta netradiční, vzácná, nebo která mě prostě zaujala.
Technický detail: Omluvte kvalitu, foceno mobilem.
- Fiat 2300
Novinky z Wlkohradu II. Alternativy
32 Responses to Žánrové obrázky z Oldtimer Messe Tulln
[1]
24. 5. 2009 v 11.51jersey.se
Krásný Volvo. Jedno oko nezůstalo suché! 🙂
[2]
24. 5. 2009 v 12.15Beaumont
Jo, Volvo bylo parádní, ještě v původním laku. K mání za (mastných) 6.500 euro…
[3]
24. 5. 2009 v 12.39Sleeper
Sic youngtimery, leč pěkné :o)
[4]
24. 5. 2009 v 13.33Emel
Ta Alfa, to je prototyp od Zagata, ne? Paráda…
Mimochodem, jeden E-Type jsem viděl před dvěma týdny na benzínce na Liberecké dálnici… nemít plné auto, tak jsem to na dalším sjezdu otočil :-).
[5]
24. 5. 2009 v 13.39Beaumont
[4] Emel: Od Zagata ano, ale není to prototyp, nýbrž malosériovka s technikou Alfy 75. Existovalo kupé SZ (Sprint Zagato) a otevřený RZ (Roadster Zagato). Podle Wikipedie jich bylo vyrobeno 1036 + 284 kusů, občas je nějaký kousek na prodej (tento v Tullnu nikoliv), ale za šílené ceny.
[6]
24. 5. 2009 v 17.08prekladys
zdravím, tož jsme nakonec měli pánskou jízdu – jedno dítě neštovice, druhé nachlazené, takže nebyly ani diskuze…
pro případné návštěvníky příštích ročníků, pokud vše zůstane jako letos: parkování ve stínu stromů zdarma, vstup 9 dospěláci, latriny 0,20, pivko 2,5 až 3, rozsahem exponátů, úrovní renovace i počtem burzovníků přibližně slavkov, fůra slovenských a maďarských bratří…
očekával jsem více puchů, steyrů, alespoň jeden austro-daimler
určitě stojí za to vyrazit občas za hranice a pokochat se i jinými veterány než jen hadimrškami, pikolami a cinkáči, slavkov má však tu výhodu, že můžete poodejít pár kroků stranou a svalit se na chvíli do trávy…
[7]
24. 5. 2009 v 17.20Beaumont
[6] prekladys: Řekl bych že Tulln a Slavkov (kam taky rád jezdím) mají dost odlišný charakter. Slavkov je vysloveně sraz majitelů a soutěž elegance, skutečně festival.
V Tullnu je zásadní účast klubů včetně organizovaných expozic (letos 50 let Mini), profesionálů (obchodníků, časopisů, služeb kolem veteránů atd.) a hlavně burza, která je mnohem větší a bohatší než ve Slavkově. Mnohem víc je v Tullnu i aut na prodej, letos včetně aukce.
Nemluvě o tom, že Tulln je na výstavišti, tudíž jaksi „organizovanější“, Slavkov v parku.
V ČR se podle mého Tullnu blíží spíš Motor Techna v Brně na výstavišti na jaře a na podzim.
[8]
24. 5. 2009 v 17.20prekladys
[3] Sleeper
to víš, není to Pebble Beach… zahlédl jsem aspoň jedno fordovo téčko a benze z těch nejstarších, třicátá léta už byla jakž takž zastoupená, i když pochopitelně většina aut byla z 50. a 60. let, s nimi už můžeš na výlety a neřešíš, kolik kilometrů ujedou, než se zastaví… 😉
[9]
24. 5. 2009 v 17.30Beaumont
Je to tak, v západních zemích se mnohem víc lidí zabývá auty ze 60. až 80. let, zkrátka vozy jejich mládí resp. jejich mladických snů, které jsou tam za rozumné ceny a s bezproblémovým zázemím. U nás byla v této době nabídka bohužel mnohem užší a skutečně zajímavých typů z té doby je jen pár – samozřejmě Tatrovky, Felicia, MBX, 110R a nějaké ty vysloveně závodní záležitosti typu Octavia TS, 130 RS nebo 130 LR.
Naopak auta vyrobená mezi světovými válkami jsou na srazech v ČR relativně častější, mnohá přežila kvůli nedostupnosti moderních vozů za komunismu a pak přešla přímo do rukou sběratelů. Třeba v Brně je každoročně organizována jízda Brno – Soběšice pro stroje do roku výroby tuším 1955 a účastníků je vždy dost.
Paradoxně se u nás také dochovala auta, která na západě skončila ve šrotu a už tam skoro nejsou k vidění, zatímco zde je lidé drželi při životě prostě proto, že jiné auto koupit nemohli. Platí to třeba pro můj oblíbený Chrysler 180, Renault 20 nebo Austin Allegro.
[10]
24. 5. 2009 v 17.55prekladys
vidíš, mně to tak nepřišlo. ve slavkově nebývá tolik würstelstandů, prodavačů bonbónů a hraček. je ale pravda, že nejezdím nikam pravidelně, protože chci pokaždé vidět něco jiného, tak to nemám v oku.
relativně nejčastěji bývám na tebou zmiňovaných soběšicích, protože mi tam mladej vydrží nejdéle v klidu (někteří jedinci v těch serpentýnách skutečně závodí, a to se mu líbí 🙂 loni to stálo skutečně za to, bylo tam několik skutečně exkluzivních kousků, teď si vybavím jen škodu-hispano suiza.
[11]
24. 5. 2009 v 18.07GTI
Každej snímek, dobrej snímek. Velká pochvala. Fiat 125… jo to bylo dělo…
[12]
24. 5. 2009 v 18.15kolmar
Skoda tych seknutych foto… no hold, ved profesionalne sa ani nedaju cakat… ale Lancia beta ci ten motor V12 – naj foto…
[13]
24. 5. 2009 v 18.47Culdaraztriptaco
Beaumonte, paráda! Jo, a dík za to Biturbo 😉
[14]
24. 5. 2009 v 19.10Beaumont
GTI, Avantime: díky pánové…
kolmar: A víš, že na ty obrázky se musí kliknout, aby se zobrazily jak mají…? Jinak na podobných akcích se někdy fotí dost obtížně, vedle stojící auta překáží a když má člověk jen mobil bez zoomu, občas ta fotka ujede…
[15]
24. 5. 2009 v 20.40jurajos
Veľká škoda že od nás je to skoro vždy za siedmimi horami a siedmimi dolami….prúdká závisť Beaumonte za spôsob ako si preži víkend! 😉
T-bird a obe Zagatky sú úžasné.
[16]
24. 5. 2009 v 23.53kolmar
(14) Sorry Beaumont, tu vetu akoby som nepovedal 🙂 Samozrejme, ze viem, ze sa daju zvecsit, no k tomu som sa dostal az teraz a vtedy som len preletel miniatury a myslel som ze su (rozmerovo) zhodne z orig. foto… a neslo mi to do hlavy 🙂
[17]
25. 5. 2009 v 7.44Beaumont
[16] kolmar: V pohodě…
[18]
25. 5. 2009 v 7.59T613
Ten Žigul kupé je prostě úžasný!
[19]
25. 5. 2009 v 11.02Navtech
Ta Alfa SZ bylo pro mne zjevení ještě v době, kdy jsem si myslel, že je Alfa Romeo jedno z nejlepších aut na světě. To snad ještě nebylo v Praze metro, ne?! 🙂 Dneska bych s ní nepohrdnul.
[20]
25. 5. 2009 v 11.09T613
Sz mi vyselo hned vedle MB190E 2,5-16 Evoluzione II. To auto je sice jako tank, ale nádherný.
[21]
25. 5. 2009 v 11.14Navtech
Ty si musel mít krásnej pokojíček! 🙂 Hlavně jestli ti nevisel 🙂 🙂
[22]
25. 5. 2009 v 11.30Ingister2
A kedy sa koná ten Slavkov?
Je to za rohom, ukázal by som deckám, aké krásne autá sa kedyso vyrábali…
[23]
25. 5. 2009 v 11.54Beaumont
[22] Ingister2: Slavkov je letos 27. června. Doporučuji!
Já míval na zdi Themu 8.32 s motorem z Ferrari a Walkinshawova závodního Jaguara XJS.
[24]
25. 5. 2009 v 12.20Navtech
Já měl na zdi Aloise Jiráska a Bedřicha Smetanu.
[25]
25. 5. 2009 v 12.29T613
Abych po tobě nehodil vejcem!
[26]
25. 5. 2009 v 12.39prekladys
[22] Ingister2
kdybys to hledal na netu, akce se jmenuje Oldtimer Festival. Má to být největší statická záležitost v tuzemsku.
[27]
25. 5. 2009 v 12.45prekladys
[25] T613
radši trénuj na toho tučného pána s napoleonským komplexem, pokud teda bude mít odvahu tam k vám na valašsko…
[28]
25. 5. 2009 v 12.52T613
Ti už tady byli … ale tučný pán tu myslím nebyl.
Mimochodem do teď jsem si myslel, že žiju ve Slezsku 🙂
[29]
25. 5. 2009 v 12.59prekladys
slezko? to neznám! to máš v občance?
[30]
25. 5. 2009 v 13.05T613
díky pepíčkům a jejich nízké inteligenci ne 🙂
[31]
25. 5. 2009 v 14.23Navtech
Buď rád, že díky pepíčkům jsi naše kolonie. Taky by si mohl dneska mluvit čínsky, jezdit do práce rikšou na 20-ti hodinový směny a bušit levný díly na Tatry.
[32]
25. 5. 2009 v 14.36T613
Kdyby Marie Teresie to projela pořádně, tak jsem byl odsunutej do Němec 😀 Anebo bych hulákal: Prosze pana
Komentáře nejsou povoleny.