• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > Centurionovy kecy  > Prémie

  • Prémie

    Názory Publikováno: 29. 3. 2016

    Když chce někdo vyvolat hádku na auto.cz, pokusí se redefinovat pojem “prémie”. Nebývají to obvykle majitelé plně vybavených tříd S, kteří se pokoušejí tvrdit, že jezdí v mainstreamovém autě, ale spíše lidé, kteří buď z finančních nebo “koulových” důvodů neměli na nic lepšího než na plně vybaveného Superba. Na poměry Česka jsou stále velmi bonitní, ale v prémii nejezdí. A to je může iritovat.

    Ta otázka je totiž celkem na místě. Máte řekněme Passata. Má LED světla, adaptivní podvozek, kůži v interiéru, benzínový dvoulitr v automatu s manuálním režimem, asistent světel, dešťový senzor, dokáže se sám držet v pruhu a dokáže sám zaparkovat. Tak proč to není prémie?

    První argument, který obvykle zazní, je argument značkový. VW nebo Škoda prostě nejsou prémiové značky. Chápu tento argument. K tradičně prémiovým značkám jsme o něco schovívavější, když na nás chrlí podobné kousky, jako BMW 3 compact nebo Mercedes CLC (pokud si ho ještě vůbec pamatujete – pokud ne, tak je to tak lepší). Ale o tom to není. Nissan je značkou, kterou by za prémiovou neoznačil snad ani její nejfanatičtější příznivec. U jiných značek si to ještě majitelé dovolí, ale tady to je mimo možnosti i pro ty, kteří si kupují její nejluxusnější modely. Když investujete do Nissanu GT-R, s vysokou pravděpodobností prostým vyslovením jeho jména nikoho neoslovíte. Méně zasvěcený posluchač si představí sníženou Micru v divoké barvě s chromovanou koncovkou výfuku. A ona je to ve skutečnosti prémie jako poleno, vůz, který redefinuje pojem “supersport” a patří mezi zboží, které si rozhodně nekupují mainstreamoví zákazníci. On už Nissan 370Z z běžné produkce značky vybočuje a snadno se může stát konkurentem Mercedesu SLK nebo BMW Z4. Takový VW Phaeton je také naprosto nepochybně prémiové auto. Značka tedy sice je indikátorem prémie, ale rozhodně ne její garancí.

    Pak se tedy nabízí argument ceny – čím dražší, tím prémiovější. Čistě z matematického hlediska je to pravda. Když je něco drahé, koupí si to méně lidí a tím pádem je to exkluzivnější. Jenomže to argumentujeme obráceně. Ta cena je vyšší proto, že je to prémiové, ne naopak. Zkuste si založit automobilku, nastavit v ní vysoké ceny a tvrdit o ní, že je prémiová.  Jen ty ceny rozhodně nikoho k nákupu nepřesvědčí.

    Historie a tradice to asi také nebude. Ford ani Škoda prvoplánově prémiové značky nejsou a přitom Pagani nebo Koeniggsegg ano. Stejně tak je prémií i třeba Infiniti nebo Lexus, vyloženě batolata automobilového světa. Tradici tedy zjevně nepotřebujete.

    Pak musí zákonitě přijít na paškál kvalita a spolehlivost. Jsou tedy prémivá auta lepší než mainstream? To je složitá otázka. V některých třídách ano, v některých ne. Opět existuje spousta vyjímek. Ferrari F40 se nepodařilo italům vyrobit ve dvou shodných exemplářích. Každé bylo o pár milimetrů různými směry jiné. Interiér byl velmi strohý. Stejně tak jiné modely prestižních italských značek měly problémy se spolehlivostí. Alfy se zkratovaly, Lancie rezly a Lamborghini a Ferrari náhodně vzplály. Kdybyste ale v důsledku toho chtěli nějak sebrat Ferrari status prémiového výrobce, bylo by to zcela mimo. Problémy se spolehlivostí pak měly dieselové dvoulitry BMW nebo motory TSI, které se (pod označením Tfsi) montovaly i do vozů Audi. Ubralo to nějak těmto autům na prémiovém statusu? Co ty papundeklové interiéry BMW generace E60 a E90? Svolávací akce a odklady u Porsche 911 GT2 RS? Měl člověk, který si tato auta koupil, pocit, že si nekoupil prémii (takhle, ten pocit mít mohl, ale mýlil se)?

    Co možnost rozšířenější konfigurace? Dnes, v době internetových konfigurátorů bych to jako úplně zásadní argument neviděl. I Golfa už dnes můžete hodně vyšperkovat podle svého a individuální programy výrobců nebude v reálu využívat tak velké množství zákazníků, že by to byl znak prémie. Je to určitě příjemné zjištění pro někoho, kdo musí mít dvojku BMW v matné fialové, ale jinak bych se tím hlouběji nezabýval.

    Stejně tak je pochybné tvrzení, že to nějak souvisí s kvalitou služeb. Tady v ČR je velký rozdíl mezi servisem prémie a neprémie, ale to je spíše dáno tím, že u nás servisy neprémie jsou špatné. Na západ od Rozvadova se tyto rozdíly hodně stírají. Profesionalita a služnost personálu je tam na daleko vyšší úrovni než zde. To kafe zdarma vám už dnes dají možná i v Dacii. Možnost mít servismana na telefonu asi není úplně od věci, ale vycházel bych z toho, že se přece prémie musí projevit na samotném autě a ne na lidech okolo. Když toho servismana dostanu k Superbu, stane se z něj prémie?

    V poslední době vidím u některých značek dost zoufalé snahy si vyrobit prémiové divize, Vignale, DS, Initiale Paris a podobné. Většinou se tyto snahy projevují tak, že se auto “okůžuje” (rozuměj – co se dá musí být potažené kůží – je to znak kvality) a nějak designově “zprasí” (rozuměj – prémie musí být vidět). Chyba je už to, že se často jedná jen o vylepšenou verzi mainstreamového auta. Skutečná definice prémie je někde jinde. Tam, že vozy, které jsou prémiové, cíli na bonitního zákazníka. To se může zdát jako poměrně slabý závěr tohoto článku. On však v sobě tento pojem obsahuje vše. Toto zacílení totiž umožňuje výrobci takového auta věnovat pozornost jen tomu, na co má daný model být zaměřen. A tak stejně jako nikdo neřeší zpracování u Ferrari, neřeší nikdo spotřebu u Nissanu GT-R nebo praktičnost u BMW Z4. Prémiové auto nebývá jedinným vozem svého vlastníka. Výrobce necítí potřebu udělat auto tak všestranné, že umí vše a není nutné vlastnit žádné jiné. Nikdo se nesnaží, aby dané auto bylo ve všem alespoň průměrné. Prémiové auto je v jednom nebo maximálně dvou ohledech excelentní a ve všem ostatním může být vlastně i špatné. Jediné, co v prémii nehraje roli žádnou nebo jen malou, jsou peníze. Pokud dané auto směřuje jedním jasným směrem (sportovnost, komfort, technologie, zpracování, design, ekologičnost, bezpečnost…) a v tom je napříč cenovými kategoriemi výborné, je to prémie. Pokud je ve všem průměrné nebo dokonce i ve všem nadprůměrné, je to pořád “jen” mainstream. Výrobce si to vyhodnotil tak, že se stále musí snažit zalíbit co nejširšímu spektru kupujících, kteří ho budou chtít jako své jediné auto, čímž pádem není jeho vůz v principu prémiový. Tato definice samozřejmě není nikterak poškozena tím, že možná jednou bude i vůz, který bude ve všech ohledech excelentní, ale i když jsou některé, u kterých se o tom dá uvažovat (Mercedes S63 AMG), žádný zatím takové kvality nedosáhl.

    V kontextu tohoto zjištění také dávají smysl některá selhání automobilek s prioritami, které z nich dělají prémii. Takové Volvo je jasně značkou zaměřenou na bezpečnost a je v ní excelentní. Kdybych měl bourat, chtěl bych bourat ve Volvu XC60 nebo XC90. Konkurence naopak hledí jiným směrem. Když ale Volvo vyrobilo C70, nějak moc to nefungovalo. Kolik lidí při koupi zábavného vozu na léto zajímaly jeho crash testy? Asi stejně jako těch, kteří při výběru slunečních brýlí dbají na to, aby byly protiskluzové. Stejně tak trojkové BMW není zpracováním dle mého názoru na úrovni Mercedesu C a jízdní komfort možná zažijete větší i v některých modelech Citroen. Ale to řízení! Majitel tohoto auta ho bude mít na cesty, které si chce užít. Na rozbité silnice velkoměsta si zase vezme auto jiné, třeba Range Rovera. Ten naopak neokouzlí na těsných horských okreskách. Každé ze jmenovaných aut je však v jednom ohledu, na který je zacíleno, nekompromisní. V tom jednom ohledu je lepší než drtivá většina ostatních aut. Naopak v ohledech ostatních může někdy pokulhávat i za mainstreamem.

    Toto je definice prémie. Nebo alespoň byla. Lidé se samozřejmě naučili si asociovat určitá loga a designové prvky s určitou úrovní prestiže a tak manažeři, kteří touží po černých číslech, jali tuto křehkou rovnováhu rozhazovat. A tak toto pravidlo přestává pomalu platit. Přestává ale platit především tam, kde se opouští zásada jednoho jasného zaměření a začínají se používat zvučné výrazy “multi purpose”. Protože vše, co je víceúčelové, nemůže z definice věci být prémiové. Nebo jste někdy viděli, jak hostitel ve své honosné rezidenci krájí čerstvý steak švýcarským nožíkem?

Svezení s BMW 120i E82

39 Responses to Prémie

  • [1]

    31. 3. 2016 v 13:23Emel

    foto Emel

    Mám pocit, že jsi se v tom sám trošku ztratil… a s tím závěrem silně nesouhlasím. Prémie jako auto, které je ve všem průměrné, ale v jedné věci vyniká… tak to podle mě rozhodně není.

    Abych začal argumentaci, vyberu si na pomoc Audi. To v ničem nevyniká, jen je prostě ve všem o kousek lepší, než mainstream. Zpracování, materiály, komfort, odhlučnění, výbava, motorizace… atd.

    A Audi jsem si nevybral náhodou. Není nijak překvapivá myšlenka, že minimálně BMW v poslední době „audinovatí“ – izoluje řidiče od dění, prodává většinu aut v 4×4, upouští od RWD u 1er a 2er atd. Prostě snaží se vařit podle toho receptu „ve všem o kousek lepší“ spíš než aby se soustředilo na nadšené řidiče za cenu toho, že zpětná vazba ve volantu bude ty „neřidiče“ iritovat.

    Hlavním důvodem je honba za prodejními čísly – takhle napsané to vyznívá negativně, ale jde prostě o to, že dnes si ve vyspělé Evropě může prémiovku koupit i běžný zaměstnanec a už není možné omezovat se na úzkou cílovou skupinu. Prémiovky už ovládly střední třídu a očividně se u ní nehodlají zastavit. A náš zákazník, náš pán…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    31. 3. 2016 v 15:23webpaja

    Tyto definice jsou pouštěním se na tenký led a obdivuju tě, že jsi do toho šel. Je mnohem lehčí zkritizovat jakoukoliv snahu o deskripci, než se ji snažit vytvořit.
    Já bych snad jen do diskuze nezatahoval výrobce exkluzivních vozů, protože Ferrari apod je už další, vyšší level. Velmi dobře je to vidět na snahách Maybachu, který se snažil zařadit po bok Rolls Royce nebo Bentley, bohužel pro něj je však vedle těchto vozů plebejcem. Stejně tak snaha vytvořit nové supersportovní značky se ne vždy setká s úspěchem. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    31. 3. 2016 v 16:32XTad

    Tu vsestrannost bych do toho ani tolik nezatahoval. Malo ktere auto je tak univerzalni, jako treba Range Rover. A i majitele prémiových vozu si je kupuji na bezne jezdeni a ocekavaji od nich tedy vysokou užitnou hodnotu. Navíc uplne nevim, jestli lze výrobce exkluzivnich supersportu pocitat jako premii, podle me je to spis kategorie sama pro sebe. Premiove auto bych tedy chapal tak, ze je proste o něco lepsi, nez auta obycejna, byt rozdily jsou predevsim v pocitech (hezci, kvalitnejsi, pohodlnejsi…). Taky si nemyslim, ze by se premivi vyrobci zamerili jenom na jednu kategorii, viz to zminene Audi. I to Volvo nabidi vedle bezpecnosti i další prednosti, minimalne třeba ty materiály v interieru, nebo nevim v cem je třeba A6 Avant méně univerzalni, nez třeba ten Superb. Proste a jednoduse, premiove auto je takove, u kterého není na prvním miste pomer cena/vykon a tak nabízí nadstandartni prvky, které nekomu muzou pripadat zbytecne, nebo predrazene (at uz se bavime o položkách v konfiguratorech, nebo autech, jako takových).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    31. 3. 2016 v 16:57rohYpnol

    foto rohYpnol

    Naprosto nesouhlasím. Naopak právě prémivovky jsou dnes víc než kdokoliv jiný často „nejlepší ve všem a za každou cenu“, pak z toho lezou nesmysly jako např. X6M, GL 63AMG atp. …

    Víš co je kritériem prémiovosti? Zákazník. Prémie má vždy společného jmenovatele, a to že zákazník za něj vysolí peníze, které racionálně nedávají smysl.

    Zkrátka a jednoduše – prémie je přesně a jen to, co zákazník koupí za prémiovou cenovku. Obratem můžeš otočit – a co je to ta prémiová cenovka?

    A prémiová cenovka je to, co neobhájíš jinou přidanou hodnotou. Proto třeba Nissan GTR může být drahý jak chce, ale nikdy prémiovkou nebude. Protože za danou cenu je to prostě supr kauf a sotva co lepšího pořídíš na okruh a zábavu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    31. 3. 2016 v 17:01rohYpnol

    foto rohYpnol

    A ještě doplním – prémiová cenovka neznamená nesmyslně předraženou hujdu, třeba Vignale. Prémiová cenovka je cenovka, která nepřináší jinou přidanou hodnotu, ale která z modelu přesto dělá žádané zboží v cílové skupině.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    31. 3. 2016 v 20:09webpaja

    (4) Co je na X6M nesmyslnýho? Co je na něm víc nesmyslnýho než na Lexu GS versus Talisman? Kolik jsi toho najezdil prémií, aby jsi věděl jak auto vypadá po statisícikilometrech oproti mainstreamu?

    Nic, ale vypisovat se tu o neobhajitelný přidaný hodnotě budeš.

    Bohužel u tebe čím dál tím víc shledávám jediný meřítko…na co nedosáhne naprosto každý je nesmysl.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    31. 3. 2016 v 20:53rohYpnol

    foto rohYpnol

    [6] Víš ty vůbec, proč jsem zmínil tu X6M jako příklad?? Proč sem taháš vyšší nájezd?? Evidentně jsi vůbec nic z toho co jsem zmínil, nepochopil.

    Poslední věta… naprosto bludná představa tvojí fantazie.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    31. 3. 2016 v 22:05Emel

    foto Emel

    rohypnol: ne, takhle to brát nejde. Prémie je dneska normální lepší auto, nestojí žádnej „nesmysl“. Koupit si prémiové auto je jako koupit si lepší mobil od Samsungu nebo třeba holandský sýr – je prostě lepší a dražší.

    Ta tvoje poučka naprosto neplatí, prémiovky jsou za svou cenu to nejlepší co se dá koupit. Pokud budeme brát nějaký ten střední proud typu A6 3.0TDI, tak za těch 1.5M můžeš koupit akorát jinou prémiovku, mainstream nemá co nabídnout.

    Samozřejmě tu fungují různá ta paretova pravidla, 80% efektu z 20% námahy, prostě každé další zlepšení už stojí mnohem víc peněz, takže samozřejmě má kupec Dacie pravdu, prémiovka za čtyřnásobné peníze není čtyřikrát lepší auto.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    31. 3. 2016 v 23:21CenturionCz

    [1] No, u té Audi jsi trefil hřebíček na hlavičku. Už dlouhodobě sice ukazuje, že se dá tímto způsobem získat mnoho zákazníků, ale nejsem si úplně jistý, že někam posouvá definici prémiového produktu. Spíše se trochu vozí na lidech, pro které ta definice není příliš důležitá (a upřímně, nic proti nim). Je zřejmé, že podle mých měřítek Audi moc neobstojí, ale je otázka, co to znamená v praxi…

    Ještě bych dodal, že moment, kdy „prémie pronikne do mainstreamu“ je také momentem, kdy prémie zanikne. Podstatou prémie je mimo jiné (a to naznačuji u bodu, kde se věnuji ceně), že ji nemůže mít každý. Pokud je prémie na západě všeobecně dostupná, tak je vlastně mainstreamem, a laťka prémie se zase posouvá výše – třeba k těm Ferrari a spol.

    [4] Tento názor jsem určitě od někoho očekával, ale je to názor mylný. Je poněkud naivní stavit movité lidi do pozice „blbců“, kteří nevědí, co s penězi, a tak si kupují něco, co má lesklé logo. Chápu, že se tento názor někdy (2 active tourer) nabízí, ale prostě nedává smysl. Ono to také vyžaduje nějaké analytické schopnosti, vydělat hodně peněz, a jakkoliv to možná bolí, tak obětí marketingových triků bývají právě spíše ti chudší, než bohatší.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    1. 4. 2016 v 00:00rohYpnol

    foto rohYpnol

    [8] Však já taky nikde nenapsal, že stojí nesmysl!!! Zase nečteš, ale chytej jsi jak rádio.

    Zmiňoval jsem nesmysl v podobě X6M z toho důvodu, že rezolutně oponuji (jak jsem napsal), že by prémie vynikala jen v jedné určité disciplíně a byla jednostranně zacílená. Proto jsem napsal nesmysl X6M, protože jde an hranu absurdna a nabízí výtečnou dynamiku, vzhled kupé, praktičnost rodinného vozu a průchodnost offroadu. Ale naprosto nic to nemělo společného s cenou!!!

    To, že prémiovku a její cenu racionálně neobhájíš a platíš právě za onu prémiovost, je holý fakt. K tomu příkladu – za obdobnou cenu ti naskládám Passata Variant s hromadou příplatků s bi-TDI a garantuji ti, že racionálně cenu A6 neobhájíš. Ale ano, A6 má určitou přidanou hodnotu, onu prémiovost, za kterou jsou zákazníci ochotni připlatit. A tak je i ta cena A6 3.0 TDI zcela adekvátní. A o tom jsem hovořil.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    1. 4. 2016 v 04:40webpaja

    Rohypnole, rezolutně oponuj proti čemu chceš, plácáš pátý přes devátý a místo zamyšlení se urážíš.

    Seber se, zkus si kupříkladu A6 a Passata, když jsou ti podle všeho nejbližší a vyzkoušej je. Pak si sedni ke kompu a jestli napíšeš tu samou kravinu, co jsi napsal o neobhajitelnosti ceny, tak radši zůstaň u policejně-šmírovacích blogů. Ty ti nakonec půjdou ještě nejlíp.
    Napsat o nesmyslu X6M…pak znovu a křičet jak to nemělo nic společnýho s cenou a nakonec opět skončíš u toho, že si cenu u prémie racionáoně neobhájíš.

    Psal jsem to už na začátku…je to velmi tenký led a ty jsi apriori musel přijít s tvrzením „Naprosto nesouhlasím“. Je otázkou, zda-li jsi se vůbec zamyslel na Centurionovým textem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    1. 4. 2016 v 08:47Emel

    foto Emel

    CenturionCz: Za prvé – v praxi to neznamená nic, Audi je prémie bez jakékoli pochybnosti. Definici prémiového produktu nikam neposouvá, to je pravda… a je to taky dobře, ona nikam posouvat nepotřebuje. Jak už bylo řečeno, BMW v mnohém kráčí… když ne stejnou cestou, tak tedy stejným směrem.

    Za druhé – ne že by si ji mohl koupit úplně každý, pořád je to jistá známka úspěchu, ale je mnohem dostupnější. Před pár lety by nikdo neřekl, že by BMW mohlo ve střední prodat tolik 3er jako VW Passatů a víc než Opel s Fordem dohromady… a dnes je to realita (ok, sčítám 3er a 4er). A taky je to za srovnatelné ceny, za mega se dřív běžně kupoval mainstream.

    To co naznačuješ se samozřejmě děje – prodejem aut jako je A, Citan nebo 2AT, s tříválci nebo motory Renault pod kapotou, dochází k jistému „ředění“ prémie. Ne že by zanikla, ona na druhé straně pořád umí i ty osmiválce, ale mít Mercedes prostě samo o sobě znamená míň než dřív.

    Nene, k Ferrari se laťka nikdy posunout nemůže, to je příliš specializovaná značka a prémie byla vždycky o normálních autech. Může z toho těžit třeba Maserati nebo v menší míře Jaguar… nebo nakonec i nějaké Infiniti apod.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    1. 4. 2016 v 08:55Emel

    foto Emel

    rohypnol: dobře, soustřeďme se na jádro věci. Já ti říkám, že cenu slušně konfigurované A6 proti Passatu obhájím. Stačí začít u motoru, 3.0TDI 200kW je vysoko nad 2.0BiTDI… a můžeme pokračovat vším, co dělá auto autem. Tím, že do Passata naházíš hromadu blbinek, na tom nic nezměníš. A pokud bys na nich trval, tak je naházíš do Audi taky. Cena půjde ještě kousek nahoru, ale podstata věci zůstává – ta A6 je ve všem lepší auto a za dané peníze (třeba 1.5M, nebo klidně 1.8M-2.0M ať ti to zjednoduším) je prémie to nejlepší co se dá koupit. A v tom je její racionalita.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    1. 4. 2016 v 10:10iudex

    Nechcel som tu reagovať, lebo sám prémiu nevlastním a hrozí mi efekt kyslého hrozna. Každopádne moje dva centy k debate:
    1. prémia nie je exaktná a fixne daná, ako značkou, tak ani modelmi. V priebehu času sa to mení, jedna značka sa medzi prémiu dostane (typicky Audi), iná odtiaľ vypadne. Rovnako ani každý model či verzia modelu inak všeobecne prémiovej značky prémiový byť nemusí (A- Klasse alebo 2er AT v holobyte s predným pohonom objektívne moc prémiou nie sú). Skrátka medzi čiernou a bielou je široká šedá zóna, kde je to radenie otázne a treba brať do úvahy súhrn kritérií, nielen jedno. Pretože každé jedno kritérium samostatne sa dá vyvrátiť či spochybniť. A najviac to teda záleží na vnímaní zákazníkov a odbornej verejnosti, renomé a image.
    2. Prémia pojmovo znamená niečo naviac, viac, ako je obvyklé, štandardné, niečo lepšie. Teda akákoľvek značka, ktorá ponúka viac, ako je štandard (mainstream), či už triedou áut, motorizáciami, technikou, možnosťami výberu atp. je prémiou. Ak zoberieme sporné Audi, ktoré kritici dehonestujú ako iba prebúchaný, lepší VW, tak tým vlastne akceptujú, že Audi prémiou je, lebo je „viac, ako Volkswagen“. Či to znamená možnosť výkonnejších motorov (2,0 R4 ako strop v Golfe, 2,5 R5 v RS3), modely vyššej triedy (A6, A7, A8) či exkluzívne športové modely (R8), techniku, ktorá v mainstreame nie je k dispozícii (keramické brzdy) či možnosti individualizovať si auto podľa želania (individual lakovanie, koža, drevo).
    3. pri výrobcoch superšportov je o prémii zbytočné hovoriť a nejak ju vymedzovať, keďže mainstreamové automobilky ani superšporty nevyrábajú (GT-R budiž výnimkou potvrdzujúcou pravidlo), tam je prémiovosť automaticky daná exkluzivitou a špecifickosťou modelov.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    1. 4. 2016 v 10:31webpaja

    (14) Povolání nezapřeš 😀 S tímhle se nedá nesouhlasit 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    1. 4. 2016 v 12:20CenturionCz

    [14]
    1) Je pravda, že pokud se veřejnost vysloví pro to, že je něco prémií, tak se podle toho budou lidé chovat a de-facto to prémií bude. Proti tomu se nedá argumentovat. Moje snaha asi mířila spíš k tomu, nějak prémii vyargumentovat objektivně a ne subjektivně. Kritérium vnímání zákazníků asi nelze přehlížet.

    2) Tady bych si nebyl úplně jistý. Takový Passat v Bi-turbu je určitě víc, než je běžné nebo standardní a to jak technikou, tak cenou. Přesto to bude někdo jen stěží považovat za prémii. Minimálně v jedné kategorii to auto totiž skutečná prémie porazí. To se snažím v tomto příspěvku demonstrovat.

    3) Dal jsem je tam spíše jako argument ad absurdum, ale jinak jsem si vědom toho, že v rámci supersportů existuje další hierarchie mezi low-endem (Nissan GT-R) a šlechtou (La Ferrari, Veyron a podobně). Nicméně z pohledu trhu s běžnými auty se nepochybně tyto nebezké výšiny také dají označit prémii.

    [12]
    Proč myslíš, že se Audi prezentuje slovy „náskok díky technice“ a ne „ve všem o 20% lepší“? Protože i tam vědí, že být ve všem o trochu (nebo i více) lepší nestačí. Motory, co jejich auta pohání jsou často k dostání i do VW nebo dokonce Škodovek a i platformy MQB už dnes sahají napříč segmenty a značkami. Jestli existuje značka, která musí svou prémiovost neustále před všemi dokazovat, je to právě Audi. Audi se prezentuje jako značka, u které je tím hlavním zaměřením technika. I v Audi chápou, že to zaměření mít musí, jinak budou mít problém. S filozofií „budeme o něco lepší“ se těžko buduje značka a těžko se vysvětluje zákazníkům, že mají připlácet. Když už na to totiž přijde, pro mnoho lidí, i relativně movitých, není auto zase tak důležité a mohlo by se reálně stát, že by jim plně vybavený mainstream stačil (zejména v západní evropě, kde je vyšší životní úroveň a informovanost zákazníků, menší touha po sebeprezentaci a lidé se více pídí po skutečných technických výhodách vozidel). Nechci soudit, jestli to doopravdy odpovídá, ale minimálně z hlediska prezentace se Audi snaží jako své zaměření volit techniku. Je to samozřejmě ve světle konkurence (Mercedes, Lexus) diskutabilní. Myslím si ale, že to odpovídá mé teorii.

    Cesta BMW je ještě děsivější, protože jde vyloženě proti svému donedávna skutečnému a zjevnému zaměření. Také nikdo netvrdí, že je status prémie garantován navěky…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    1. 4. 2016 v 14:25Emel

    foto Emel

    CenturionCZ: jedna věc díky čemu mám náskok, druhá věc je v čem ten náskok spočívá. A to je přesně ono – není to o jedné věci, ale spočívá ve všem. Ve srovnání s mainstreamem to Audi lépe jede, lépe tlumí nerovnosti, lépe svítí, lépe hraje, lépe klimatizuje, lépe ochrání posádku, lépe se přizpůsobí individuálnímu přání zákazníka… prostě ten náskok díky technice se projevuje tak, že je to auto ve všem o kousek lepší. Nebo umí být, pokud si za to zaplatíš.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    1. 4. 2016 v 15:25rohYpnol

    foto rohYpnol

    [11] Jestli ti to nedochází, tak právě ta prémie je v mnoha srovnávacích testech poražena neprémií. Proč? Protože tabulky jsou založeny racionálně. Proto třeba Superb porazil Éčko atp. Tohle není o mém pohledu. V tom se pleteš. Opět. Už tradičně.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    1. 4. 2016 v 15:28rohYpnol

    foto rohYpnol

    A jestli jsi nepchopil, nikde netvrdím, že prémie není dotaženější, že se u ní neladí věci, na které se u mainstreamu „kašle“, ani to, že +5% na vlastnostech znamená třeba +25% nákladů…

    Jenže můžeš vyrobit supr věc, třeba Genesis, a přesto punc prémiovosti nezíská. Proč? Protože nemá tu přidanou hodnotu, za kterou jsou zákazníci ochotní platit prémiové peníze.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    1. 4. 2016 v 15:45Emel

    foto Emel

    Superb a E, no dobře… jenže tohle je právě jen ta maličká oblast překryvu main a prémie. Vezmeš slušně specifikovaný main a aby ses dostal na srovnatelnou cenu, musíš u prémie udělat příliš mnoho kompromisů, které tě pak stojí tabulkové vítězství.

    Každé auto má nějaký svůj zlatý střed, ve kterém dává smysl. Když už jsi zmínil Superb, tak nějaká 1.6TDI Active taky asi neohromí a klidně v testu prohraje s lepší Octavií. Pokud ale vezmeš prémii v jejím zlatém středu, pak už mainstream nemá šanci konkurovat ničím jiným než cenou.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    1. 4. 2016 v 17:25XTad

    Rohypnol to říká celkem dobře. Při stejne cene nedava premie racionalne smysl. Premii si koupi pouze clovek, co chce nadstandart, který mainstream neumi, nebo vyžaduje věci, jako lepsi odhlucneni, materiály a vetsi duraz na detail.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    2. 4. 2016 v 05:53webpaja

    (18) + (21) Rohypnole kde je těch mnoho testů? Kde jsou? Jaká byla kritéria? Zkusil jsi to někdy ty sám???

    XTade, je snad iracionální chtít tišší, pohodlnější, komfortnější vůz? To je naopak racionální až na půdu 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    2. 4. 2016 v 13:27rohYpnol

    foto rohYpnol

    [22] Jistě, http://www.autobild.de/artikel/skoda-superb-mercedes-e-klasse-test-5755174.html

    Vorbeifahrgeräusch 74 dB (A) 69 dB (A)
    Innengeräusch
    bei 50 km/h 56 dB (A) 58 dB (A)
    bei 100 km/h 64 dB (A) 64 dB (A)
    bei 130 km/h 68 dB (A) 69 dB (A)

    Opravdu je ta prémie tišší…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    2. 4. 2016 v 17:23webpaja

    (23) Asi nejhorší motor odchozí generace, proč mě to nepřekvapuje. Těch mnoho testů je kde? Nikdy jsi v tom neseděl a nesrovnal, přesto se musíš nutně vymezit. Fakt nerozumím.;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    2. 4. 2016 v 17:53rohYpnol

    foto rohYpnol

    [24]
    jasně, klasická argumentace, tohle je nejhorší motorizace, příště to zas bude podplacený, pak to budou špatně nastavená kritéria, nepovedená generace, špatná výbava, a nakonec to skončí na tom, že to bylo jen pár testů co přeci nic nedokazují…

    Ale stejně ti dám třeba ještě jeden, možná se aspoň trochu zamyslíš, i když pochybuji…

    „On that front, and not only that, I prefer the Superb, which feels, in many ways, like a truer modern take on an old Mercedes W123 estate than the E220.“
    http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/skoda-superb-estate-versus-mercedes-benz-e-class-estate-comparison

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    2. 4. 2016 v 17:55rohYpnol

    foto rohYpnol

    [24] to bylo srovnání se současnou generací.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    2. 4. 2016 v 18:08rohYpnol

    foto rohYpnol

    [24] http://www.skoda-auto.de/SiteCollectionDocuments/Pressestimmen/Vergleichstest_Skoda_Superb_Mercedes_E220_Blue_Tec.pdf
    a podívej se v čem Superb vítězí… ROzhodně to není jen kategorie motor/dynamika…
    http://www.skoda-auto.de/SiteCollectionDocuments/Pressestimmen/Vergleichstest_Skoda_Superb_2_0_TDI_BMW_520_d_Mercedes_Benz_E_220_Blue_Tec.pdf

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    2. 4. 2016 v 18:09rohYpnol

    foto rohYpnol

    24] EDIT – mělo být „to NEbylo srovnání se současnou generací“

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    3. 4. 2016 v 07:16webpaja

    Vytahuješ jednotlivosti. V souhrnu vlastností nemá Superb co nabídnout. Znovu, sedni si do prémie a do Supu.

    Současné E za oběma německými konkurenty pokulhávalo, ale nikdy by mě nenapadlo ho srovnávat se Supem nebo Passatem. jedině v případě, že bych si chtěl koupit mainstream a na jednotlivostech si dokazovat jak jsem udělal dobře.

    Jinak to nefunguje a šermování Supem mi u tebe vyzní jako sebeparodie 🙂 Znovu, porovnej osobně a uvidíš 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    5. 4. 2016 v 13:15CenturionCz

    [23] Já bych i docela věřil, že mezi Superbem a E-Klasse nebude velký hlukový rozdíl ve 130 km/h na kvalitní německé dálnici, ale to je věc aerodynamiky a tu budou mít určitě obě auta dobrou. Otázka je spíše, jak je to s hlukem od náprav při přejezdu nerovností, přenosem vibrací motoru do interiéru a podobně.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    5. 4. 2016 v 15:44webpaja

    (30) Tahle otázka je zbytečná…E-Klasse se chová jako prémiový produkt vyšší třídy 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    5. 4. 2016 v 16:34iudex

    (31) Ale zdá sa, že tie porovnávačky Dávida s Goliášom majú u veľkej časti obyvateľstva úspech, lebo do značnej miery podporujú ich kyslohroznový názor, že tí odporní boháči, čo si kúpia drahú prémiu, sú len reklamou ovplyvnení tupci, ktorí platia za zbytočnosti a nevedia, že môžu mať to isté za menej. 😉
    Ale vážne, Superb na mňa spravil dobrý dojem a je aktuálne najhorúcejším kandidátom na nástupcu v rodinnej garáži. Ale napr. jeho interiér nie je na špici ani len v triede, rovnako ako kultivovanosť podvozku a komfort jazdy, tam všade je Éčko o ligu vyššie.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    5. 4. 2016 v 17:03Emel

    foto Emel

    iudex: 1.8TSI MT, šedá metla, lift? 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    5. 4. 2016 v 20:44rohYpnol

    foto rohYpnol

    [32] Znám spoustu lidí, kteří velkolepě přešli na prémie. A dnes se opět vrátily k mainstreamu, protože prémie vedle výrazně jiných provozních nákladů nic zásadního nepřinesla. Takže dnes kupujou Fordy, Toyoty, Škody či Volkswageny a jsou úplně v pohodě. Audi a BMW poslali k šípu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    5. 4. 2016 v 20:45rohYpnol

    foto rohYpnol

    [29] Ok, přeloženo – seriozní zahraniční srovnání ti přijde jako parodie. K tomu není co dodat. Evidentně z tvé strany přístup „všichni jste blbci, jenom já jsem letadlo“.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    6. 4. 2016 v 04:46webpaja

    (35) Jestli je pro tebe článek v jakýmkoliv médiu víc než vlastní zkušenost pak prosím. Nejsem zrovna fanda M-B, ale E mám najeto a do jeho celkovýho komfortu má Superb stejně daleko jako Sandero do Octavie. Tato srovnání jsou povětšinou napsána účelově, nemají valný vypovídací hodnoty a padají z nich hlouposti.
    Jestli tomu chceš věřit pak prosím, já po zkušenostech s oběma auty ani za mák 😉

    (31) Ty „forďák“ u koncernu komplet? Tak to u oválu ztratí dlouhodobýho fandu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    7. 4. 2016 v 22:31rohYpnol

    foto rohYpnol

    [36] Vždy je smutné, když někdo svůj subjektivní dojem povyšuje nad názor odborný a nezávislý test shazuje typicky počesku – účelovostí, zmanipulováním, neobjektivností…

    Málokdo drží nad německou trojici Audi/BMW/Mercdes svatozář tak silně, jako právě Němci sami. Přesto nemají problém uznat, že nějaký východňárský mladoboleslavský wágen je na tom tak dobře, že Mercedes svoji cenu racionálně neobhájí…

    Navíc tvoje podsouvání neobjektivity je opravdu směšné. Jako že německá média podplatili týpci z boleslavi??? Fakt směšné. Ne, vlastně ubohé, to je to správné slovo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    10. 4. 2016 v 14:14praděda7

    http://centurion.blog.auto.cz/2016/03/premie/#comment-392….Cesta BMW je ještě děsivější, protože jde vyloženě proti svému donedávna skutečnému a zjevnému zaměření. Také nikdo netvrdí, že je status prémie garantován navěky…

    …a tady bych chtěl dodat a částečně kroky BMW ospravedlnit tím, že BMW se chová naprosto racionálně. Protože není (prozatím ?) součástí žádného koncernu, zrovna tak jako MB (BM má ale výhodu v tom, že má silnou divizi užitkových automobilů), (BMW má pouze motocykly), a tím je odkázána v bitvě o přežití jen sama na sebe. Nemá luxus koncernu, který může svoje portfolio rozhodit po place jak potřebuje a zachovat pro Audi potřebnou exkluzivitu. Právě proto, že BMW chybí to „koncernové eso“, je nucena se pouštět do segmentů mimo prémii s vozy jako 1er a 2er AT a tím si image prémie rozmělňuje. Asi tak jako MB se svým Ačkem a Bčkem. Bohužel jim nic jiného, jestli chtějí v této nelítostné tržní válce přežít, nezbývá.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    10. 4. 2016 v 14:26praděda7

    http://www.auto.cz/user/rohYpnol Málokdo drží nad německou trojici Audi/BMW/Mercdes svatozář tak silně, jako právě Němci sami. Přesto nemají problém uznat, že nějaký východňárský mladoboleslavský wágen je na tom tak dobře, že Mercedes svoji cenu racionálně neobhájí…

    Proč by si Němci nepochválili svůj vlastní výrobek, že? Škodovka jim 100% patří. ne?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

Centurionovy kecy

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20161 Příspěvek
  • Červen 20141 Příspěvek
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Říjen 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Červenec 20131 Příspěvek
  • Červen 20131 Příspěvek
  • Květen 20131 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura