-
Racing is Life III
V neděli 17.6. jsme na Slovakiaring, kde se jel druhý závod sezóny pod názvem „8h Le Slovakia Ring 2018“, přijížděli v dobré náladě a řádně natěšení. Před měsícem jsme potestovali v Mostě, auto následně prošlo úpravou nastavení podvozku a aerodynamiky, mělo by lépe sedět a přitom se dostat na vyšší maximálku, což je specielně na SK Ringu, rychlé trati s dlouhou cílovou rovinkou, důležité.
Večer se v paddocku vedly odborné dišputace na různá závodní témata, hodnotilo se právě skončené Le Mans, pak padl i nějaký ten panáček na dobré spaní a šup do fotelu, protože v závodní ráno kokrhá kohout brzy a byť je start až v 10 hodin, je třeba připravit sebe i auto, absolvovat jezdeckou rozpravu, takže se vstává za kuropění.
Ráno nás vítá sluníčkem, předpověď hlásí ideální počasí pro motorsport, takže dobrá nálada trvá. U Radicalteamu týmu je vše připraveno, naše posádka ladí závodní strategii, pořadí v jakém pojedeme, délku stintů, tankování… a jde se na to.
Startuje webpaja a vzhledem k tomu, že jsme v prvním závodě v Brně skončili druzí, pojede z první řady hned za vítězi z Brna s Porsche. Úkol zněl jasně, nesmí ujet za žádnou cenu! Ale ne, nic tak dramatického, pokud to půjde, budeme se Porsche držet, start bude šrumec, slovenská posádka má SK Ring najetý dokonale a my tu jedeme s Radicalem prvně, takže se uvidí. Poslední podání ruky, zdvižený palec, teď už je to na webpajovi. Zaváděcí kolo klaplo, SC jede do boxů, nájezd na rovinku, zelená a jedeme!
Prvních dvacet minut nadšeně poskakujeme kolem boxové zídky, náš SR4 s webpajou se drží za devětsetjedenáctkou, po prvních kolech si porsche udělalo pársekundový náskok, ale ten se teď drží konstantní a je vidět, že po zahřátí gum je webpaja schopen jezdit stejné časy jako porsche. Skvělé. Jdu si tedy dát první „kafe závodu“ (v době závodu nejsem schopen jíst, zato vypiju pět šest káv) a v klidu podumat, jak to pojedu, protože zatím je to nadějné a svůj druhý stint jsem si dal až na závěr závodu, abych snad konečně také ochutnal průjezd pod šachovnicovou vlajkou a případný nájezd do parc fermé.
Hm, snilo se hezky, jenže probuzení je o to bolestnější, slyším pokřik mechaniků „radical v boxu“, a je to bohužel ten náš, už po čtyřiceti minutách, tedy neplánovaně. Běžím k autu, kde webpaja už komunikuje s mechaniky, auto ztratilo výkon, masivně, v jednom kole, prostě nejede. Pár minut „ohledávání“ a je jasno, alternátor nedobíjí, baterka je prázdná. Pod dalších minutách je zřejmá i příčina, vadný regulátor napětí, bohužel náhradní nemáme, a tak zbývá jediná varianta, točit několik baterií, nabíjet a měnit. Jet se takto dá, ale je jasné, že závod pro nás skončil, jak se později ukazuje, intervaly zastávek jsou mezi 20 až 30 minutami, ke konci závodu i kratší, protože baterie už se nestíhají dobít, což dohromady s časy výměn baterek v boxech plus několika odtahy, kdy baterce došly síly tak rychle, že auto už do boxu nedojelo, znamenalo výsledek hluboko v poli poražených.
Závod jsme tedy pojali jako trénink a testování, nutno říct, že úpravy na podvozku a nová geometrie zadních kol vedly opravdu ke zlepšení ovladatelnosti a pomohla také změna nastavení zadního přítlačného křídla, které nás díky lepší práci podvozku už nemuselo tolik tlačit k zemi a auto se zrychlilo. Oba jsme si s webpajou jízdní vlastnosti pochvalovali, tady jdeme dobrým směrem. Ještě zlepšit spolehlivost a budeme zpátky ve hře.
Přestože to hlavní, o co tu jde a co mění životní mezihru v pravý Life, tedy racing, jízda na hraně, souboje, napětí, vítězství, jsem musel tentokrát oželet, musím říct, že jsem si docela dobře zajezdil, „nachodil si“ Slovakiaring s radicalem a tento krásný a rychlý okruh si jízdně užil. I když největší adrenalin dne jsem zažil ne přímo na dráze, ale na perimetru okruhu, kdy mě při jednom odtahu do boxů ze vzdálené části okruhu, životem a prací řidiče odtahového vozidla otrávený Maďar, vlekl po zakroucených cestičkách plných štěrku sedmdesátkou, já za ním vlál na čtyřmetrovém laně a do mně a radicalu bušil štěrk velikosti ptačích vajec létající od kol jeho navary. Sviňák, dobře věděl, co dělá a basom mu dušu… měl velké štěstí, že v boxu rychle sbalil lano a ujel než jsem se stačil vysoukat z kokpitu.
Že každý den není posvícení, jsme si tedy bohužel letos na SK Ringu připomenuli, ale nevadí, dáme nějaké to letní testování a 6.9. v Mostě znovu začne správný Life, třeba i s bonusem bedny. See you… 😉
Pár fotek a onboardy
Na startu ještě vše zalité sluncem
Typický obrázek dne, box, box, box…
Závěr, webpaja ještě dumá, co se to přihodilo, dinar už to balí… 😉
Onboardy
Dinar http://www.youtube.com/watch?v=0YGmDaqUlq8
Webpaja http://www.youtube.com/watch?v=L6OYyM7hDyI
Racing is Life IV Racing is Life II
30 Responses to Racing is Life III
[1]
27. 6. 2018 v 9:22Dinar
Nezvládám formátování, v náhledu vše ok, v reálu takto rozhozeno, odkazy na onboardy opět nefunkční. ;(
[2]
27. 6. 2018 v 10:05webpaja
Super, jako bych tam byl!!! :-)))
[3]
27. 6. 2018 v 10:47webpaja
Onboardy
Dinar
https://youtu.be/0YGmDaqUlq8
Webpaja
https://youtu.be/L6OYyM7hDyI
[4]
27. 6. 2018 v 11:28iudex
Veľká škoda, že vám to na Slovakiaringu nevyšlo. Práve SK ring je ako stvorený pre vašu rýchlu placku, nielen cieľová rovinka, ale aj iné úseky sú rýchle, naopak ostré vracačky náročné na brzdy, trať je zároveň dostatočne široká na predbiehanie, ak by technika vydržala, ste určite na bedni.
[5]
27. 6. 2018 v 11:59webpaja
(4) Dinar si dal práci s porovnáním průměrných časů na kolo našich a soupeřů a je to až k vzteku, i přes problémy s tím, že auto na baterky nejelo na plný výkon, jsme dosahovali v průměru na kolo časů srovnatelných s prvními dvěma. Ale i tohle k závodění patří. Každopádně SKring máme slušně natrénovaný. Ani jeden z nás dvou se nedostal mimo trať, jen já si při předjíždění neporozuměl s kolegou z týmu a trochu jsme se drcli. Od příštího závodu už by měla být naistalována světelná houkačka, je pravda, že nízká placka (museli jsme jezdit s vypnutými světly) se přehlédne.
Mě těšila lehkost s jakou se auto na počátku drželo a zajíždělo krásná kola, opět jsme dojeli na jednu sadu (nemělo smysl za dané situace přezouvat) a i při naší poslední jízdě byly časy bezproblémových kol pod ostatními ve třídě nebo na jejich úrovni.
Most by nám měl po změně materiálu brzdového obložení a větší možnosti opřít se o přední kola snad sedět 😉
[6]
27. 6. 2018 v 12:00Dinar
(4) Boj o bednu by byl náročný, byly tam další dva radicaly, naše černá SR4 a nově i jedna SR3, obě auta rychlejší našeho, a také Porsche GT3 RSR, to auto je velmi schopné i v zatáčkách a na rovinkách je výrazně rychlejší. Ale při „troše dobré vůle“ a vyvarování se jezdeckých chyb, z toho bedna být mohla, protože každý z jmenovaných měl nějaké dílčí problémy, buď s technikou nebo právě jezdecké. 😉
[7]
27. 6. 2018 v 14:08kpt.Budha
Jojo, jezdecké problémy se hlásí 😀
[8]
27. 6. 2018 v 18:54webpaja
(7) Jeli jste jak z partesu, nebýt našeho nešťastného doteku, tak jste byli třetí 😉
[9]
27. 6. 2018 v 19:01speedfred
Takze pán kapitán je akoby konkurencia?
[10]
28. 6. 2018 v 3:18webpaja
(9) Konkurence, ale v rámci rodiny (týmu) 😉
[11]
28. 6. 2018 v 4:53kpt.Budha
Koukám, že jsem stále neprozrazen 🙂 Nicméně já už nejel v jedničce, já se trápil v padesát jedničce 🙂
[12]
28. 6. 2018 v 5:43webpaja
(11) No tak to je zpráva jako Řemen! :-)) To mi nedocvaklo! Netrápil kamaráde, podívej se na časy, co jsi jezdil. Jako ostatní a někteří mnohem zkušenější. Všechny palce nahoru! A ještě k tomu při premiéře bedna! 😀
[13]
28. 6. 2018 v 6:01kpt.Budha
😀 No nicméně trápil…venku jsem byl dvakrát, naštěstí v obou případech jsem se vyhrabal sám.
Ale zkoumal jsem vaše videa (samozřejmě já nemám tradičně svoje pořádné žádné) a přijde mi, že ta dvě auta musí být poměrně dost rozdílná…že to jedete úplně jinak, než já. Zejména co se týká rychlých zatáček. I podle telemetrie, kterou teda ze svých jízd také nemám 🙁
[14]
28. 6. 2018 v 6:03Dinar
(11) Byls jako radical nováček při svém poprvé na SKRingu v kačírku? Byl a táhli tě? Ne. Byl tam pan instruktor s nájezdem desítek hodin v tomto konkrétním autě a x závody na SKRingu? Byl, dvakrát. A táhli ho? Dvakrát :)) Řekl bych, že trápení vaší posádky jde odjinud, nebýt toho, mohli jste být první. 😉
[15]
28. 6. 2018 v 6:09Dinar
(13) Sám to můžeš porovnat nejlíp, jels bílým poměrně nedávno. Mě přijde největší rozdíl naopak v pomalých zatáčkách, kdy se předek černýho líp stáčí, my si musíme trochu víc nadjíždět, a potom rychlost, na cílovce SK ringu dá černý bílýmu vteřinu jako nic. 😉
[16]
28. 6. 2018 v 8:01kpt.Budha
To bohužel vůbec porovnat nedokážu. Soudím jen dle videí a paměti.
[17]
28. 6. 2018 v 9:19speedfred
pán kapitán je niekto známy z klubu?
Vy aj driemete pocas prestávok alebo stále plný adrenalínu?
[18]
28. 6. 2018 v 10:20webpaja
(17) Sednout si musíš, ale tentokrát jsem to skoro celé prostál a sledoval jestli někde nestojíme. V Brně jsem zaujal „Lemans“ posez na zemi a opřený o stěnu 🙂
Pan kapitán odjel v SR4 první velký závod a hned na bedně 😉
[19]
28. 6. 2018 v 12:10Dinar
(17) Už jsem si kolikrát říkal, jaké by to asi bylo při 24 hodinovce, to už si člověk musí aspoň zdřímnout, ale do těch 10 max. 12 hodin, co jezdíme my, to jde, pořád nějak žiješ závodem a já to jedu na kafích, takže na pospávání zatím nedošlo. Ale únava je, stačí dva stinty a jeden je vyšťavenej, popravdě nechápu, jak jezdili z kraje 80. let Le Mans např. Bell se Stuckem ve dvou, to musel být masakr. 🙂
[20]
28. 6. 2018 v 14:24lyon667
Pánové, opět díky za pohled očima „konkurence“ 🙂 Naprosto chápu a sdílím zklamání v momentě, kdy selže technika a pilot s tím nenadělá vůbec nic. Tohle je motorsport a vytrvalostní závodění obzvlášť. Koneckonců – my dopadli stejně: odstoupení z druhého místa hodinu před koncem kvůli vysypané převodovce rozhodně nepotěší, ale pokud to člověk bere jako součást závodů, pak dokáže i tak ocenit alespoň to, co se dařilo.
Mimochodem, těch výletů mimo bylo tentokrát extrémně mnoho a co jsem koukal, i váš „bělouš“ to pěkně schytal. Ačkoliv… není nic, co by nespravila lepící páska 🙂
[21]
28. 6. 2018 v 14:28lyon667
@Speedfred: Mohu-li mluvit za sebe, tak je to kombinace adrenalinu na trati a stresu v boxech 🙂
[22]
28. 6. 2018 v 19:30kyklop
Škoda technických problémov 🙂 . Dúfam len, že nás tu budete aj naďalej zásobovať zážitkami a onboard videami a Držím palce
PS: ešte pár onbardov a budem opravovať prešlapanú podlahu v pracovni 🙂 😀
[23]
29. 6. 2018 v 6:32Dinar
(20) Pro vás to bylo určitě horší, skončit hodinu před koncem je o nervy, ještě hůř dopadl A-tým s audi, z bedny dolů v posledním kole. To je endurance, na druhou stranu, každý ví, že tohle se stát může, a tak má závod smysl i v případě, kdy posádka ztratí hned na začátku, páč člověk nikdy neví, co se může přihodit konkurenci. 🙂 😉
[24]
29. 6. 2018 v 6:34Dinar
(22) Dík za držení palců. 😉
Zatím mě to baví, po každé akci asi něco sesmolím, je to pro mně i taková rekapitulace, já v hlavě „jedu“ ještě dva dny po závodě. 🙂
[25]
29. 6. 2018 v 9:49speedfred
Presne tak to je endurance, však pozrime na Toyotu v LeMans 2 roky späť?
Úprimne Vám závidím takéto bláznenie na „staré kolená“ , ja zistujem že o čo viac neviem jazdiť tak musím naháňať výkonom.
Do toho Mostu sa už snáď prídem pozrieť a povzbudiť.
[26]
2. 7. 2018 v 9:17Dinar
(25) No, to by bylo bezva, určitě přijeď, do Brna i na SK Ring nějaké fanoušky vždycky dostanem, s Mostem je to horší. Dostaneš i oběd. :))
[27]
2. 7. 2018 v 11:21webpaja
(25) Kdyz uz budes v Moste, tak stoji za to vyzkouset i to nejslabsi, co je ve staji. Porad to bude o par metraku mene nez bezne jezdis a na zavodnich pneu. Jen si musis umet odpovedet sam na otazku, proc nejet rovnou nasledne zavod 😉
[28]
2. 7. 2018 v 11:59speedfred
skúsiť ,prečo nie? No uvidíme.
[29]
2. 7. 2018 v 18:18kpt.Budha
Nechystá se nějaké výjezdní zasedání třeba na Ring? 🙂 Nějak se mi tam nedaří prolomit nějaký hezký čas, třeba by na to tyhle závoďáky byly vhodnější…minule tam jeden Radical lítal a vypadal poměrně svižný 🙂
[30]
3. 7. 2018 v 6:11webpaja
(29) To snad jedině tréninkově, ale myslím, že to neklapne 😉 Ne, že bych to nechtěl zkusit!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.