• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > dinar.blog.auto.cz  > Tak kterou? (díl 1.)

  • Tak kterou? (díl 1.)

    Publikováno: 15. 11. 2010

     

    S některými kolegy ze zdejších diskusí, kteří se v chystají v dohledné době lovit ve vodách vyšší střední, vedeme už nějaký čas debatu o tom, kam a pro co sáhnout. Jde o to, že v posledních dvou letech se v této třídě mohutně přezbrojovalo a přezbrojuje, takže je zajímavé se v nabídce trochu pohrabat a vyzkoušet. Na vedlejším blogu webpaja hodnotí jednoho z hráčů, A7, dál tu máme ještě poměrně čerstvé éčko a také nové CLS. V tomto kontextu bych chtěl na svém blogu projít nabídku auta, které je těm zmíněným konkurentem největším, tedy BMW řady 5.

    Projel jsem prakticky celou modelovou řadu nové pětky vč. kombíku i GT, ale karosářské varianty ponechám tentokrát stranou. Zaměřím se na srovnání jednotlivých motorizací, příp. různých kombinací výbav v tom smyslu, co která přináší a co jí chybí, možná se podaří nalézt i variantu, kterou bych viděl jako ideální.

    Základ (520d, 523i)

    Jestli bude dům stát po léta rovně a pevně záleží na kvalitě základů, a tohle se dá z větší míry uplatnit i aut. V premii byly dříve základní modely spíše v pozici popelek, s postupným vývojem autobranže znamenajícím posun, jak z hlediska úrovně standardních výbav tak vlastností motorizací, získává „základ“ na významu, protože jeho cenové hřiště teď leží velmi blízko hřiště mainstreamových modelů střední třídy s lepšími motorizacemi a výbavou, a tedy mnohem více než kdy dříve se může zákazník dostat k dilematu, střední nabušená nebo základ vyšší střední?

    520d

    Motor-převodovka

    Standardem je šestistupňový manuál, ale tady mluvíme o vyšší střední, ve které se dnes dá manuál na palubě akceptovat jen u určitým způsobem vyhraněných modelů. Omezím se tedy na popis motoru spřaženého s osmistupňovým automatem, což je spojení, které se dá popsat jedním slovem, majstrštyk. Uživatelé předchozí generace E60 vědí, jak nesnadné bylo někde na dálnici setřást (např. v 530i) nějakou cesťáckou 520d v kombíku. Prostě motorizace z trojky a jedničky zamontovaná v pětce z hlediska dynamiky nepůsobila podmotorovaně ani tehdy, v současné generaci se vše posouvá ještě o stupeň dále. Pětka s dvoulitrovým dýzlem jede až neuvěřitelně, přidává k tomu navíc zvukový komfort, který je dílem výsledkem lepšího odhlučnění, dílem zásluhou osmistupňového automatu. Ten pro tento motor opravdu vřele doporučuji, je totiž jedním z prvků, který dá člověku zapomenout na to, že sedí v základu.

    Přesto má tento model pro jezdce vyšší střední stále onen punc nedostatečnosti čtyřhrnku, protože přes zmíněné skvělé odhlučnění (což platí na silnici či dálnici) je prostě čtyřválcově dýzlové bručení slyšet, zejména na volnoběh a při pohybu po městě. K tomu se přidává snaha automatu o co největší úsporu paliva, kdy podsouvá motoru osmičku při jakémkoliv náznaku plynulejší jízdy, což šestiválce snášejí s přehledem, ale u 2,0d už je cítit, že se trochu podtáčí a reaguje dunivými tóny. Je tedy lepší jezdit po městě raději s automatem v S-modu, kdy při městských padesátkách řadí max. sedmičku a drží motor nad patnáctisty, což je akusticky mnohem lepší. Tohle je jediná slabina sladění motoru s převodovkou, protože při čemkoliv jiném, co od nich může řidič chtít, působí ti dva jako dokonalý pár.

    Podvozek-řízení

    V novinářských testech se vyskytují prakticky jen auta s max. fičůrkami na palubě, a to je škoda. Totiž standardní podvozek a řízení nové pětky jsou oním dokonalým základem na nějž je pak možno stavět jakoukoliv motorizační stavbu. Ať si kdo chce jak chce mluví o ztrátách charakteru a sportovnosti nové pětky, já dám ruku do ohně za to, že práce podvozku F10 bez ztráty kytičky snese srovnání s excelentní E39, a to přesto, že nosí auto větší a těžší a že má v základu o dva palce větší kola, podvozek předchozí E60 pak efdesítka bezezbytku překonává. Umí totiž lépe bavorskou klasiku neochvějně se řítícího ingotu karoserie, pod kterým pracuje podvozek, a to bez projevů nervozity a malých otřesů při pomalé jízdě na ne úplně kvalitním povrchu, tak jak to (ne)uměla E60. Standardní řízení je dobře vyvážené a přesné, o něco lehčí než hydraulika modelů minulých, což vede k větám v autotestech o ztrátě citu a podobně. To je ovšem omyl, o citu v řízení se nedalo mluvit u E60 stejně jako u F10 a stejně jako u kteréhokoliv konkurenta ve třídě, obecně, u drtivé většiny současných konfekčních aut jsou kategorie cit v řízení či zpětná vazba jen slovy s dávno vyprázdněným obsahem.   

    Jakou výbavu

    Mějme na paměti, že jde o základ, z mého pohledu má tahle motorizace smysl, pokud chci obecné výhody vyšší střední, tj. velikost/prostor, zadkový a zvukový komfort, image a spokojím se s výbavou, která je víceméně v základu. V takovém autě bychom neměli hledat masážní sedačky v individual kůži, mimochodem základní hadrasitzny jsou o třídu lepší než v E60 a naprosto vyhoví, což je u BMW do jisté míry novum. Jinými slovy konfiguraci 520d s extras za půl mega můžu pochopit jako úchylku nějakého důchodce, ale logicky konfigurované 520d by měl stačit automat, xenony, navigace a bluetooth. Takové auto začne svou cenou kolem 1,2 milionu dávat smysl vedle „milionových“ superbů či mondeí s podobnými motorizacemi a vrcholnou výbavou.

    523i

    Motor-převodovka

    Šestiválec, to je to o co tu kráčí, kdybychom měli tuto motorizaci porovnat s 520d z hlediska dynamiky resp. využitelnosti výkonu či spotřeby pak nemá 523i šanci. Jenže je tu lákadlo šestiválce, tohle auto prostě JE pravé „velké“ BMW, protože má pod kapotou slavnou řadovou šestku. Z tohoto pohledu se pak dá hodnotit dvěma naprosto odlišnými pohledy, jeden říká, že je 523i nedůstojná, protože si s ní „vytře“ kdejaké čtyřválcové tdi, druhý pohled se bude rozplývat nad dokonalou linearitou atmosféry a nádherným zvukem. Pragmaticky řečeno, tohle je motorizace pro toho, kdo se nenechá vytočit a sám vytáčí rád, protože aby pětka s tímto uškrceným třílitrem jela, potřebuje opravdu hodně točit. Zde opět přicházejí ke slovu kvality nového osmikvaltu, který je i s tímto motorem dobře sladěn a umí využít jeho potenciál. Za sebe bych ale doporučil připlatit k automatu ještě pár tisíc za pádla pod volantem, protože i s 523i se dá držet velmi rychlého provozu s neustálým bržděním a zrychlováním, kde pak pádla pomáhají rychlému řazení mezi čtverkou a šestkou, což jsou při tomto stylu nejvyužívanější kvalty. Ať tak nebo tak 523i je velmi slušný benzinový základ s nadstavbou zvuku šestiválce, také ovšem s větší náročností na palivo a na řidiče a jeho snahu. Taková mírně schizofrenní motorizace.

    Podvozek a řízení

    Zde stačí jen opsat výše řečené (u 520d), také proto, že jsem 523i jel vybavenou aktivním řízením a musím jen konstatovat, že tato vymoženost ničemu nepomáhá a pro toho kdo rád využívá kvalit dobře nastaveného řízení je vyloženě k zlosti. Podvozek, zde opět standardní, byl naladěn stejně jako u 520d, ona ta auta mají i podobnou váhu, takže nějaký zaznamenatelný rozdíl v chování tu není. Celkově bych zde opět doporučil, aby se základ držel základu, tj. standardního podvozku a řízení, investice do dodatečné elektroniky z 523i lepší auto neudělá, tady jsou schopnosti podvozku velký kus před možnostmi motoru.

    Jakou výbavu

    Zde už bych se jen opakoval, platí to co pro 520d jen se zmíněným příplatkem za pádla, který je u 520d naopak zbytečný. Z hlediska kategorie „výhodnost koupě“ si stojí 523i dobře coby plnohodnotné šestiválcové BMW, tedy za image má jedničku, ovšem při porovnání s benz. šestiválci mainstreamu, výkonově dost ztrácí (např. na superb V6), takže svou schízu potvrzuje i v hodnocení výhodnosti svého pořízení. Je to takové více image než performance auto.

    Poznámka.

    Nemám ambici tímto seriálem pětku nějak zásadně poměřovat s jejími soupeři nebo tu vynášet soudy o králech tříd a podobně. Sešly se mi projížďky s pár vícedenními testovačkami různých motorizací pětek v docela krátkém období, tak mi přišlo zajímavé, a doufám že i pro ostatní, ukázat jak různorodá auta mohou být v rámci jedné modelové řady a jak se může u jednoho modelu kvůli motorizaci lišit pohled na výhodnost koupě.

    V příštím díle:

    Standard (530d, 535i)

Tak kterou? (díl 2.) Kdo se bojí…

23 Responses to Tak kterou? (díl 1.)

  • [1]

    15. 11. 2010 v 14:39GTI

    Na přímou otázku, přímá odpověď. Všechny. 😀

    Dobře to píšeš, tohle je ponor doslova dovnitř. Z toho také jistě plyne diskuzní potenciál tvého článku. Přidávám tedy možný úhel pohledu – Za rozhodné v hodnocení považuji, zda hodnotitel považuje vyšší střední za životně (majetkově) vyloučenou věc, prostě je to mimo jeho životní realitu, či zda hodnotitel vyšší střední třídu automaticky bere do úvahy jako jednu ze tříd, kterou je možné zvažovat při výběru auta.

    Píši to proto, že první skupina (platóni) má tendence hledat výhradnbě chyby i chybičky na modelu, a koneckonců právě těmi chybičkami odůvodňovat svůj „nezájem“. Ta druhá skupina se na věc dívá zásadně jinema vočima, hodnotí auto z pozice jeho umístění v reálné (své) garáži.

    Já v tomto kontextu velmi oceňuji, že ve své první sérii článků na téma bavorskej nášup volíš základní motorovou konfiguraci, tedy takový model, o který první skupina samozřejmě nevopře ani kolo, ovšem, po přečtení tvého článku může reprezentant skupiny dvě začít jistě merčit.

    Přiznám se, že „merčím“ už od informace na hlavní stránce o tom základu. Při četbě tvého článku se dokonale potvrzuje slogan, že „Není malých prémiových aut, jsou jen malá neprémiová konta“

    Tak jak s tou garáží? Zde tedy nazírejme na věc očima reálného kupce. Není kupec jako kupec. Zde hraje roli priorita jednotlivých požadavků. Dělím požadavky na komfortní a jízdní. Tam spatřuji těžiště možného rozkmitu. Zájemce, který umí jezdit (má talent) ten asi jako hlavní orientační bod označí motor, převodovku, agilitu jízdy apod, kovboj komfortu ten samozřejmě bude hledat odpověď po svých požadavcích – komfortnost jízdy, prostor, a asi i design.

    Píši to vyhraněně, ačkoliv v životě to vyhraněné zpravidla není, vždy se člověk orientuje podle sumy svých požadavků.

    Tedy, co bych z tvého článku vypíchl. Ohromující je ta skutečnost, že ten naftovej základ je schopnej uspokojit jak toho jezdce, tak toho komforťáka. To si odnáším, jako důležitou informaci pro další nakládaání s bavorákem.

    Já ho nejel, pouze jsem do něho zajel. Vedle sebe stála pětka a 5GT. Tak jsem se posadil do pětky a říkám prodejci, pane jsou jen dvě možnosti, pětka je příliš malá, nebo já jsem příliš velkej, v obou případech je to ovšem ve výsledku nastejno. Přelezl jsem do 5GT a okamžitě konstatoval – jo, tak tohle je prostorový žrádlo – rozcapenej, rozvalenej, pro mojí kostru ideál. Zvenu už to tak horký není. Myslím jako u toho getečka.

    Takže za mně má pětka jedničku s hvězdičkou za ten naftovej základ, od tebe jsem pochopil, že je potřeba ho jet na automatu.

    Dotaz na závěr – Měl-li by ses vyjádřit (s odkazem na diskuzně odtušovaný tvůj jízdní naturel) k tomu naftovému základu, pak i přesto bys ten základ hodnotil jako velmi dobrý? Jinými slovy, i jezdec tvého formátu by se dokázal v základu dobře vyžít?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    15. 11. 2010 v 14:51iudex

    Mám rád Tvoj ponor do hĺbky detailov, ktoré neskúseným otvárajú obzory. Na BMW poslednej doby veľmi kvitujem práve ten posun v základe, skrátka že už základná motorizácia, jedno či nafta alebo Ottov motor, poskytuje ten punc prémiovosti a dostatočnosti. Skrátka i základ v BMW by inde bol možno maximum (3,0 R6 – 150 kW).
    Osobne som zvedavý na Tvoj názor na optimálny benzín z dvojice 3,0 atmo a 3,0 turbo. Viem, že twinscroll sa už hodnotí lepšie, ako predošlá twin-turbo verzia, každopádne ja stále hodnotím ako optimum pre stredný bavorák atmosférickú er-šestku.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    15. 11. 2010 v 14:53iudex

    P.S. Myslené samozrejme R6 verzie 528i – 190 kW, nie v blogu hodnotenú priškrtenú verziu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    15. 11. 2010 v 14:54Dinar

    GTI: teď jsem dolouskal tvůj poslední blog, megana, a znova mrknul pod gordini, a musím říct, že jsem se docela nasmál. Fakt nechápu, co máš proti modrému volantu s proužkem, vždyť přeci v těch vracečkách… :-)) No a konfigurace meganu byla nad síly mnohých, jak z diskuse vidno. Jedině snad pogo by byl spokojen, konečně se potvrdilo, že megan není žádný louend. 😉

    V 520d jsem odhrkal jeden víkend, na rovinu, nekoupil bych si to čistě proto, že jsem zvyklý na šestiválec, u mě už je zhýčkanost zvukem nevratná, ale pochopím kohokoliv, kdo si to auto pořídí. Ale z hlediska dynamiky bych s tím vůbec neměl problém, jede to naprosto dostatečně, u té 523i si dřív nebo později řekneš, neměl jsem si přece jen připlatit za silnější motor? U 520d naopak budeš za jízdy neustále přemítat, fakt je ten 3,0d potřeba… ani ne, jenže pak zastavíš na světlech a uslyšíš kadla, kadla. Nic víc v tom není. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    15. 11. 2010 v 14:57Dinar

    Iudex: díky, a neboj bude i 528i ale ne v kapitole „základ“ nebo „standard“. Chystám pro něj spec kapitolu „úchyl“ nebo tak něco. Jel jsem ho coby soukromé auto v konfiguraci letitého vrtulkáře, s manuálem a bez rft gum. A možná tu kapitolu nazvu „Emel verze“, tomu by se to mohlo líbit. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    15. 11. 2010 v 15:05Franke

    To Dinar:
    S novou 5 jsem měl rande pouze ve verzi 530d s kontrolou jízdní dynamiky a osmikvaltem. Po diskuzi s tebou by mě zajímal názor na 528 (celkem si mě zvyklal s tou atmosférou oproti 35i). Zařadíš zkušenosti s ní zde? Objednal by sis tomu tu kontrolu?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    15. 11. 2010 v 15:06GTI

    [4] Dinar

    Vracečky mě taky dostaly, nalepil jsem si i u sebe na volant alespoň modrou izolepu 😀

    No, to co píšeš je velmi inspirativní. Já jsem tě teď ještě jednou četl, a smekám klobouk, fakt dokonalej ponor do věci. Já myslím, že až se ta kvalita naftového základu rozkřikne, nemusí to být prodejně nijak okrajová motorizace.

    Zajímavé je i to, jak píšeš, že sedadla jsou dobrá i v látce.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    15. 11. 2010 v 20:36Navtech

    Perfektní rozbor! Ten základ je sice fajn, ale i tak je to u takovýho auta trápení a kupovat si to s myšlenkou, že se s tím vnitřně budu vyrovnávat po každý, když mě ty koně budou chybět a uspokojovat se ušetřeným penízem… no nevím. Jasně, mě by se teď líbil V8 a ještě v longu :)) Dodnes, když mě v noci vzbudíš, tak vykřiknu jméno mýho nejlepšího auta v životě 540i E39.

    PS: kdyby měl někdo zájem, tak mám v garáži na zdi závodní semišový volant s přoužkem z alfy romeo! Je opravdu spolehlivý a nikdy na něm nebyla jediná závada!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    15. 11. 2010 v 21:51Emel

    foto Emel

    Dinar: 528i s manuálem a bez RTF gum? Nevím proč jsem tě k tomu napadl já… ale pokud by měla stát v kombíku v garáži, tak si tomu klidně říkejte úchyl varianta… ve smyslu koupit luxusní auto v základu a připlatit si jen za slušný motor se pod to klidně podepíšu.

    Jenže… 1,2M je pořád moc :-(.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    16. 11. 2010 v 4:57webpaja

    Tomu říkám seriál! Věcnost a jasná definice…a přitom žádný inzertní BMW Magazín! Neocenitelná Dinarova příručka „Průvodce vyšší střední v kostce a bez obalu“ je klenotem místního webu a je pro čtenáře na pukrle 🙂 .

    Jízdně jsem na tom podobně jako Franke a 530d tedy beru jako plný, luxusní ale ne nepřiměřeně drahý oběd. 520d je slušná porce pro fleetovou flotilu, kde umožňuje za obligátní „cena od“ uspokojit i poměrně náročného strávníka a i přes velmi pěkné pořizovací náklady převyšuje hospody kolem hlavní silnice.
    523i je vůz jako dělaný pro ALBERTA…myslím tím svého strýce z odvěky západnější části Germánie, i v pokročilém věku si dopřál vždy raději luxus akustického komfortu před lácí „nízkorozpočtového naftového letu“.

    Moc pěkný Dinare! 🙂 …to be continued

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    16. 11. 2010 v 10:47Dinar

    [6] Franke: 528i bude, viz. odpověď Iudexovi.

    [9] Emel: ta kategorie „úchyl“ není myšlena tak, že by 528i byla nějakou úchylkou, spíš je tím myšleno, že bude motorizací okrajovou, byť ob jednu generaci zpět byla motorizací maistreamovou. Je to prostě vývoj řidičských potřeb a přání, vyšší střední v atmosféře s kvedlačkou je dnes konfigurace možná tak čtyřprocentní, i když ti co si ji pořídí zřejmě čtyřprocentní nebudou, tahle volba chce Chlapa. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    16. 11. 2010 v 11:01Dinar

    [8] Navtech: do toho volantu bych šel, zkusil bych ho máti nasoukat do pětistovky ať to má více stylu, edici Ferrari už fiati mají, proč ne edici 500-Alfa. 🙂 Není moc ohmataný?

    [10] webpaja: jo, jo strejdové Alberti, přesně pro ně jsou ty 523ky, myslím, že k tomu taky jednou dospějem. 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    16. 11. 2010 v 15:27GTI

    Já mám po přečtení Dinarova článku jasno – Naftovej základ, automat, a manšestrový sedadla, takhle vplout do důchodu, tak se musí Lenin obracet v hrobě…. Zatím snad jen nyní pootočím renaulťáckej diskuzní slogan do té správné polohy – Jdi do báva za jedna dva, přece nebudeš vyhazovat čtyřku za předraženýho megoše…

    Jsem teda ale zvědavej, jak se mnou Dinar zacloumá ve výkonech snů. Silná nafta, silnej benzín, mám tušáka, že tahle karta tu jen tak nezapadne.

    Jo, a jestli je teda pro Páju tenhle bavorák něco jako solidní oběd… tak se přiznám, že se mi při čtení jemnně rozklepala kolena 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    16. 11. 2010 v 15:44webpaja

    (13) Na stařecký třes trochu brzo :-)))

    Bráno s ohledem na jemně vuřtozní E200CDI a A6 TDI 140ks 😉 Jiná konkurence není 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    16. 11. 2010 v 16:59GTI

    [14] webpaja

    hele, hele, bůh ví, jaks to myslel. Víš že platí první věta… 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    16. 11. 2010 v 17:44Emel

    foto Emel

    Dinar: Chlap už zní lépe ;-). Ale skutečnost je prozaičtější – prostě je pro mě přitažlivější 528 s manuálem než 523 s automatem (možná za stejné peníze?). Nemám problém s automatem… ale ani s manuálem, a koně navíc se hodí vždycky (nebo alespoň do určité úrovně).

    Takže? 520d v naftě, kombíku a automatu pro rodinu, žádný problém… manželka bude mít radost. A pokud by to mělo být víc pro sebe a pro radost – tak třeba 528i v manuálu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    16. 11. 2010 v 19:48Navtech

    [16] Emel… Líbí se mi, jak zraješ! 🙂 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    16. 11. 2010 v 21:35GTI

    😀 😀 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    16. 11. 2010 v 21:47Emel

    foto Emel

    Navtech: jojo… na důchod toho Passata 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    16. 11. 2010 v 21:52GTI

    Eemele, na důchod to chce něco kolem Cayenna, výbornej posaz, výbornej výhled a předjedeš kdy chceš každýho mladýho zobáka. O víc ostatně v životě ani nejde… 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    16. 11. 2010 v 22:03Emel

    foto Emel

    GTI: proboha, už mě nestraš… já už se skoro smířil s Passatem 2.0TSI… a ty na mě vytáhneš Cayenne :-).

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    16. 11. 2010 v 23:01GTI

    😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    1. 12. 2010 v 11:25zlysoused

    Pánové. Na důchod, jestli se ho dožiju ve zdraví a při penězích, jedině velké kupé (CL) od Mercedesu. Nechám se jím konejšit a budu projíždět Evropu a navštěvovat všechna ta krásná města a místa, která jsme chtěl, ale nestihl vidět.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

dinar.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Září 20201 Příspěvek
  • Červen 20201 Příspěvek
  • Říjen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Květen 20181 Příspěvek
  • Duben 20181 Příspěvek
  • Březen 20171 Příspěvek
  • Leden 20171 Příspěvek
  • Říjen 20161 Příspěvek
  • Duben 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Listopad 20132 Posts
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Únor 20123 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20102 Posts
  • Říjen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20091 Příspěvek
  • Únor 20092 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Červenec 20082 Posts
  • Červen 20081 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura