-
BMW M3 competition paket
Venku mínus pět a přestože u nás v nížině se nemusíme domů prohazovat lopatami, není zrovna ideální čas na to, prohnat v těchto podmínkách 450 koní na zadní nápravě. Ale, když už ta příležitost je, nepohrdnu… 🙂
Zatímco probublávám městem a čekám, až se ohřeje olej v motoru a převodovce, dívám se v interieru kolem sebe, po změnách, které přinesl facelift. Jsou minimální, stejně jako u běžné trojky, upravené ozdobné lišty, lesklý černý plast pod ovladači rádia a klimy, bílá grafika panelu klimatizace, a to je asi tak všechno. Perfektní poloskořepinové sedačky zůstaly beze změny, v testovaném kousku navíc celá kabina obšita dvoubarevnou kůží, u mně dobrý, sportovně útulné.
Žlutá diodka v otáčkoměru poskočila k sedmičce, míjím červeně škrtnutou ceduli, a tak vyjo broku, šlapu na pedál a zkouším, co si dnes budu moct dovolit. Ozve se zadunění, auto vyráží vpřed a přestože jsem nebyl na pedál plynu nijak něžný, drama se nekoná, jen lehké probliknutí protiprokluzu, ale žádné zavlnění zadku, fajn, ono to půjde i dnes. V pár mírnějších zatáčkách se zkouším opřít do pneumatik, vypadá to ok, a tak odbočuju na jednu ze svých oblíbených silnic, klasická okreska s utaženými zatáčkami, horizonty, ale netypicky pěkným povrchem. Přepínám podvozek a převodovku do sport plus, řízení nechávám na comfort, podřazuju a jdeme na to. Levá pravá, seno sláma, jde to jako po másle, emtrojka jede tam, kam se hne volant, řízení je lepší než v běžné trojce i po fl, žádné hluché místo kolem středu krásně vyvážené i když mimo comfort mod pro mně zbytečně těžké, takže díky za možnost volby. Podvozek je dokonalý, nemá slabinu, přední náprava příkladně vede, zadek se stáčí naprosto čitelně a díky skvělém emdifu jde plynem řídit skoro stejně jako volantem, sehr zufriedenstellend. Reakce převodovky jsou okamžité, v daném modu i se sportovním pokopáváním a meziplyny, brzdy při takové okreskové jízdě jen zívají. Užívám si v rámci možností, po patnácti kilometrech otáčím a jdu na to znova, jsem už drzejší a tak si s vypnutým protiprokluzem dovolím i menší sklouznutí na výjezdech pod plynem, ale „kobru“ opravdu jen lechtám, silnice je úzká a k příkopě jen skok.
A co vlastně „kobře“ competition paket přináší? Upravená nastavení podvozku a převodovky a 19 koní výkonu navíc. Upřímně, nevím, jestli by byl rozdíl schopen poznat majitel nekompetiční emtrojky, já se svou zkušeností jednoho poježdění s M4 rozdíl posoudit neumím. Každopádně, na to, abych zkusil, co umí 450 koní, musím jinam, takže mávám okresce a mířím na dálnici. V tomto místě bych jen poprosil, pokud náhodou tento textík bude číst nějaký moralista, pro kterého je překročení povolené rychlosti jedním ze smrtelných hříchů, aby se nerouhal a dál raději nečetl. Protože M3 competition má pod kapotou strojovnu, pro kterou je pohyb legálními rychlostmi něco jako REM spánková fáze. Pokud ale řidič zavolá „budíček“ a zašlápne nohu do koberce, je v podstatě jedno v jaké rychlosti to udělá, protože převodovka podřadí, motor zařve a za mohutného burácení narazí emtrojka do omezovače rychlosti dřív, než spolujezdkyně stačí říct, „borůvkový koláč“. Totiž, parametry zrychlení z 0-200 km/h za 13 s hovoří jasnou řečí, tohle už je území supersportů. O potentnosti motoru tedy nemůže být pochyb, v nízkých a středních otáčkách to sice není ve srovnání např. s 335d nijak citelný rozdíl, zrno od plev se ale začne oddělovat nad 5 tis. otáčkami, kdy zvuk konečně přejde z dunění (o něm ještě bude řeč) do mechaničtěji znějícího ryčení řadové šestky a točí a táhne a točí a táhne. Efektivita motoru a dokonalost jeho sladění s převodovkou je taková, že říct mi, že to auto má pět set koní, klidně uvěřím. Tohle je skutečná emperformance!
Tak co, je tu vůbec nějaká potíž? Popravdě, pro mě ano, a ta zásadní souvisí právě s motorem. Jakkoliv je M3 nepochybně špičkové auto, zůstává pro mně, stejně jako předchozí generace (a podobná auta konkurence) na okraji zájmu. Přes použití kosmických technologií, tohle z titanu a támhleto z karbonu, není a nemůže být ryzím sporťákem, zážitek z řízení je o kus výše než u běžné, byť špičkové, konfekce, ale ještě o stejný kus výše leží zážitek z jízdy s pravým sporťákem (autem, které bylo jako sporťák přímo konstruováno), a klidně sporťákem s polovičním výkonem. Jinými slovy, pro mně by M3 jako víkendovka fungovat neuměla. A podobný problém mám s jejím fungováním coby daily driveru, kterou kvůli přehnanému, navíc kašírovanému, zvuku motoru nezvládá. Hučení a dunění doprovází jízdu neustále, i při lechtání plynového pedálu, pro mně je to krajně nepříjemné a denně bych takto dunět nechtěl. Celou věc by asi dokázalo napravit jinak dělané výfukové potrubí, plus možnost „zapnout/vypnout“ zvuk výfuku nějakou klapkou, bohužel tak, jak to je, je to nejen zvukově nehezké, ale přímo otravné.
Tedy, pokud jde o mně, i tato generace M3 mě utvrzuje v tom, že v trojkové řadě je nejlepší variantou ta, co stojí na vrcholu běžné řady 3, momentálně 340i. To říkám s plným vědomím faktu, že M3 je dynamicky jinde než 340i, ale otázkou je, znamená to reálně problém? Dnešní 340i je rychlá jako E46 M3 a umí oproti F80 M3 klasický krásný zvuk řadového šestiválce, motoru, který ryčí pod plynem, ale o kterém řidič při klidné jízdě neví, prostě klasické BMW. F80 M3 podle mého doplácí na snahu „omluvit“ ztrátu osmiválce a tak nějak z toho vychází jakási parodie na zvuk osmiválcových AMG.
Takže, kdybych měl napsat článek o současné M3, titulek by zněl, „vynikající auto s otravným zvukem“, kdybych měl doporučit ke koupi současnou řadu 3, pak řeknu, vezměte 340i. 😉
dinar.blog.auto.cz
- Září 20201 Příspěvek
- Červen 20201 Příspěvek
- Říjen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Květen 20181 Příspěvek
- Duben 20181 Příspěvek
- Březen 20171 Příspěvek
- Leden 20171 Příspěvek
- Říjen 20161 Příspěvek
- Duben 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Únor 20141 Příspěvek
- Listopad 20132 Posts
- Srpen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Únor 20123 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20102 Posts
- Říjen 20101 Příspěvek
- Červenec 20101 Příspěvek
- Březen 20101 Příspěvek
- Únor 20101 Příspěvek
- Červen 20091 Příspěvek
- Květen 20092 Posts
- Duben 20091 Příspěvek
- Únor 20092 Posts
- Leden 20092 Posts
- Prosinec 20082 Posts
- Listopad 20081 Příspěvek
- Září 20081 Příspěvek
- Červenec 20082 Posts
- Červen 20081 Příspěvek
33 Responses to BMW M3 competition paket
[1]
25. 1. 2017 v 13:54webpaja
Tak jsme se konečně vymanili z blogového ráje prodejce Renaultů a Ladokurátorů! Tyhle blogy si člověk rád přečte a nestačí se divit, jak cvičené novinářské ruce, zadky a mozky mají leckdy problém poznat auto při velkém redakčním testu.
M3 v této „stealthovské“ barevné verzi vypadá dokonale a trochu znalí vědí, že se nejedná o M-Paket na 318d. vytažené blatníky, agresivní přední nárazník spolu se sníženou výškou dávají autu agresivní náboj.
Jel jsem jen M4 před FL, kde řízení nebylo to pravý ořechový, ale podvozek přes svou pevnost dokázal strčit tlumením nerovností kdekterý pekáč chlubící se komfortním pérováním (na hladké silnici zapomínají PR stratégové obvykle dodat). I z tvých poznámek čiší důležitá důvěra v přilnavost předních kol, kterou pro hrátky s RWD nutně potřebuješ. Pro mě osobně to nejdůležitější, když se chceš pobavit…usadit si hezky řízenou nápravu a zadkem obkroužit oblouk.
Ke kritizovanému zvuku…mám podobnou připomínku ke svému autu, byť to mručení výfuků není tak hlasité, přesto bych ocenil větší rozdíl při poklidné dálniční jízdě proti dynamickému vytáčení motoru. Souhlasím s klapkou, která u daily caru bude přesně dělit běžnou jízdu od té zážitkové.
Za testík palec nahoru! 🙂
[2]
25. 1. 2017 v 14:01Anorex
Takové ty články/blogy, které najdete, přečtete první větu, zastavíte, dojdete si udělát kávu, vrátíte se a dočtete v klidu do konce. Díky
[3]
25. 1. 2017 v 14:04Dinar
Dík, pánové. 😉
Jo, jo, pokud má takové dva v jednom auto umět roli cesťáku skutečně přesvědčivě, pak nesmí zvuk otravovat. Tvoje auto je v tomto ještě ok, mně tou mírou otravnosti při plynulé jízdě M3 nejvíc připomínalo dýzlové ghibli, to navíc neumělo pěkný zvuk ve vysokých otáčkách.
[4]
25. 1. 2017 v 14:10webpaja
(3) Ghibli bylo zvukově kouzelný po městě. Na dálnici zakulacený zvuk, ne-e 🙂
Já vzadu u sebe v zásadě nejel, ale poslední společné Motobydlo vyškolilo Karla, který si liboval prvních 50km nad zvukem a zbytek ho přesvědčil o tom, že je lepší usnout 😉
[5]
25. 1. 2017 v 14:14Dinar
[4] Hm, to je fakt, vzadu to bude zas o něco horší. Ghibli mělo krásný zvuk zvenku, ale ten, kdo za něj utratí peníze, sedí vevnitř. :))
[6]
25. 1. 2017 v 18:52Mr.Murphy
pánové až Giulia QV vám ukáže jak se to má dělat 😉
[7]
26. 1. 2017 v 13:19MariAchi
Giulia ukaze houbeles, je to v teto tride premiovych zadokolek takovy, rekneme, standart – nic extra. Nicmene to je mozna i dobre, je to lepsi nez za kazdou cenu nejaka extravagance, pripadne jeste necim zvorana, jak je u talianu zvykem… 510 konove QV je sice tresnicka na dortu, no podle reakci lidi, co uz s ni jeli a maji moznost srovnani s konkurenci, tak se jevi dost „vymekle“. Nevim, nejel jsem, nebudu soudit.
Co se tyka te M3, tak na fotkach vypada jako dokonaly sleeper, proste bila trojka v M-packetu. Az podrobnejsi pohled na brzdy s prumerem rodinne pizzy a ty ctyri laufy vzadu odhali, kdo je tady vlastne panem 🙂
Dik, Dinare, je super mrknout na blog a pri te nude, co tu posledni dobou obecne panuje, si precist zase neco veseleho a bez odkazu na fejsbuk.
[8]
26. 1. 2017 v 15:44Mr.Murphy
takhle… psal jsem výhradně o QV, jiné verze Giulie jsou v kontextu textu výše irelevantní…
A většina testerů z ní lezla s hubou od ucha k uchu a NIKDO si nestěžoval že otravuje svým zvukem…. takže si myslím že to nebude tak zlé…. 😉 a 510 otáčkových koní s původem od Ferrari snad taky neurazí…. takže uvidíme…. 😉
[9]
26. 1. 2017 v 19:08T613
chvilku na auto.cz nechodím, pak nakouknu a připomíná mi to tu seriál Živí mrtví 🙂
[10]
27. 1. 2017 v 4:28webpaja
(9) Připomíná to proto, že spousta těch co chvíli přestali chodit, dali prostor bandě hovádek. Ale na blogu je vše OK, minimáně pokud se tu bavíme o M3 😉
[11]
27. 1. 2017 v 8:21MariAchi
[8]
Ono asi zalezi, jak se na to divas. Novinar ma radost, ze po dlouhe dobe dostal do ruky takove stado koni, normalni uzivatel dieseloveho sedanu pak tak samo a dlouhodoby provoz neresi. Dinar se na to podival optikou cloveka, ktery by si mozna chtel M3 koupit, no v tom pripade si musel predstavit nejen to blbnuti s ni, ale i kazdodenni zivot a tam uz muze byt se zvukem motoru napriklad problem. A to same se muze tykat te Giulie QV – kdo z tech lidi, kteri ji projeli, v ni stravil aspon tyden kazdodennio zivota?
[12]
27. 1. 2017 v 11:12iudex
Vďaka, Dinar, za zaujímavé čítanie, kvôli takémuto obsahu ešte chodím na ACZ.
K zvuku výfuku: ten je u športovejšie zameraného auta dôležitý; ak je nevýrazný, zbytočne to degraduje celok. Ale pri aute, ktoré nie je len víkendovkou, ale sa s ním jazdí celý čas, či už je to malý hotheč alebo nadupaný hotsedan typu M5, človek nechce počúvať hučanie výfuku na 200km štreke. Nájsť správny kompromis nie je jednoduché, naviac každý má inú hranicu, čo je už príliš. Ako vieš sám som to riešil a prvá verzia laďáku bola už za mojou hranicou prijateľnosti, takže som to dal prerobiť a až verzia 2 je podľa môjho gusta. Ideálne je ale mať možnosť výberu, teda verziu s klapkou, tichší výfuk so zatvorenou klapkou pre bežnú jazdu a otvorenú klapku, keď je nálada na výraznejší zvuk. Osobne to tak budem pri budúcom aute robiť a ak takýto výfuk nebude priamo z výroby, dám ho spraviť aftermarketovo.
[13]
27. 1. 2017 v 11:35Mr.Murphy
Mariachi: chápu a na Dinarově textu ten realistický úhel pohledu velmi cením. Právě proto doufám že se k té Alfě dostane a bude se „nastavovat zrcadlo“…. 🙂
[14]
27. 1. 2017 v 11:44MariAchi
[13]
Tak na to bych byl taky hodne zvedavy 🙂
[15]
27. 1. 2017 v 14:16iudex
(12) Pozeral som po čase tú firmu, čo mi robila výfuk a vidím, že už bežne robia aj klapkové varianty, čo je podľa mňa ideálne riešenie; odporúčam vypočuť si zvuk zatvoreného a otvoreného výfuku na X5 35i a na Mustangu GT: http://www.facebook.com/ama.exhaust/videos/
[16]
27. 1. 2017 v 18:31Dinar
Iudex: ano, to je přesně ono, takový rozdíl v klapka zavřená/otevřená je potřeba, potom dává laděný výfuk smysl. On problém M3 je i v tom, že zvuk nejde čistě zezadu od výfuků, je to přimíchané i do reproduktorů a výsledkem je stálé hučení. Možná se to takto někomu líbí, mě to prostě vadí, nedělám z toho ale žádný rádoby objektivní závěr. 😉
[17]
27. 1. 2017 v 18:37Dinar
Murphy, mariachi: rád bych se čtyřlístkem svezl, ale původně webpajou domluvená QV akce nakonec neklapla, určitě zkusíme znova.
Ale i kdyby byla sebelepší, já bych, v kontextu toho, co píšu o M3, chtěl julču s šestihrnkem se zákl. cenou kolem 1,2 mio, tj. s výbavou za 1,7 výkon kolem 350 koní, to by byl můj favorit, tyhle supervarianty typu M3, resp. QV musí své karbonové kardanové hřídele promítnout do ceny, takže slušně vybavené stojí min. 2,5 a to je už cenová relace, za kterou se dá koupit ryzí sporťák. 😉
[18]
27. 1. 2017 v 21:31Machýrek
Mozna by stacilo vypnout osmivalec, co huci z repraku, ale jen spekuluji, nakonec v naftove 550 jsem si na nej zvykl (je dost podobny tomu v M3), takze jsem to pak uz neresil.
[19]
27. 1. 2017 v 23:13Covenant
[4] Jo jo Karel si cestu zpátky z Motybydla pochvaloval 😀
[20]
28. 1. 2017 v 6:31webpaja
(17) Ty chceš vlastně XE-S 😀
[21]
28. 1. 2017 v 8:17Covenant
Díky Dinare za postřehy, četlo se to samo 🙂 Tak že jestli jsem to dobře pochopil (není a nemůže být ryzím sporťákem), kdyby sis měl vybrat jako víkendovku mezi lehce jetou M2/M3 nebo Caymanem S s ještě posledním atmosférickým motorem a i když je Porsche z této trojičky papírově nejslabší, šel bys do něj?
[22]
28. 1. 2017 v 20:15jakubMG
Diky Dinare za skvely test, zabavne cteni a trochu britskeho humoru…:0)
[23]
29. 1. 2017 v 10:31praděda7
Záživně napsáno, přečetl jsem jedním dechem. Jsem rád, že jsem měl také možnost si M3 projet a tak jsem při čtení často souhlasně pokyvoval hlavou. Chtěl bych se dotknout jen pár věcí. Hučení a dunění. Osobně bych řekl, že na popojíždění po městě a snad i na okruhu by toto bylo docela zábavné. O to víc s manuálem, který jsem testoval já. Na delší jízdy po dálnici už asi těžko. Absolutní souhlas s tím, že dynamika je moc hard core a jako daily driver je M3 proto nevhodná. Ale k vůli tomu si fanouškové M takový vůz nekupují, že? Dovedu si ale představit, že někdo, kdo si nakonec místo M3 koupí 340i, i když peníze by byly, pak při spatření M3 někde na silnici si řekne: „kurňa já byl ale blbec“…..:D
[24]
31. 1. 2017 v 9:46Emel
Super textík a hezké auto (i když na rozdíl od páji bych asi stealthovskou nevybral). K tomu zvuku – nezajímal ses o možnost vyřadit ten repráček z provozu, třeba přes diagnostiku?
[25]
31. 1. 2017 v 12:39Dinar
[20] Někde na netu jsem četl, že se ty repráky vyřadit dají, většina majitelů M3/M4 k tomu nejspíš dojde, ale chybou výrobce je min. to, že tahle funkce není volitelná. Ale i kdyby byla, mě vadil charakter toho zvuku, prostě od šestiválce chci, od výfuků, slyšet nakřáplý hlas, bublání a bručení se hodí k osmihrnku. Ale znova říkám, je to otázka gusta, mě se prostě M3, tak jak je, zvukově nelíbí. 😉
[26]
1. 2. 2017 v 10:18MariAchi
[21]
Po velmi kratke projizdce se pridavam, me se taky zvukove nezamlouva. Oproti E46 je to nejake slabe…
[27]
1. 2. 2017 v 14:14Dinar
[22] Mluvil jsem s klukem, co mi před časem půjčoval svou M4 na projetí, už má objednaný výfuk od Akrapoviče a deaktivovaný sound efekt do repráků. Řešit to jde, ale dává to smysl u auta za 2,5 mega? ;(
[28]
1. 2. 2017 v 15:06Emel
Dinar: deaktivovat sound efekt u VW je práce na pět minut max, takže to asi smysl dává – pokud by to byl jediný problém.
[29]
2. 2. 2017 v 7:18Dinar
Emel: asi jsem to špatně napsal, nemyslím, že to nemá smysl pro majitele, chtít M3, tak tento upgrade bude první krok, myslím to tak, že mi moc nedává smysl fakt, že výrobce takové úrovně jako je bmw M, prodává za 2,5 mega něco, u čeho každý druhý majitel sáhne k úpravě, zvuk je v této kategorii dost důležitá vlastnost. 😉
[30]
2. 2. 2017 v 9:17Emel
Dinar: podobná otázka, jako facelift Octavie… nevidím jiné vysvětlení, než že se jim to tak zdá být dobré 😉
[31]
2. 2. 2017 v 10:11boost.
Pěkně se to četlo. M3/4 v dobré barvě mi lahodí oku; 95k euro za novou je už přílíš, ale koukal jsem, že roční se dají sehnat o 20-25 míň a to už jde.
Nevím, jak moc blbý to je v M3, zní mi jak M5, ale v M2 mi vadil dost. Sice super znějící příplatkový m performance laufy uměly motor přehlušit, ale zatáhneš okna a furt slyšíš jen ten pitomej sound. Nemyslím si, že by dvojka měla o tolik líp odhlučněný motor, že by auto muselo hrát z repráků. Přesednutí do starý stotřicetpětky, která nemá žádný podobný fičurky, byl potom balzám na uši. 😉
[32]
3. 2. 2017 v 9:26Dinar
boost: mám to stejně, zatím za nejlepší akt. bmw sound považuju 340i/440i, ta auta dostala laděné výfuky, dřív v běžných verzích bmw nic takového nedělalo, a povedlo se jim to, výfuky dodávají hlasu nakřáplost, ale neduní, a při vytočeném motoru vevnitř furt slyšíš ten šestiválcový rykot zepředu, pro mně 1+. 😉
[33]
9. 2. 2017 v 19:18praděda7
Ani nevím, jak je to vlastně s mojí M140i, co se týče zvuku výfuku. V Anglii si borci předělávají výfuky nebo třeba jen části, nebo řeší klapky ve výfuku jako jednu z prvních věcí. Je několik cest a cestiček, jak zvuk výfuku vylepšit. ALE. Co pro jednoho může být super, pro druhého pak otrava. I na videoclipech se to dá těžko hodnotit.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.